11 Ocak 2024, 11:59
Mehmet Akif
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 276-277-278. Sayfa Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı  Bilim Ve Kültür Yayınları 276-277-278. Sayfa Cevapları

8. Tema Kişisel Gelişim: Neler Öğrendik? Cevapları  


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 276 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları

A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.

BENİM ADIM BİRUNİ

Ben dokuz yüz yetmiş üç yılında Harizm’de doğdum. Yaşadığımız kasabadan yıldızlar çok güzel ve parlak görünürdü. Bazen saatlerce yıldızları izlerdim. Öğrenmeye meraklı ve yetenekli bir çocuktum. Bu arada bitkiler ve gök bilimi ile ilgili araştırmalar yapıyordum. Evren ve doğa ile ilgili bilgilerimi eski filozofların yazdıklarını okuyarak edindim. Öğrendiklerimi benden sonra yaşayacak insanlara da öğretmeliydim. Bunun için birçok başka dil öğrendim.



Sorgulamak bilimin anahtarıdır. Soru sormak öğrenmenin yarısıdır. Her sorunun bir yanıtı olduğuna inanırım. “Neden?” “Niçin?” “Nasıl?” diye sorular sorar, yanıtını bulmaya çalışırdım. Benim yolum akıl ve bilimdi. Soruların yanıtım akıl ve bilim yoluyla buluyordum. Uzay, dünya, denizler, bitkiler, matematik, geometri, coğrafya, tarih ve daha birçok bilim alanında eserlerim vardır.


B. Aşağıdaki sorulan metne göre cevaplayınız.

1. Biruni nerede doğdu?



Cevap: Harizm’de doğdu.

2. Biruni yaşadığı kasabada ne görürdü?

Cevap: Yıldızlar çok güzel ve parlak görünürdü.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 277 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları

3. Biruni öğrendiklerini diğer insanlara öğretmek için ne yaptı?



Cevap: Bir çok başka diller öğrendi.

4. Biruni’ye göre bilimin anahtarı nedir?

Cevap: Sorgulamak bilimin anahtarıdır.

5. Biruni hangi alanlarda eserler verdi?



Cevap: Uzay, dünya, denizler, bitkiler, matematik, geometri, coğrafya, tarih ve daha birçok bilim alanında eserler verdi.


C. Aşağıdaki cümlelerden, sonunda doğru noktalama işareti kullanılanların başına “D”, diğerlerinin başına “Y” yazınız.

Cevap:

(Y) 1. Tavus kuşu beyefendi, nasılsınız, iyi misiniz!
(Y) 2. Tüyleriniz güneş ışığında ne de güzel parlıyor?
(D) 3. Bu tüysüz de kim?
(D) 4. Bir gün Kerem’in aklına bir fikir geldi.
(Y) 5. Tuğçe niçin eşyalarını özenli kullanmıyordu.




Ç. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

1. Hangi seçenekteki kelimeler alfabetik sırayla yazılmıştır?

A) bisiklet, harçlık, tepsi, kek
B) arkadaş, oyuncakçı, top, şölen
C) beyaz, kırmızı, mavi, yeşil

Cevap: C




2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı yoktur?

A) Annen sana kitap almadımı?
B) Bu senin silginmi?
C) Birlikte oyun oynayalım mı?

Cevap: C


3. Aşağıdaki kelimelerden hangisinin yazımı hatalıdır?



A) kanat
B) kunbara
C) orman

Cevap: B


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 278 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları

4. Hangi seçenekteki kelimeler eş anlamlı değildir?

A) imkân – olanak
B) hikâye – metin
C) hayat – yaşam



Cevap: B


D. Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanını yazarak tamamlayınız.

farklı doğru saygı tutumlu zenginlik yanlış

Cevap:



1. İnsanlar, birbirinden farklı özelliklere sahiptir.
2. İnsanların farklı özelliklere sahip olmaları bir zenginliktir.
3. Eşyalarımızı özenli kullanmamız tutumlu olduğumuzu gösterir.
4. İnsanların farklılıklarına saygı göstermemiz gerekir.
5. Farklı biriymiş gibi davranmak doğru bir davranış değildir.


E. Gruplardaki kelimelerle anlamlı ve kurallı cümleler yazınız

kurdukları – bisiklete – bindiler – hayalini

Cevap: Hayalini kurdukları bisiklete bindiler.

eğlencelidir – annemin – sabah – çok – alışverişleri

Cevap: Annemin sabah alışverişleri çok eğlencelidir.

özenli – eşyalarını – çok – kullanır – Oğuz

Cevap: Oğuz eşyalarını çok özenli kullanır.


Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 269-270-271-272-273. Sayfa Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.