Cevap Yaz
12 Eylül 2019, 21:31
Bushra
Yönetici

6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 108-109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları



2020-2021 Eğitim Yılı 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113 “4. TEMA ERDEMLER” “Vermek Çoğalmaktır” Etkinlik Cevapları

 

VERMEK ÇOĞALMAKTIR

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Vefa, cömertlik, fedakârlık ile ilgili araştırdığınız atasözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP:

  • Eski dost düşman olmaz, yenisinden vefa gelmez.
  • Parası (akçesi) ucuz olanın kendisi kıymetli olur.
  • Kaya uçmazsa dere dolmaz.

2. Metnin başlığının ve görsellerinin sizde çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri anlatınız.

CEVAP: Metnin başlığı ve görsellerden anladığım kadarıyla insanların ellerindeki paylaşmaları ve bundan mutluluk duymaları anlatılıyor.

 

1.ETKİNLİK

Aşağıdaki üzüm salkımlarında metindeki bazı kelimelerin harfleri karışık şekilde verilmiştir. Bu kelimelerin anlamlarından hareketle kelimeleri bulunuz. Bulduğunuz kelimeleri yapraklara örnekteki gibi yazınız.

1.ETKİNLİK

 

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin özetini aşağıya yazınız.

CEVAP: Bir gün bir köylü medresenin kapısını açan talebeye bağından bir üzüm ikram eder. Talebe o üzümleri hocasına götürür. Hocası hasta bir talebesini hatırlayıp üzümleri ona verir. Hasta talebe de üzümleri kendine her zaman güzel yemekler getiren aşçıya vermeye karar verir. Aşçı kendisine uzun zaman dostluk eden kişiye üzümleri verir. O kişi, medresenin kapısını açan talebedir. Talebe böylece üzümlerin kendi kısmeti olduğunu anlar.

 

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Köylü, medreseye niçin üzüm getirmiştir?

CEVAP: Köylü medreseye her geldiğinde talebe ona kapıyı açmıştır. Ürünlerinden verim alamadığında ekmek vermiştir.

2. Medresenin kapısını açmakla görevli talebenin kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz? Anlatınız.

CEVAP: Düşünceli ve vefalı birisidir. İnsanların kendi üzerinde emeği olduğunu düşünmektedir.

3. Kapıyı açan talebenin hocası, üzümleri hasta bir talebesine neden vermiştir? Açıklayınız.

CEVAP: Hoca, hasta talebenin üzümleri görünce mutlu olup daha çabuk iyileşebileceğini düşünmüştür.

4. Siz kapıyı açan talebenin yerinde olsaydınız üzümleri ilk olarak kime verirdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.

CEVAP: Ben olsaydım üzümleri en yakın arkadaşlarımla beraber yerdim. Böylece hem köylünün istediği gibi üzümler benim olurdu hem de başkalarıyla paylaşmış olurdum.

5. Elimizdekileri başkalarıyla paylaşmak toplumda nasıl bir etki yaratır? Düşüncelerinizi nedenleriyle anlatınız.



CEVAP: Elimizdekileri başkalarıyla paylaştığımızda insanlar hakkımızda güzel şeyler düşünür. Bir yardıma ihtiyacımız olduğunda, vaktinde yaptığımız güzel davranışları hatırlarlar ve bize yardım ederler. Hakkımızda güzel sözler söylerler.

 

4. ETKİNLİK

A) Yandaki afişleri inceleyiniz. İki afiş arasındaki benzerlik ve farklılıkları aşağıya yazınız.

FARKLILIKLAR: Birinci afişte yardımın içeriği açıklanmıştır. Ayrıca yardım için ulaşılabilecek bir telefon numarası verilmiştir. Yardıma ihtiyaç duyan temsili bir çocuk resmi kullanılmıştır.

BENZERLİKLER: İki afişin de temel konusu yardımdır. Afişlerde sloganlar yer almıştır.

B) Yukarıdaki afişlerden hangisi daha etkilidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Bana göre ikinci afiş daha etkilidir. Bunun en temel sebebi Kızılay’a ait olmasıdır. Kızılay ülkemizin en büyük yardım kuruluşudur. Bu nedenle herkesin güvenini kazanmıştır ve herkes tarafından sevilmektedir.

C) Kütüphanesi olmayan bir okula kütüphane kurmak amacıyla yardım kampanyası düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Okul olarak düzenleyeceğiniz bu yardım kampanyası için bir afiş tasarlayınız. Afişinizi sınıf panosunda sergileyiniz.

4. ETKİNLİK

 

5. ETKİNLİK

Yandaki fotoğrafın betimlemesini, adları niteleyen uygun kelimelerle örnekteki gibi tamamlayınız.

Bu fotoğrafta ……küçük…… çocuklar görüyorum. Yere düşen çocuk ……..pembe……. bir kask takmış. Ona yardım eden çocuk ise ...yarım kollu…….. bir tişört giymiş. Arkadaki …..uzun…. ağaçlara bakılırsa bu çocuklar …..büyük….. bir parkta oynuyorlar. Ayaktaki çocuk, arkadaşına yardım ettiğine göre …..yardımsever…… bir çocuk olmalı. …..Yeşil… çimenler üzerinde oynayan bu çocuklar ….tekerlekli….. patenleriyle çok eğleniyorlar.

 

6. ETKİNLİK

A) Sınıf arkadaşlarınızla huzurevindeki yaşlıları ziyarete gitmek istiyorsunuz ancak yolu bilmiyorsunuz. Size harita üzerinden huzurevinin yeri tarif edilecektir. Aşağıdaki krokide ok işareti olan yerde bulunuyorsunuz. Tarif yönergelerine göre çizgi çizerek yolu takip ediniz ve hedeflenen yere en kısa sürede ulaşmaya çalışınız. En sonunda bulduğunuz huzurevi binasına çarpı (X) işareti koyunuz.

6. ETKİNLİK

B) Yaşlı insanlara yardım etmek için neler yapabiliriz? Düşüncelerinizi anlatacağınız bir konuşma yapınız.

CEVAP: Yaşlı insanlar gençler kadar rahat fiziksel aktivitelerde bulunamazlar. Bu nedenle onlara günlük işlerini yapmalarında yardım etmeliyiz. Yaşlı insanların farklı psikolojide olabileceğini unutmamalıyız. Onların mutlu olması için onlarla sohbet etmeliyiz. Huzur evlerini ziyaret etmeliyiz. Orada pek çok yalnız insan vardır. Onlarla dertleşmemiz gerekmektedir. En önemlisi ise bir gün yaşlanacağımızı unutmamalıyız. İnsanlara bize nasıl davranılmasını istiyorsak öyle davranmalıyız.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 56-57-58-59-60-61-62-63. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: 5 sınıf türkçe 109
16 Şubat 2019, 09:09

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2469

Türkçe demek diriliş demek ben Türkçe derslerimi buradan yapıyorum ve çok iyi anlıyorum.

14 Aralık 2019, 18:06

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2469

Harikaydı çoook güzel bilgiler verdiniz saolun
Türkçe ödevimi hep burdan yapcam

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.