Cevap Yaz
10 Eylül 2019, 19:18
necla
Yönetici

6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 288-289-290-291-292-293-294 . Sayfa Cevapları



 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 “Benim Arkadaşım Öğretmenim Olun” Metni Etkinlik Cevapları

288. Sayfa

1. ETKİNLİK

a) Aşağıda, dinlediğimiz “Benim Arkadaşım, Öğretmenim Olun” adlı metinde geçen bazı sözcük grupları yer almaktadır. Bu sözcük gruplarına ne dendiğini söyleyelim ve anlamlarını yazalım.

“Arkadan atlı mı kovalıyor”

Cevap: Bu kadar acele etmene gerek yok, niye bu kadar aceleci davranıyorsun anlamındadır.

“Çantada keklik”

Cevap: Olması garanti anlamındadır.

b) Şimdi de aşağıdaki sözcük gruplarını açıklamaya çalışalım. Bu sözcük gruplarının metinde geçtiği cümleler verilmiştir. Metni dinledikten sonra, bu ifadelerden ne anladığımızı ve bu sözcük gruplarının anlamlarını yazalım.

Vücut dilime ve rahatsızlık duyduğumda gösterdiğim tepkilere dikkat edin.

Cevap: El kol ve vücudun gösterdiği hareketler bütünü.

289. Sayfa

Öfke nöbetlerini tetikleyen şeyleri bulmaya çalışın. Duyularımdan biri aşırı yüklendiğinde böyle durumlar ortaya çıkar. Eğer öfke nöbetfenmin sebebini bulursanız onları önleyebilirsiniz.

Cevap: Anlık meydana gelen öfke hareketleri

c) Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını sözlüklerimize bakıp öğrenelim. Ayrıca aşağıdaki sözcüklerden yabancı kökenli olanların Türkçe karşılıkları varsa bulup yazalım.

Cevap:

otizm:İçe yöneliklik
mekanik: Fiziki
anons: Duyuru
sosyalleşme:
konut: Ev
direkt: Doğrudan
kapasite: Sınır

290. Sayfa

2.ETKİNLİK

Dinlediğimiz metinden yararlanarak aşağıdaki soruları yanıtlayalım.

“Benim Arkadaşım, Öğretmenim Olun” adlı metinde okura (bizlere) seslenen çocuk kimdir? Ne tür bir özelliği vardır?

Cevap: Otizmi olan ama otistik olmayan bir çocuk.

Metinde seslenen çocuk nelerden rahatsızlık duymaktadır? Günlük yaşamda ne gibi davranışlar ve durumlar onu olumsuz etkilemektedir?

Cevap: Duygusal algıları bozuk,bizim fark etmediğimiz renkler, kokular, temaslar onlar için rahatsız edici olabilmektedir.Marketteki anonslar, alışveriş arabalarının gıcırtıları, kasalardaki sesler çok rahatsız edici olabilmektedir.

Metindeki çocuğun, “Somut düşünürüm, dili sadece sözcüklerin anlamına göre yorumlarım.” cümleleriyle söylemek istediği nedir? Onunla nasıl konuşulmasını istemektedir?

Cevap: Anlatılmak istenen şeyleri mecaz anlamı yada deyimler ile açıklamamak gerekir.Direk ve doğrudan istenen şey söylenmelidir.

291. Sayfa

Metinde otizmi ve otistik bireyleri algılayışımızın nasıl olması gerektiği, hangi cümlelerle belirtilmiştir?



Cevap: Güçlü yönlerimi keşfedin, sosyalleşme konusunda bana yardım edin.Sizin desteğiniz olmadan başarılı bağımsız bir hayat sürmem uzak bir ihtimal.

Metindeki çocuk bizlere “Benim arkadaşım olun, öğretmenim olun.” cümleleriyle ne söylemek istemiştir?

Cevap: Onlara destek olmak sabır göstermek gerektiği anlatılmaktadır.

Farklı özellikteki bireylere karşı, sorumluluklarımız ve duyarlılıklarımız nelerdir?

Cevap: Onlara karşı daha hassas, anlayışlı ve sabırlı davranmak gerekir.Onların farklı özellikte olduğunu unutmama gerekir.

292. Sayfa

3. ETKİNLİK

Sözcükler ya da sözcük grupları cümlede ortak bir anlamın oluşmasını sağlar. Tek bir sözcük dahi cümlenin anlamını farklılaştırabilir. Örneğin; “Yarın alışverişe gideriz.” cümlesine farklı anlamlar kazandıralım:

“Elbette yarın alışverişe gideriz.” kesinlik
“Yarın belki alışverişe gideriz.” olasılık
“İkide bir alışverişe gideriz.” süreklilik
“Aşağı yukarı her gün alışverişe gideriz.” yaklaşıklılık
“Yarın keşke alışverişe gitsek.” dilek

Cümleler arasındaki anlam ayrılıklarını ve bu ayrılıkları sağlayan sözcükleri fark ettik değil mi?

Cevap: Evet

Aşağıda verilen cümleleri inceleyelim ve hangi sözcük aracılığıyla hangi anlamın yansıtıldığını belirleyelim.

Cevap:

293. Sayfa

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerin bazılarında bir, bazılarında birden çok bağlaç kullanılmıştır. Bu cümlelerdeki bağlaçları bulalım. Aynı bağlaçları kullanarak bizler de farklı cümleler oluşturalım.

Cevap:

294. Sayfa

5. ETKİNLİK

Gözlemleyelim, öğrenelim; anlatalım, yazalım…

★ Dinlediğimiz metinde, otizmli bir çocuğun seslenişine tanık olduk. Çevrenizde bu türden bir özelliği olan birey var mı?
★ Varsa onunla ilgilenen ve onu tanıyan bir yakınıyla görüşelim.
★ Yoksa otizm ve otizmli bireyler hakkında Genel Ağ ortamından ve yazılı kaynaklardan bilgi toplayalım. İlgili filmleri ve programları izleyelim.
★ Topladığımız tüm bilgileri ve gözlem notlarımızı sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım.
★ Bu paylaşımın ardından notlarımızı düzenleyip birey olarak bizlerin toplumda bu tür özelliklere sahip bireylere nasıl destek oluruz neler yapabiliriz ya da nelere dikkat etmeliyiz konusunda bir metin oluşturalım.
★ Yazacağımız bu metni, dinlediğimiz metinde bize seslenen otizmli çocuğa yanıt olarak mektup biçiminde yazalım.
★ Ona, toplumsal sorumluluklarımızın bilincinde olduğumuzu duyumsatalım. Nelere dikkat etmemiz gerektiğine ilişkin duyarlılığımızı gösterelim.
NOT: Mektubumuzu tamamladıktan sonra yazdıklarımızı gözden geçirmeyi unutmayalım! Anlam bulanıklığı olan, açıkça ifade edilmemiş ya da çelişkili cümleler varsa yeniden düzenleyelim. Noktalama ve yazım kuralları açısından da gözden geçirelim.

Merhaba Sevgili Arkadaşım;

Belki de geleceğin Michael Jordan’ı mı demeliydim? Bizlere seslendiğin metni tüm sınıf arkadaşlarımla birlikte dinledim. Benim de sana söylemek istediğim ve seninle paylaşmak istediğim duygu ve düşüncelerim var.

Cevap: Bugüne kadar sen ve senin gibi olanlar hakkında pek bilgimiz yoktu.Senin sayende bunları öğrendik.Artık bundan sonra otizm nedir ve otizmi olan insanlara nasıl davranacağımızı öğrendik.Sizlerin hasta değil özel insanlar olduğunuzu bilmek bizleri sevindirdi ve gururlandırdı.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 350-351-352-353-354-355-356 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.