Cevap Yaz
10 Eylül 2019, 21:40
murat
Yönetici

6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 329-330-331-332-333-334 . Sayfa Cevapları



6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 329, 330, 331, 332, 333, 334 “Şehir Faresiyle Tarla Faresi” Metni Etkinlik Cevapları

329. Sayfa

1. ETKİNLİK

“Özgür olmak” ne demek? Düşünelim, görseli yorumlayalım.

Cevap: Hür olmak, kendi yaşam alanında serbestçe hareket edebilmek.

“Özgürlük” kavramını farklı kaynaklardan araştıralım.

Cevap: Birinin engellenmeden ya da sınırlandırılmadan istediğini seçebilmesi, yapabilmesi ve hareket edebilmesi durumudur.

Ailemizde ve yakın çevremizdeki insanlara soralım ve kısaca yanıtlamalarını isteyelim. Hatta “tek bir sözcükle” anlatmak isteseler özgürlüğü nasıl anlatırlar, soralım. Aldığımız yanıtları not edelim.

Cevap: Hür olmak, serbest olma, dilediğini yapabilmek gibi cevaplar aldım.

Topladığımız bilgileri ve yanıtları sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım.

Aşağıdaki görselle ilişkili olan noktaları ve görsele ilişkin düşüncelerimizi de belirtelim.

Cevap: Herkesin bir özgürlük alanı vardır ve sınırlıdır.Özgürlük alanı başkasının özgürlük alanının başladığı yerde bitmektedir.

330. Sayfa

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde altı çizili ifadelerle ne anlatılmak isteniyor? Düşünelim. NOT: Altı çizili ifadelerin anlamını cümleden çıkarmaya çalışalım; anlamını tahmin ettiklerimizi sözlükten kontrol edelim. Anlamını çıkaramadıklarımızı sözlükten bulup yazalım!

Cevap:

331. Sayfa

3. ETKİNLİK

Dinlediğimiz şiirden yararlanarak aşağıdaki soruları yanıtlayalım.

Şiirdeki iki fare nerelerde yaşamaktadır?Şiirden hareketle bu farelerin yaşam yerlerinin özelliklerini belirlemeye çalışalım.

Cevap: Şehir faresi şehirde yaşamaktadır.Tarla faresi ise tarlada köyde yaşamaktadır.

“Ne yemekler, ne yemekler…/ Gitmeyen bilmez şehre.” dizeleriyle köy ve şehir arasında ne gibi bir fark olduğuna işaret edilmiştir?

Cevap: Şehirde yemek çeşitlerinin daha bol olduğu köyde ise yemek çeşitlerinin daha az olduğu.



Fareler yemeği evin hangi bölümünde yiyorlarmış? Bunu şiirdeki hangi dizelerden anlıyoruz?

Cevap: Evin mutfağı olabilir ya da salon olabilir Türk halısı üzerinde yiyorlarmış çünkü.

332. Sayfa

Tarla faresi, yemekte neden rahatsız olur ve nasıl bir karar alır? Tarla faresinin bu davranışının altında hangi sebep yatmaktadır?

Cevap: Ayak seslerinden rahatsız olurlar.Bodruma kaçarlar.Sürekli korku ile yaşamak güzel değil ve yediğin yemekler güzel bile olsa korku ile güzel olmaz ve tadını alamazsın.

Şiirin son bölümünde vurgulanan ve bu şiirle okura iletilmek istenen ana fikir nedir?

Cevap: Huzur ve güven içinde olmak dünyanın en büyük zenginliğidir.

Tarla faresinin düşünceleri mi yoksa şehir faresinin yaşam biçimi mi doğru? Gerekçelerimizle açıklayalım.

Cevap: Tarla faresinin daha doğru. Çünkü huzur ve güven içinde yenen yemek az da olsa daha lezzetli olur.

333. Sayfa

4. ETKİNLİK

Dinlediğimiz metnin türü fabldır (öykünce). Fabllar, sonunda ders verme amacı güden, düşündüren ve genellikle şiir biçiminde yazılan öykülerdir. Fabllara ilişkin daha önce öğrendiğimiz özellikleri anımsayalım ve aşağıdaki özellikleri doğru ifadelerle tamamlayalım.

Cevap:

5. ETKİNLİK

Önce aşağıdaki paragraf özellikleriyle ilgili açıklamayı okuyalım. Bir yazının tümünde olduğu gibi paragrafta da giriş, gelişme ve sonuç bölümleri vardır. Giriş bölümünde konu belirtilir. Bu bölüm, tek cümleden ya da birbirini destekleyen, açıklayan birkaç cümleden oluşabilir. Gelişme bölümünde konu, genellikle düşünceyi geliştirme yollarından yararlanılarak açıklanır. Cümleler arasındaki anlamsal ve dilsel bağlar, zamirler, bağlaçlar ve yinelenen sözcüklerle sağlanır. Sonuç bölümü ise paragrafın özeti niteliğindedir. Vurgulanmak istenen düşünce burada belirtilir. Bu bölümde “demek ki, öyleyse, anlaşılıyor ki” gibi bağlaçlar kullanılabilir.

İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nin aşağıdaki maddesine dayanarak “insan hakları ve özgürlükler” ile ilgili bir paragraf oluşturalım. Oluşturduğumuz paragrafı çalışma kitabının 334. sayfasındaki ilgili alana yazalım.

334. Sayfa

Cevap:

İnsanların dini dili ırkı ne olursa olsun doğduğu andan itibaren hakları vardır.Bu haklar çeşitli kanunlar ile güvence altına alınmıştır.
İnsanların birbirleri ile iyi geçinmeleri kardeşlik duyguları ile bağlanmaları gerekir.Her insan eşit haklara sahiptir.Eşit haklara da sahip olmaları gerekir.
Barış huzur güven ortamının olması için insanların birbirlerine saygı duyması eşit haklara sahip olmaları gerekir.Dünyanın daha yaşanır ve güzel olması eşitlik, adalet gibi kavramların tam anlamıyla işlemesi gerekmektedir.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 350-351-352-353-354-355-356 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.