Cevap Yaz
07 Şubat 2020, 12:52
Bushra
Yönetici

5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları



2020-2021 Eğitim Yılı 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94, 95, 96, 97, 98 “3. TEMA ERDEMLER” “Adsız Çeşme” Etkinlik Cevapları

ADSIZ ÇEŞME

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “İyilik eden iyilik bulur.” atasözünden ne anlıyorsunuz?

CEVAP: İyilik eden bir insan yardıma ihtiyaç duyduğunda iyiliğini görmüş birisi ona yardım edebilir. Çünkü insanlar arasında her zaman bir yardımlaşma vardır. İyi insanlar başka iyi insanları da düşünür.

2. Herhangi birine iyilik yaptığınızda veya size bir iyilik yapıldığında kendinizi nasıl hissedersiniz? Duygularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Birine iyilik yaptığımda için çok rahat eder. Başkalarına faydalı olmak beni mutlu eder. Birisi bana iyilik yaptığında insanlara minnettar hissederim.

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek karşılarına yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüklerinizden kontrol ediniz.

BEZMEK

Tahminim: Çok sıkılmak, bıkmak.

Anlamı: Bezgin duruma gelmek, bezginlik getirmek, bıkıp usanmak.

NİMET

Tahminim: Yiyecek ve içeceklerin hepsi.

Anlamı: 1. İyilik, lütuf, ihsan. 2. Yaşamak için gerekli her şey

BEREKET

Tahminim: Bir şeyin olduğundan fazla hale gelmesi.

Anlamı: Bolluk, gürlük.

OLUK

Tahminim: Suyun oluşturduğu yol.

Anlamı: Bir şeyin akmasına yarayan üst yanı açık boru.

GÖNÜL

Tahminim: Kalp.

Anlamı: Sevgi, istek, düşünüş, anma, hatır vb. kalpte oluşan duyguların kaynağı.

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirin sizde yaptığı çağrışımları kelebeklerin altlarına yazınız.

kelebek resimleri

3. ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirin ana duygusunu yazınız.

ANA DUYGU: Zamanında yaptığımız bir iyiliğin etkileri uzun zaman sürebilir.

4. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz şiirden bazı bölümler aşağıda verilmiştir. Bu bölümlerde ne anlatılmak istenmiştir? Kısaca yazınız.

Yazılıydı bir tek isim.
O da silik, kim bilir kim?

CEVAP: Bazen bir iyiliğin sahibi bilinmeyebilir. Bu durumda bile o iyilik çok kıymetlidir.

İyilik bir su, bırak aksın
Gönül denen bu çeşmeden.
Sen de böyle yapacaksın,
Hiç karşılık beklemeden.

CEVAP: İyilik insanın içinden gelmelidir. İyilik yapma isteğini bastırmamak gerekir. İyiliğin karşılığı olmaz, karşılık beklemeden yapmak lazımdır.

Su yerine iyilikle dol,
Yavrum adsız bir çeşme ol.

CEVAP: Her zaman iyilik yapan biri ol. Tıpkı bir çeşme gibi insanların ihtiyaç duyduğunda yanında olan birisi ol.

b) Dinlediğiniz şiirde iyilik neye benzetilmiştir? Sizce şair niçin böyle bir benzetme yapmıştır? Yazınız.

CEVAP: Dinlediğim şiirde iyilik suya benzetilmiştir. Çünkü su ihtiyacı olana akar, durmaz. İyilik de su gibidir. İhtiyaç duyana akmalıdır.



c) Şairin yerinde siz olsaydınız iyiliği neye benzetirdiniz? Niçin?

CEVAP: Eğer şairin yerinde ben olsaydım iyiliği gökkuşağına benzetirdim. Çünkü her zaman ortaya çıkmaz ve herkes aynı anda göremez. Göreni mutlu eder.

5. ETKİNLİK

Siz olsaydınız şiire nasıl bir başlık koyardınız? Şiirin içeriğinden hareketle aşağıdaki kutucuklara üç farklı başlık yazınız.

CEVAP:

  1. İYİLİK
  2. SU GİBİ
  3. GÖNÜLDEN GELEN

6. ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirde, şairin “iyilikle” ilgili görüşleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Açıklayınız.

