Cevap Yaz
20 Şubat 2020, 22:38
Bushra
Yönetici

6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları



2020-2021 Eğitim Yılı 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129 “4. TEMA ERDEMLER” “Balıkçıl” Etkinlik Cevapları

BALIKÇIL

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Araştırdığınız fabl türündeki metni arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: ASLANLA FARE

Aslan toprakla oynuyormuş bir gün;
Bir de bakmış pençesinde bir fare.
Aslan, aslan yürekliymiş o gün,
Kıymamış canına, bırakmış yere.
Boşuna gitmemiş bu iyiliği.
Kimin aklına gelir
Farenin aslana iyilik edeceği?
Etmiş işte, hem de canını kurtarmış.
Günün birinde aslan
Biraz çıkayım derken ormandan,
Düşmüş bir tuzağa,
Ağlar içinde kalmış;
Kükremiş durmuş boşuna.
Bereket fare usta yetişmiş imdada:
Bu iş kükremekle değil,
Kemirmekle olur, demiş.
Başlamış incecik dişlerini işletmeye
Gelmiş ipin hakkından kıtır kıtır.
Bir ilmik kopunca ağdan hayır mı kalır
Sabır, biraz da zaman
Güçten, öfkeden daha yaman.

2. Kendinizi ne kadar tanıyorsunuz? Beğendiğiniz ve beğenmediğiniz kişilik özelliklerinizi anlatınız.

CEVAP: Beğendiğim özelliklerim gerçekçi ve dürüst olmam; beğenmediğim özelliklerim tembel ve kindar olmamdır. (Bu soruyu kendinize göre cevaplayınız.)

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerin üzerinde yazan kelime ve kelime gruplarını örnekteki gibi birbirleriyle ilişkilendiriniz. Hayal gücünüze göre kuracağınız ilişkileri örnekteki gibi numaralandırınız. Kuracağınız bu ilişkileri birer cümle ile ifade ederek aşağıya yazınız.

balıkçıl

CEVAP:

  1. Balıkçıl açgözlü davrandığı için pişman olmuştur.
  2. Kıyıya gittiğinde sazanların orada olduğunu gördü.
  3. Gagasına pek çok leziz küçük balık doldurdu.
  4. Nedense kaya balığını küçük görüyordu.
  5. Balıkçıl, her zaman uysal davranıyordu.

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

KONU: Açgözlülük

ANA FİKİR: Karşımıza çıkan fırsatları değerlendirmeliyiz.

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Metindeki olay nerede geçmektedir?

CEVAP: Olay su kıyısında geçmektedir.

2. Metinde hangi varlık konuşturulmuştur? Örnekler vererek anlatınız.

CEVAP: Balıkçıl konuşturulmuştur. Turna balığını gördüğünde onu yemek istemeyerek “Karnım biraz daha acıksın.” demiştir. Kaya balığını gördüğünde ise onu küçük bularak “Allah korusun! Kımıldamam bile.” demiştir.

3. Balıkçılın turna ve yayın balıklarını yemek istememe sebebi nedir? Açıklayınız.

CEVAP: Yemek istememe sebebi tam olarak acıkmamış olmasıdır. Balıkçıl yemeği hep zamanında ve iyice acıkınca yermiş.

4. Balıkçılın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?

CEVAP: Balıkçılın yerinde olsaydım acıktıktan sonra bulduğum herhangi bir balığı yerdim. Çünkü bir daha balıkla karşılaşıp karşılaşmayacağımı bilemem.

5. Açgözlü olmanın hayatımızı nasıl etkileyebileceğini anlatınız.

CEVAP: Açgözlü olmak insanı mutsuz yapar. Çünkü hiçbir zaman elinde olanlarla yetinemez. Hep daha fazlasını ister. Bulamayınca da mutsuz olur ve mutsuz eder. Ayrıca küçük fırsatları görmezden gelir.

4. ETKİNLİK



Balıkçılın fiziksel özellikleri ile kişilik özelliklerini metinden hareketle yazınız.

FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ: Uzun bacaklı, uzun boyunlu, uzun gagalı.

KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ: Açgözlü, kibirli, rahatına düşkün.

5. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metni özetleyiniz.

CEVAP: Bir balıkçıl su kıyısında turna ve yayın balığını gördü. Ancak tam acıkmadığı için onları yemek istemedi. Daha sonra acıktığında sazanları gördü ama onları beğenmedi. Bir kaya balığı gördüğünde ise onu küçük bularak yakalama zahmetinde bulunmadı. En son çok acıktığı için küçük bir sümüklü böceği yedi.

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergeleri uygulayarak “Bil Bakalım Kim?” oyununu oynayınız.

(Bu etkinliği sınıfta yapınız.)

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki ifadeleri koşul-sonuç anlamı sağlayacak şekilde örnekteki gibi eşleştirerek cümlelerinizi etkinliğin altına yazınız.

koşul sonuç

Cümlelerim:

  • Trafik sorununa çözüm bulunursa daha düzenli bir şehirde yaşayabiliriz.
  • Düzenli bir şekilde kitap okuduğum için kelime haznem ve hayal gücüm gelişiyor.
  • Çevremizi temiz tutarsak doğanın dengesi korunmuş olacak.
  • Her öğrenci okul kurallarına uyarsa okulumuzda güvenli ve huzurlu bir ortam oluşur.
  • İnsanlara karşı saygılı ve dürüst davrandığımızda toplum içinde saygınlığımız artacaktır.

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde boşluklara uygun olan kelimeleri örnekteki gibi yazınız.

CEVAP:

……Her…. insan değerlidir.
………Bütün…… dünya buna bir inansa…
………Birkaç……. akrabamı ziyaret edeceğim.
………Bazı….….. iyilikler unutulmaz.
……Hiçbir…… zaman yılmayacağız.
Kütüphaneden …birçok… kitap almayı planlıyorum.

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselin sizde çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri anlatacağınız bir konuşma yapınız.

CEVAP: İnsanlar her zaman kendilerini olduğu gibi göremezler. Çoğunlukla kendilerini olduklarından daha iyi görürler. Halbuki yapılması gereken olduğundan daha az olduğunu düşünmektir. Böyle olursa kişi çalışmayı bırakmaz. Daha iyi, başarılı olmak için mücadele eder. Kendimizi dışarıdan görmeyi bilmeliyiz. Ancak bu şekilde daha geniş bir bakış açısına sahip olabiliriz.

10. ETKİNLİK

Kahramanları hayvanlar olan hikâye edici bir metin yazınız. Hikâyenizde “konuşturma, benzetme ve abartma” sanatlarından yararlanınız.

CEVAP: SİNCAP İLE FİL

Küçük sincap her zamanki gibi evine birkaç fındık veya ceviz götürebilmek için tehlikeli ormanda geziniyormuş. Bir anda bir sese kulak kesilmiş. Sese doğru yürüdüğünde bir kaplan ve filin tartıştığına şahit olmuş. Küçük sincap fili tanıyormuş. Kaplan file “O sincabı bana getireceğini söylemiştin. Hani nerede?” diye bağırmış. Bu söz karşısında küçük sincap çok şaşırmış. Fil ile arkadaşlığını düşünmüş. Filin kendisine oyun oynadığını anlamış. Konuşmaları dinlemeye devam etmiş. Fil. “Onu tanımıyorsun. O sincap bir çakal kadar zeki. Ayrıca bir ailesi var. Bu işi bıraksak olmaz mı?” demiş. Sözü biter bitmez kaplan filin üzerine atlamış. Göründüğü kadar güçlü olmayan fil de yalvarmaya başlamış. Filin yaralandığını gören sincap çok üzülmüş. Ya fili bırakıp gidecekmiş ya da ona yardım edecekmiş. Vicdanının sesini dinlemiş ve bir tazı kadar hızla kaplana doğru koşmuş. Küçücük haliyle yapabileceği tek şey kaplanın kuyruğunu ısırmakmış, o da öyle yapmış. Zavallı kaplan acılar içinde bağırmış ve sincaba sinirli sinirli bakmış. Kendine gelen fil hortumuyla bir tane kaplana vurmuş. Kaplan sersemlemiş halde ikisine kızgınlıkla bakarak oradan hemen uzaklaşmış. Giderken de “Siz görürsünüz!” demiş. Sincap ve fil sessizliğe bürünmüş. Sonra fil sincaba “Doğru” demiş; “Başta seninle kaplan istediği için dost oldum. Ancak daha sonra seni öyle çok sevdim ki onu oyalamak zorunda kaldım.” Sincap affedici olmayı bilirmiş: “Yavrularıma yiyecek bulmama yardım eder misin?” demiş. Fil mutlulukla gülümsemiş. Birlikte ormana doğru yürümüşler.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: 6 sınıf türkçe sayfa 124-125-126-127-128-129 cevapları
02 Ocak 2019, 11:11

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2474

Ellerine sağlık teşekkür ederim hocamın gözüne dolaylı da olsa giriyorum

02 Ocak 2019, 18:15

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2474

Çok güzel hikâyeler vardı ben begendim

28 Aralık 2019, 21:30

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2474

Ben bu siteyi çok beğendim tam istediğim gibi konular var hepinize selamlar

12 Ocak 2020, 16:42

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2474

Siteniz bir hayli ile güzel. Sitenizi açıkcası beğendim diyebilirim. Güzel hikayeler ve daha fazlası var. Kısacası sitenizi çok beğendim. Başarılarınızın devamını dilerim.

-Yusuf Emir-

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.