Cevap Yaz
10 Eylül 2019, 21:39
murat
Yönetici

6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 106-107-108-109-110-111-112-113 . Sayfa Cevapları



6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 “Bisikletli Postacı” Metni Etkinlik Cevapları

106. Sayfa

BİSİKLETLİ POSTACI

1. ETKİNLİK

Mektup” denince akla ilk neler geliyor? Hızlıca düşünelim ve aklımıza gelenleri dairelere yazalım. Bu çağrışım haritasına gerekirse yeni çizgiler ve balonlar ekleyebiliriz.

2. ETKİNLİK

Öğretmenimizin dinlettiği öyküyü dikkatlice dinledik mi? Peki ya öykü nasıl bitecek? Tahminimizi buraya yazalım.

Cevap: Bir gün sonra postacı yine mektup getirdi.Fakat bu sefer gerçekten de beklediği mektuptu.Mektup Selim’den geliyordu.Selim sürekli olarak çok mutlu olduğunu ve arkadaşlarını özlediğini yazıyordu.Böylece postacıyı daha çok sevmeye başladı.

107. Sayfa

3. ETKİNLİK

Öyküde geçen müzik aletlerini tanıyor muyuz?
Öyküde geçen müzik aletlerini tanıyor muyuz? Adlarını bildiklerimizi kutulara yazalım. Bilmediklerimizi ise arkadaşımızla konuşarak bulmaya çalışalım.

Cevap:

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki ifadeleri, hangi durumlarda kullanabileceğimizi zihnimizde kurgulayalım ve karşısına yazalım.

suratını ekşitmek

Cevap: yüzüne, memnun olmadığını belirten bir anlam vermek.

avazı çıktığı kadar bağırmak

Cevap: Çok yüksek sesle bağırmak

başına terslik gelmek

Cevap: Kötü olaylar ile karşılaşmak işlerinin istediği gibi gitmemesi

ağzı kulaklarında olmak

Cevap: çok sevinçli, çok mutlu (kimse)

evirip çevirmek

Cevap: ayrıntılı bakmak

gözlerinin içine güneş doğmak

Cevap: mutlu olmak sevinmek

108. Sayfa

5. ETKİNLİK

Aşağıda “aldatmak” sözcüğünün çeşitli anlamları yer alıyor.

Öyküde çocuk “Mektup bizim mahalleden atılmıştı, postacı beni aldatmıştı” demişti. “Aldatmak” sözcüğünün bu cümledeki anlamını düşünelim. Sonra aşağıdakilerden hangisinin bu anlama karşılık geldiğine karar verip seçelim ve istediğimiz renge boyayalım.

Cevap: Oyalamak, avutmak

6. ETKİNLİK

Metindeki, “En büyük düşüm müzisyen olmaktı oysa” cümlesinde “düş” sözcüğü hangi anlamda kullanılmıştır? Sözlükten bu sözcüğün farklı anlamlarını bulup aşağıdaki çizelgeye yazalım ve sonra o anlamıyla ilgili bir cümle kuralım.

Cevap: Rüya, hayal

Cümlelerim:
1- Benim rüyam doktor olmak.
2- Hayalimdeki ev dağ manzaralı olan.

109. Sayfa

7. ETKİNLİK



Dinlediğimiz metinden yararlanarak aşağıdaki soruları yanıtlayalım.

1- Öykünün ana karakteri olan çocuk, mektubu Selim’in yazmadığını nasıl anlamıştır?

Cevap: Mektup zarfındaki damgada kendi semtinden atıldığını görünce anladı.

2- Çocuk içinden affetmek geçtiği halde, neden affettiğini söylememiş olabilir?

Cevap: Postacının vicdan azabı çekmesini istemiştir.

3- Postacının yaptığı doğru muydu? Sevdiklerimizi mutlu etmek için böyle davranışlarda bulunmalı mıyız? Bu tür davranışların nasıl sonuçlar doğurabileceğini düşünerek yanıtlayalım.

Cevap: Doğru değil.Başkalarının mutlu olması için aldatmaca yapılmamalıdır.Sonucunda gerçekler mutlaka ortaya çıkar.

4- Teknolojiyle birlikte insanların iletişim yolları da değişti. Bu değişimle gelen kısa mesaj, e-posta (elektronik posta), anlık yazışma gibi iletişim yolları ile mektup yazmayı karşılaştıralım.

Cevap: Mektup uzun yazılır ve daha samimidir.Tüm duygu ve düşünceler açık bir şekilde ifade edilir.

110. Sayfa

8. ETKİNLİK

Öğretmenimizin dinlettiği şarkıya kulak verelim (sözleri aşağıda) ve şarkı bitince şu soruların yanıtlarını arkadaşlarımızla paylaşalım:

Bu şarkının konusu nedir?

Cevap: Eşek ve arkadaşlığı

Arkadaşlıklarda haberleşmek ve özlem gidermek için neler yapılabilir?

Cevap: Mektup, İnternet, sosyal medya, telefon.

Şarkı hangi duyguları uyandırıyor?

Cevap: Samimi bir arkadaşlık ve hüzün.

Şarkının düşündürdüklerini, hissettirdiklerini paylaştıktan sonra, biz de uzun zamandır görmediğimiz ve haber almak istediğimiz bir arkadaşımıza, bir tanıdığımıza mektup yazalım.

111-112.Sayfa

Cevap: Sevgili arkadaşım Ali, sana bu mektubu yazmamın nedeni seni çok özleme ve hasret gidermek istemem.Sen buradan gittiğinden beri mahallede farklı bir şey yok tüm arkadaşlarım seni çok özledi.Tabi ben de.. Senin okulun umarım istediğin gibidir.Senin buraya geleceğin günleri sabırla bekliyorum.Sen de bana mektup yazarak kendinden bahsedersen çok mutlu olurum.Hoşçakal..

113. Sayfa

9. ETKİNLİK

Ana dilimizdeki sözcükleri işittiğimizde ya da gördüğümüzde, o sözcüğün kaç parçadan oluştuğunu anlayabilir, onu parçalarına ayırabiliriz. Çünkü her insan doğduğundan bu yana etrafında konuşulan dilin özelliklerini farkında olmadan benimser.

Şimdi bunu birlikte sınayalım:Şimdi bunu birlikte sınayalım:TUZLUK sözcüğünü düşünelim. Bu sözcükle ilgili beynimizdeki sözlüğü kontrol edelim.

1) TUZ sözcüğünü düşününce başka hangi sözcükler geliyor aklımıza?
Tuz, tuzlu, tuzcu …
2) Şimdi aynı şekilde -LUK’u başka nerelerde gördüğümüzü gözden geçirelim:
Buzluk, sosluk, odunluk, bozukluk
İŞTE BÖYLE! Beynimizdeki sözlük, sözcüklerin köklerini ve eklerini ayrı ayrı kaydediyor. Ve bunları gerektiğinde birleştirmemizi ya da ayırmamızı sağlıyor.

SIRA SENDE

Aşağıdaki sözcüklerin hangi parçalara ayrıldığını, bu parçaları başka hangi sözcüklerde gördüğümüzü hatırlamaya çalışalım. İlki, örnek olarak yapılmış. Diğerlerini de biz yapalım.

Cevap:

kitaplık kitap-lık kitap-çı ayakkabı-lık
halıcı halı-cı halı-lar döner-ci
evde ev-de ev-cil okul-da
koşu koş-u koş-mak yaz-ı



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 350-351-352-353-354-355-356 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.