18 Eylül 2022, 20:27
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Meb Yayınları Sosyal Bilgiler Cevapları


4. Sınıf Meb Yayınları Sosyal Bilgiler Cevapları

19. Sayfa
Neleri yapmaktan hoşlanıyorsunuz? Neleri yapabiliyorsunuz? Yazınız.
Yapmaktan hoşlandıklarım: Oyun oynamak, sinemaya gitmek, müzik dinlemek, futbol oynamak. Yapabildiklerim: Oyun oynamak, futbol oynamak, müzik dinlemek.
Yukarıya yazdıklarınızı arkadaşlarınızla karşılaştırınız. Hepiniz aynı şeyleri yapmaktan hoşlanıyor musunuz? Ortak yönleriniz ve farklılıklarınız var mı? Neden?
Cevap: Hepimiz aynı şeyleri seviyoruz.
Çevrenizi gözlemlediğinizde insanların yaşadıkları çevrede farklı işlerle uğraştıklarını görebilirsiniz: ayakkabı tamircisi, tesisatçı, öğretmen, doktor, sporcu, müzisyen… Sizce bunun nedeni ne olabilir?
Cevap: Herkesin farklı yeteneği vardır.Para kazanmak için mecburen çalışanların yanında bir de yeteneklerini değerlendirenler vardır.
Fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki çocukların her birinin farklı uğraşları olmasının nedenlerini açıklayınız.
Cevap: Her çocuğun farklı yetenekleri vardır.
21. Sayfa
Aşağıdaki haberi okuyarak altındaki soruyu cevaplayınız.
Ayşe Begüm Onbaşı yetenekli olduğu alanda başarı elde etmek için neler yapmıştır?
Cevap: Azim disiplin düzgün çalışma ve çok çalışma.
22. Sayfa
A. Aşağıdaki soruları kendi yeteneklerinizi düşünerek cevaplayınız.
1. Hangi alanlarda yetenekli olduğunuzu düşünüyorsunuz?
Cevap: Basketbol ve yüzme sporlarında başarılıyım.
2. Yetenekli olduğunuzu düşündüğünüz alanda neler yaptınız?
Cevap: Sadece bol bol bu sporları yapıyorum.
3. Yeteneklerinizi geliştirebilmek için nelere ihtiyacınız var?
Cevap: Daha fazla vakit ayırmak ve uzman kişilerin denetiminde yapmak.
B. İlgi duyduğunuz alanda başarılı olmuş birini tanıyor musunuz? Bunlardan birinin hayatını araştırarak aşağıdaki alanları doldurunuz.
Cevap: Hidayet Türkoğlu Basketbolda NBA da oynamış ve Basket Federasyonu Başkanı oldu.

4 . Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 64 , 65 “Yaşadığım Çevre” Etkinlik Cevapları

İçindekiler

2017-2018 Eğitim Yılı Müfredatı 64. Sayfa Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Bu resimde doğada kendiliğinden var olan ve insan etkisiyle oluşturulmuş unsurları bulunuz. Cevap : Kendiliğinden var olan: Orman, ağaçlar, tepeler, nehir, kayalar. İnsan etkisiyle: Köprü, yol, evler, fabrika, kayık, tarım alanı.



65. Sayfa

Sınıfınızın penceresinden baktığınızda neler görüyorsunuz? Bunları doğal ve beşeri unsurlar olarak sınıflandırınız.

Çevremdeki unsurlar



Doğal unsurlar

Cevap : Dağlar, ormanlar, ovalar

Beşeri unsurlar

Cevap : Evler, köprüler, cami, yollar.



4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69 “Yarın Hava Nasıl Olacak” Etkinlik Cevapları

2017-2018 Eğitim Yılı Müfredatı
66. Sayfa
Aşağıdaki fotoğraflarda gördüğünüz hava olaylarını verilen boşluklara yazınız.
Cevap:
Hava durumunu bilmek zorunda olan başka hangi meslek çalışanları vardır?

Cevap: Balıkçılar, şoförler, kaptanlar, tarım işçileri, pilotlar, inşaat işçileri, çobanlar.

67. Sayfa
Hava olaylarını ifade ederken çeşitli semboller kullanılır. Aşağıdaki sembolleri inceleyiniz.

Aşağıdaki hava durumunu gösteren haritayı inceleyiniz. Ülkemizde o gün içerisinde hangi hava olaylarının yaşandığını söyleyiniz.



Cevap: Marmara, İç Anadolu ve Akdeniz bölgesi parçalı bulutlu, Batı Karadeniz bulutlu, Doğu Karadeniz gök gürültülü sağanak yağmurlu, Doğu Anadolu karla karışık yağmurlu, Ege ve Güneydoğu Anadolu bölgesi güneşli.

68. Sayfa
Örnek verilen bu yerde bir hafta boyunca en sık ve en seyrek hangi hava olayları yaşanmıştır?

Cevap: En sık güneşli en seyrek sisli.

69. Sayfa
1. Her gün sabah ve öğleden sonra belirli saatlerde havanın nasıl olduğunu 1. tabloya kaydediniz.



2. Hava olaylarını temsil eden birer sembol çiziniz. Toplam sütununa hava olaylarının kaç kez görüldüğünü yazınız. Bu tabloyu esas alarak resimli grafikte gösteriniz.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175 “Yollar Birbirine Bağlıyor” Etkinlik Cevapları

169. Sayfa

Türkiye’de üretilen bir ürünü düşününüz. Örneğin lokum olabilir. Farklı ülkelerde bu ürünle karşılaşmamızın sebepleri neler olabilir?

Cevap: Başka ülkeler bunu bizim ülkemizden almış ve kendi ülkelerinde satıyorlardır.İthalat ve ihracat yapılmıştır.



Fuar, festival, sergi gibi faaliyetler ülkeler ve şehirlerin birbirleriyle ilişkilerinin gelişmesine nasıl katkıda bulunuyor?

Cevap: İnsanlar fuarlarda yeni ürün ve mallarını tanıtırlar.Bu da diğer ülke ve şehirden gelen insanların ilgisini çektiği zaman kendi memleketlerine götürür ve ticaret gelişir.

170. Sayfa

Ülkemizin komşularıyla ilişkilerinin barış içinde sürdürülebilmesi için neler yapılabilir? Yazınız.



Cevap: İkili ilişkiler arttırmalı, daha çok ticaret yapmalı, turizm alanında karşılıklı kolaylıklar sağlanmalıdır.

174. Sayfa

Ortak tarihi ve kültürel bağlara sahip olduğumuz Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ile ilişkilerimizi geliştirebilmek için neler yapılabilir? Yazınız.

Cevap: Vizeler kaldırılmalı, turizm ve ticaret daha canlı olmalı, ülkelerin kendi aralarında daha samimi ve yakın dostluklar kurması gerekir.



Bu proje niçin yapılmıştır? Azerbaycan halkına hangi yönlerden faydalar sağlamış olabilir? Yazınız.

Cevap: Bebek ölümlerinin azaltılmasını sağlamak amacı ile yapılmış.Türkiye’de eğitim gören Azerbaycan’lı doktorlar ülkelerine gidip bilgi ve becerilerini, öğrendiklerini aktarabilirler.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 37, 38, 39, 40, 41 Kültürümüz Etkinlik Cevapları

37. Sayfa
Sergi hangi nedenle açılmıştır? Haberdeki kültürel ögelerden hangilerini biliyorsunuz?
Cevap: Kaybolmaya yüz tutmuş kültürel değerlerin tanıtılması amacıyla.
Sizin yörenizin tanıtımı yapılsaydı hangi kültürel öğelere yer verilirdi?
Cevap: Kaybolmaya yüz tutmuş geleneksel yemek öğelerine.
38. Sayfa
Evinizde bakır eşya var mı? Varsa ne amaçla kullanılıyor? Örnek veriniz.
Cevap: Evet var kahve yapmak için cezve var.
Aşağıda el sanatlarımıza ait örnekler yer almaktadır. Hangilerinin isimlerini biliyorsunuz?
Cevap: Çinicilik, ayakkabıcılık,dokumacılık,oymacılık.
39. Sayfa
Aileniz ve çevrenizde tüketilen yöresel yiyecek ve içecekler nelerdir?
Cevap: Humus, kaytaz böreği, künefe, ayran, şalgam suyu.
A. Aile büyüklerinizle görüşme yaparak düğün ve bayramların geçmişte nasıl kutlandıkları hakkında bilgi alınız. Ulaştığınız bilgileri geçmişte bölümüne yazınız. Bu kutlamaların günümüzde nasıl yapıldığını ve gözlemlerinizi günümüzde bölümüne yazınız.
Düğünler eskiden meydanlarda yapılırken günümüzde salonlarda yapılmaktadır.Gelin eskiden atla gelirken artık arabalar ile gelmektedir.Eski düğünler 2 gün sürer iken artık 3 saat sürmektedir.
Bayramlarda eskiden kartpostallar atılırdı.Günümüzde mesaj yada telefonla kutlanmaktadır.Bayram sabahlarında çocuklara harçlık ve şeker verilirken günümüzde bu çok az yapılmaktadır.
B. Geçmişteki ve günümüzdeki bayram ve düğün kutlamalarında ne gibi benzerlik ve farklılıklar bulunmaktadır? Defterinize yazınız.
Cevap: Bayram kutlamaları her zaman yapılmaktadır.Sadece yapılış şekillerinde değişiklikler olmaktadır.Bayramları tatil olarak artık görmekteyiz eskiden sadece eş dost ve akrabaların yakınlaşması olarak düşünülürdü.
40. Sayfa
Sizin çevrenizde hangi tarihi eserler var? Bunların korunması için neler yapılmalıdır?
Cevap:
Kale surları ve köprüler var.Bunların korunması için insanların bu değerlere sahip çıkması ve devletin de yardım etmesi gerekir.
41. Sayfa
Siz de bildiğiniz bir Nasrettin Hoca fıkrasını anlatınız.
Hoca’ya yaşını sorarlar, “Kırk” diye yanıtlar, “Tam kırk!”
On sene sonra aynı soruyu yine “Kırk” diye yanıtlayınca:
“E hocam, on yıl önce de kırk yaşında olduğunu söylemiştin” demişler. Hoca hiç bozmadan:
“Evladım, ne bileyim on sene öncesini!” diye yanıtlar.
Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Kültürümüze ait görselleri işaretleyiniz.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 130, 131, 132, 133 “İsraf Etme” Etkinlik Cevapları

130. Sayfa



Gelecekte bizim de Sulem ile benzer sorunları yaşama ihtimalimiz var mı? Neden?

Cevap: Evet var.Çünkü küresel ısınma nedeni ile su kaynaklarında azalmalar var.Gelecekte kuraklık bizi bekliyor.

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Hangi israfları görüyorsunuz?

Cevap: Zaman israfı, kıyafet israfı, gıda israfı, su israfı, elektrik israfı.

131. Sayfa

Toplu taşıma araçları kullanmanın tasarrufa katkısı nedir?

Cevap: Yakıt israfını önler, trafik kazaları daha az olur, sağlık tasarrufu olur, yolların bozulması daha az olur ve bu da tasarruf sağlar.Diğer araçlar trafiğe daha az çıkacağı için yıpranması ve eskimesi daha az olacağından araçların tamir ve bakımlarından tasarruf olur, ithalat azalır.

Su tüketimini azaltmak için yukarıda yazılanların dışında neler yapılabilir?

