Cevap Yaz
06 Ocak 2020, 15:54
Yuri
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 216-217-218-219-220-221-222. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları



2020-2021 Öğretim Yılı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 7. Tema KİŞİSEL GELİŞİM Sayfa 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 “Karamsar ve İyimser Bakış Açısı” Metni Etkinlik Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 216. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Yaşadığınız ya da tanık olduğunuz haksızlıklara nasıl tepkiler verirsiniz? Arkadaşlarınıza açıklayınız.

CEVAP: Haksızlıklar karşısında neden haklı olduğumu açıklar ve hakkımı ararım. Eğer karşıdaki kişilere karşı sözlerim yetersiz kalırsa yardım isterim. Haksızlık karşısında büyüklerimizden ve yasalardan yardım istemek çok doğal ve doğru bir davranıştır.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 218. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

a. Metinden aşağıdaki sözcüklerin kullanıldığı cümleleri bulunuz. Önce cümlelerin bağlamından hareketle bu sözcüklerin anlamını tahmin ediniz. Sonra bu sözcüklerin anlamını sözlükten bulup yazınız. Daha sonra tahminleriniz ile sözlük anlamlarını karşılaştırınız.

BERBAT
Tahminim: Çok kötü., fena.
Sözlük Anlamı: Kötü.

MÜCADELE
Tahminim: Bir başarıya ulaşmak için gösterilen her türlü çaba.
Sözlük Anlamı: Herhangi bir amaca erişmek, bir kuvvete karşı koyabilmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası.

NİYETLENMEK
Tahminim: Bir işe başlamak için karar vermek.
Sözlük Anlamı: Niyet etmek, tasarlamak.

SIZLANMAK
Tahminim: Bir sıkıntıdan dolayı yakınıp şikayet etmek.
Sözlük Anlamı: Kendine yapılan bir haksızlığı, kendisini tedirgin eden bir durumu, çare bulması veya sadece sıkıntısına ortak olması için karşısındakine anlatmak, yakınmak, şikâyet etmek.

TAVİZ
Tahminim: İnsanın fikirlerinden vazgeçmesi.
Sözlük Anlamı: Uzlaşmaya varabilmek için hak, istek veya savlarının bir bölümünden, karşı taraf yararına vazgeçme, ödün.

KIRILGAN
Tahminim: Çok sağlam olmayan, kırılma ihtimali bulunan.
Sözlük Anlamı: Kolay ve çabuk kırılan.

b. Aşağıda eş anlamlıları verilen sözcükleri metinden bulup bulmacanın ilgili kutucuklarına yazınız.

1. vakit → zaman
2. yaşam → hayat
3. sorun → problem
4. şikâyet → yakınma
5. sözcük → kelime
6. lezzet → tat
7. kuvvet → güç
8. yürek → kalp
9. hadise → olay
10. his → duygu

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 219. Sayfa Cevapları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki sözcüklerden hangileri metinle ilişkilendirilebilir? İşaretleyiniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 219. Sayfa

3. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.

1. Genç kızın kişilik özellikleri nelermiş?

CEVAP: Genç kız her şeyden şikayet eden, sürekli savaşmaktan ve mücadele etmekten yorulmuş biriydi.

2. Babası, kızına niçin ders vermek istemiş?

CEVAP: Kızının yakınmaları nedeniyle ona bir hayat dersi vermek istemiştir.

3. Babası, kızına ders vermek için ne yapmış?

CEVAP: Üç cezvedeki kaynar suyun her birine kahve, yumurta ve patates koymuştur. Yirmi dakika sonra alarak kızına onlardaki değişim hakkında sorular sormuş ve nasihatte bulunmuştur.



b. Siz de metinle ilgili üç soru hazırlayıp aşağıya yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorup yanıtlatınız.

1. Genç kız neden mücadele etmekten yorulmuş?
2. Babası genç kıza neler söylemiş?
3. Siz problemler karşısında hangi cezveye göre davranıyorsunuz?

4. ETKİNLİK

Metni özetleyip aşağıya yazınız.

CEVAP: Her şeyden yakınan bir genç kız vardı. Aşçı babası ona bir hayat dersi vermek istedi. Üç tane kaynar suyun olduğu cezvenin her birine patates, yumurta ve kahve koydu. Yirmi dakika sonra cezveleri aldığında kızına bunların değişimini sordu. Kız patatesin yumuşadığını, yumurtanın sertleştiğini, kahvenin de suyu değiştirerek güzel bir hale geldiğini söyledi. Bunun üzerine babası ona her insanın aynı duruma farklı tepkiler vereceğini, bunu kendisinin seçmesi gerektiğini söyledi.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 220. Sayfa Cevapları

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki örnek olayı okuyunuz. Örnek olayda geçen soruna, belirtilen özelliklere göre çözüm bulunuz. Çözümlerinizi kutucukların altına yazınız.

Okulunuzda öğrenci temsilciliği için demokratik bir seçim yapılacağı okul yönetimi tarafından duyurulmuştur. Sınıf arkadaşlarınızın büyük çoğunluğu, öğrenci temsilciliğinde sizin en yakın arkadaşınızın iyi bir aday olacağını düşünüyor. Ancak siz de kendinizi daha iyi bir aday olarak görüyorsunuz. Bu durumda öğrenci temsilciliği için adaylığınızı devam mı ettirirsiniz, yoksa adaylıktan çekilir misiniz?

Tarafsız: Adaylığımı devam ettiririm. Kim daha çok oy alırsa o kazanır. Önemli olan demokratik ortamın sağlanmasıdır.

Duygusal: Adaylığımı devam ettiremem. Arkadaşlarımın bana oy vermemesi beni üzer.

Kötümser: Adaylıktan çekilirim. Zaten temsilci seçileceğimi düşünmüyorum.

İyimser: Adaylığımı devam ettiririm. Eminim fikirlerimi güzelce anlatırsam temsilci seçilirim.

Yenilikçi: En yakın arkadaşımla ortak temsilci olmak konusunda anlaşırım. Böylece daha iyi çalışırız.

Kontrollü: En yakın arkadaşımla konuşur, onun düşüncelerini öğrendikten sonra karar veririm.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 221. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki tabelaların yazımını inceleyiniz. Yazımı yanlış olanları işaretleyip yanlışlığın nedenini ilgili tabelanın altına yazınız.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 221. Sayfa

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Anlama dayalı anlatım bozukluklarının sebebini cümlelerin karşısına yazınız.

Arkadaşım Zeynep bırak yumurta kırmayı yemek bile yapamaz. → Mantık hatası

Kütüphanedeki mevcut kitapların hepsine sıra numarası vermek oldukça zor bir iştir. → Gereksiz sözcük kullanılması

Bu eser yıllar süren bir uzun araştırmanın ürünüydü. → Gereksiz sözcük kullanılması

Genç doktora elindeki raporları uzattı. → Anlam belirsizliği

Depremde evleri yıkılan aileye yardım etmek için elinden geleni ardına koymadı. → Deyimin yanlış anlamda kullanılması

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 222. Sayfa Cevapları

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki kavramlardan yola çıkarak öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimlerine uygun bir hikâye yazınız.

• empati • iş birliği • saygı • dayanışma • eşitlik • zaman yönetimi

DOĞA İÇİN EL ELE

Yeşil bir çevre için çalışan bir şirkette patron Hasan Bey ağaçlandırma görevlileri olan Ayşe, Zeynep, Murat, Serkan ve Selda’ya hafta sonu ağaç dikecekleri arazi hakkında bilgi veriyordu. Toplantı sırasında herkesin düşüncelerini saygıyla dinliyor ve herkese eşit sürede konuşma hakkı veriyordu. Zamanı doğru yönetebilmeleri için hafta sonu geldiğinde onlarla birlikte ağaçlandırma alanına gitti. Herkes fidanlarını ekmeye başlamıştı. Hasan Bey de onları izleyerek işleri kontrol ediyordu. Eğimli bir yerde dengesini kaybeden Selda düştü ve ayağı burkuldu. Onu arabaya taşıdılar ve dinlenmesini istediler. Selda’nın durumunu anlayan Hasan Bey işlerin zamanında bitmesi için onun yerine ağaç dikmeye başladı. Patronlarının ağaç dikmesine şaşıran ekip ona yardımcı oldu. İş birliği içinde sürdürdükleri iş çabuk bitti ve önce Selda’nın iyileşmesi için hastaneye, sonra da evlerine gittiler. Anlayış ve dayanışma dolu bir gün çevre için çalışmanın mutluluğunu yaşadılar.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Geçmişten günümüze insanların hangi yollarla iletişim kurduklarını araştırınız.

CEVAP: Geçmişten günümüze insanlar tamtam adı verilen burmalı çalgı, mağara duvarlarına çizilen resimler, ateşin dumanıyla haberleşme yöntemi, posta güvercinleri, devlet tarafından görevlendirilen ulaklar, mektup, gazete, dergi, telgraf, daktilo, ahizeli ve çevirmeli telefon, radyo ve televizyon ile haberleşmişlerdir.



Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

02 Mayıs 2020, 15:17

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2494

Bu site çok güzel sorular ve cevapları çok ama çok beğendim ellerinize sağlık👌👌👌👍👍👍

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.