Cevap Yaz
19 Ocak 2020, 19:57
Yuri
Yönetici

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 262-263-264-265-266-267. Sayfa Cevapları MEB Yayınları



2020-2021 Öğretim Yılı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 8. Tema VATANDAŞLIK Sayfa 262, 263, 264, 265, 266, 267 “Yaşamaya Dair” Metni Etkinlik Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 262. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Hayatı dolu dolu yaşamak sözünden ne anlıyorsunuz?

CEVAP: Bu sözden insanın içinden gelen şeyleri yapmasını, hayallerinin peşinden gitmesini ve yaşamdan zevk almaya bakmasını anlıyorum.

2. “En çok yaşamış olan, uzun yıllar yaşamış olan değildir; yaşamanın anlamını en fazla anlamış olandır.” Soren Kierkegaard (Sörın Kirkıgıd) sözünden ne anladığınızı açıklayınız.

CEVAP: İnsan ne kadar yaşarsa yaşasın önemli olan yaşamını neyle doldurduğudur. Uzun yaşamış biri hiçbir hayalini gerçekleştiremeden, hiçbir kitabın, müziğin tadına varmadan ölmüş olabilir. Ancak kimi insanlar kısa yaşasa da hayatta yapmak istediği her şeyi yapıp ölür. Onlar bu hayatta diğerlerinden daha fazla yaşamış gibidir.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 264. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki sözcükleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştirmede açıkta kalan sözcüğün anlamını bularak sözcüğü bir cümlede kullanınız.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 264. Sayfa

Anlamı: Derin üzüntü ya da sıkıntı, derin acı, içe işleyen üzüntü.

Cümlem: Olanları öğrenince kahroldum.

2. ETKİNLİK

“Yaşamaya Dair” şiirinden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. Şair, şiirin birinci bölümünde yaşamanın nasıl olması gerektiğini düşünüyor? Açıklayınız.

CEVAP: Yaşamı ciddiye alarak, gerekirse insanlar için ölerek veya ölümü düşünmeden yetmiş yaşında zeytin dikerek yaşamamız gerektiği anlatılmıştır.

2. “Bir sincap gibi mesela,
Yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden,
Yani bütün işin gücün yaşamak olacak.” dizeleriyle şairin anlatmak istediği ne olabilir?

CEVAP: Sincap sıcak havalarda fındık toplar ve kışın yuvasında topladıklarını yer ve uyur. Bunu yapmasının tek nedeni yaşamaya devam etmektir. Şair de sincap gibi sadece yaşama bakmamız gerektiğini anlatmaktadır.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 265. Sayfa Cevapları

3. Şiirde geçen, fedakârlıkla ilgili dizeleri bulup yazınız.

CEVAP: Beyaz gömleğinle bir laboratuvarda
İnsanlar için ölebileceksin,
Hem de yüzünü bile görmediğin insanlar için

4. Şiirde yaşama sevinci ile ilgili verilen örnekleri tespit ediniz.

CEVAP: “Yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin”

“Duymamak mümkün değilse de biraz erken gitmenin kederini
Biz yine de güleceğiz anlatılan Bektaşi fıkrasına”

5. Şiirde örneklere sıkça yer verilmesinin anlatıma katkısı hakkında ne düşünüyorsunuz?

CEVAP: Şiirde verilen örnekler anlatımı pekiştirmiş, anlatıma hikayesel bir hava katmıştır. Ayrıca okurun anlatılanı kolay kavramasını sağlamaktadır.

6. Okuduğunuz şiirde sizi en çok etkileyen dizeleri yazınız.

CEVAP: Yani, nasıl ve nerede olursak olalım
Hiç ölünmeyecekmiş gibi yaşanacak…

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Konu: Yaşama sevinci

Ana Duygu: İnsan hayatın türlü zorluklarına rağmen yaşama tutunmalıdır.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 266. Sayfa Cevapları

4. ETKİNLİK

Şiirde geçen söz sanatlarını bulunuz. Söz sanatlarının yer aldığı dizeleri yazınız.

Yaşamak şakaya gelmez,
Büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın → Karşıtlık 



Hiç ölünmeyecekmiş gibi yaşanacak… → Karşıtlık

Fakat yine de çıldırasıya merak edeceğiz → Abartma

Yahut ölü bir bulut gibi de değil,
Boş bir ceviz gibi yuvarlanacak → Benzetme

5. ETKİNLİK

a) “Millî Eğitim Bakanlığı Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Yönergesi”nin amacını okuyunuz.

b) Okul Meclisi başkanlığına aday olduğunuzu düşünerek arkadaşlarınıza, sizi seçmeleri için ikna edici bir konuşma yapınız.