Cevap: Gereksiz yere musluklar açık bırakılmamalı, araç yıkamak için evde değil oto yıkamacılara gidilmesi, su ihtiyacımız olduğu kadar kullanılmalı, tarım arazilerinde damlama sistemi kullanılmalı, balkonlar ve merdivenler süreli yıkanmak yerine silinmeli.

132. Sayfa

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin bu uygulaması hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Cevap: Bu uygulama çok güzel ve anlamlı bir uygulamadır.Hem yardımlaşma ve dayanışma hem de tasarruf açısından önemlidir.

Kullanmadığınız giysilerle ihtiyacı olan insanları mutlu etmek için neler yapardınız?

Cevap: Çevremizde böyle insanlar var ise kendimiz, yoksa yardım kuruluşları aracılığı yardım edebilir ve o insanları mutlu edebiliriz.

Yiyecek israfını önlemek için ne tür tedbirler alınabilir?

Cevap: İlk önce ekmek alırken fazla almamak ve bayatlamasını önlemek gerekir.Taze sebze ve meyveleri alırken çok almamak, günlük almak her zaman israfı önleyecektir.Buna rağmen artan yiyecekler olursa hayvan barınaklarına ulaştırmalıyız.

133. Sayfa

Bir günlük zaman kullanımınızı sorgulayınız. Gün içeresinde yaptığınız faaliyetlerin saatlerini yazınız. Zamanı nasıl kullanıyorsunuz?

Cevap:

08:00-12:30 Okul
12:30-13:00 Eve dönüş süresi
13:00-13:45 yemek
13:45-14:00 istirahat
14:00-16:00 ders yapma
16:00-17:00 oyun ve dinlenme
17:00-18:00 kitap okuma
18:00-19:00 akşam yemeği
19:00-20:30 televizyon izleme
20:30-21:30 ders tekrarı ve kitap okuma
21:30 uyku vakti

Evinizde bu ve benzeri atıkları tekrar kazanmak için neler yapıyorsunuz?

Cevap: Kağıt malzemeleri ayrı bir poşete, plastikleri ayrı, cam ayrı, diğer atıkları ayrı koyup çöp kutularına buna göre atıyoruz

 4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 148, 149, 150, 151 “Katılmak İstiyorum” Etkinlik Cevapları

148. Sayfa

Aşağıdaki görsellerde dünyanın farklı ülkelerinde yaşayan öğrencilerin yaptıkları faaliyetleri görüyorsunuz. Bu faaliyetlerin neler olduğunu anlatınız.

Cevap: Spor, halk oyunu, resim, bitki ekme ve doğa.

Cumhuriyetin ilk yıllarında okullarımızda yapılan eğitsel ve sosyal faaliyetlerden örnekler aşağıdaki fotoğraflarda görüyorsunuz. Günümüzdeki faaliyetlerle karşılaştırarak düşüncelerinizi anlatınız.

Cevap: Resimde çocukların birlikte oyun oynadıklarını, çiçek ektikleri görülmektedir.Günümüzde daha çok farklı etkinlikler yapılmaktadır.Resimde görülen etkinliklerin bugün de yapılması birlik ve dayanışma açısından önemlidir.

151. Sayfa

Okulunuzda sosyal kulüpler, gösteriler, geziler, spor ve sergiler gibi birçok sosyal ve eğitsel etkinlik yapılır. Katılacağınız sosyal ve eğitsel etkinlikleri ilgi alanınıza göre seçersiniz. İlgi duyduğunuz etkinlik okulunuzda yoksa siz bu etkinliğin başlamasına öncülük edebilirsiniz. Aşağıdaki tabloyu kendi ilgi, beklenti ve isteklerinizi düşünerek doldurunuz.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 82, 83 “Kendimi Değerlendiriyorum” Etkinlik Cevapları

82. Sayfa

A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.

