Cevap Yaz
11 Aralık 2019, 19:04
Mehmet Akif
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı “Artık Antarktika’da Buz Dağlarının Arasındayız” Metni Etkinlik Cevapları



7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 214, 215, 216, 217 “ARTIK ANTARKTİKA’DA BUZ DAĞLARININ ARASINDAYIZ” Metni Etkinlik Cevapları

214. Sayfa

1. Antarktika kıtası hakkında bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Antarktika kıtası Güney Kutbunda yer alan üzerinde hiç bir ülke bulunmayan buzlarla kaplı bir kıtadır.

2. Seyahate çıkmadan önce ne tür hazırlıklar yapılır? Tartışınız.

Cevap: Seyahate çıkmadan önce gidilecek yere göre hazırlıklar yapılır. Kıyafetler, şahsi temizlik malzemeleri cüzdan, kimlik kartları alınır.Valizler ve çantalar hazırlanır.

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.

Anlamını bilmediğim kelime: Safari
Metinde hangi cümlede?: Burada da kutup safarisi yaşanacak.
Tahminim: Hayvanları avlamak için peşinden gitmek
Sözlük anlamı: Afrika’nın doğusunda toplu olarak yapılan vahşi hayvan avı.
Cümlede kullanıyorum!: Safari yapmayı ve yapanları sevmiyorum.

Anlamını bilmediğim kelime: Kamara
Metinde hangi cümlede?: Kaptanımızı kamaraya bulutları okuma başlıklı kısa bir bilgi göndermiş.
Tahminim: Gemi odaları
Sözlük anlamı: Gemilerde oda.
Cümlede kullanıyorum!: Evimde kamaraya benzer bir oda olsun isterdim.

Anlamını bilmediğim kelime: Pervaz
Metinde hangi cümlede?: Kamaradaki pencerenin pervaz boşluğuna oturuyorum.
Tahminim: Pencere kenarı
Sözlük anlamı: Kapı, pencere vb. yerlerin kenarlarına geçirilen ensiz parça
Cümlede kullanıyorum!: Kapının pervazı işlemeliydi.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Antarktika neden özel bir kıtadır?

Cevap: Çok soğuk buzlarla kaplı ve üzerinde hiçbir ülke olmadığı için.

2. Antarktika’ya seyahat öncesinde bilinmesi gerekenler nelerdir?

Cevap: Bulutların şekline ve rengine göre hava tahmini yapabilmek gerekir.

3. Bir blog yazarı olduğunuzu varsayarsak gezilerinizi anlattığınız blogunuza hangi ismi verirdiniz?

Cevap: Gezilerimden Notlar

4. Sizce gezilerin amacı neler olabilir? (Bilgi edinme, eğlence, iş, sağlık, inanç …)

Cevap: Geziler bir çok amaç için yapılabilir.Görmek, eğlenmek, eğitim, dil öğrenme, sağlık, bilimsel çalışmalar, iş, inanç turizmi gibi nedenler ile yapılabilir.

5. “Çok gezen mi bilir, çok okuyan mı?” atasözünü metin ile ilişkilendirerek yorumlayınız.

Cevap: İnsanların bilmedikleri yerleri öğrenmeleri için o yer hakkında ya bilgi edinmeleri ya da bizzat giderek görerek yaşayarak öğrenmeleri gerekir.Bizzat giderek görerek öğrenmeleri daha kalıcı ve sağlıklı olur.

6. Geçmişten günümüze ünlü seyyahların, seyahatnamelerin “bilgi, kültür, tarih” mirasını aktarmada ne gibi katkıları olmuştur?

Cevap: Seyyahlar gezdikleri yerler hakkında bilgi vererek bu bilgileri bir kitapta toplayıp gelecek nesillere aktarabilmektedir. Bu bilgiler ile o dönemin kültür, tarih ve bilgileri sonraki nesillere aktarılmış olmaktadır.

215. Sayfa

3. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz, Metne yeni bir başlık bulunuz.

Başlık: Buzullar Kıtasına Yolculuk
Konu: Antarktika kıtasına gemiyle yapılan yolculuk ve bu yolculuk sırasındaki gözlemler.
Ana Fikir: Geziler insana daha önce görmediği şeyleri görerek yeni bilgiler katar.

4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi sebepleriyle birlikte yazınız.

Cevap: Bu gezi ile heyecanlandım ve ben de yeni yerler görmek için neler yapabilirim diye düşündüm.Geziler heyecanlı ve güzel.

