20 Ekim 2019, 20:07 |
6. Sınıf Eksen Yayınları Türkçe Ders Kitabı 84-85-86-87. Sayfa Cevapları6. Sınıf Türkçe Eksen Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87 “Atatürk Geometri Kitabı Yazmış” Metni Etkinlik Cevap Anahtarı84. Sayfa 1. Etkinlik Atatürk’e ait aşağıdaki özdeyişlerle ilgili duygu ve düşüncelerini açıklayınız. “Öyle istiyorum ki Türk dili, bilim yöntemleriyle kurallarını ortaya koysun ve her dalda yazı yazanlar, bütün terimleriyle, çoğunluğun anlayabileceği güzel, ahenkli dilimizi kullansınlar.” “Bir ulusun dili, bütün bilim kavramlarını oluşturacak şekilde gelişmemişse o ulusun bilim Cevap: Atatürk Türk diline büyük önem vermiştir.Türk dilinin yabancı kelimelerden arındırılıp tam olarak anlaşılır ve güzel bir şekilde kullanmak gerekir.Türk dili her kelimeyi karşılayacak zenginliktedir.Bu nedenle dilimiz arındırmalıyız. 2. Etkinlik Aşağıdaki soruları cevaplayınız. • Atatürk’ün yazdığını bildiğiniz bir eser var mı? Açıklayınız. Cevap: Nutuk adlı eserini biliyorum. • Atatürk’ün geometri alanında bir kitap yazmış olması, onun hangi özelliklere sahip olduğunu gösterir? Cevap: Atatürk’ün bilime olan merakı ve önemini göstermektedir.Aynı zamanda Atatürk kitap yazacak kadar da geometri konusuna hakim biridir. • Atatürk’ün “Eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse bilimi seçin.” sözünden ne anlıyorsunuz? Cevap: Atatürk bilime çok değer verirdi.Bilim her zaman doğruyu söyler ve yanılmaz.Bu nedenle bilim çok önemlidir. 85. Sayfa 3. Etkinlik “Atatürk Geometri Kitabı Yazmış” adlı metindeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri defterinize not ediniz. Bu kelimelerin anlamlarını sözlükten öğrenerek kelimelerin karşılarına yazınız ve her kelimeyi birer cümlede kullanınız. Cevap: Geometri: uzayı ve uzayda tasarlanabilen biçimleri (nokta, çizgi, açı, yüzey vb.) ve bunların birbirleriyle ilişkilerini, ölçümlerini, özelliklerini inceleyen matematik dalı. Cümlem: Ben de geometri dersi almak istiyorum. 4. Etkinlik Metinle ilgili aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız. 1. Atatürk, geometri kitabını yazmadan önce hangi hazırlıkları yapmıştır? Cevap: Uzmanları kitabevine göndermiş,Onlardan uygun gördükleri Fransızca geometri kitaplarından 2. Atatürk, hangi geometri terimlerini türetmiştir? Bu terimlerle ilgili düşünceleriniz nelerdir? Cevap: Boyut, uzay, yüzey, çap, çember, açı, üçgen, dörtgen, artı, eksi, çarpı, bölü, eşit, toplam. 3. Metinde hangi yarışmadan bahsedilmektedir? Bu yarışmanın gerçekleştirilme amacı nedir? Cevap: Zamanın ünlü bir gazetesinde kimi matematik terimlerinin Türkçe karşılıklarının bulunması 4. Atatürk, ziyaret ettiği lisede ne yapmış? Cevap: Atatürk, dokuzuncu sınıflardan birinin geometri dersine girmiş. Bir kız öğrenciyi tahtaya 5. “Dilimizin Türkçeleştirilmesi” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Cevap: Dilimizin yabancı terimlerden arındırılması ve konuştuğumuz yabancı kelimelerin yerine Türkçe karşılık bulunması. 6. Herhangi bir derste, anlamını bilmediğiniz ya da söylemekte zorlandığınız terimler var mı? Açıklayınız. Cevap: Anlamını bilmediğim bir terim ile karşılaşmadım. 7. Türkçeye yabancı bir dilden girmiş herhangi bir kelime için sizin üzerinde düşündüğünüz, önerebileceğiniz bir kelime var mı? Açıklayınız. Cevap: Ofsayt kelimesi yabancı onun yerine “beleş top hatası” denebilir. 8. Metinden hangi bilgileri öğrendiniz? Cevap: Bilimde ilerlemek ve bilimsel gelişmeleri anlamak için yabancı terimlerin yerine Türkçe terimler bulmalı ve dilimizi arındırıp sade ve anlaşılır hale getirmek gerekir. 86. Sayfa 5. Etkinlik Aşağıdaki boşlukları, “Atatürk Geometri Kitabı Yazmış” adlı metne göre doldurunuz. Metnin konusu: Atatürk’ün geometri kitabı yazması, bilime, Türkçeye verdiği önem ve katkı. Metnin ana fikri: Bilimsel çalışmaların ve gelişmelerin olması için mutlaka dilimizin sadeleşmesi ve anlaşılır olması gerekir. Metindeki yardımcı fikirleri, yani ana fikri desteklemek, açıklamak, belirgin hâle getirmek için yararlanılan fikirler Türkçenin sadeleştirilmesi, bilimsel çalışmalar için dilin ne kadar önemli olduğu, yabancı kelimelerin yerine Türkçe kelimeler bulmak. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. Cevap: Evet destekliyor.Tüm yardımcı fikirler aslında ana fikri oluşturmaktadır. Yardımcı fikirler olmasa ana fikir kolayca anlaşılmaz. Yardımcı fikirler, ana fikrin destekçileridir.” Cevap: Evet katılıyorum.Konuyu destekleyen yardımcı fikirlerdir. Ana fikir, yardımcı fikirlerin birleşimidir.” diyen birinin bu düşüncelerine katılır mısınız? “Atatürk Cevap: Evet katılıyorum. 6. Etkinlik Metnin içeriğine uygun bir başlık belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayınız. • Sizce yazar, okuduğunuz metin için niçin “Atatürk Geometri Kitabı Yazmış” başlığını kullanmış olabilir? Cevap: Bu başlık konunun an kısmını oluşturmaktadır.Metinde anlatılan konunun bu başlıkla oluştuğunu görüyoruz. • Sizce bu başlık, metinde anlatılanlarla uyumlu, metne uygun mu? Aç ıklayınız. Cevap: Uyumlu başlık ve anlatılanlar uyum içindedir. • Metnin yazarı siz olsaydınız metin için hangi başlığı kullanırdınız? Cevap: Türkçe dilinin önemi ve bilim. 7. Etkinlik ‘’Atatürk Orman Çiftliği’’ adlı metnin sonunda yapmanız istenen hazırlıktan hareketle sınıfta 87. Sayfa Yazmaya Hazırlık Yazma, Taslak Oluşturma Defterlerinize, “Yazmaya Hazırlık” aşamasında hazırladığınız plana uygun istediğiniz konu ve türde Düzeltme Metnin yazımının tamamlanmasının ardından, yazınızı aşağıdaki sorular üzerinden değerlendiriniz. Yayımlama, Paylaşma Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |