02 Ocak 2020, 20:29 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları Ekoyay Yayıncılık2019-2020 Öğretim Yılı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 7. Tema SANAT Sayfa 236, 237, 238, 239, 240 “Mozart’ın Müziği” Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 236. Sayfa Cevapları HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1. Müzik dinlemeyi sever misiniz? Niçin? CEVAP: Müzik dinlemeyi severim. Çünkü müzik dinlerken hem dinlenme hem de düşünme fırsatım olur. Söz ve müzik beni başka alemlere götürür. 2. Daha önce hiç konsere gittiniz mi? Gittiyseniz orada ne tür bir müzik dinlediniz? CEVAP: Daha önce pop müzik dinlediğim bir konserde bulundum. 3. “Müzik ruhun gıdasıdır.” sözünü açıklayınız. CEVAP: Beden sağlığımız için gıdaya ihtiyacımız vardır. Ruhumuzun da gıdası müziktir. İnsan ruhu güzelliklerle beslenir. Güzel bir müzik insanı yatıştırır, ona iyi hissettirir ve sanat algısını geliştirir. Müzik vazgeçilmezdir. 4. Mozart’ın “Türk Marşı”nı dinlerken ne hissetiniz? CEVAP: Bu parçayı dinlerken müziğin tüm ritmini hissettim. Notaların ahengi beni çok etkiledi. Bu parçayı bir daha dinlemek istedim. 1. ETKİNLİK “Mozart’ın Müziği” metnini dinlerken sizce önemli olan bilgileri, tanımları, terimleri vb. ni aşağıya not ediniz.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 237. Sayfa Cevapları 2. ETKİNLİK Metni dinlerken anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Kelimelerin anlamlarını Türkçe sözlükten bulunuz. Tahminlerinizle sözlük anlamlarını karşılaştırınız. OPERA RESİTAL KONÇERTO SENFONİ 3. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları “Mozart’ın Müziği” metnine göre cevaplayınız. Gerekirse metni tekrar dinleyiniz. 1. Metinde Mozart’la kim, hangi yönden karşılaştırılmıştır? CEVAP: Mozart, William Crotch ile insanların onları bir yerlere sürükleyip sergilemesi ve Crotch’un Mozart kadar tanınmaması bakımından karşılaştırılmıştır. 2. Mozart’ın müzikte gelişmesi, müziğinin olgunlaşması neye bağlanmıştır? CEVAP: Mozart’ın daha da yükseklere ulaşmasına bağlanmıştır. 3. Mozart, müziğin hangi biçimlerinde eserler vermiştir? CEVAP: Operalar, senfoniler, konçertolar, oda müziği, dinsel müzik ve dans müziği biçimde eserler vermiştir. 4. Yazar, Mozart’ın operaları için neler söylemiştir? CEVAP: Mozart’ın müziğinde herkese göre bir şey olduğunu, müziğinin doğanın yarattığı şeylere benzediğini ve onun müziğinin olmadığı bir dünya düşünemediğini söylemiştir. 5. Yazara göre Mozart’ın operalardaki başarısının sırrı nedir? CEVAP: Başarısının sırrı her kahramanın kendi kişilik özelliklere has apayrı bir müziği olmasından kaynaklanmaktadır. 6. Mozart’ın eserlerinde eserin konusu ile müziği arasında nasıl bir ilişki vardır? CEVAP: Mozart, yarattığı kişileri son notasına kadar anlıyor, ister iyi ister kötü olsunlar onlara en güzel en akılda kalan müzikleri armağan ediyordu. 7. Metinde Mozart’ın operalarından başka hangi tür eserlerinden söz edilmektedir? CEVAP: Mozart’ın konçertolarından, senfonilerinden ve yaylı çalgılar beşlisinden bahsedilmektedir. 8. Metni dinledikten sonra Mozart’ın müziklerini dinlemek için içinizde bir istek duydunuz mu? Bunun sebebi sizce nedir? CEVAP: İstek duydum. Çünkü, Mozart’ın müziğe karşı duyduğu sevgiyi ben de duymak istedim. Mozart’ı anlamak için onun müziğini dinlemek gerektiğini düşünüyorum. 9. Metni beğendiniz mi? Metinde birbiriyle çelişen ifadeler var mı? CEVAP: Beğendim. Metinde birbiriyle çelişen ifadeler yoktur.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 238. Sayfa Cevapları 4. ETKİNLİK Derse hazırlanırken izlediğiniz belgesel ilginizi çekti mi? Çektiyse en çok neresi hoşunuza gitti? Çekmediyse bunun sebebini açıklayınız. Belgeseli siz yapmış olsaydınız onu ilgi çekici hâle getirmek için neler yapardınız? CEVAP: Belgesel ilgimi çekti. En çok etkilendiğim yer Mozart’ın 35 yıl gibi kısa sayılan yaşamında 620’den fazla eser meydana getirmiş olmasıdır. 5. ETKİNLİK “Mozart’ın Müziği” metninin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız. Konu: Mozart’ın müzisyen kişiliği Ana Fikir: Mozart, farklı müzik zekası ile yüzyılları aşmış bir sanatçıdır. 6. ETKİNLİK Dinlediğiniz metin için iki farklı başlık yazınız. CEVAP: Müzik Ruhu, Yüzyılı Aşan Kimlik 7. ETKİNLİK Müzik, insan ruhunu dalgalandıran, okşayan ve ona ince zevkler tattıran, üstün bir sanattır. Yukarıdaki özlü sözü aşağıdaki kelime ve kavram havuzundan yararlanarak iki üç dakikalık akıcı bir konuşmayla açıklayınız. müzik – iyilik – faydalı – ruh – incelik – insan – üzüntü – güzellik – güzel sanatlar – mutluluk Konuşmanızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanınız. CEVAP: Müzik, ruhun tüm köşelerini saran güzel sanatlardan biridir. Ruh müzikle birlikte tüm inceliklerini keşfeder. Tüm duygular müzik ile birlikte ruhu etkisi altına alır. İnsan ruhu müzikten bu kadar fazla etkilendiği için müziğin faydalı yönlerini bulmak, müziği insan ruhuna iyilik edecek şekilde kullanmak gerekmektedir. Doğru bir şarkı, kaliteli bir senfoni insanı mutluluk dağlarında gezintiye çıkarabilir. Aynı şekilde müzikte yanlış seçimler kişiye üzüntü verebilir. Müziğin güzelliklerini ortaya çıkarmak için onunla zaman geçirmek gerekir. Ancak bu şekilde müzikle dost olabilir ve ruhumuzu onun karşısında sağlıklı kılabiliriz.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 239-240. Sayfa Cevapları 8. ETKİNLİK Aşağıdaki metni ve yorumları okuyunuz. Metin için bir yorum da siz yapınız. Yorumdan sonra metni kendi cümlelerinizle yeniden oluşturunuz. Metni oluştururken yazım kılavuzu kullanınız. Metninizin taslağını defterinize yapınız. Metninizi anlam bütünlüğünü bozan ifadelerden arındırınız. Yazım ve noktalama kurallarına uygunluk bakımından kontrol ediniz. Yeniden oluşturduğunuz bu metni blogunuzda paylaşınız. CEVAP: Bu yazıya katılıyorum. İnsanın beden sağlığı ve ruh sağlığı birbirini etkiler. Müzik dinlerken ruhumuzun iyileştiğini hissederiz. Ruhumuzdaki bu iyileşme bedenimizde de kendini gösterir. Dolayısıyla müzik ile iyileşmek mümkündür. Ben de başım ağrıdığında hafif bir müzik açarım ve kendimi daha iyi hissederim. Müzik hayatımın vazgeçilmez bir parçası oldu. GELECEK DERSE HAZIRLIK • Özgürlük (hürriyet) kavramıyla ilgili özlü sözler bulunuz. Bu sözleri renkli kartonlara yazınız.
• Temel hak ve özgürlükler hakkında bilgi toplayınız. CEVAP: Temel hak ve özgürlükler her vatandaşın bilmesi gereken, kendisinin ve karşıdaki bireyin özgürlüğünü kısıtlamamak adına uygulaması gereken anayasaya uygun maddelerdir. Her kişinin toplamda 8 adet temel hak ve özgürlüğü bulunmaktadır.
Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |