2 Kasım 2020, 22:02
Yuri Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 74-75-76-77-78. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları



2020-2021 Öğretim Yılı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 3. Tema DUYGULAR Sayfa 74, 75, 76, 77, 78 “Meşe ile Saz” Metni Etkinlik Cevapları

 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 74. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “Jean De La Fontaine” ve “Ezop” hakkında yaptığınız araştırmalardan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

La Fontaine: Yazdığı fabl eserleri ile tanınmıştır. Hayvanlara karakterler vererek onların şahıslarında bazı insan karakterlerine ahlak dersi vermiştir.La Fontaine, kötüyü göstererek iyinin ne olduğunu anlatmaya çalışmıştır.

Ezop: Fabl denen öyküleriyle ünlüdür. Anlattığı öyküler yaşama ilişkin bir öğüt ya da ders verir. Kahramanları ise hayvanlardır. Ezop’un öykülerinde hayvanlar konuşur ve tıpkı insanlar gibi davranır. Öyküden çıkarılacak ders, sonunda okura öğüt biçiminde verilir.

2. La Fontaine’in bir fablını arkadaşlarınıza anlatınız.

CEVAP: Aslan Ve Fare

Bir gün aslan uyurken sıçrayarak uyanmış Bakmış ki yanı başında bir fare var. “Nasıl beni uyandırırsın!” diye kükreyerek fareyi ağzına atacakken fare;
– Lütfen beni affet. Bu iyiliğini karşılıksız bırakmam, demiş.
Aslan gülerek “Peki, haydi git yoluna.” demiş.
Bir gün aslan avcılar tarafından yakalanıp iple ağaca bağlanmış. O zaman fare çıkagelmiş ve ipleri kemirerek aslanı kurtarmış ve:
– İyiliğinin karşılığını öderim dediğimde benimle alay etmiştin. Unutma ki bir farenin bile bir aslandan üstün yanları vardır, demiş.

 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 76. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

a. Aşağıda anlamları verilen sözcükleri metinden bulup noktalı yerlere yazınız.

………Gadirlik……..: Haksızlık, acımasızlık, merhametsizlik.
………Ürpermek…..: Korku, üşüme vb. yüzünden aniden titremek.
…………..Soy………….: Cins, tür, çeşit.
……..Haksızlık……..: Hak ve adalete aykırılık.
………….Bela………..: İçinden çıkılması güç, sakıncalı durum.

b. Aşağıdaki bulmacada, metinde adı geçen rüzgâr çeşitleri gizlenmiştir. Bunları bulup bulmaca üzerinde işaretleyerek gösteriniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 76. Sayfa Cevapları

c. İşaretlemediğimiz harfleri sırasıyla yazarak bu harflerin oluşturduğu atasözünü belirleyiniz.

CEVAP: Ne oldum dememeli, ne olacağım demeli.

2. ETKİNLİK

Metnin hikâye unsurlarını ilgili kutucuklara yazınız.

Varlık Kadrosu: Meşe, saz, karayel

Mekân: Sulak ve rüzgarlı bir bölge

Zaman: Geçmişte bir gün



Olay: Sazın kendisinden zayıf olduğunu sanan meşenin karayel sonucu yıkılması.

 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 77. Sayfa Cevapları

3. ETKİNLİK

Metne göre meşe ile sazı kişilik özellikleri yönünden karşılaştırınız.

MEŞE: Kendini güçlü görmektedir. Yardımsever ve düşünceli olduğu için sazı korumayı teklif etmiştir.

SAZ: Alçak gönüllüdür. Doğada her şeyin olabileceğinin farkında, ileri görüşlüdür.

4. ETKİNLİK

Aşağıya, metinde geçen cümlelerden konuşturma sanatı bulunanları yazınız.

Meşe, bir gün saza demiş:
— Doğrusu Tanrı size gadirlik etmiş.

— İyi yüreklisin, demiş saz meşeye,

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki karikatürde anlatılmak isteneni açıklayınız.

CEVAP: Bir kişi kendine gereğinden fazla güvenmemelidir. Çünkü her kişiden daha akıllı, daha güçlü birisi mutlaka vardır. Yarın ne yaşayacağımızı bilemeyiz. Bu yüzden bugün büyük laflar etmemeliyiz.

 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 78. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen çekimli fiillerin altını çizerek özelliklerini örnekteki gibi belirtiniz.

• Güneş bile zor giriyor içime.               → girmek fiili, şimdiki zamanın 3. tekil kişisi
• Bugüne kadar dayanmışsın.                → dayanmak fiili, geçmiş zamanın 2. tekil kişisi
• Ben eğilirim, kırılmam.                        → eğilmek ve kırılmak fiili, geniş zamanın 1. tekil kişisi
• Derken karayel arttıkça artmış.          → artmak fiili, geçmiş zamanın 3. tekil kişisi
• Meşe ile saz ormanda konuşuyorlar. → konuşmak fiili, şimdiki zamanın 3. çoğul kişisi
• Her zaman alçak gönüllü olmalıyız.   → olmak fiili, gereklilik kipinin 1. çoğul kişisi

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki fablı kendi cümlelerinizle tamamlayınız.

ASLAN İLE FARE

Pençesi dibinde bir aslanın,
Dalgınlıkla bir fare çıkıverdi.
Bu fırsatı kullanmadı sultanı ormanın.
Fareye dokunmayıp bir büyüklük gösterdi.

Derken bir gün aslan yakalandı,
Avcılar onu bir ağaca bağladı.
Koca sultan kükredi, bağırıp çağırdı.
Fare duydu sesi koşup geldi hemen.
Kemirdi ipleri dişleriyle aniden.
Aslan kurtuldu bir anda tüm bağlarından,
Avcılar bakakaldı ikisinin arkasından.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Öğretmenlerin, öğrencilerinin kişisel ve sosyal gelişimlerine etkilerini araştırınız.

CEVAP: Öğretmenin kişiliği ve gerek öğrencilere gerekse olaylara karşı tutumu, belli oranda öğrencilerin de kişiliklerine yansır. Çünkü çocuk, öğretmenini örnek alarak onunla özdeşleşmeye çalışır. Bu nedenle öğretmen dengeli ve tutarlı davranışlarıyla, adaletiyle, güler yüzüyle, sevgisiyle, hoşgörüsüyle, ölçülü giyimi ve mütevazı görünümüyle, öğrenciler üzerinde olumlu etkiler bırakabilir.



Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.