12 Eylül 2019, 19:32 |
5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları2020-2021 Eğitim Yılı 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30, 31, 32, 33 1. TEMA ÇOCUK DÜNYASI “Anlamak” Etkinlik Cevapları
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI1.ETKİNLİK
2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları şiirden hareketle yanıtlayınız 1. Şiire göre çocuk ailesini anlıyor mu? Çocuk ailesini pek anlamamaktadır. 2. Şiirde hangi duygular dile getirilmektedir? Şiirde anlamak ve anlamamak kavramları dile getirilmektedir. 3. Aile bireyleri çocuğu nelere benzetiyor? Sizce çocuk hangi özelliklerinden dolayı bu varlıklara Çocuğa cin gibi demişlerdir. Bunun sebebi yaşına rağmen oldukça zeki olmasıdır. Ayrıca topaç gibi benzetmesi de yapılmıştır. Bunun sebebi çocuğun sağlıklı görünmesidir. 4. Çocuğu en iyi anlayan kimdir? Sizce, çocuk neden kendisini o kişiye daha yakın Çocuğu en iyi anlayan kişi dedesidir. Böyle düşünmesinin sebebi dedesinin anlaşılır şeyler söylemesi ve güzel sözleridir. 5. Şair, duygularını yazarak dile getirmektedir. Siz duygularınızı nasıl anlatırsınız? Ben de duygularımı genellikle yazarak dile getiririm. 3. ETKİNLİK4. ETKİNLİKa) Aşağıdaki fıkrayı okuyunuz. Nasrettin Hoca evinin damında biriken diz boyu karları sabah namazı sonrası b) Nasrettin Hoca “Bırakın münakaşayı. Çabuk bana daha önce damdan düşmüş birini bulun.” Nasrettin Hoca bu cümle ile empatiye vurgu yapmak istemiştir. Kendisi damdan düştüğü için onun halinden sadece damdan düşen birisi anlar. c) Aşağıdaki ayakkabı görsellerinin renklerini ve belirttikleri ifadeleri inceleyiniz. Nasrettin Hoca’ya, DUYGUSAL: Nasrettin Hoca’nın düşmesine çok üzüldüm. TARAFSIZ: Nasrettin Hoca’nın dengesini kaybetmesinin sebepleri neler olabilir? KÖTÜMSER: Nasrettin Hoca kar yağdığında dama çıkarsa yeniden düşebilir. SERİNKANLI: Böyle bir durumda nasıl hareket etmek gerekir? İYİMSER: Neyse ki Nasrettin Hoca’ya bir şey olmadı. YENİLİKÇİ: Damın etrafına duvar örmek faydalı olabilir.
5. ETKİNLİKa) Aşağıda Tekir, noktanın kullanım alanlarıyla ilgili ipuçları vermiştir. Siz de numaralı yerlere noktanın kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.
b) 1. etkinliğe bakınız. Şair metinde konuşma çizgisinden başka noktalama işareti kullanmamıştır. 6. ETKİNLİKa) Aşağıda “Küçük Prens” adlı kitaptan bir bölüm verilmiştir. Metni okuyup soruları yanıtlayınız. 1. Küçük Prens nelerden yakınmaktadır? Büyüklerin olaylara yüzeysel bakmasından ve her şeyi anlamamalarından yakınmaktadır. 2. Büyüklerin olaylara bakış açısının küçüklerden farklı olmasının sebebi ne olabilir? Daha çok şey yaşamış olmaları ve çevreden etkilenmeleri olabilir. Büyükler diğer insanlar gibi düşünmeye çalışırlar. 3. ‘‘Anlamak’’ şiirindeki anlatıcının yetişkinlere bakışı ile Küçük Prens metnindeki kahramanın Şiirde anlatıcı yetişkinleri anlamamaktan bahsediyor. Küçük Prens ise büyüklerin çocukları anlamadığından bahsediyor. İkisi arasında böyle bir fark var. b) Küçük Prens’e bir mektup yazınız. Yetişkinlerin çocukları anlaması ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Mektubu KÜÇÜK PRENS’E MEKTUBUM Sevgili Küçük Prens, Bir büyüğüm ile sohbet ettiğim zaman şunu fark ediyorum: Onlar daha önce çocuk olmalarına rağmen sanki hiç öyle olmamış gibi davranıyorlar. Mesela bizle konuşurken devamlı okulu, dersleri soruyorlar. Ancak benim başka ilgi alanlarım olduğunu unutuyorlar. Hayat sadece okuldan ya da dersten ibaret değil ki. Neden böyle yapıyorlar bilmiyorum. Hayatı sadece sorumluluklarla dolu bir yermiş gibi görmeleri beni gerçekten üzüyor. Halbuki çocuklar için hayatın içinde her şey vardır. Umarım bir gün benim için sadece okulun var olmadığını, senin de resimlere bakış açını anlarlar. Kendine iyi bak.
GELECEK DERSE HAZIRLIKKurtuluş Savaşı esnasında Türk milleti zorlu bir mücadeleye girişmişken Milli Eğitim Bakanlığı milli bir marş ihtiyacı duymuş ve bunun için 1921 yılında bir şiir yarışması düzenlemiştir. Bu yarışmaya 724 şair eser göndermiş ve eserlerinin milli marş olarak kabul edilmesini istemişlerdir. Mehmet Akif Ersoy bu yarışmayı kazanan kişiye para ödülü verileceğinden başlangıçta yarışmaya katılmak istememiştir. Fakat o dönemde Milli Eğitim Bakanı olan Hamdullah Suphi Tanrıöver’in ısrarı üzerine ödülü almamak şartıyla şiirini yarışmaya göndermiştir. Mehmet Akif’in Kahraman Ordumuza başlıklı şiiri yapılan bu yarışmada birincilik kazanır. O yıl düzenlenen beste yarışmasında da Ali Rıfat Çağatay’ın bestesi kabul görmüş ve İstiklal Marşı 1924’ten 1930’a kadar bu beste ile söylenmiştir. 1930’dan sonra ise milli marşımız Zeki Üngör’ün bestesi ile çalınmaya başladı. Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 164. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. Etiket: ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Türkçe ders kitabı sayfa 31 2 etkinlik ve 4 soru 4 etkinliğin |
09 Ekim 2018, 10:58 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2626 |
evet çok teşekkür ederim bu sayfayı açana |
12 Ekim 2018, 08:40 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2626 |
Harikasınız |
15 Ekim 2018, 18:28 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2626 |
Süper ya |
15 Ekim 2018, 20:10 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2626 |
Çok teşekkür ederim harikasınız ? |
15 Ekim 2018, 20:50 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2626 |
mükemmelsiniz |
16 Ekim 2018, 19:52 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2626 |
Güzel ellerinize sağlık çok güzel |
17 Ekim 2019, 20:59 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2626 |
Ben kısa bekliyodum ama yinede gayet iyi tavsiye ederim ^^ |
HIZLI CEVAP YAZ |
Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |