Cevap Yaz
03 Aralık 2019, 19:48
Mehmet Akif
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Dersdestek Yayınları 122-123-124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları



7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayıncılık “Mustafa Kemal’in Kağnısı” Etkinlik Cevapları

MUSTAFA KEMAL’İN KAĞNISI

122. Sayfa

Metne Hazırlanalım

Kurtuluş Savaşı’nda kadın erkek, genç yaşlı demeden tüm halkın düşmanla mücadele etmesi sizde hangi duyguları uyandırıyor?

Cevap: Bende gurur ve vatan için yapılan önemli fedakarlıkların yarattığı hüzün duygusunu uyandırdı.İnsanların bir ve beraber olmaları aynı amaç uğruna kenetlenmeleri çok güzel bir duygu.

Konuşalım

Aşağıda Millî Mücadele Dönemi’ne ait bazı görseller verilmiştir. Görsellerden ve izlediğiniz “Kurtuluş Savaşı Kahramanı Kara Fatma” videosundan hareketle Millî Mücadele Dönemi’nde Türk kadınının üstlendiği rolü arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap: Milli Mücadele döneminde kadınlarımız çok önemli roller üstlenmişlerdir.Kimisi cepheye mermi taşımış, kimi hemşirelik görevi yapmış, kimi ise direk düşmanla savaşmıştır.
Dinleyelim

“Mustafa Kemal’in Kağnısı” metnini seçici dinleme yöntemiyle dinleyiniz. Metni dinlerken aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Elif kağnısına ne ad vermiştir?

Cevap: Elif, kağnısına Mustafa Kemal’in Kağnısı adını vermiş

Elif kağnısını hangi amaçla kullanmaktadır?

Cevap: Cepheye mermi taşıma amacıyla kullanmaktadır.

Elif’in askerlerin içinde nam salmasının sebebi nedir?

Cevap: Çabuk gittiği ve çok götürdüğü için nam salıyor.

Elif’in öküzlerinin adı nedir?

Cevap: Kocabaş ve Sarıkız’dır.

Elif’in fiziksel özellikleri nasıldır?

Cevap: İri, kuvvetli, elleri kınalı, gözleri üzüm üzüm bir kızdır.

123. Sayfa

Söz Varlığım

Aşağıdaki tabloda verilen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını ne kadar bildiğinizi uygun kutucukları işaretleyerek belirleyiniz.

Cevap:

123. Sayfa

Yaptığınız işaretlemelerden yararlanarak aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

Cevap:

123. Sayfa

124. Sayfa

Hangi Anlamı Kazanmış ?

Aşağıda dinlediğiniz şiirden dizeler verilmiştir. Altı çizili kelimelerin bu dizelerde kazandığı anlamın bulunduğu kutucuğu işaretleyiniz. Bu kelimeleri, verilen diğer anlamlarını karşılayacak şekilde birer cümlede kullanınız.

Kocabaş’ın yerine koştu kendini Elifçik. ( Hayvanı çekeceği arabaya, sabana vb.ne bağlamak.)

Cümlelerim:

– Ali’yi kendi yerine koşup sinemaya gitti.

– Topa doğru hızlıca koştu.

– Durmadan peşimden koşuyor ama yüz vermedim.

Ta gerilerden başka kağnılar yetişti geçti gacır gucur.(Ulaşmak, varmak.)

Cümlelerim:

– Küçük bir çocuktu ama aradan geçen zamanda yetişmiş, serpilmiş.

– Demlediğim çay tüm gelenlere yetişti.

– Annem tüm işlere yetişti ama çok yoruldu.

125. Sayfa

Dinlediğiniz şiirle ilgili iki soru hazırlayıp sınıf arkadaşlarınıza sorunuz.

Cevap:

1- Elif’in yerinde siz olsanız ne yapardınız?

2- Elif, kağnısı olmasaydı nasıl yardım ederdi?



Konuyu ve Ana Duyguyu Belirleyelim

“Mustafa Kemal’in Kağnısı” şiirinin konusunu ve ana duygusunu belirleyiniz.

Konu: Vatan sevgisi
Ana Duygu: Vatan için her türlü fedakarlık yapılır.

Sözdeki Sanat

“Toprak gülümserdi çarıklı ayaklarına / Alını yeşilini kapmıştı, geçirmişti.” “Kocabaş yığıldı çamura / Büyüdü gözleri, büyüdü yürek kadar” dizelerinde hangi söz sanatları kullanılmıştır? Açıklayınız.

Cevap: Kişileştirme, abartma

Ben Olsam

Şiirin son bölümünde Elif’in karşılaştığı sorun nedir? Elif, yaşadığı sorunu nasıl çözmüştür? Siz olsaydınız o dönemin koşullarında bu sorunu nasıl çözerdiniz?

Cevap: Kocabaş ölünce kağnı durmuştur. Elif de kağnıyı çekmek için kendini Kocabaş’ın yerine koşmuştur. Yardım çağırırdım.

Elif Kimdir ?

Şiirde adı geçen Elif, kimleri temsil etmektedir? Kurtuluş Savaşı ve Türk halkının mücadelesi ile ilgili neler söyleyebilirsiniz? Duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Elif, Milli Mücadele dönemindeki Türk kadınlarını temsil etmektedir. Kurtuluş Savaşı, kadın erkek, genç yaşlı tüm vatandaşlarımızın vatanımızı kurtarmak için canla başla çalıştığı, türlü fedakarlıklar yaptığı, kahramanlıklar gösterdiği şanlı bir mücadeledir.

126. Sayfa

Farklı Bir Başlık

Dinlediğiniz şiire aşağıdaki gibi farklı başlıklar önerilmiştir. Sizce hangi başlık bu metne daha uygundur? İşaretleyiniz.

Elif’in Kağnısı: (X)
Mustafa Kemal: ()

İyi bir başlık metnin içeriğini yansıtmalı, kısa ve etkili olmalıdır. Peki, siz bu şiire nasıl bir başlık verirdiniz?

Cevap: Milli Mücadelede Türk Kadını

Karşılaştıralım

“Kurtuluş Savaşı Kahramanı Kara Fatma” videosu ile dinlediğiniz “Mustafa Kemal’in Kağnısı” şiirini şahıs kadrosu, mekân, zaman ve içerik yönünden karşılaştırınız.

Cevap:

126. Sayfa

O Günü Anmak

Aşağıda “18 Mart Çanakkale Zaferi ve Çanakkale Şehitlerini Anma Günü” ile ilgili bir görsel verilmiştir. Zaferlerle sonuçlanan bu mücadeleyi günümüzde bu şekilde yaşatmak sizlere neler hissettiriyor? Görseli inceleyerek duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Çanakkale Şehitler Anıtı beni duygulandırdığı kadar gururlandırmaktadır.Bu anıt tarihimizi ve vatanımızı anımsatmakta ve bizlere güç vermektedir.

127. Sayfa

Fedakârlık Deyince

Aşağıda verilen metni okuyunuz. Çanakkale Savaşı’nda Türk kadınının gösterdiği fedakârlıkla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız.

Cevap: Türk kadını, Çanakkale Savaşı sürecinde cephede erkekle omuz omuza düşmana karşı savaşırken cephe gerisinde de çeşitli faaliyetleri ile savaşa destek vermiştir. Çanakkale Savaşı’nda Türk kadını, daha ziyade cephe gerisinde aktif bir rol üstlenmiştir. Sağlık hizmetlerinin sağlanmasında, askerler için kılık kıyafet ihtiyacının karşılanmasında, cemiyetler vasıtasıyla yardım toplanmasında ve kamuoyu oluşumunda Türk kadını önemli hizmetlerde bulunmuştur.

Ben Yardım Etsem !

Siz de Elif gibi cepheye yardım götüren bir vatandaş olsaydınız hangi ulaşım aracını kullanırdınız? Cepheye götürdüğünüz malzeme ne olurdu?

Cevap: Ben at arabası kullanırdım. Mermi cephane yiyecek ve ihtiyaçları taşırdım.

128. Sayfa

Yazma Sırası Bizde

Aşağıdaki yönergeleri takip ederek sınıfça bir şiir oluşturunuz. Şiirlerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.

1. Sınıf mevcudunuza göre gruplar oluşturalım.
2. Gruplarca “Vatan sevgisi, kahramanlık, fedakârlık, cesaret, Millî Mücadele ve kadın” konularından birim seçelim.
3. Grupça seçtiğimiz konuya uygun dörtlükler yazalım.
4. Şiirimizde kafiyelerden ve söz sanatlarından faydalanmayı unutmayalım.
5. Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanalım.
6. Yazdığımız şiire bir başlık belirleyelim. Belirlediğimiz başlığın içeriği yansıtmasına özen gösterelim.
7. Şiirimizi herkesle paydadan önce gözden geçirip düzenlemeyi unutmayalım!
8. Şiirimizi okul veya sınıf panosunda sergileyim.



Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe 68-69. Sayfa Cevapları Meb Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

25 Şubat 2019, 20:49

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2549

Çok iyi olmuş bu bilgileri bizler ile paylaşmanız.Daha kolay anlayabiliyorum konuları.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.