Cevap Yaz
10 Aralık 2019, 18:11
Yuri
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 10-11-12-13-14-15-16. Sayfa Cevapları



6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 1. Tema DOĞA VE EVREN Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 “Meşeler” Metni Etkinlik Cevapları

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 10. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. En sevdiğiniz ağaç nedir? Bu ağacı niçin seviyorsunuz?

CEVAP: En sevdiğim ağaç limon ağacıdır. Çünkü bu ağaç etrafa güzel kokular yayar.

2. Ağaçlar ve insanlar arasında duygusal bir bağ olabilir mi?

CEVAP: Olabilir. Çünkü ağacı yetiştiren insandır. İnsanlar duygusal canlılardır. Yani emek harcadıkları şeyleri sahiplenirler. Bu yüzden ağaçları da severler.

3. Bazı insanları tarif ederken hangi ağaç isimlerini kullanırız? Neden?
CEVAP: Uzun boylu biri için selvi boylum, yaşlı birinden bahsederken ulu çınar, iri birinden bahsederken çam yarması deriz. Çünkü selvi ağaçları uzun boylu olur, çınarlar yüzyıllar boyunca yaşar ve çam ağaçları çok büyük olurlar.

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 14. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

Metinde anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol etmek için Türkçe sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. ni kullanınız. Tahminlerinizin nasıl olduğunu işaretleyerek gösteriniz.

CEVAP: Metindeki bazı kelime ve kelime gruplarının anlamları;

  • Sürgün: Filiz.
  • Endamlı: Boylu, boyu bosu yerinde.
  • Obruk: İçinde su biriken çukur yer, doğal kuyu..
  • Kağnı: İki veya dört tekerlekli, dingili tekerlekle birlikte dönen öküz arabası.
  • Palamut Meşesi: Yurdumuzun batı bölgesinde yetişen, 5-10 metre yüksekliğinde, kışın yapraklarını döken bir tür meşe.
  • Davar Sürüsü: Koyun veya keçi sürüsü.
  • Çaput: Eskimiş bez parçası, paçavra.
  • Harman: Biçildikten sonra tahıl demetlerinin üzerinden tanelerin başaklarından ayrılması işi.

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metnin konusu ve ana fikri nedir?

CEVAP: Metnin konusu; meşe ağaçlarının özellikleridir. Ana fikir; meşe ağaçlarının pek çok özelliği vardır ve bize faydalıdır.

2. Yazar bu metinde meşeler hakkında ne tür bilgiler vermiştir?

CEVAP: Meşe ağacının güçlü kökleri vardır ve kurak iklimlere karşı bile dayanıklıdır. Boyu elli, gövde çevresi dört metreyi geçer. Sık ve gür yapraklıdır. Heybetli bir görüntüsü vardır.

3. Yazar, meşelerle ilgili bilgilerini hangi kaynaklardan elde etmiştir?

CEVAP: Yazar pek çok bilgiyi Hikmet Birand’ın “Anadolu Manzaraları” adlı kitabından elde etmiştir.

4. Yazar için meşe ağaçları niçin önemlidir?
CEVAP: Çünkü yazarın meşe ağacı ile ilgili anıları vardır. Ayrıca meşe ağacı ülkemizdeki en yaygın ağaçtır. Bu nedenle insanlar meşeden çok faydalanırlar.

5. Yazarı bu metni yazmaya iten olay ya da durum nedir?

CEVAP: Köy yakınlarındaki büyük meşe ağacını çok sevmesi ve ağacın kesilmesine üzülmesi yazarı bu metni yazmaya itmiştir.



6. Yazarın yerinde olsaydınız en sevdiğiniz ağaç kesildiğinde ne yapardınız?

CEVAP: Bu duruma çok üzülürdüm ve üzüntümü yenebilmek için yeni bir ağaç ekerdim.

7. Yazarın meşelerle ilgili verdiği bilgilerin hangileri öznel, hangileri nesneldir?
CEVAP: Meşelerin görünüşü, boyu, kullanım alanları ile ilgili verdiği bilgiler nesneldir. Meşe ağaçlarını soylu bulması, bozkırda boynu bükük durduğunu söylemesi ve meşeyi övmesi özneldir.

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki yapraklara okuduğunuz metin için iki farklı başlık yazınız.

CEVAP: Meşeli Günler, Heybetli Meşe

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 15. Sayfa Cevapları

4. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki karikatürün vermek istediği mesaj nedir? Bunu karikatürün yanına yazınız.

CEVAP: Karikatürde ağaca sarılan bir çocuk görünmektedir. Ağaçlar da birer canlıdır. Bu nedenle insanların ağaçları sevmesi çok doğaldır. Ağaçları sevmek onları korumanın en güzel yoludur. Ağaçlar bizler için hayat kaynağıdır. Onlarla iç içe yaşamalıyız.

b. Bu karikatürle okuduğunuz metin arasında ilgi kurulabilir mi? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
CEVAP: İlgi kurulabilir. Yazar metinde meşe ağacını sevdiğinden bahsetmişti. Bu karikatürde de ağaca sarılan çocuk ona sevgisini göstermektedir.

5. ETKİNLİK

Hazırladığınız kısa sunumu yapınız. Sunumunuz sırasında beden dilinizi etkili kullanmak amacıyla arkadaşlarınızla göz teması kurunuz. Gereksiz el ve kol hareketleri yapmayınız. Ses tonunuzu, en arkadaki arkadaşlarınızın sizi rahatlıkla duyabileceği şekilde ayarlayınız. Sunumunuzu 4 – 5 dakika ile sınırlı tutunuz.

CEVAP: Nar ağacı ılıman iklimde yetişen bir ağaç türüdür. Kısa boylu bir ağaç olduğu için bakımı oldukça kolaydır. Ülkemizin her yöresinde yetişebilmektedir. Nar ağaçları diğer ağaçlar gibi koku yaymaz. Nar ağacının meyvesi çok kullanışlıdır. Taze olarak yenebilir. Bunun dışında sirke ve nar ekşisi yapımında da kullanılabilir. Nar ağaçlarının boyu 1.5 metre civarındadır. Bu nedenle işçilik bakımından zorluğu yoktur. Nar bereket simgesi olduğu için oldukça sevilir.

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 16. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

a. Aşağıda bazı bölümleri verilmemiş hikâyeyi mantıksal bütünlük oluşturacak biçimde kendi cümlelerinizle tamamlayınız. Hikâyeyi tamamlarken yazım kılavuzundan yararlanınız.
CEVAP: Ben de elime bir balta aldım ve ağaca yanaştım.

Baltamı ağaca keskin darbelerle indirdim. Her darbede içimde bir sızı hissediyordum. Yine de güçsüz olmayı kendime yakıştırmadığım için işime devam ettim.

Sonra nasıl olduysa ağacın içinden garip bir ses geldi… Ağaç, yürekler parçalayan, hıçkırıklarla dolu bir iç çekişle titredi ve düştü.

Yardımcım iş bitince bana “Ağacı parçalayıp tahta yaparız. Bahçeyi de temizlerim.” dedi. Onun bu konuşmasından az önceki feryadı duyanın yalnız ben olduğumu anladım. Bunun nedeni farkında olmadan ağaçla kurduğum bağ olmalıydı.

Boğazıma düğümlenen bir şey beni konuşmaktan alıkoydu ve eve varmak için aceleyle geri döndüm. Arkama bakmaya cesaret edemedim.

b. Tamamladığınız hikâyeyi okuyunuz. Yazdıklarınızda anlam bütünlüğünü bozan ifadeler varsa bunları düzeltiniz. Hikâyenizi yazım ve noktalama kurallarına dikkat ederek gözden geçiriniz.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Çevrenin korunması ve çevre bilinci ile ilgili TV ve radyo haberlerini takip ediniz, Genel Ağ (İnternet), gazete ve dergi yazıları okuyunuz, resim ve fotoğraflar getiriniz. “www.csb.gov.tr” Genel Ağ adresindeki “çevre kamu spotları”nı izleyiniz.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

12 Eylül 2019, 21:56

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2634

Diriliş sitesi oldukça kaliteli ve güzel.Her aradığımı kolaylıkla bulabiliyorum.

17 Eylül 2019, 18:36

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2634

Allah razı olsun

21 Eylül 2020, 15:39

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2634

Bu site çok yardımcı oluyor ve işim kolaylaşıyor o yüzden çok güzel.

23 Eylül 2020, 09:32

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2634

Bu site gerçekten harika.Çok güzel ve doğru bilgiler verdiğiniz için teşekkür ederim.

22 Kasım 2020, 10:57

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2634

bu site çok güzel her işime yardımcı oluyor

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.