17 Eylül 2023, 14:52 |
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 33-34 ADA Yayınları1. Ünite Doğal Sayılar: Zihinden Çıkarma Cevapları4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 33-34 Cevapları ADA Yayıncılık4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları Ada YayınlarıBir bilgi yarışmasına katılan Fatih’e 765 – 50 işleminin sonucu sorulmuş. Elinde kâğıt ve kalem olmayan Fatih, işlemin sonucunu nasıl bulabilir? İşlemin sonucunu bulmak için hangi yöntemi kullanabilir? Cevap: Sayıları yuvarlayarak bulabilir. 765 i 750 ye yuvarlar ve 750 eder. 750 den 50 yi çıkartır ve üzerine 15 ekler. 750-50=700 700+15=715 Etkinlik Araç ve gereçler: Yüzlük, onluk ve birlik taban blokları. Yukarıdaki yöntemi kullanarak 487 – 60 ve 692 – 300 işlemlerini zihinden yapalım. Cevap: 490-60=430 430-3=427 690-300=390 390+2=392 Yasemin Hanım, çantasındaki 280 TL’nin 50 TL’sini harcamış. Cevap: 300-50=250 250-20=230 Kalan parayı bulmak için 280 – 50 işlemini yapalım. Bu işlemi zihinden yapmak için 280 ve 50’yi çözümleyelim. Yasemin Hanım’ın 230 TL’si kalmış. Birlikte Yapalım 370 – 40 işlemini zihinden yapınız. Sonucu nasıl bulduğunuzu açıklayınız. Cevap: 350-40=310 310+20=330 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları Ada Yayınları590 – 60 işlemini zihinden yapalım. Cevap: 600-60=540 540-10=530 Bir ekmek fırınındaki 350 ekmekten 200’ü satılmış. Fırında kaç ekmek kaldığını zihinden işlem yaparak bulalım. Cevap: 400-200=200 200-50=150 Alıştırma 1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri zihinden nasıl yaptığınızı açıklayınız. 2. 485 şişe maden suyu taşınırken şişelerden 50 tanesi kırılmış. Geriye kaç şişe maden suyu kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz. 3. Sena Hanım bir mağazaya olan 975 TL borcunun 490 TL’sini zamanında ödemiş. Sena Hanım’ın mağazaya kaç lira borcu kaldığını zihinden bulunuz. Cevap:
Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 30-31-32 ADA Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |