05 Ekim 2023, 21:30
Mehmet Akif
Yönetici

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yardımlaşma Dinleme Metni Cevapları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları MEB Yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Deprem ile ilgili alınabilecek önlemler nelerdir? Araştırınız.

Cevap: Evleri ve binaları depreme dayanıklı yapmak gerekir. İnsanları deprem konusunda bilgilendirmek gerekir.

Metni dinlemeden önce 1. etkinliği yapalım. Daha sonra metni dikkatle dinleyelim.




2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Metnin görselini inceleyelim. Dinleyeceğimiz metnin konusunu tahmin ederek yazalım.

Cevap: Metnin konusu deprem olabilir. Çünkü çadırlar var, evler yıkılmış ve soğuk bir kış günü.


2. ETKİNLİK

Dinlediğimiz metni olayların oluş sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.



Cevap: Kış günü deprem olmuş ve bir çok vatandaş enkaz altında kalmıştır. Kış ve soğuktu. İnsanların besine ve barınmaya ihtiyaçları vardı. Bölgeye Kızılay ve bir çok kuruluş battaniye ve gıda yardımı yaptı. Akut enkaz altındaki insanları çıkartmaya çalışıyordu. Değer Mahallesi sakinleri muhtarın öncülüğünde toplandılar. Deprem bölgesine yardım yapmak istiyorlardı. Herkes iş birliği ve görev dağılımı yaparak yardımda bulundular. Öğrenciler harçlıklarını, giysilerini defterlerini bağışlayarak yardımda bulundular.

3. ETKİNLİK

“Yardımlaşma“ adlı metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? Bulup boyayalım.

Cevap:

yardımlaşma metni cevapları




2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğimiz metne göre cevaplayalım.

1 . Sabah haberlerini dinleyen herkes niçin üzülmüştür?

Cevap: Ülkemizin bir çok ilinde şiddetli deprem olduğu için.

2. Yardım bekleyen insanlara hangi kuruluş yardım etmiştir?



Cevap: Kızılay, Akut ve bir çok kuruluş.

3. Değer Mahallesi sakinleri bölge halkına neler göndermiştir’?

Cevap: Battaniye, giysi, çarşaf gibi eşyalar.

4. Deprem bölgesi için okullarda nasıl bir yardım kampanyası düzenlenmiştir?



Cevap: Her öğrenci kitap defter ve kalem bağışında bulunuyor, bazıları harçlıklarını açılan hesap numaralarına yatırıyor.

5. Okullarda yapılan yardım çalışması öğrencilerde hangi duygunun gelişmesini sağlamıştır?

Cevap: Yardım duygusunun.


5. ETKİNLİK

Ülkemiz deprem kuşağında yer alır. Deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrasında yapmamız gerekenleri arkadaşlarımıza anlatalım.



Cevap:  Deprem öncesi binaların sağlam ve depreme dayanıklı olması gerekir. Deprem anında sakin kalmalı ve masa gibi eşyaların altına girilmeli, deprem sonrası ise binalardan uzak durmalı, görevlilerin talimatına uyulmalı.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıda karışık olarak verilmiş kelimelerden anlamlı ve kurallı cümleler oluşturup yazalım.

kantinde / uyardım / sıraya / girmeyenleri

Cevap: Kantinde sıraya girmeyenleri uyardım.



etmeliyiz / ziyaret / yaşlıları

Cevap: Yaşlıları ziyaret etmeliyiz.

kediye / yağmurda / götürdüm / ıslanan / süt

Cevap: Yağmurda ıslanan kediye süt götürdüm.



sevgiyle / çiçeklerimize / annem / bakıyor

Cevap: Annem çiçeklerimize sevgiyle bakıyor

aldık / babamla / bir / yeni / kitap

Cevap: Babamla yeni bir kitap aldık



 

Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.