12 Ekim 2019, 20:43 |
6. Sınıf Eksen Yayınları Türkçe Ders Kitabı 65-66-67. Sayfa Cevapları6. Sınıf Türkçe Eksen Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65, 66, 67 “Bayrak” Metni Etkinlik Cevapları65. Sayfa 1. Etkinlik Aşağıda verilen dizelerle ilgili duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız. “Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak Cevap: Bayrak bir devletin milletin bağımsızlığının sembolüdür.Bayrak için nice şehitler vermişizdir.Bayrak demek vatan demek, özgürlük demektir. 2. Etkinlik Aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız. • Bayrağımızdaki renklerin ve şekillerin anlamlarını biliyor musunuz? Açıklayınız. ! Dinleme metinlerini, öğretmeninizden ya da bu kitapla birlikte verilen “Dinleme CD’sinden” dinleyeceksiniz.”Bayrak” adlı metni, kendini konuşanın yerine koyarak dinleme yöntemiyle dinleyeceksiniz. Bunun için önce “Bayrak” adlı metni iki kez dinleyiniz. Ardından metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1. Şair bayrağı niçin göklerin süsü olarak niteliyor olabilir? Cevap: Bayrağımız göklerde olduğu zaman dalgalandığı zaman onunla gurur duyarız.Her vatansever de gurur duyar.Bundan dolayı şair bayrağımızı gördüğü zaman onsuz olamaz o göklerin süsü diyor. 2. Şair “Sana benim gözümle bakmayanın / Mezarını kazacağım.” dizelerini hangi duygular içerisinde söylemiş olabilir? Cevap: Şair kendi gözüyle bakmayanın düşmanca baktığı anlamını çıkarmaktadır.Bu nedenle söylemektedir. 3. Şair, bayrağımıza hangi gözle, nasıl bakıyor olabilir? Cevap: Gurur duyarak, koruyucu, vatanını milletini seven biri olarak. 4. Şair, mezarlarını kazmakla kimi tehdit ediyor? Cevap: Ülkemizde gözü olanları, düşmanları. 5. Şairin korku ya da keder duymamasını sağlayan nedir? Cevap: Bayrağımızın dalgalanması ve onun dalgalanmasının verdiği cesaret gurur. 6. Şair “Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar? / Yurda ay yıldızının ışığı yeter.” dizelerini hangi duygular içerisinde söylemiş olabilir? Cevap: Her türlü sıkıntının sorunun önemi olmadığını, önemli olanın vatanın var olması ve bayrağın dalgalanması olduğudur. 7. Şair bayrağı, niçin güvercin ve kartala benzetmiş olabilir? Cevap: Güvercin barışın simgesidir.Fakat savaşın simgesi de kartaldır.Barış zamanında güvercin olur, savaş zamanında da kartal gibi oluruz demek istemiştir. 8. Şair “Yüksek yerlerde açan çiçeğim.” dizesini hangi duygular içerisinde söylemiş olabilir? Cevap: Gururlu, mutlu, ve kendinden emin duygular içinde yazmıştır. 9. Şair, “Tarihim, şerefim, şiirim, her şeyim! / Yeryüzünde yer beğen; / Nereye dikilmek istersen / Söyle, seni oraya dikeyim.” dizelerini hangi duygular içerisinde söylemiş olabilir? Cevap: Bayrağa olan sevgisinin en üst düzeye ulaşması ve vatana olan saygısı sevgisi. 66. Sayfa 3. Etkinlik “Bayrak” kelimesinin çağrıştırdığı kelimeleri defterlerinize yazınız. Cevap: Ülke, vatan, bağımsızlık, şehitler, tarih, kültür, atalarımız, ay ve yıldız. 4. Etkinlik “Bayrak” adlı metni bir kez daha dinleyiniz. Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeler varsa bu kelimeleri defterlerinize not ediniz ve bunların anlamlarını sözlükten öğreniniz. Yeni öğrendiğiniz kelimelerin her biriyle birer cümle kurunuz ve kurduğunuz cümleleri defterlerinize yazarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Kızıl 5. Etkinlik Bayrak” adlı şiiri bir kez daha dinleyiniz. Defterinize, şiirdeki ses benzerliklerine uymaya dikkat ederek ve tekrarlanan mısralara yer vermeye çalışarak şiirde anlatılanlara, şiirin temasına uygun bir bölüm (dörtlük ya da beşlik) yazınız. Yazdığınız bölümü sınıfta arkadaşlarınıza okuyarak onların görüşlerini alınız. Cevap: Sen dalgalandıkça olmaz keder 6. Etkinlik Metinle ilgili aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız. 1. Sizce “Bayrak” adlı metnin yazılma amacı nedir? Cevap: Bayrak, vatan aşkı. 2. Şair bayrağı, niçin kız kardeşinin gelinliği olarak tanımlıyor olabilir? Cevap: Çünkü gelinlik saflık ve temizlik simgesidir.Kutsal bir değer olarak gördüğü için. 3. Sizce şair “Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.” dizesiyle ne anlatmak istiyor olabilir? Cevap: Bayrak uğruna atalarımızın verdiği mücadeleyi bildiği ve kendisinin de aynı yolda devam edeceğini söylemektedir.Bayrağımızı korumak için. 4. Sizce şair, “Yurda ay yıldızının ışığı yeter.” dizesiyle ne anlatmak istiyor olabilir? Cevap: Önemli olanın vatanın bağımsız olmasıdır.Bunun da simgesi bayraktır. 5. Şiirde, savaşılan yerler olarak nerelerden bahsedilmektedir? Cevap: Karlı dağlar, kızgın çöller 6. Sizce şair, “Senin altında doğdum, senin dibinde öleceğim.” dizesiyle ne anlatmak istiyor olabilir? Cevap: Bu bayrak altında bu vatanda doğduğu ve yine bu vatanda ölmek istediği için. 7. Şairin bayrağı kişileştirdiğini şiirdeki hangi ifadelerden anlayabiliriz? Cevap: Yer yüzünde yer beğen! 7. Etkinlik Metnin konusunu ve ana duygusunu belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayınız. • Şair metinde ne anlatıyor, neden söz ediyor? Cevap: Bayrak sevgisi ve önemi • Sizce şair bu metni hangi amaçla yazmış olabilir? Cevap: Bayrak ve vatan sevgisini anlatmak için. • Şairin bu metinde, bize aktarmak, hissettirmek istediği asıl duygu nedir? Cevap: Bayrak sevgisi, bayrağın kutsallığı, bayrağın önemi. 8. Etkinlik Metnin içeriğine uygun bir başlık belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayınız. • Sizce şair, okuduğunuz metin için niçin “Bayrak” başlığını kullanmış olabilir? Cevap: Çünkü metinde bayraktan bahsetmektedir. • Sizce bu başlık, metinde anlatılanlarla uyumlu, metne uygun mu? Açıklayınız. Cevap: Evet uyumlu, çünkü bayrak anlatılmaktadır. • Metnin şairi siz olsaydınız metin için hangi başlığı kullanırdınız? Cevap: Göklerin Kızıl Süsü 67. Sayfa 9. Etkinlik Sınıfta, dilediğiniz konuda ve herhangi bir hazırlık yapmadan bir konuşma yapınız. Arkadaşlarınızdan konuşmanızı değerlendirmelerini isteyiniz. Yazmaya Hazırlık “Bayrak” adlı şiiri, bir kez daha dinleyiniz. Ardından şiirin konusunu ve ana duygusunu hatırlayarak sınıfta arkadaşlarınıza açıklayınız. Yazma, Taslak Oluşturma “Bayrak” adlı şiirde ele alınan duygu, düşünce, hayal veya olayları geliştiriniz ve yaratıcılığınızı kullanarak defterinize şiir dışındaki bir türde (hikâye, deneme, masal, fabl vd.) bir metin yazınız. Taslağı Gözden Geçirme, Yeniden Düzenleme Yazdığınız metni, aşağıdaki sorular üzerinden gözden geçiriniz, yeniden düzenleyiniz. Düzeltme Yazdığınız metni, dil-anlatım, yazım-noktalama ve içerik bakımından değerlendirerek gereken düzeltmeleri yapınız. Düzeltme çalışmalarının tamamlanmasından sonra metni defterlerinize yeniden yazınız. Yayımlama, Paylaşma Defterinize yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 56-57-58-59-60-61-62-63. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |