Cevap Yaz
10 Eylül 2019, 19:25
necla
Yönetici

6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 323-324-325-326-327-328 . Sayfa Cevapları



 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 323, 324, 325, 326, 327, 328 “Ah Şu Gençler” Metni Etkinlik Cevapları

323. Sayfa

1. ETKİNLİK

Bu derse hazırlanırken tiyatro türüyle ilgili araştırma yapalım. Tiyatroyla ilgili bildiklerimizi ve deneyimlerimizi de anımsamaya çalışalım. Aşağıdaki soruların yanıtlarını düşünelim, tasarlayalım ve yanıtlarımızı sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım.

TİYATRO

Daha önce bir tiyatro oyunu izlediniz mi?

Cevap: Evet

Yanıtınız hayırsa neden izleyemediniz? Olanağınız olsa ne tür bir oyuna gitmek isterdiniz?

Cevap: Komedi tarzı bir oyuna gitmek isterim.

Yanıtınız evetse hangi oyuna gittiğinizi, oyunun konusunu ve sizde bıraktığı izlenimi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler.Oyunu çok beğendim.Bazen komik bazen hüzünlü olaylar geçmektedir.

Bir tiyatro oyununu sahnede izlememiş olabilirsiniz ancak bir oyun metni okumuş olabilirsiniz. Daha önce okuduğunuz bir tiyatro metni var mı? Varsa arkadaşınızla paylaşır mısınız?

Cevap: Hayır.

Bildiğiniz ünlü tiyatro sanatçıları var mı, kimler? Bildiğiniz ünlü tiyatro oyunları var mı, neler?

Cevap: Ferhan Şensoy, Haluk Bilginer, Zeki Alasya, Metin Akpınar, Yonca Evcimik, Oya Başar, Gönül Ülkü Özcan, Gazanfer Özcan. Bildiğim Tiyatro oyunları yok.

324. Sayfa

2.ETKİNLİK

Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını sözlüklerimizden bulup öğrenelim.

Cevap:

anormal: Normal olmayan, tuhaf
bari: Hiç olmazsa
dâhi: –de, -da
dalgacı: İşine gereken önemi ve özeni göstermeyen
güya: Sözde, sanki
geveze: Çok konuşan ve boş konuşan
süt kardeş:Farklı anneden doğan ama bir anneden süt emen kişiler
talih: Şans
ukala: Kendini akıllı sanan

325. Sayfa

3. ETKİNLİK

Edatların cümleye kattıkları anlamlar sağ sütunda karışık olarak sunulmuştur. Bu edatların cümleye hangi anlamı kattığını örnekteki gibi eşleştirerek bulalım.

Cevap:

326. Sayfa

4. ETKİNLİK

Okuduğumuz metinden yararlanarak aşağıdaki soruları yanıtlayalım.

Birinci tabloda kız ne yapmak istiyor? Anne ve baba, kızlarına nasıl yanıtlar veriyor?

Cevap: Bulaşık yıkamak, kek yapmak, sinemaya gitmek, dışarı çıkmak, tiyatroya gitmek, televizyon seyretmek, bir arkadaşını çağırmak istiyor.Anne ve baba tüm bu isteklere karşı çıkıyor.



Birinci tablodaki anne ve babanın tutumunu değerlendiriniz. Sizce yazar bu tabloyu bizlere sunarak yetişkinlere ilişkin nasıl bir eleştiri gerçekleştirmiştir?

Cevap: Anne ve babanın tutumu hep olumsuz.Bazı şeylere değil tümdem tüm isteklere karşı çıkıyorlar.Yetişkin insanların çocuklara güvenmesi gerektiğini makul isteklerine olumlu cevap vermeleri gerektiğini hatırlatıyor.

İkinci tablodaki öğrencilerin kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebiliriz? Metindeki konuşmalardan ipuçları yakalayarak belirlemeye çalışınız (çalışkan, tembel, haylaz vb.). Bu öğrencilerin davranışları sizce nasıl (olumlu ya da olumsuz)?

Cevap: 1. Öğrenci yalancı ve geveze, Osman tembel, 2. öğrenci dikkatli ve dersi takip eden.2. Öğrenci hariç diğer öğrencilerin davranışları olumsuz.

İkinci tablodaki öğretmenin tutum ve davranışları hakkında neler söyleyebilirsiniz? Metnin yazarı, bu tabloda sizce neyi eleştirmiştir; okura / seyirciye hangi düşünceyi iletmek istemiştir?

Cevap: Öğretmen inanmasa bile öğrencilere konuşma hakkı vermiştir ve olumlu bir yaklaşım göstermiştir.Siz de çocuklarınızın konuşmasına izin vermelisiniz mesajı vardır.

327. Sayfa

5. ETKİNLİK

Yaşanmış veya yaşanması mümkün olayların veya insan yaşamının çeşitli yönlerinin sahnede canlandırılarak oynanmasına yönelik yazılara “tiyatro” denir.Yaşanmış veya yaşanması mümkün olayların veya insan yaşamının çeşitli yönlerinin sahnede canlandırılarak oynanmasına yönelik yazılara “tiyatro” denir.
Şimdi bu türün özelliklerini kavramaya çalışalım.

Bunun için;

1. Aşağıda listelenen özellikleri okuyalım.
2. Okuduğumuz özelliği anladıysak karşısına onay (✓) işareti koyalım. Eğer anlamadığımız bir madde olursa soru işareti (?) koyalım ve öğretmenize soralım.

Cevap:

328. Sayfa

b) Etkinliğin bu bölümünde “Ah Şu Gençler!” adlı tiyatro metninin temel öğelerini belirleyip yazalım.

Kişiler

Cevap: Anne, baba, kız, 1.öğrenci,2.öğrenci, Osman, öğretmen

Yer

Cevap: Ev, sınıf

Zaman

Cevap: Belli değil

Olay / Olaylar

Cevap: 1. Tabloda kız çocuğunun istekleri ve anne babanın buna karşı çıkması, 2. Tabloda öğretmen ile öğrencilerin diyalogları.

6. ETKİNLİK

Yandaki resimden yola çıkarak bir “karşılıklı konuşma” yazalım. Oluşturduğumuz karşılıklı konuşmayı, sınıfta arkadaşlarımızla doğru vurgu ve tonlama yaparak canlandırmaya çalışalım.

Cevap:

NOT: “Zaman” ve “olay” öğelerini görsele bakıp tamamlayalım.

Verilen bilgiler ve görsel doğrultusunda olayların nasıl gelişmesini istediğimizi belirleyelim.
Ardından kişilerin yaşına uygun konuşma biçimini ve kurabileceği cümleleri, kullanabileceği sözcükleri düşünerek metnimizi oluşturalım.
Bu kişilerin arasında geçebileceğini düşündüğümüz bir tiyatro metnini oluşturmaya çalışalım.Metnimizi gözden geçirip bir başlık koyalım.
Son olarak düzeltmelerimizi yapıp oluşturdüğumuz metni defterimize yazalım.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 350-351-352-353-354-355-356 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.