19 Ekim 2023, 12:43
Mehmet Akif
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


4. Tema: Doğa Ve Evren

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Cevapları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 Cevapları MEB Yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?

Cevap: Doğadaki hayvanları korumak için onlara iyi davranıyorum. Doğada bazı yerlere su ve yem koyuyorum.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.



Cevap:

Hoşa gitmeyen bir tutum, davranış veya söz dolayısıyla gücenip görüşmez olmak, gücenmek, darılmak. (Küsmek)
Yüreklilik, yiğitlik, yürek. (Cesaret)


2. ETKİNLİK

Okuduğumuz şiirin konusunu yazalım.



Cevap: Köpek sevgisi


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

Soruları şiire göre cevaplayalım.

1. Köpekler insana nasıl sevmeyi öğretir?

Cevap:



2. Şiirde köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu nereden anlıyoruz?

Cevap: Karşılıksız sevmesi, küsmemesi, cesaretli olması, arkadaş olması.

3. Şiirde köpeğin hangi özelliklerinden bahsediliyor?

Cevap: Sözünün eri olması, cesaretli olması, arkadaş olması, koruması, hiç küsmemesi, sahiplenmesi.



4. Köpeklerin sevdiğimiz başka özelliklerini yazalım.

Cevap: Laf dinlemesi, beraber gezerken bana eşlik etmesi, sadık olması, oyun oynamayı sevmesi.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 1121 Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki farklı yazı karakteri ile yazılmış metni okuyalım.

ŞENŞAKRAK DOĞAYI ANLATIYOR



“Doğa” kendi içinde sürekli gelişen, değişen varlıkların hepsidir. Yani biz kuşlar, siz insanlar, bu güzel orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler… Hepsi doğanın bir parçası ve her biri de kendisine özgü bir yaşam biçimini sürdürüyor. Üstelik birbirinin var oluşunu sürekli etkiliyor. İşte bu yüzden doğa bir bütündür.

b) “Köpeği Olan Bilir” ve “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor metinlerini türlerine göre doğru kutulara yazalım.

Cevap:

2. sınıf türkçe ders kitabı cevapları sayfa 121 MEB




5. ETKİNLİK

Cümleleri doğru noktalama işaretleri ile tamamlayalım.

Cevap:

Soruyu nasıl çözdüğünü anlayamadım (!)
Hangi göl kenarında piknik yaptınız (?)
Mavi boyalı eve nasıl gidilir (?)
Dağ havası herkese iyi geldi (.)


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Konuşurken bazen isteklerimizi yüz ifadeleri ya da vücut hareketleri ile anlatırız. Buna beden dili denir.



Aşağıda verilen konu ile ilgili bir konuşma yapalım. Konuşurken beden dilimizi kullanmayı unutmayalım.

Hayvanat bahçelerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili düşüncelerimizi arkadaşlarımıza anlatalım.

Cevap:

Sevgili Arkadaşlar,



Ben hayvanların hayvanat bahçesinde olmalarına çok üzülüyorum. Çünkü onlar doğal ortamında olmalı. Onları evlerinden zorla getirilmiş gibi hissediyorum. Öte yandan, hayvanları tanıma, onları inceleme ve insanlarla etkileşimlerini gözlemleme açısından hayvanat bahçeleri faydalı olmaktadır.


7. ETKİNLİK

Sevdiğimiz hayvanlarla ilgili bir şiir yazalım. Yazdığımız şiire bir başlık belirleyelim.

Cevap:

MİNİK KEDİCİĞİM



Benim minik kediciğim

Her şeyden çok sevdiğim

Bana sarılır mırıl mırıl

Attığım topla oynar her zaman

 

Tüy döker annem kızar

Sonra ona mama koyar

Aslında o da çok sever

Benim minik kediciğim.

 

Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113-115-116-117. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.