CEVAP: Değerli arkadaşlarım,
Ben 8/A sınıfından Tuncay Kaplan. İlk ve orta öğrenimimin tamamını bu okulda aldım. Bu okulu ve sizleri gayet iyi tanıdığım için Okul Meclisi başkanlığı adayı olduğumu bildiriyorum. Bu adaylığa karar vermemdeki genel amaç okulumuz öğrencilerine her türlü sıkıntısında yardımcı olmak ve karşılaştığımız zorlukları aşmakta birlikte hareket edebilmektir. Bu görev için seçilirsem her sınıftan arkadaşımızın soru ve sıkıntısını dinleyeceğimi, öğretmenlerimiz ve idare çalışanları ile görüşmekten çekinmeyeceğimi bilmenizi isterim. Karar vermeden önce daha önce birkaç sınıf başkanlığı yaptığımı ve çeşitli belgeler aldığımı göz önünde bulundurmanızı rica ederim. Hepinize iyi günler diliyorum.

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki metinde geçen anlatım bozukluklarını bulunuz. Anlatım bozukluklarını düzelterek cümlelerin doğrusunu defterinize yazınız.

CEVAP: Proje ortağım Ali ile çalışmak çok zordur. Bugünkü düzeltmeyi ben yapacağım, yarınki düzeltmeyi o yapacak diye anlaşmıştık. Verdiği sözü tutmadı. Aynı zamanda son günlerde işe gelmiyor, işi çok ihmal ediyordu. Yarına kadar bu projeyi bitirip patrona sunacağız. Patronumuz birçok projeye baktı bugüne kadar ancak sıra bize geldi. O her zaman “Emeksiz yemek olmaz.” demiş ve en çok emek verilen projeyi seçmek için çok detaylı incelemiştir.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 267. Sayfa Cevapları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki “En İyisi Ol” şiirinden hareketle, günlük hayatınızdan örnekler vererek bilgilendirici bir yazı yazınız. Yazınıza uygun bir başlık koyunuz.

CEVAP: NE OLDUN DEĞİL, NASIL OLDUN

Her insanın yaşam boyu belli görev ve sorumlulukları vardır. Bazen bu görevleri yerine getirmek zor olabilir. Önemli olan zorluklara ve sorumluluk kavramına bakış açımızdır. Bir olaya karşı tutum ve bakış açımız o olaydan nasıl sonuç alacağımızı etkiler. Örneğin; çevremizdekilerin bizden bazı beklentileri vardır. Bu beklentilerin başında da çok saygın bir mesleğe sahip olmak vardır. Ancak hayatta herkes inanılmaz bir sanatçı veya müthiş bir profesör olamaz. Bazen herkesin tanımadığı ama tanıyanların çok sevdiği bir yazar olursunuz. Önemli olan olduğunuz kişiyi iyi temsil etmenizdir. İşini iyi yapan herkes toplum tarafından saygı ve nezaketle karşılanır. Bu nedenle yaptığınız iş ne olursa olsun o işi en iyi biçimde yapmaya çalışın. Ve her işin çok büyük bir değeri olduğunu unutmayın.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

• Cumhuriyet’in ilk yıllarında yapılan 1923 nüfus mübadelesi ile ilgili araştırma yapınız.

CEVAP: Türkiye-Yunanistan Nüfus Mübadelesi veya Değişimi, 1923 yılında Lozan Antlaşması’na ek protokol uyarınca Türkiye ve Yunanistan’ın kendi ülkelerinin yurttaşlarını din esası üzerine zorunlu göçe tabi tutmasına verilen addır. Bu uygulamaya Lozan Antlaşması sırasında karar verildiği için kısaca Lozan Mübadelesi de denir. Göçe tabi tutulan kişilere ise Mübadil denir. Mübadele ile, 1.200.000 Ortodoks Hıristiyan Rum Anadolu’dan Yunanistan’a, 500.000 Müslüman Türk de Yunanistan’dan Türkiye’ye göç etmek zorunda kalmıştır.

• Grup arkadaşlarınızı belirleyerek memleketinden ayrılan bir insanın yaşadıklarını anlatan bir tiyatro metni yazınız.

Ali: Hasan, ne yapacağım burada? Kimseyi tanımıyorum.
Hasan: Merak etme. Ben de ilk geldiğimde tanımıyordum. Zamanla alışırsın.
Ali: Derdimi zor anlatıyorum. Ne kadar sürer Almanca öğrenmem?
Hasan: Ben yaklaşık dört ayda iyice öğrendim. Sen de öğrenirsin.
Ali: Ahh ahhh! Para kazanmaya, çalışmaya geldik ama annem ile kardeşim burnumda tütüyor. Keşke onları da getirebilseydim.
Hasan: O zaman hayvanlara bakacak kimse kalmazdı. Hayat şartları işte. Bir şekilde alışacağız.
Ali: Üzülsem, sıkılsam konuşacak kimse bulamıyorum. Köyümde en azından dostlarım vardı. Paramız yoktu ama karnımız sohbetle doyuyordu. Çok özledim oraları.
Hasan: Ben de kardeşim, ben de…



Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 216-217. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.