26 Ocak 2024, 11:59 |
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 204-205-206-207 ADA Yayınları4. Sınıf ADA Yayıncılık Matematik Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207 Cevaplarıİçindekiler 5. Ünite Geometrik Cisimler ve Şekiller: Uzunluk Ölçme Birimleri Arasındaki İlişkiler Cevapları4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları Ada YayınlarıTürkyılmaz ailesi, yaz tatilinde ülkemizin en önemli güzelliklerinden biri olan Uzungöl’e gitmeye karar verdiler. Genel ağdan bir araştırma yaparak yaşadıkları yer ile Uzungöl arasındaki mesafenin 652 km olduğunu öğrendiler. Türkyılmaz ailesinin yaşadığı yer ile Uzungöl arasındaki mesafe metre birimi ile nasıl ifade edilebilir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz. Cevap: Her kilometre 1000 metreden oluşmaktadır. 652 ile 1000 çarpılarak metre cinsinden uzaklık bulunabilir. 652 x 1000 =652.000 metre Etkinlik Araç ve gereçler: 1 metrelik cetvel. • Cetvelimizde 0 ile 2 cm arasındaki birimleri sayalım. Cevap: 2 x 10 =20 milimetre • Yukarıda belirttiğimiz ilişkilere göre 5 cm’lik bir uzunluğu milimetreye dönüştürmek için hangi işlemin yapılacağını tartışalım. Cevap: 5 x 10 = 50 milimetre • Cetvelimizdeki sayıların kaça kadar olduğunu belirtelim. Cevap: 1 metre 100 santimetreden oluşmaktadır. • Belirttiğimiz ilişkiye göre 3 metrelik bir uzunluğu santimetreye dönüştürmek için hangi işlemin yapılacağını tartışalım. Cevap: 100 cm x 3 =300 cm. • Üçüncü sınıfta öğrendiğimiz bilgilerimizi hatırlayarak kilometre ile metre arasındaki ilişkiyi açıklayalım. Cevap: 1000 metre 1 kilometre etmektedir. • Belirttiğimiz ilişkiye göre 6 kilometrelik bir uzunluğu metreye dönüştürmek için hangi işlemin yapılacağını tartışalım. Cevap: 6 x 1000 = 6000 metre. 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları Ada YayınlarıBirlikte Yapalım 5 cm’nin kaç milimetre olduğunu hesaplayınız. Cevap: 5 x 10 =50 mm 70 mm’nin kaç santimetre olduğunu hesaplayınız. Cevap: 70/10=7 cm. 6 m’nin kaç santimetre olduğunu hesaplayınız. Cevap: 6 x 100 =600 cm. 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları Ada YayınlarıBirlikte Yapalım 900 cm’nin kaç metre olduğunu hesaplayınız. Cevap: 900 / 100 =9 m. 12 km’nin kaç metre olduğunu hesaplayınız. Cevap: 12 x 1000 =12.000 m. 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları Ada YayınlarıALIŞTIRMALAR 1. Milimetre ile santimetre arasındaki ilişkiyi yazınız. Cevap: 1 cm 10 mm yapmaktadır. 2. Aşağıda verilen uzunlukları milimetre birimi ile ifade ediniz. Cevap: • 4 cm =40…mm • 9 cm =90…mm • 15 cm =150…mm 3. Aşağıda verilen uzunlukları santimetre birimi ile ifade ediniz. Cevap: • 50 mm =5…cm 80 mm =…8 cm 140 mm =14…cm 4. Santimetre ile metre arasındaki ilişkiyi yazınız. Cevap: 100 cm, 1 m eder. 5. Aşağıda verilen uzunlukları santimetre birimi ile ifade ediniz. Cevap: • 3 m =300…cm • 7 m =700…cm • 23 m =2300…cm 6. Aşağıda verilen uzunlukları metre birimi ile ifade ediniz. Cevap: • 600 cm =6…m • 800 cm =8…m • 1000 cm =10… m 7. Metre ile kilometre arasındaki ilişkiyi yazınız. Cevap: 1 km., 1000 m. eder. 8. Aşağıda verilen uzunlukları metre birimi ile ifade ediniz. Cevap: • 4 km =4000…m • 1 km =1000…m • 34 km =34000…m 9. Aşağıda verilen uzunlukları kilometre birimi ile ifade ediniz. Cevap: 5000 m =5…km • 9000 m =9…km 16 000 m =16…km
Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 202-203 ADA Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |