Cevap Yaz
12 Eylül 2019, 16:56
Bushra
Yönetici

5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29. Sayfa Cevapları



2020-2021 Eğitim Yılı 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 1. TEMA ÇOCUK DÜNYASI “Ben Bir Çınar Ağacıydım” Etkinlik Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Geleneksel çocuk oyunlarımızdan hangilerini biliyor ve oynuyorsunuz?

Saklambaç ve yakartopu okula başlamadan önce arkadaşlarımla oynardım.

2. Oyun oynarken istemeden de olsa bir canlıya zarar verdiğiniz oldu mu? Arkadaşlarınızla paylaşınız.

Eskiden sokakta oyun oynarken istemeden karıncalara zarar verdiğimiz olurdu.

3. Oyun oynarken dikkat etmemiz gereken kurallar nelerdir?

Oyun oynarken oyunu kurallarına göre oynamalıyız. Arkadaşlarımızla doğru iletişim kurmalıyız.

1. ETKİNLİK

1. ETKİNLİK

1. Şenelmiş duruma getirmek, meskûn kılmak.
2. Az denmeyecek kadar, oldukça, hayli, epeyi, epeyce, epeyice.
3. Yenilebilir, beslenmeye elverişli her tür madde, azık, gıda.
4. a) İnsan ve hayvan vücudunun kaburga ile kalça arasındaki bölümü.
b) Yan taraf.
5. Yeni dikilen fide veya fidanlara verilen az miktardaki ilk su.
6. Bir şeyi çekerek uzatmak, esnetmek.
7. Rüzgâr.

1. ETKİNLİK

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Çınar fidanı, büyüdüğünde neler yapmayı hayal ediyor?

Çınar büyüdüğünde kuşların dallarına yuva yapmalarını, sıkıntılı insanların ona baktıkça sevinmelerini, bulunduğu yerdeki kuruluğun gideceğini ve rüzgar estiğinde yapraklarıyla türkü söylemeyi hayal ediyor.

2. Çınar ağacının sarı saçlı çocuğu sevmesini sağlayan olay nedir?

Sarı saçlı çocuk annesiz kalan kuşları fark etmiş ve onları beslemek için yuvalarıyla beraber dallarından almıştır. Bu nedenle Çınar ağacı düşünceli çocuğu sevmiştir.

3. Sarı saçlı çocuğun davranışını nasıl değerlendiriyorsunuz? Onun yerinde olsaydınız nasıl
davranırdınız?

Sarı saçlı çocuk kuşları düşünmüş ve onlara yardım etmek için çaba göstermiştir. Ben olsaydım ağaca çıkmazdım ancak aileme kuşlara yardım etmemiz için durumu anlatırdım.

4. Eğlenmek için anne kuşu vuran çocuğu, elinde sapanla gördüğünüzü düşününüz. Canlılara
zarar vermemesi için ona neler söylerdiniz?

Nasıl ki bizim annemize zarar gelmesi bizi üzer, kuşlar da anneleri için üzülür. Uçmayı bilmeyen minicik kuşlara bakacak birinin olmaması her insanı üzer. Ona yaptığının neden yanlış olduğunu bu şekilde anlatırdım.

5. Çınar ağacı, kendisine zarar veren insanların yaptıkları karşısında neler hissetmiştir?

Çınar ağacı gövdesi soyulduğu zaman canı çok acımış ve ağlamıştır. İnsanlar ona kötü davrandığı zaman çok üzülmüştür.

6. Sizin çevrenizdeki ağaçlar da duygularını anlatabilseydi neler söylerlerdi?

Çevremizdeki ağaçlar onları sulamadığımızı veya yanlarına arkadaşlık etmeleri için yeni ağaçlar ekmediğimizi söylerlerdi.

7. İnsanlar niçin aynı çevreyi paylaştığı bitki ve hayvanlara zarar veriyor olabilir?

İnsanlar bitki ve hayvanlara zarar veriyorlar. Çünkü onların da bu dünyayı güzelleştiren bir canlı olduğunun farkında değiller. Sadece kendilerinin işine yarayıp yaramadıklarına bakıyorlar. Halbuki her canlının bir görevi vardır.

 

3. ETKİNLİK

3. ETKİNLİK

 

4. ETKİNLİK

4. ETKİNLİK

 

5. ETKİNLİK

5. ETKİNLİK

 



6. ETKİNLİK

6. ETKİNLİK

 

7. ETKİNLİK

7. ETKİNLİK

 

8. ETKİNLİK

“Çevremizdeki canlılara nasıl davranmalıyız?” sorusundan yola çıkarak öğretmeninizin
rehberliğinde bir konuşma yapınız.

Çevremizde pek çok canlı görürüz: Kediler, köpekler, ağaçlar, çiçekler… Bu canlılar da tıpkı bizim gibi bu dünyada yaşamayı hak ederler. Her canlının dünyayı güzelleştirmek için bir görevi vardır. İnsanlar nasıl birbirleriyle yardımlaşarak yaşamlarının sürdürürlerse aynı şekilde başka canlılarla da yardımlaşır. Mesela nefes almamızı sağlayan ağaçlardır. Ağaçlar olmasaydı hayat bizim için imkansız olurdu. Ağaçların varlığı da bizim onların bakımını yapmamıza bağlıdır. Bu nedenle ağaçlar bize, bizler de ağaçlara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle ağaçlara iyi davranmalıyız. Ancak bu şekilde onlar da bize iyi davranır. Dışarıda gördüğümüz kediler zaman zaman yanımıza gelir, bizden yemek isterler. Biz onlara yemek ve su verdiğimizde bizimle konuşurlar ve bizi severler. Böylece onlarla arkadaşlık ederiz. Bu durumda tüm hayvanlar insanların dostudur. Hayvanlara iyi davranmamız gerekir.

 

9. ETKİNLİK

9. ETKİNLİK

 

10. ETKİNLİK

10. ETKİNLİK

10. ETKİNLİK

 

11. ETKİNLİK

Aşağıdaki alana “Ben Bir Çınar Ağacıydım” metninin özetini yazınız. Özetinizi yazarken öğretmeninizin
verdiği ipuçlarından yararlanınız.

 

Bir gün bir çınar ağacı ekilmiş. Çınar ağacı bu yüzden çok sevinçliymiş. Çünkü büyüdüğü zaman insanlara faydası olacağını düşünürmüş. Bir gün büyüdüğünde bir kuş onun dallarına yuva yapmış. Daha sonra kuşun yavruları olmuş. Anne kuş yavrularını sürekli besliyormuş. Elinde sapan olan bir çocuk taşla kuşu vurmuş. Anne kuş ölmüş ama yavrularının bundan haberi yokmuş. Böyle giderse yavrular açlıktan ölecekmiş. Sarı saçlı bir çocuk durumu fark etmiş ve yavrulara yardım etmek istemiş. Yavruları yuvasıyla birlikte dallardan indirmiş. Düşüncesi yavruları beslemek ve büyüdüklerinde onları serbest bırakmakmış. Çınar ağacı bu duruma çok sevinmiş. İnsanlar çınar ağacına kötü davranmaya devam etmişler. Bir gün çınar ağacı kalan son iki kabuğunun da soyulmasıyla ölmüş.

 

12. ETKİNLİK 

Aşağıda giriş bölümü verilen hikâyeyi tamamlayınız.

Mahallemizin en eğlenceli yeri kavak ağaçlarının altıydı. Burası tam bize göreydi çünkü
ağaçların gölgesinde birçok oyun oynayabiliyorduk: saklambaç, körebe, yakan top, çelik çomak,
mendil kapmaca… Zaman zaman annelerimiz de toplanıp piknik yapmak için buraya gelir hatta
çoğu zaman bizim oyunlarımıza katılırlardı. Bir gün, bizim için çok değerli olan bu alana alışveriş
merkezi yapılacağı haberini aldık. Gölgesinde eğlendiğimiz kavak ağaçları kesilecek, yerlerine
kocaman bir beton yığını dikilecekti. İşin üzücü yanı çevremizde zaten birçok alışveriş merkezi
olmasıydı. Hep birlikte oyun alanımızı nasıl kurtarabiliriz diye düşünmeye başladık.

Arkadaşlarımızla bir araya geldik ve neler yapabiliriz diye düşündük. Herkesin kendince bir fikri vardı. Bu alışveriş merkezinin yapılmasına engel olmamız gerekiyordu. Güzel bir plan yaptık. Önce mahalledeki tüm büyüklerimizle fikrimizi paylaştık. Çoğu fikrimizi olumlu karşıladı. Yapılması gereken şey yetkili kurumlara dilekçe yazmaktı. Çoğu yetişkin el birliğiyle dilekçeler yazdılar. Buranın bir oyun alanı, yeşillik kalması konusunda istekli olduklarını bildirdiler. Birkaç gün sonra geri dönüş yapıldı. Konunun düşünüleceği yazıyordu. Daha sonra bu alanda bazı çalışmalar başladı. Önce biz dikkate almadılar diye çok üzüldük. Alışveriş merkezinin yapılmasına engel olamamıştık. Böylece birkaç ay geçti. Bu süreçte oyun oynamaya ara vermiştik çünkü okula gidiyorduk. Tatil olduğunda arkadaşlarımla buluşmak üzere alışkın olduğumuz yere gitmeye karar verdik. Bir de ne görelim! Alışveriş merkezi yapılacağını düşündüğümüz yerde kocaman yemyeşil bir alan duruyordu. Alanın bir köşesinde çocuklar için salıncaklar, kaykaylar vardı. Diğer köşede ise oturmak için çardaklar yer alıyordu. Yürüyüş alanı ve bir de çay bahçesi yapılmıştı. Bunu görünce kalbim duracak gibi oldu. Hepimiz öyle sevinmiştik ki!

Bu şekilde insanlarla ortak hareket etmenin önemini anlamış olduk. Ayrıca fikirlerimizin önemsendiğini de fark ettik. Artık çok daha güzel bir oyun alanımız vardı.



Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 164. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: Türkçe ders Kitabı 5 sınıf 1 tema sayfa 22 23 24 25 26 27 28 29, 5 sınıfa göre türkçe kitabı sayfa19 20 21 22 23 24 25 5 SINIF
16 Ekim 2018, 18:40

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2468

çok teşekkürler

07 Kasım 2018, 18:50

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2468

Merhaba çok güzel çok teşekkür ediyorum sağol by

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.