Cevap Yaz
10 Eylül 2019, 21:43
murat
Yönetici

6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 301-302-303-304-305-306-307-308 . Sayfa Cevapları



6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308 “Siwa’nın Öyküsü” Metni Etkinlik Cevapları

301. Sayfa

1. ETKİNLİK

Bizim, evet bizim… Biz çocukların hakları var. Aşağıda kimi haklara yer verilmiş ancak bazıları eksik. Kısa bir araştırma yapalım, öğrenelim ve tamamlayalım.

Eğitime Erişim Hakkı:

Cevap:

Eğitime Erişim Hakkı: Her çocuğun eğitim görmesi ve fırsat eşitliğinden yararlanması gerekir.

İstismar ve İhmalden Korunma Hakkı: Her çocuk istismardan ve ihmalden korunması gerekir.Bunu hem aileler hem de devlet himaye eder.

Eğlence, Dinlenme ve Kültürel Etkinlikler İçin Zamana Sahip Olma Hakkı: Her çocuk oyun oynama, eğlenme ve kültürel etkinliklere katılma hakkı vardır.

Düşünce ve ifade özgürlüğü: Her çocuk; isteklerini ve düşüncelerini seçtiği bir yolla özgürce açıklama hakkına sahiptir.

302. Sayfa

2. ETKİNLİK

Metni dinlemeden önce aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını sözlüklerimizden bakıp öğrenelim.

Cevap:

303. Sayfa

3. ETKİNLİK

Metni dinledikten sonra aşağıdaki altı çizi ifadelerin cümleye kattığı anlamı tahmin etmeye çalışalım. Eğer anlamlarını tahmin etmekte zorlanıyorsak sözlüklerimizden bularak öğrenelim ve sınıfta öğretmenimizin yaptığı açıklamalar doğrultusunda notlarımızda (gerekirse) düzeltmeler yapalım.

Cevap:

304. Sayfa

4. ETKİNLİK

Dinlediğimiz metinden yararlanarak aşağıdaki soruları yanıtlayalım.

Siwa nasıl bir ülkede yaşıyordu ve nasıl bir yere gitmek istiyordu?

Cevap: Yoksul bir ülkede yaşıyordu.Başka ülkelere gitmek istiyordu.

Bu planı kimle birlikte yapmıştı?

Cevap: Amcasıyla birlikte.

Bayan X, Siwa’ya nasıl bir söz vermişti? Bayan X, bu sözünü tuttu mu?

Cevap: Bayan X uçak bileti alacak.Siwa’da Bayan X’in evinde yardımcı olacak.Bayan X sözünü tutmadı.

Bayan X’ten sonra Siwa’nın yanında kaldığı Bayan Y, Siwa’ya nasıl davranmıştır? Siwa bu durum karşısında nasıl davranmıştır?



Cevap: Daha kötü davranmıştır.Siwa bu durumda komşunun kapısını çalmış ve durumu polise bildirmişlerdir.

305. Sayfa

Siwa’nın sığındığı genç çift Siwa’nın öyküsünü öğrenince nasıl tepki vermiştir?

Cevap: Bu zamanda hala böyle şeylerin olabileceğine şaşırmışlar.Polise haber vermişler.

Siwa yaşadıkları sonucunda ne yapma kararı almıştır? Ne gibi yenilik ve değişikliklerin olmasını sağlamıştır?

Cevap: Durum yargıya intikal etmiş İnsan Hakları Mahkemesine başvurmuş ve başka çocuklarında bu durumu yaşamamasını sağlamıştır.

Bugün dünyada hâlâ Siwa’nın yaşadıklarını yaşayan çocuklar var mıdır?

Cevap: Evet hala bu durumda yaşayan çocuklar vardır.

306. Sayfa

5. ETKİNLİK

Bazen yaptığımız eylemlerin önce sonucunu söyleriz ya da başımıza gelen durumu belirtiriz. Ardından da bunu neden yaptığımızı açıklamaya çalışırız. Neden-sonuç biçiminde değil de so-nuç-neden biçiminde kurarız cümlelerimizi. Bu tür cümlelerde açıklama ilişkisi kuran ifadeler vardır.
Aşağıdaki örnekte bunu sağlayan “çünkü” ifadesidir. Aşağıdaki örneği inceleyelim ve diğer cümlelerdeki açıklama ilişkisini kuran ifadeleri bulup neden ve sonuç öbeklerini belirleyelim.

Örneğin; Ankara’yı çok seviyorum çünkü bu şehirde hep güzel anılar biriktirdim.

Cevap:

307. Sayfa

6. ETKİNLİK

Dinlediğimiz metnin anlatım biçimi ile ilgili verilen soruları yanıtlayalım. Yanıtlarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.

Dinlediğimiz metinde olaylar sırasıyla anlatılmış ve olayların sunumunda da öyküleyici anlatım kullanılmıştır. Ancak dinlediğimiz bu metinde anlatılanlar kurmaca mıdır (hayali) yoksa gerçek midir?

Cevap:

308. Sayfa

7. ETKİNLİK

İnsanoğlu varoluşundan bugüne doğayı bilmek, doğaya egemen olmak istemiştir. Bu neden…, insan varoluşun doğa… savaşmaktadır.”
Yukarıdaki cümlede kimi sözcükler çıkarıldı. Cümlede sözcüklerin arasındaki anlam ilişkisinin, anlamsal ilginin kurulamadığı görülmektedir. Şimdi cümleyi tamamlayalım; bakalım aşağıdaki sözcükler anlamı tamamlamada bizlere yardımcı olacak mı?Boşluklara şu sözcükleri getirerek cümleleri anlamlı biçimde tamamlayalım:
-dan beri / ile / kadarBu cümleden hareketle edatların diğer adıyla ilgeçlerin özelliklerini belirlemeye çalışalım:

Cevap:

Şimdi aşağıdaki cümlelerde edat var mı yok mu, bulalım:

“Ancak, ülkesindeki başka pek çok kişi gibi Siwa da yoksuldu ve başka ülkelere gidip gezecek parası yoktu.”

Cevap: Ancak

“Bayan X ile yapılan anlaşmaya göre kadın Siwa’ya bir uçak bileti alacak, Siwa da bu biletin parasını çıkarıncaya kadar Bayan X’in evinde kalıp işlerinde aileye yardımcı olacaktı.

Cevap: göre, kadar



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 350-351-352-353-354-355-356 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.