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerin bazılarında çekimli fiiller bulunmaktadır. Çekimli fiillerin altını örnekteki gibi çiziniz.

Cevap:

Deniz yüzeyinde, irili ufaklı buz kütleleri yüzüyor.
Geminin etrafı buz dağlarıyla çevriliydi.
Bulutlar rüzgârın artacağına işaretmiş.
Hava güzelse güvertede oturabiliriz.
Gemi sis içinde yavaş yavaş ilerledi.
Sirus; beyaz, tüysü bulutlardır.
Antarktika’da görüntüler her an değişir.
Buzulları ilk gördüğünde pek heyecanlanmış.
Gökyüzünde tek bir bulut yoktu.
Bugün uçsuz bucaksız denize açılalı dört gün oldu.

216. Sayfa

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde yer alan fiillerin kiplerini bulunuz. Bulduğunuz kipleri karşılarına yazınız.

Cevap:

Yolcuların çoğu kamaralarına çekilmiş.  (Duyulan Geçmiş Zaman)
Geminin güvertesinde fotoğraf çekelim(İstek Kipi)
Nehirler denizlerle birleşir(Geniş Zaman)
Bana küresel ısınmanın sebeplerini anlat (Emir Kipi)
Denizdeki buz dağlarına gemiden baktık. ( Görülen Geçmiş Zaman)
Antarktika’da çok büyük buz dağları bulunur (Geniş Zaman)
Buzulların erimemesi için küresel ısınmaya engel olmalıyız(Gereklilik Kipi)
Geminin çevresinde sürekli olarak buzullar akıp gidiyor.  (Şimdiki Zaman)
Stratus bulutları değişken havalarda belirir(Geniş Zaman)
Bilim insanları çevre kirliliğine bir çözüm bulsa(Dilek – Şart Kipi)
Ufukta görülmemiş bir güzellik belirmiş(Duyulan Geçmiş Zaman)
Gemi düdük çala çala ilerliyor(Şimdiki Zaman)

7. ETKİNLİK

Aşağıda, dinlediğiniz metinden alınan cümleler verilmiştir. Bu cümlelerdeki “düşünceyi geliştirme yollarını” sebepleriyle birlikte yazınız.



Cevap:

216. Sayfa

8. ETKİNLİK

“Küresel ısınma” hakkında hazırladığınız sunumu sınıfta paylaşınız.

Cevap: Atmosfere salınan gazların neden olduğu düşünülen sera etkisinin sonucunda, Dünya üzerinde yıl boyunca kara, deniz ve havada ölçülen ortalama sıcaklıklarda görülen artışa verilen isimdir.

217. Sayfa

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.

a) Gezip gördüğünüz yerleri anlatan bir yazı yazınız.

Cevap: Ben Hatay iline bağlı Samandağ ilçesindeki Çevlik beldesini anlatmak istiyorum.
Çevlik dünyanın en uzun ikinci sahiline sahip bir yerdir.İlk gördüğüm zaman denizine ve kumsalına hayran kaldım.Benim oraya asıl gidiş amacım tarihi yerlerini görmekti.Beşikli Mağarasına giderken uzun ve etrafı yemyeşil olan bir patikadan geçtim.Tam patika yolun yarısına varmıştım ki burada bir kulübe gördüm.Kulübenin Kültürü ve Turizm Bakanlığına bağlı bilet alma ve ücret ödeme noktası olduğunu anladım.Burada ücreti ödedikten sonra Beşikli Mağarasına ulaştım.Burası insanı hayrete düşüren kaya mezarları olan bir mağaraydı.Buraları insanlar o günün teknolojisinde nasıl yapmışlar diye merak ediyor insan.O kadar estetik ve güzel ki! Buraları hayran hayran gezerken sanki tarihte yolculuk yapıyordum.

b) Yazdıklarınızı anlama dayalı anlatım bozuklukları bakımından gözden geçirerek gerekli düzeltmeleri yapınız.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

1. Yörenize ait bir türkünün sözlerini ve hikâyesini araştırınız.

Cevap:

Ormancı Türküsü
Çıktım Belen kahvesine baktım ovaya,
Bay Mustafa çağırdı da dam oynamaya.
Ormancı da gelir gelmez yıkar masaya,
Söz anlamaz Ormancı çekmiş kafaya.

Aman Ormancı yaktın Ormancı,
Köyümüze getirdin yoktan bir acı.

Gireniz’in ortasında değirmen döner,
Değirmenin suları dağından iner.
Ormancı’ya atılan kurşun Tevfik’e değer
Tevfik’imin acıları yürekler deler

Aman Ormancı yaktın Ormancı,
Köyümüze getirdin yoktan bir acı.

Köyümüzün suları hoştur içmeye
Üstünde köprüsü var, gelip geçmeye.
Ormancı da beni vurdu hiç mi hiçine
Yazık ettin Ormancı köyün iki gencine,

Aman Ormancı yaktın Ormancı,
Köyümüze getirdin yoktan bir acı.

Muğla Yatağan’da Mustafa Şahbudak ağanın oğludur… Ve can ciğer arkadaşı köy muhtarı olan Tevfik Cezayirli’dir.
İkili her akşam köy kahvesinde dama oynar. İzleyenleri de çok olur.

Dama tahtasının başında kavga
1946 yılı, Temmuz ayının sıcak bir gününde Mustafa Şahbudak, her zamanki gibi yine köy kahvesine gider. O sırada kahveye Muhtar Tevfik Cezayirli’yi görmek için Yatağan İlçe Milli Egitim Müfettişi ile tahsildar gelir.
O sırada muhtar yoktur ve misafirleri Mustafa Şahbudak ağırlar. Yemeğe götürür. Döndüklerinde muhtar kahvededir.
Mustafa ve muhtar misafirlerden izin ister ve dama tahtasının başına oturur.
Oyunun ortasında orman memuru olan Mehmet gelir. Biraz da sarhoştur. Bir gün önceki yangın evrakının Yatağan’a götürmesi için muhtardan bekçiyi ister. Ancak muhtar 1946 seçim evraklarının daha önemli olduğunu belirtir ve bekçiyi vermez.

Ormancı Mehmet ile Muhtar arasında tartışma çıkar.
Ormancı sinirle kahveden çıkar sonra geri gelir ve dama masasını yumrukla dağıtır.
Mustafa Şahbudak, masayı dağıtan Ormancı Mehmet’e tokat atar.
Kahvenin arka tarafına götürülen Ormancı oradan küfürler savurur. Küfürler üzerine Mustafa Şahbudak dayanamaz ve Ormancı’nın üzerine yürür.
Ormancı Mehmet, kamasını çıkarıp Mustafa Şahbudak’ı sol kolundan yaralar. Mustafa Şahbudak, Ormancı’yı korkutmak için belinden tabancasını çıkarır ve yere doğru ateş eder.

Kaza kurşunu
Muhtar Ormancı’nın ikinci bir kama vurmaması için elini tutar. İşte o sırada Mustafa Şahbudak, tetiği çeker. Muhtar Tevfik kaza kurşunuyla yaralanır.
Ormancı kaçarken Mustafa Şahbudak kaçmasın diye yine ateş eder ve Ormancı yere düşer. Cebinde tabaka olduğu için bir şey olmaz.
Yaralanan Muhtar Tevfik, tahta bir sal üzerinde Muğla Devlet Hastanesi’ne götürülür. Muhtar Tevfik, çok kan kaybetmektedir. Mustafa, Doktor Veli Bey’e:
“Babamın selamı var, bu adamı iyileştir” der.
Doktor Veli Bey:
– O ölecek, önce senin kolunu saralım der.
O sırada Tevfik eliyle işaret edip Mustafa’yı yanına çağırır:
– Ben ölüyorum hakkını helal et.
Mustafa:
– Hayır, sen ölmeyeceksin! der ve ağlamaya başlar. Efeler ağlamaz ama Mustafa kendini tutamaz.
Çok geçmeden Tevfik, hayata gözlerini kapar.
Mustafa, en yakın arkadaşının ölümü üzerine polise teslim olur. Dört yıl ceza yer.
Ormancı olaylar sonrası köyde kalamayacağını anlar tayin ister. Aslen Marmarisli olan Ormancı Kavaklıdere Orman Müdürlüğü’ne atanır. Emekliliği sonrası da Marmaris’e yerleşir ve 90’lı yıllarda orada ölür.
Mustafa Şahbudak cezaevinden çıktıktan sonra kötü anısı nedeniyle köye gitmez Muğla merkeze yerleşir.
Muhtarın üç çocuğu vardır. Karısı Pembe de 25 yaşındadır. Eşinin acısına dayanamayan Pembe, olaydan birkaç yıl sonra akli dengesini yitirir.
Bu arada bölgede Tahir Usta adında bir değirmenci vardır. Mustafa’nın da anne tarafından akrabasıdır. Değirmenci Tahir Usta türkü de besteler… Ormancı, Mustafa Şahbudak ve Muhtar Tevfik arasındaki olayı besteler. Adı da Ormancı’dır. Düğünlerde söylenir hale gelir.
Mustafa Şahbudak bir gün türküyü radyoda duyar ve çok hüzünlenir kapatır.

2. Yaşadığınız şehri tanıtmak amacıyla bir araştırma yapınız.

Cevap: ANKARA

Ankara, Batı Karadeniz Bölgesinde kalan kuzey kesimleri hariç, büyük bölümü İç Anadolu Bölgesinde yer alır. Yüz ölçümü olarak ülkenin üçüncü büyük ilidir. Bolu, Çankırı, Kırıkkale, Kırşehir, Aksaray, Konya, Eskişehir illeri ile çevrilidir.

Ankara’nın başkent ilan edilmesinin ardından şehir hızla gelişmiş ve buna paralel olarak il de günümüzde Türkiye’nin ikinci en kalabalık ili olmuştur. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarında ekonomisi tarım ve hayvancılığa dayanan ilin topraklarının yarısı hâlâ tarım amaçlı kullanılmasına rağmen, nüfusunun sadece %3’ü köylerde, %70’i ise il merkezinde yaşar. Ekonomik etkinlik büyük oranda ticaret ve sanayiye dayalıdır, tarım ve hayvancılığın ağırlığı ise giderek azalmaktadır. Ankara ve civarındaki gerek kamu sektörü gerek özel sektör yatırımları, başka illerden büyük bir nüfus göçünü teşvik etmiştir. Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze, nüfusu ülke nüfusunun iki katı hızda artmıştır. Nüfusun yaklaşık dörtte üçü hizmet sektörü olarak tanımlanabilecek memuriyet, ulaşım-haberleşme ve ticaret benzeri işlerde, dörtte biri sanayide, %2’si ise tarım alanında çalışır. Sanayi, özellikle tekstil, gıda ve inşaat sektörlerinde yoğunlaşmıştır. Günümüzde ise en çok savunma, metal ve motor sektörlerinde yatırım yapılmaktadır. Türkiye’nin en çok sayıda üniversiteye sahip ili olan Ankara’da ayrıca, üniversite diplomalı kişi oranı ülke ortalamasının iki katıdır. Bu eğitimli nüfus, teknoloji ağırlıklı yatırımların gereksinim duyduğu iş gücünü oluşturur. İlin ulaşım altyapısı başkent eksenlidir; buradan otoyollar, demiryolu ve hava yoluyla Türkiye’nin diğer şehirlerine ulaşılır.

Ankara il sahası tarih öncesinden günümüze dek pek çok medeniyeti barındırmıştır. Hititler, Frigyalılar, Lidyalılar, Persler,Galatlar, Romalılar, Bizanslılar, Selçuklular, Osmanlılar ve nihayet Türkiye Cumhuriyeti, il topraklarını kontrolleri altında tutmuştur. Tektosagların ve Türkiye Cumhuriyeti’nin başkenti olan Ankara şehri ve Frigyalıların başkenti Gordion, il sınırları içinde yer alır. Yıldırım Bayezid’in Timurlenk’e yenik düştüğü Ankara Muharebesi Çubuk yakınlarında ve Kurtuluş Savaşı’nın dönüm noktası olan Sakarya Muharebesi Polatlı yakınlarında yapılmıştır.
lin Batı Karadeniz Bölgesi’nde yer alan kuzey kesimleri haricindeki büyük kısmı İç Anadolu Bölgesi’nde yer alır ve kara iklimine sahiptir. Şehirler dışındaki il topraklarının büyük kısmı tahıl tarlalarıyla kaplı platolardan oluşur. İlin çeşitli yerlerindeki doğal güzellikler korumaya alınmış, dinlenme ve eğlence amaçlı kullanıma sunulmuştur. İlin adını taşıyan tavşanı, keçisi ve kedisi dünya çapında bilinir, armudu, çiğdemi, yerel yemeklerden Ankara tavası ve Kızılcahamam’ın maden suları ise ülke çapında tanınır.
Kaynak:neyiilemeshur.com



Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı "Okumak Ayrıcalıktır, Herkes Okuyamaz" Etkinlik Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

03 Mayıs 2019, 21:23

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2684

mükemmel olmuş her zaman bir numara diriliş

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.