03 Ekim 2019, 20:42 |
6. Sınıf Eksen Yayınları Türkçe Ders Kitabı 46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları6. Sınıf Türkçe Eksen Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46, 47, 48, 49, 50 “NEVRUZ” Metni Etkinlik CevaplarıNEVRUZ 46. Sayfa 1. Etkinlik Aşağıya, “nevruz” kelimesinin çağrıştırdığı kelime ve kavramları yazınız. Cevap: İlkbahar, ateş üstünden atlama, doğanın yeşermesi, sevinç, coşku, eğlence. 2. Etkinlik Aşağıdaki soruları cevaplayınız. “Nevruz”un ne anlama geldiğini biliyor musunuz? Biliyorsanız açıklayınız. Cevap: Nevruz yeni gün anlamına gelen doğanın uyanışı ve yeni yıl olarak kutlanmaktadır. Nevruz Bayramı yıl içinde ne zaman kutlanmaktadır? Cevap: 21 Martta. Nevruz Bayramıyla ilgili neler biliyorsunuz? Cevap: Eski Türklerden beri kutlanmaktadır.Orta Asya’da, Türk devletlerinde kutlanır.Baharın gelişi coşkuyla ve eğlenceli şekilde kutlanmaktadır.21 martta başlar.Ateş yakılır, çeşitli yarışmalar düzenlenir. 3. Etkinlik Metnin görsellerine bakınız ve başlığını okuyunuz. Görselleri ve başlığından hareketle metinde ne anlatılıyor olabileceğini tahmin ediniz. Cevap: Nevruzun gelişi nedeni ile şarkılar söylenmektedir, eğlenceler düzenlenmektedir. Aşağıdaki soruyla ilgili düşüncelerinizi açıklayınız. “Yazım kuralları ve noktalama işaretlerine dikkat ederek uygun hızda okumak niçin önemlidir?” Cevap: Çünkü bu kurallara uymak okunan metnin daha güzel ve anlaşılır olmasını sağlamaktadır. 48. Sayfa 4. Etkinlik a. “Nevruz” adlı metindeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri defterlerinize yazınız. Cevap: b. Bu kelimelerin anlamlarını, metnin veya cümlenin anlamından tahmin etmeye çalışarak tahminlerinizi kelimelerin karşılarına yazınız. Cevap: aidiyet: bağlılık c. Ardından bu kelimelerin anlamlarını sözlükten öğreniniz. Cevap: aidiyet:Ait olma durumu, ilişkinlik. Ritüel: din, tapınma, büyü vb. ile ilgili geleneksel tören. ç. Anlamını doğru tahmin ettiğiniz kelimenin yanına “√ ” işareti koyunuz. 5. Etkinlik 4. etkinliği yaparken anlamlarını öğrendiğiniz kelimelerin tamamını kullanarak defterlerinize istediğiniz konuda bir olay yazısı yazınız. Cevap: İnsan ailesine bir aidiyet duygusuyla bağlanıyor.Aile içinde çeşitli ritüeller olmasa bile bu duygu çok güzel. 6. Etkinlik Metinle ilgili aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız. 1. “Nevruz” kelimesi nasıl meydana gelmiştir? Kelimenin anlamı nedir? Cevap: Farsça “nev” ve “ruz” kelimelerinden meydana gelmiştir. Yeni gün anlamına gelmektedir. 2. “Nevruz” kelimesinin kökeni nedir? Cevap: Nev yeni demek ruz ise gün demektir. 3. “Nevruz”, ülkemizde başka hangi adlarla anılmaktadır? Cevap: Yenigün, Nevruz-i Sultan, Sultan Nevruz, Navrız, Noruz, Mart Dokuzu, Gün Dönümü, Yılsırtı, Yumurta Bayramı. 4. “Nevruz’un kişi ve toplumların aidiyet duygusunu geliştirdiği söylenebilir mi? Açıklayınız. Cevap: Söylenebilir. Çünkü bu bayramla beraber insanlar hem birlikteliğin hem de paylaşmanın önemini yeniden kavramaktadır. 5. Metinde, Nevruz’un nesilden nesile iletişimin en güzel örneklerinden biri olduğunun nedeni, nedenleri olarak ne, neler sunulmuştur? Cevap: Nevruz bayramı ve kutlamaları, Anadolu’da sözlü kültürün, toplumsal uygulama ve ritüellerin, doğa ve evrene ilişkin bilgi ve deneyimlerin nesilden nesile aktarıldığı en uygun ortamlardan birini oluşturmaktadır. Bu açıdan bakıldığında Nevruz, nesiller arası iletişimin en güzel örneklerinden biridir. 6. Metinde, Nevruz Bayramı’yla ilgili hangi geleneklerden bahsedilmiştir? Cevap: Nevruz öncesinde evlerde ve sokaklarda genel bir temizlik yapılır. Kutlamalar sırasında insanlar temiz veya yeni kıyafetler giymeye özen gösterir. 7. Nevruz’un UNESCO insanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası’nın Temsili Listesi’ne 2009 yılında ortak dosya olarak kaydettirilmiş olması niçin önemlidir? Cevap:Evrensel bir kültür olması ve geleneğin yaşatılması açısından önemlidir. 8. Nevruz Bayramı’nın önemli bir bayram olduğu metindeki hangi ifadelerden, açıklamalardan anlaşılmaktadır? Cevap: Nevruz, farklı diller konuşan, farklı dinlere inanan ve farklı etnik kökenlerden gelen toplumlar arasında kültürel diyalog, saygı ve anlayış ortamının geliştirilmesi çalışmalarına son derece olumlu bir katkı sağlamıştır. 49. Sayfa 9. “Nevruz” adlı metni okuduktan sonra hangi bilgileri öğrendiniz? Cevap: Nevruzun Türk dünyası açısından önemi, ne zaman kutlandığı, neler yapıldığı. 7. Etkinlik Metnin konusunu ve ana fikrini belirlemek için aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız. Metinde yazar ne anlatıyor, neden söz ediyor? Cevap: Nevruz hakkında kapsamlı bir bilgi veriyor. Sizce yazar bu metni hangi amaçla yazmış olabilir? Cevap: Nevruz Bayramı hakkında bilgi vermek için. Yazarın bu metinde okuyucuya aktarmak istediği asıl fikir, vurguladığı ileti nedir? Cevap: Nevruzun kültür açısından önemi. 8. Etkinlik Metnin konusunu ve ana fikrini belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayınız. Sizce yazar, okuduğunuz metin için niçin “Nevruz” başlığını kullanmış olabilir? Cevap: Çünkü Nevruz hakkında bilgi vermektedir. Sizce bu başlık, metinde anlatılanlarla uyumlu, metne uygun mu? Açıklayınız. Cevap: Çok uyumludur.Çünkü Nevruz hakkında birçok bilgi verilmektedir. Metnin yazarı siz olsaydınız metin için hangi başlığı kullanırdınız? Cevap: Nevruzun Önemi.Çünkü Nevruzun ne kadar önemli olduğunu anladım. 9. Etkinlik “Sonraki Metnin İşlenişine Hazırlık” bölümünde belirlenen grup üyeleriyle bir araya gelerek bir küme oluşturunuz. Getirdiğiniz A3 ebadındaki kâğıda iş birliği içinde “nevruz” konulu bir afiş hazırlayınız. 10. Etkinlik Verimli, sağlıklı bir tartışma ortamında, sınıfta “millî ve dinî bayramların önemi” ile ilgili bir tartışma gerçekleştiriniz. Tartışmadan elde edilen sonuçları önce tahtaya, daha sonra defterlerinize yazınız. 50. Sayfa Bu yazı, belirlenen konuya uygun mu? Cevap: Uygun. Bu yazı, belirlenen türe uygun mu? Cevap: Uygun Bu yazı yazılırken başta belirlenen işlem basamaklarına dikkat edilmiş mi? Cevap: Uygun Bu yazıyı daha iyi nasıl yazabilirim? Cevap: Uygun Bu yazı anlaşılır mı? Cevap: Uygun Bu yazıda, konuyla ilgili olarak daha farklı nelere yer verilebilir? Cevap: Uygun Düzeltme Metnin yazımının tamamlanmasının ardından, yazınızı aşağıdaki sorular üzerinden değerlendiriniz. • Yazdığınız yazıda, anlam bütünlüğünü bozan ifadeler var mı? Varsa bu ifadelerin hangileri olduğunu ve anlam bütünlüğünü nasıl bozduğunu açıklayınız. Yayımlama, Paylaşma Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. SONRAKİ METNİN İŞLENİŞİNE HAZIRLIK Sonraki metin işlenişinin “Okuma” bölümünde kullanmak amacıyla CD ya da USB belleğe kaydedilmiş bir türkü getiriniz. Öğretmeninizden de sonraki dersin “Okuma” bölümüne di- züstü bir bilgisayar hazırlamasını isteyiniz. Öğretmeninize ayrıca, “Kâzım’ın Türküsü (Mezar Arasında Harman Olur mu?)” ve “Uzun İnce Bir Yoldayım” türkülerinin kaydını CD ya da USB bellek aracılığıyla sınıfa getirmesini isteyiniz. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 56-57-58-59-60-61-62-63. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
14 Ekim 2018, 20:26 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2653 |
müthiş olmuş bu yayınları çok beğendim devamını bekliyorum |
15 Ekim 2018, 22:41 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2653 |
10 numara ?? |
23 Ekim 2018, 16:24 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2653 |
çok teşekkurler anlamadıgım yerlere çok yardıcı oldu |
23 Ekim 2018, 19:48 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2653 |
Çok güzel gerçekten bayıldım |
HIZLI CEVAP YAZ |
Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |