Cevap Yaz
05 Aralık 2019, 16:40
Yuri
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 180-181-182-183-184-185-186. Sayfa Cevapları Ekoyay Yayıncılık



2020-2021 Öğretim Yılı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 6. Tema BİLİM VE TEKNOLOJİ Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 “Büyük Keşifler” Metni Etkinlik Cevapları

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 180. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. İnsanda merak duygusu olmasaydı ne olurdu?

CEVAP: İnsandaki merak duygusu insanın sorular sormasına ve bu sorulara cevap aramasına neden olur. Merak duygusu olmayan insan hiçbir şeyi merak etmez ve öğrenme gereği duymaz. Böyle olsaydı insanlar hiçbir yeniliğin peşinden koşmazdı ve bilimsel, teknolojik, eğitim ve sağlık gibi alanlarda ilerleme olmazdı.

2. Keşif ve icat (buluş) arasındaki fark nedir?

CEVAP: Keşif, doğada var olan fakat var olduğu bilinmeyen bir şeyin bilerek veya farkında olmadan ortaya çıkarılması durumudur. İcat ise ilgi ve becerilerimizden yararlanarak, daha önce doğada var olmayan bir şey ortaya çıkarmadır. Örneğin; ateş doğada kendilinden var olan bir şey olduğu için onu bulmak keşiftir, ancak çakmak bilim kullanılarak elde edilmiş bir alettir ve bir icattır.

3. Bir uzay geminiz olsaydı nereye gitmek isterdiniz? Niçin?

CEVAP: Uzay gemim olsaydı Mars’a gitmek isterdim. Çünkü Mars’tan bahseden çok kitap okudum ve film izledim. Bu nedenle bir de kendim orayı keşfetmek istiyorum.

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 184. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

Metni okurken anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime grupları varsa bunların anlamlarını kullanıldıkları cümlelerden yola çıkarak tahmin ediniz. Daha sonra bu kelime ve kelime gruplarının anlamlarını Türkçe sözlükten, atasözleri ve deyimler sözlüğünden yararlanarak öğreniniz. Yeni öğrendiğiniz bu kelime ve kelime gruplarını kendi sözlüğünüze kaydetmeyi unutmayınız.

GEZGİN: Gezmek, tanımak, görmek, dinlenmek amacıyla geziye çıkan (kimse), gezici, gezmen, seyyah.

KALAMAR: Bir tür mürekkep balığı .

FENİKE: Eski bir Akdeniz medeniyeti.

VİKİNG: İskandinavyalı korsan ve tüccar kavim.

KUZGUN: Ötücü kuşlar takımının kargagiller familyasından, Kuzey Amerika’nın dağlık, fundalık yerlerinde bulunan, tüyleri siyah renkte olup mavi renkte parlayan bir tür kuş, karakarga.

İSKORBÜT: C vitamini eksikliği nedeniyle ortaya çıkan bir hastalık.

ENLEM: Yer yuvarlağı üzerinde herhangi bir noktadan geçen paralel ile Ekvator arasındaki yay parçasının açısal değeri.

BOYLAM: Yeryüzündeki herhangi bir noktanın meridyen çemberiyle başlangıç olarak alınan Greenwich gözlemevinin meridyen çemberi arasındaki açı değeri, tul, tul derecesi, meridyen.

2. ETKİNLİK

Sizce okuduğunuz metinde neden isimler koyu renkle yazılmıştır? İsimleri koyu renkle yazmak yerine daha başka neler yapılabilir? Yazınız.

CEVAP: İsimlerin koyu renkle yazılmasının nedeni dikkat çekici ve akılda kalıcı olmasıdır. Okur metni okumasa bile isimleri görebilir. Koyu renkle yazmak dışında renkli yazılabilir veya altı çizilebilir.

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. Metinle ilgili soruları cevapladıktan sonra bu etkinlikten neler öğrendiğinizi ifade ediniz.

1. Keşifler tarihi nasıl başlamıştır?

CEVAP: İnsanoğlunun nehrin öte yanını, ormanın sonunu, tepenin arkasını merak etmesi, verimli ve zengin toprakları, daha iyi yaşam olanaklarını araması ile keşifler tarihi başlamıştır.

2. İlk gezginler kimlerdir?

CEVAP: İlk gezginler Eski Mısırlılar, Fenikeliler ve Eski Yunanlardır.

3. Afrika ne zaman keşfedilmiştir?

CEVAP: 1300’lü yıllarda keşfedilmiştir.

4. Vikinglerin dünya keşif tarihindeki yeri nedir?

CEVAP: İzlanda’yı ve Grönland’ı keşfettiler. Hatta Kuzey Amerika’yı keşfeden ilk Avrupalılar onlar oldu.

5. İpek Yolu’na bu adın verilmesinin nedeni ne olabilir?

CEVAP: Bu yolun ipek alım ve satımında kullanılması nedeniyle İpek Yolu adı evrilmiş olabilir.

6. Dünya keşif tarihi açısından en önemli yıllar hangileridir? Bu yıllarda hangi keşifler yapılmıştır?

CEVAP: 1400-1600 yılları arası en önemli keşif yıllarıdır. Bu yıllarda Ümit Burnu, Amerika ve Hindistan keşfedilmiştir. Macellan dünyanın çevresinde bir tur atmıştır.

7. Bilimsel amaçlı keşifleri kimler, nerelere yapmıştır?

CEVAP: James Cook, Büyük Okyanus’ta pek çok yolculuk gerçekleştirdi ve deniz haritaları hazırladı. Doğa bilimci
Alexander von Humbolt, Güney Amerika’nın kuzeybatısında kelebekler, bitkiler ve yer bilim üzerine keşifler yaptı. Bu çalışmalar, evrim kuramını ortaya koyan Charles Darwin’e esin kaynağı oldu.

8. Kutupların keşfi hangi yıllarda olmuştur?

CEVAP: 1900’lü yıllarda keşfedilmiştir. ABD’li gezgin Robert Peary, Kuzey Kutbu’na ilk ayak basan gezgin kabul edildi. Güney Kutbu’nun keşfi sırasında Norveçli gezgin Roald Amundsen ve İngiliz Robert Falcon Scott arasında bir yarış oldu. Amundsen köpekli kızaklar sayesinde bu yarışı kazandı.

9. Uzayın keşfinde ilk adımı kim atmıştır?

CEVAP: 1961 yılında Yuri Gagarin uzaya çıktı.

10. Keşifler olmasaydı ne olurdu?

CEVAP: Keşifler olmasaydı dünyamızın bizlere sunduğu pek çok güzelliğin farkına varamazdık. Etrafımızda olan biten şeylerden habersiz bir yaşam sürerdik.

11. Keşifler, dünya tarihini nasıl etkilemiştir?



CEVAP: Keşifler ile birlikte yeni bölgeler keşfedilmiş ve bu bölgelerin zenginliklerinden faydalanılmıştır. Farklı milletler birbirini tanımış, böylece kültürel değişimler yaşanmıştır. Dünyanın şekli, maden kaynakları ve ticaret yolları gibi unsurlarda farklılıklar yaşanmıştır.

12. Sizce metinde geçen en önemli keşif nedir?

CEVAP: Bence en önemli keşif Amerika’nın keşfidir. Çünkü, bu keşif ile birlikte insanlar için Amerika toprakları çok değerli bir hal almış ve oraya göçler yaşanmıştır.

13. Keşif yapan insanların kişilik özelliklerini birkaç kelime ile anlatmanız gerekseydi hangi kelimeleri kullanırdınız? Niçin?

CEVAP: Bu kişiler için meraklı, cesur ve azimli diyebilirim. Çünkü bir insanın keşif yapması için önce bir şeyi merak etmesi gerekir. Keşif önce merak eder, sonra merakını gidermek için azimle çalışır. Ayrıca kişinin kimsenin yapmadığı bir işe kalkışması için oldukça cesur olması gerekmektedir.

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 185. Sayfa Cevapları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelime ve kavram havuzundan ve yaptığınız araştırmadan da yararlanarak “Metindeki kâşiflerden hangisinin yerinde olmak isterdiniz? Niçin?” sorusunu cevaplayınız. Konuşmanız sırasında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya dikkat ediniz.

CEVAP: Yuri Gagarin uzaya giden ilk insan olmuştur. Onun yerinde olmak isterdim. Çünkü, benim için uzayı keşfetmek bir denizi veya kıtayı keşfetmekten çok daha heyecanlı olur. Her zaman uzayın sakladıklarını merak etmişimdir. Bilim insanları sürekli uzayı araştırıyor, ancak yapılan keşifleri oldukça az buluyorum. Uzayda yaşayan canlılar ve oradaki hayat ile ilgili çok hayal kuruyorum ve bir gün oraya gideceğimi umut ediyorum. Yeni madenler bulmak ve uzaylılarla tanışmak benim yaşamak istediğim bir serüven olurdu. Gerçek bir uzay kaşifi olmak ve eşsiz bir yolculuğa çıkmak istiyorum. Bunun için çok çalışmam gerekiyor.

5. ETKİNLİK

Uzayda bir keşif yolculuğu yapmak için bir ekip oluşturmanız gerekmektedir. Bu ekibi toplamak için dünyanın en çok satan gazetelerinden birine bir duyuru metni yazmaya karar verdiniz. Şimdi bu duyuru metnini aşağıya yazınız. Duyuru metninizi istediğiniz bir yabancı dille de yazınız. Bunun için okulunuzdaki arkadaşlarınızdan (yabancı dil bilen, göçmen, mülteci vb.) ve yabancı dil öğretmenlerinizden yardım alabilirsiniz.

CEVAP: UZAY KEŞFİ İÇİN EKİP ARANIYOR!

Uzayda keşif yolculuğu yapmak için meraklı, araştırmacı, cesur, fiziksel ve psikolojik açıdan güçlü astronotlar arıyoruz. Matematik ve fizik alanlarında yeterli eğitimi görmüş, makine, havacılık ve uzay konularında bilgili ve laboratuvar ortamında çalışmaya alışkın kişilerle çalışmak istiyoruz. Başvuru yapanlar arasından seçilen kişiler ile bir ekip oluşturacak ve uzay keşfine gidilecektir. Başvurularınızı Özel Uzay Keşfi Merkezi’ne gelerek ve form doldurarak yapabilirsiniz.

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 186. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

a. Apollo 11’in Ay’a yolculuğunu anlatan bir hikâye yazınız. Hikâyenizi aşağıdaki taslağa göre oluşturunuz. Hikâyenizi yazarken yazım kılavuz kullanınız. Hikâyenizde terimler dışında, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanınız. Hikâyenizi yazmak için defterinizi kullanınız.

  • Zaman: Geçmiş zaman (20 Temmuz 1969)
  • Mekân: Ay
  • Şahıslar: Neil Armstrong
  • Kısaca olaylar: Neil’in bir astronot olarak başarmak istedikleri, Ay’a gidilmesine karar verilmesi ve Neil’in mürettebatta olması, Neil’in Ay’a ilk adım atan insan olması ve başarısı.
  • Hikâyemin serim bölümünde anlatacaklarım: Neil’in astronot olması ve hedefleri
  • Hikâyemin düğüm bölümünde anlatacaklarım: Ay’a gidilmesi, Neil’in Ay’a ayak basması
  • Hikâyemin çözüm bölümünde anlatacaklarım: Neil Armstrong’un başarısı

AY’A İLK ADIM

Neil, küçüklükten beri astronot olmak için çalışmış ve başarmıştı. Her zaman azimle çalışmasına rağmen tam olarak hedeflerini gerçekleştirememişti. Onun isteği kimsenin keşfetmediği bir keşif yapmaktı.

Bir gün Ay’a gidileceği haberi yayıldı. Ay’a gönderilmek üzere Apollo 11 isimli bir uzay aracı tasarlandı. Bu araç için iç kişiden oluşan tecrübeli bir mürettebat seçilecekti. Sonunda Neil’in de bu mürettebatta olmasına karar verildi. Apollo 11 uzay istasyonundan yola çıktı ve 75 saatlik bir yolculuktan sonra Ay’a iniş yaptı. Ay2a ilk adımını atacak olan Neil çok heyecanlıydı. Ay’a inmenin sevinciyle devamlı zıplıyordı. Çünkü hayatı boyunca yapmak istediği keşfi gerçekleştirdiğinin farkındaydı.

İşte Ay’a ilk adım basan insan olan tarihe geçen bu başarılı astronot Neil Armstrong’tur. Onun başarısı uzay konusunda örnek alınacak bir başarı öyküsü oldu.

b. Yazdığınız hikâyeyi düzenleyiniz. Bu düzenlemede hikâyenizi yeniden okuyunuz. Hikâyenizde anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri, yazım ve noktalama hatalarını belirleyip düzeltiniz. Düzenlediğiniz hikâyeyi sosyal medyada paylaşınız.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

En sevdiğiniz ulaşım aracıyla (bisiklet, otomobil, otobüs, tren, hızlı tren, uçak, gemi, balon vb.) ilgili bilgiler toplayınız. Bu araçlarla ilgili kısa sunum planlayınız. Sunumunuzda görseller kullanınız. Sunuma hazırlanırken provalar yapınız. Sunum süreniz için öğretmeninizden bilgi alınız.

CEVAP: BİSİKLET

Bisiklet motorsuz veya elektrik motorlu, iki veya üç tekerlekli, pedallı, insan gücü veya elektrik ile ilerleyen bir ulaşım aracıdır. Bisiklet, artık gelişen teknoloji sayesinde büyük gelişmeler kaydetmiş çok yönlü bir  araçtır.

Bugün bisiklet, gelişmiş ülkelerde çevreyi, insan sağlığını, ekonomiyi, atmosferi korumanın en önemli araçlarından biri haline geldi. Artık modern yaşamda bir kısa mesafe ulaşım aracı olarak kabul ediliyor. Ulaşım ve eğlencenin yanı sıra bisiklet sporunda da kullanılır.

Bisikletin icadı konusunda tarihçiler arasında tam bir fikir birliği yoktur ve ileri sürülen tarihler tartışmalıdır. Bisiklet, tek bir mucit tarafından icat edilmemiş, tarih içerisindeki pek çok farklı çabanın bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

26 Şubat 2020, 20:55

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2551

Merhaba ben hatun 6.sınıfa gidiyorum size çok teşekkür ederim böyle birşey yaptığınız için

29 Şubat 2020, 11:14

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2551

Emegi gecen herkese cok tesekkur ederiz.

12 Mart 2020, 09:46

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2551

Gerçekten çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz.Bundan sonra çoğunlukla bu siteden yardım alıcam.Tekrardan teşekkür ederim

05 Temmuz 2020, 18:04

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2551

Ben çok beğendim inanınki size bunu
Tavsiye ederim. Bunu yapana çoook
Teşekkür ederim.🤗🤗

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.