Cevap Yaz
10 Eylül 2019, 19:26
necla
Yönetici

6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 262-263-264-265-266-267-268-269 . Sayfa Cevapları



6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 “Üç Kuşağın Yazarı Gülten Dayıoğlu” Metni Etkinlik Cevapları

262. Sayfa

1. ETKİNLİK

Yazarın kitaplarına göz atalım!

Aşağıda Gülten Dayıoğlu’nun kitaplarından birkaçının kapak resmini görüyoruz.

Aralarında ilginizi çeken bir kitap var mı? Varsa nedenini açıklar mısınız?

Cevap: Işın Çağı Çocukları ilgimi çekti.Gelecekte olabilecek olan ışınlanma ile ilgili olduğu sanıyorum.

263. Sayfa

2. ETKİNLİK

Soruları yanıtlayalım, söz varlığımızı zenginleştirelim.

Cevap:

264. Sayfa

3. ETKİNLİK

Anlamın boyutlarını keşfedelim
“Üç Kuşağın Yazarı: Gülten Dayıoğlu” adlı metinde geçen deyim, atasözü ve kalıplaşmış sözlerle ilgili aşağıdaki çalışmaları yapalım.

“Üç kuşağın yazan” nitelemesinin nedenini keşfedelim.
Aşağıda “kuşak” sözcüğünün anlamı verildi.
Buna göre “üç kuşağın yazarı” nitelemesinin anlamını açıklayalım.

Kuşak Yaklaşık yirmi beş, otuz yıllık yaş kümelerini oluşturan bireyler öbeği, nesil.

Cevap:

265. Sayfa

4. ETKİNLİK

Anlamın boyutlarını keşfedelim (II)
“Üç Kuşağın Yazarı: Gülten Dayıoğlu”adlı metinde geçen deyim, atasözü ve kalıplaşmış sözlerle ilgili aşağıdaki çalışmaları yapmaya devam edelim.

Metinde “gökyüzüne kement atmak” deyimi, “yaramazlık yapmak” anlamında kullanılıyor. Bunu açıklamak için;
önce kement atmak fiilinin anlamını bulalım.
Sonra “yaramazlık yapma”nın neden böyle bir benzetmeyle ifade edilmiş olabileceğini açıklayalım.

Cevap:

Gökyüzüne kement atmak “ödünç akıl cepten düşer.” sözünü kısa bir paragraf olarak ve açıklayıcı anlatım biçimiyle yazalım.

Cevap: İnsanların kendi bilgi ve yeteneklerini kendisi bilmeli ve ona göre hareket etmelidir.Başkasının vereceği akıl geçici çözümlere yarar.Yani uzun süreli olmaz.Bu nedenle ödünç akıl cepten düşer.

266. Sayfa

5. ETKİNLİK

Okuduğumuz metinden yararlanarak aşağıdaki soruları yanıtlayalım.

Metne göre Gülten Dayıoğlu, kimler için kitap yazmıştır?

Cevap: Çocuk ve gençler için kitaplar yazmıştır.

Dayıoğulu’nun çok sayıda ve ardı ardına kitap yazmasının nedeni nedir?

Cevap: Okurları kitaplarını beğendikleri için sürekli yeni kitap yazıp yazmadıkları sorduğu için ara vermeden yazmıştır.

Dayıoğlu genç yazarlara ne önermektedir? Önerisini hangi sözlerle dile getirmektedir?



Cevap: Herkes kendi tekniğini kendisi yaratır ve bu özgünlüktür aslında. Onun için herkes kendi yolunu kendisi bulsun.

Yazar, kendini hangi sanat dallarıyla beslemiştir? Farklı sanat dallarına ilgi duyması ve bunları takip etmesi yazara nasıl bir katkı sağlamış olabilir? Neden?

Cevap: Müzik ve resim sanatına ilgi duymuş.Sanatın dalları farklı olsa bile insana estetik ve hayal gücü katmaktadır.Yazara bu konularda katkı sağlamış olabilir.

