Cevap Yaz
15 Ocak 2020, 09:53
murat
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 168-169-170-171. Sayfa cevapları MEB Yayınları



5. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 168,169,170,171 Etkinlik Cevapları

1. Etkinlik: Cevabı Şiirde

Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayın.

a) Şair çocuk, harflerin arasına karışınca neler olmuştur?

– Kendi boyalarıyla hayatın resmini yapmışlar.

b) Şair çocuk, harflere neden “yaramaz” demektedir?

– Alfabenin içinden kaçtıkları için.

c) Harfler, alfabeden neden kaçıyorlar?

– Canları sıkıldığı, oyun oynamak için.

ç) Harfler, alfabeden kaçıp ne yapıyorlar?

– Yollara dökülüp rüzgarla, karla, suyla uçuşup duruyorlar.

d) Harfler, hayatın resmini nasıl yapmışlar?

– Yan yana alt alta sayfalarında zıplayarak .

2. Etkinlik: Doğru mu Değil mi

Şiire göre aşağıdaki cümlelerin Doğru veya Yanlış olduğunu belirleyerek “X” ile işaretleyin. (Cümlelerin karşısına doğru ve yanlış yazılacaktır.)
2.etkinlik

3. Etkinlik: Cümle Cümle Bölüm Bölüm

Aşağıdaki cümleleri okuyun. Şiirin hangi bölümüyle ilişkili olduğunu belirleyerek o bölümün ilk dizesini karşısına yazın.

Ressamlar aynı olsa da resim hep değişir.

Şiirin bölümleri: Şiirin “Her okuyuşta başka başka” dizesiyle başlayan dördüncü bölümü ile ilişkilidir.

Başkaları harflerin yaptıklarına sihir, kendileri şiir der.

Şiirin bölümleri: Şiirin, “Sihir gibi bir şey bu” demiş alfabe dizesiyle başlayan dördüncü bölümü ilişkilidir.

Harfler kendi boyalarıyla hayalin resmini yapar.

Şiirin bölümleri:
Şiirin, “İşte o gün bugündür” demiş alfabe dizesiyle başlayan üçüncü bölümü ilişkilidir.

Harflerin yolculuğuna şiir yazan bir çocuk katılır.

Şiirin bölümleri:
Şiirin, “Rüzgarla, karla, suyla” demiş alfabe dizesiyle başlayan ikinci bölümü ilişkilidir.

4. Etkinlik: Gerçek Hayatta Yok

Okuduğunuz şiirde geçen, gerçek hayatta olamayacak 4 farklı durumu örnekteki gibi ya­zın.

Gerçek Hayatta Yok

Gerçek hayatta harflerin canı sıkılmaz.
Çünkü: çünkü harflerin canı sıkılmaz.

Gerçek Hayatta Yok

Gerçek hayatta Harfler yollara dökülmez.
Çünkü: Harflerin hareket kabiliyeti yoktur.

Gerçek Hayatta Yok

Gerçek hayatta Harfler resim yapmaz.
Çünkü: İnsanlar resim yapar.



Gerçek Hayatta Yok

Gerçek hayatta Harfler konuşmaz.
Çünkü: İnsanlar konuşur.

Gerçek Hayatta Yok

Gerçek hayatta Harfler uçmaz.
Çünkü: Harfler sadece yazısal ifadelerdir.

5. Etkinlik: Başlık Sorguda

Okuduğunuz şiirin başlığını sorgulamak için aşağıdaki soruları cevaplayın.

a) Şiirin başlığındaki kelimeler şiirin içinde yer alıyor mu?

– Evet

b) Şiirde çok beğendiğiniz ve başlıkta yer alması gerektiğini düşündüğünüz kelime ve­ ya ifade var mı?

– Hayatın resmini yapmışlar.

c) Aşağıdaki seçeneklerden biri şiire uygun yeni bir başlık olabilir mi? Neden?

Bir Şiir Doğuyor – Harfler Firarda – Sihirli Harfler – Harflerin Şiir Yolculuğu – Şair Çocuk

-Harfler Firarda. Bu başlık daha komik.

d) Bu şiire uygun bir başlık yazın.

-Kaçak harflerin mutluluğu

e) Aşağıdaki dörtlüklerin her birine bir başlık verin.

Altında mavi deniz,

Üstünde mavi gök.

Ardında kuğu gibi,

Beyaz beyaz köpükler.

– Doğa ve Mavi

Uzak bir hayal olur yaz

Rüzgar acı acı eser.

Bir ustura gibi ayaz

Dokunduğu yeri keser.

– Kış Mevsimi

Düşler denize doğru

Mutluluk bir yelken açar.

Her yürek bir altın pınar

Çocuklar kardeş oldu mu

– Barış ve Kardeşlik

Sen aziz milletimin

Şerefisin, şanısın.

O mübarek hilalin

Yaşayan destanısın.

– Şanlı Bayrak

6. Etkinlik: Sanat Dostları

ÇILGIN DOSTLAR

a) Aşağıdaki metni okuyun.

Kalem: Bu çocuklar matematiği çok seviyor. Baksana hepsinin gözleri pırıl pırıl .

Silgi: Bence de. Çok şanslıyım. İlker, beni çok kullanmıyor. Sürekli silmiyor benimle. Biraz sağ tarafım azalmış. Çirkin mi görünüyorum dostum?

Kalem: Çirkin mi? Sen bana bak. Kalemtıraşla aça aça boyumu kısalttı. Ulu bir çınar gibiydi boyum. Çiçek bahçesi gibi desenlerim vardı. Hani? Nerede? Benim gibi akıllı bir kalem nasıl bu hale gelir?

Silgi: Aaa! Benim kokum da kalmamış. Papatya gibi kokuyordum. Çok üzüldüm.

Defter: Çocuk ne yapsın? Yazacak, silecek ki öğrenecek. Bizim görevimiz bu. Bakın, benim kar gibi tertemiz yapraklarım yazılarla doldu, işte yine yazacak. Kalem kardeş, gıdıklamasan beni yazarken.

Kalem: Hiç olur mu öyle şey? Gıdı gıdı gıdı…

b) Yukarıdaki metinde cansız varlıklar kişileştirilmiştir. Siz de grup olarak benzer bir kişileştir­meyi “tual, boya, fırça’ ya da “iplik, dokuma tezgahı, makas” arasında oluşturarak aşağıya yazın. Sınıfta canlandırın.

Tual: Bu günde boş boş oturuyorum canım sıkılıyor.
Boya: Beni aldıkları günden beri fırçanın beni gıdıklamasını bekliyorum.
Fırça: Ben de bu durumdan memnun değilim ama ressamın gelmesini bekliyorum.



Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 164. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

08 Mayıs 2017, 19:21

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2500

Çok güzel çok faydalı

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.