CEVAP: Şairin iyiliği suya, iyilik yapanı adsız çeşmeye benzetmesini çok sevdim. Su herkes içindir. Suya ihtiyaç duymayan yoktur. İyilik de su gibidir. Şairin bu şiirde çeşmeye ihtiyaç duyan çocuklar üzerinden çocuklara nasihat etmesi güzel olmuş.

7. ETKİNLİK

Görselleri inceleyerek aşağıdaki sorular doğrultusunda görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

1. Sizce bu tür yapılar, hangi duygu ve düşüncelerle yapılmış olabilir?

CEVAP: Bu yapılar insanların kendinden başkalarını düşünmesi sonucunda ortaya çıkmıştır. Bazen bazı insanların hayatı diğerlerinden daha zor olur. Bu durumda onlarla empati kurmak gerekir. Bunun sonuncunda kişi, başkalarına yardım etmek ister.

2. Siz olsaydınız insanlara ve diğer canlılara yardım etmek için nasıl bir yöntem geliştirirdiniz?

CEVAP: Ben olsaydım öğrenciler için ücretsiz bir aş evi açardım. Öğrencilerin kimlik kartlarıyla girip yemek yiyebildiği bir yer olurdu.

8. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki kutucuklarda verilen “Mevlana’nın Yedi Öğüdü”nü okuyarak anlamları üzerine düşününüz.

b) Mevlana’nın öğütlerinden birini seçiniz. Seçtiğiniz öğütle ilgili aşağıdaki yazı taslağını doldurarak bilgilendirici bir metin yazınız. Yazınıza uygun bir başlık belirleyiniz.

YAZI TASLAĞIM

Yazımın konusu: Tevazu ve alçak gönüllülük
Yazımın ana fikri: İnsan ne kadar başarılı olsa da alçak gönüllü değilse değersizleşir.
Giriş bölümü: Başarılı insanların kibirlenmesi
Gelişme bölümü: İnsanın çalışma amacı, başarılı insanların kibirlenmesi ve alçak gönüllü olmanın önemi
Sonuç bölümü: Alçak gönüllü insanların değer görmesi

GERÇEK BAŞARI ALÇAK GÖNÜLLÜLÜK

            Başarılı insanlar zaman zaman bu başarıyı gözünde büyüterek kibirli, kendini beğenmiş kişilere dönüşebilir. Bu durum hem başarının çabuk unutulmasına hem de o kişilerin toplum tarafından istenmemesine yol açar. Çünkü bir olumlu özellik olumsuz bir özellikle yok olup gidebilir.

İnsan daima iyi niyetli, topluma ve kendisine faydalı, saygı duyulan biri olmak için çalışır. Çalışmasının karşılığında da başarıya ulaşır. Bu başarı takdir edilmelidir. Ancak bazen çok takdir edilen insanlar bu başarıyı faydalı olmak için kazandığını unutur. Bu başarı onun için bir övünç kaynağı haline gelir ve kendinden başkalarını beğenmeyen, kibirli birine dönüşür. Halbuki insan ne kadar çok başarılı olursa o kadar çok alçak gönüllü olmalıdır. Çünkü bu insanlar başarının insanı daha iyi yaptığına inanmalıdır. Çok şeyin üstesinden gelen kişiler bunların kendilerini geliştirdiğini, hayatlarını güzelleştirdiğini bilmeli ve bunlarla övünmemelidir. Bunun yerine daha çok çalışmalı ve insanların beğenisini kazanmalı, bununla mutlu olmalıdır.

Hayatta kimi insanlar mütevazı olmayı zor başarır. Halbuki mütevazı insanlar en büyük başarılara ulaşmış kişilerdir. Bu insanlar yaptıklarıyla övünmek yerine onları insanlığın yararına sunmaktan mutluluk duyar. Alçak gönüllü kişiler her zaman kazanır.

c) Yukarıda yazdıklarınızı, yazım ve noktalama kuralları yönünden gözden geçirerek tespit ettiğiniz yanlışları düzeltiniz.

NOT: Yazım yanlışları yoktur.



Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: 5 sınıf Türkçe 2018 96 sayfa cevapları
10 Aralık 2018, 19:26

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2474

Aslinda daha cok bilmedigim konulara bakarim yardim ettiginiz icin tessekkur ederim

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.