267. Sayfa

6. ETKİNLİK

Yazar, hayal kurmasının yazma dürtüsünü harekete geçirdiğinden söz ediyor. Sizin de duygularınızı, düşüncelerinizi, hayal ettiklerinizi yazmak İstediğiniz oluyor mu? En çok hangi durumlarda, neyi yazmak istersiniz? Anlatır mısınız?

Cevap: Evet ben de bazen yazmak istiyorum.Daha çok hayal ettiklerimi , gelecekte olabilecek gelişmeleri ve teknolojiyi kendimce hayal edip yazmak istiyorum.

Metnin tür özelliklerini kavrayalım.

Bilinen, tanınan kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak ya da herkesi ilgilendiren bir konuyu aydınlatmak amacıyla uzmanlarla görüşme yapmaya söyleşi (mülakat) denir. “Üç Kuşağın Yazarı: Gülten Dayıoğlu” adlı metin de bir söyleşidir.

Şimdi bu türün özelliklerini kavramaya çalışalım. Bunun için;

1. Aşağıda listelenen özellikleri okuyalım.
2. Okuduğumuz özellik söyleşi türüne aitse karşısına onay (✓ ) işareti, değilse çarpı (X) işareti koyalım. Eğer kafamız karışırsa soru işareti (?) yapıp öğretmemize soralım.

Cevap:

268. Sayfa

7. ETKİNLİK

Öğretmenin belirlediği grup arkadaşlarınla bir söyleşi yapacaksınız. Bunun için aşağıdaki yönergeyi uygulayın.

SÖYLEŞİ İÇİN YÖNERGE:

Söyleşi için, çevrenizden işini, çalışkanlığını, sanatını, yazılarını ve benzeri bir yönünü takdir ettiğiniz bir kişi belirleyiniz (Bir arkadaşınız da olabilir; işini özenle yapan bir okul görevlisi de.
Görüşme yapacağınız kişiyle ilgili araştırma yapınız (Örneğin kütüphane görevlisi ise kütüphanecilik hakkında araştırma yapınız. Okul birincisi olan arkadaşınızla görüşme yapacaksanız, ders çalışma teknikleri üzerine araştırma yapınız vb.).
Araştırmadan sonra, görüşme sorularını hazırlayınız. Sorular, söyleşiyi okuyacak kişilerin merak edebileceği konular hakkında olmalı (5soru yeterli).
Görüşme yapacağınız kişiyle görüşme saati konusunda anlaşınız.
Söyleşiye başlamadan önce kısaca sohbet edip, görüşeceğiniz kişinin konuşmaya ısınmasına ve kendini rahat hissetmesine yardımcı olunuz.
Söyleşide izin alarak ses kayıt cihazı kullanabilirsiniz (Ya da biriniz soruları sorarken bir diğeriniz yanıtları hızlıca not alabilirsiniz.).
Söyleşiyi yazıya geçirdiğinizde kullanacağınız bir fotoğraf çekiniz (ya da isteyiniz).
Söyleşi sonunda teşekkür etmeyi unutmayınız.

269. Sayfa

8. ETKİNLİK

Söyleşiyi yazıya geçiriyoruz!

Arkadaşlarımızla yaptığımız söyleşiyi, soru ve yanıt sırasına uygun olarak yazıya geçirelim. Yazıya geçirmede şunlara dikkat edelim:

Çektiğimiz ya da aldığımız fotoğrafı yazıya ekleyelim.
Söyleşimize bir başlık belirleyelim.
Söyleşimizin dikkat çeken, çarpıcı bir bölümünü tırnak içinde başlığın altına yerleştirelim.
Yazımız bittikten sonra baştan sona okuyup gözden geçirelim.
Söyleşimizi okurlara ulaştırmak için okul gazetesine verelim ya da sınıf panosuna asalım.

NOT: Söyleşiyi bilgisayarda yazabiliriz.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 350-351-352-353-354-355-356 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.