09 Ocak 2024, 14:52
Mehmet Akif
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-233-234-235-236. Sayfa Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı  Bilim Ve Kültür Yayınları 230-231-232-233-234-235-236. Sayfa Cevapları

7. Tema Bilim Ve Teknoloji: Kanatlı’nın Pusulası Metni Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları

HAZIRLIK 

1. Pusulanın ne olduğu ve ne işe yaradığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Deniz, orman gibi yerlerde ya da gece vakti vb. yön saptamak için kullanılan ve üzerinde sürekli olarak kuzey–güney doğrultusunu gösteren bir mıknatıs iğnesi bulunan kadranlı aygıt.

2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.



Cevap: Kurbağanın bir arkadaşına hediye göndermek için leyleği seçmesi ve leyleğin yön bilgisini kullanarak hediyeyi sahibine ulaştırması.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin görselleri verilmiştir. Bu kelimeleri belirleyip kelimelerin anlamlarını karşısına yazınız.

Cevap:



Reçel: Meyvelerin şekerle kaynatılmasıyla hazırlanan tatlı.

Nilüfer: Yuvarlak ve geniş yapraklı, çiçekli, durgun sularda yetişen bir su bitkisi.

Pusula: Üzerinde kuzey güney doğrultusunu gösteren bir ibre bulunan ve yön belirlemek için kullanılan araç.

Paket: Kâğıda sarılarak veya kutuya konularak bağlanmış, kolaylıkla taşınacak büyüklükte nesne.



Göl: Toprakla çevrili, derin ve geniş, tuzlu veya tuzsuz durgun su birikintisi.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları

2. ETKİNLİK 

a. Uygun görselleri işaretleyerek metnin şahıs kadrosunu belirleyiniz.

Cevap:

2. Sınıf Türkçe 234. Sayfa cevapları Bilim Ve Kültür



 

b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.

Cevap: Kurbağacık arkadaşı Dafi’ye göndermek istediği çilek reçeli hediyesini Kanatlı yardımı ile göndermesi.


3. ETKİNLİK 

Aşağıdaki cümleleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.



Cevap:

(1) Kurbağacık, ışıltılı gölde, bir nilüfer yaprağının üzerinde oturuyordu.
(2) Kurbağacık, hazırladığı çilek reçelini arkadaşı Dafi’ye ulaştırmasını Kanatlı’dan istedi.
(3) Kanatlı, Kurbağacık’ın isteğini kabul etti.
(4) Paketi alan Kanatlı havalandı, pusulası yardımıyla güneye uçtu.
(5) Kanatlı, uzun bir yolculuğun ardından Dafi’nin bulunduğu yere ulaştı.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları

4. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Kurbağacık, Kanatlı’dan ne istemiş?



Cevap: Hazırladığı çilek reçelini arkadaşı Dafi’ye ulaştırmasını istemiş.

2. Dafi nereye gitmiş?

Cevap: Dafi tatil için güneye gitmiş.

3. Kanatlı, doğru yöne uçtuğunu nasıl belirlemiş?



Cevap: Pusula yarımıyla belirlemiş.

4. Kanatlı’ya pusulayı kim vermiş?

Cevap: Bir denizci vermiş.

5. Dafi, Kanatlı’yı ve getirdiği paketi görünce hangi duyguyu hissetmiş? Kanatlı’ya ne söylemiş?



Cevap: Dafi şaşırmıştır. “Sana ve Kurbağacık’a çok teşekkür ederim. Peki, beni nasıl buldun?” demiştir.

6. Dafi, Kurbağacık’ın yaptığı çilek reçelini kiminle yemiş?

Cevap: Dafi, Kurbağacık’ın yaptığı çilek reçelini Kanatlı ile yemiş.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları

5. ETKİNLİK 

Aşağıdaki cümlelerde geçen zıt anlamlı kelimelerin altını çiziniz.



Cevap:

• Annem bana uzun bir çorap, kardeşime ise kısa çorap almıştı.
• Hayri amca soğuk demeden, sıcak demeden balığa çıkardı.
• Kara karga ağaçtaki yüksek dala, arkadaşı ise alçak dala konmuştu.
• Fırından taze ekmek almak yerine bayat ekmekleri tükettik.
Dolu tabakları masaya koyup boş olanları masadan aldı.


6. ETKİNLİK 

Pusula hakkında metinden edindiğiniz bilgileri kısaca aşağıya yazınız.

Cevap: Deniz, orman gibi yerlerde ya da gece vakti vb. yön saptamak için kullanılan ve üzerinde sürekli olarak kuzey–güney doğrultusunu gösteren bir mıknatıs iğnesi bulunan kadranlı aygıt.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.

Cevap: Fransız kimya ve biyoloji bilginidir. Mayalanma olayından ve bulaşıcı hastalıklardan mikroorganizmaların sorumlu olduğunu kanıtlamış, “kendiliğinden üreme” kuramını çürütmüş, pastörizasyon yöntemini ve kuduz aşısını bulmuştur. Fransa’da ufak bir kasabada doğdu.


Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 226-227-228-229. Sayfa Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.