1. (D) Türkiye topraklarının büyük bir bölümü deprem riski altındadır.
2. (Y) Doğal bitki örtüsünü korumak depreme karşı alınacak önlemlerden biridir.
3. (Y) İnsanlar doğal unsurlar üzerinde değişiklik yapamaz.
4. (D) Meteoroloji atmosferdeki hava olaylarını inceleyen bilimdir.
5. (Y) Doğal afetlerin oluşumu engellenebilir.
6. (D) Pusulanın renkli ucu daima kuzeyi gösterir.
7. (D) Yönlerin belirlenmesinde Güneş’in doğuşu ve batışı esas alınır.
8. (D) Krokide çizeceğimiz alanı bir kuş gibi tepeden gördüğümüzü hayal ederiz.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız.

1. Yön herhangi bir yerin bilinen başka bir yere göre nerede olduğunu belirtir.
2. Bir yerin kuşbakışı görünüşünün ana hatlarıyla ölçülmeden kabataslak çizimine kroki denir.
3. Herhangi bir yerde, bir günde meydana gelen hava olayları, o yerin hava durumunu gösterir.
4. Çevremizdeki fabrikalar, köprüler, binalar beşeri unsurlardır.
5. Dik yamaçlarda biriken kar kütlesinin düşmesi sonucu çığ meydana gelir.

C. Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.

1. Deprem anında bina içindeysek ..………… bizim için güvenli bir sığınma yeri olur. Bu cümle aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanmalıdır?
A) Pencere kenarı
B. Balkon
C. Merdiven
D. Dayanıklı bir eşyanın yanı

2. Burcu arkadaşına oturduğu evin yerini tarif etmek istiyor. Burcu’nun bunun için aşağıdakilerden hangisini
kullanması doğru olur?
A) Siyasi harita
B) Kroki
C) Fiziki harita
D) Pusula

83. Sayfa

3. Kutluğhan yüzünü Güneş’in doğduğu tarafa döndüğünde sağ kolu yaklaşık olarak hangi yönü gösterir?
A) Doğu
B) Güney
C) Batı
D) Kuzey

4. Aşağıdakilerden hangisi doğal unsur değildir?
A) Deniz
B) Ağaç
C) Köprü
D) Dağ

5. Bazı doğal afetlerin oluşumunda hava olayları ve insanların yaptığı hataların da etkisi vardır. Aşağıdaki afetlerin hangisinde bu etkilerden söz edilemez?
A) Sel
B) Deprem
C) Heyelan
D) Çığ

6. Bir haftalık hava durumunu gözlemleyerek grafiğini yapan Neşe: I. Bir sonraki hafta giyeceği kıyafeti kararlaştırabilir. II. O hafta içerisindeki güneşli gün sayısını bulabilir. III. O hafta içerisindeki yağış biçimlerini belirleyebilir. Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
A) I ve II
B) II ve III
C) I ve III
D) I, II, III

7. Hava durumu tahminleri ifade edilirken hangisinden yararlanılmaz?
A) Sembol
B) Pusula
C) Sayı
D) Grafik

8.
I. Deprem çantası hazırlamak
II. Binaları sağlam yapmak
III. Sarsıntı geçtikten sonra binayı terk etmek
IV. Tehlike oluşturacak eşyaları duvara sabitlemek
Yukarıdaki davranışların hangilerini deprem öncesinde yapmak gerekir?
A) I, II
B) II, III
C) III, IV
D) I, II, IV

9. Aşırı yağmur ve hızlı kar erimesi sonucu hangi doğal afet oluşur?
A) Sel
B) Çığ
C) Heyelan
D) Erozyon

10.
I. Doğu
II. Güneydoğu
III. Sis
Yukarıda verilen kavramların sınıflandırılması hangi seçenekte doğru verilmiştir?
A) Ana yön – hava olayı – ara yön
B) Hava olayı – ara yön – ana yön
C) Ana yön – ara yön – ara yön
D) Ana yön – ara yön – hava olayı

D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1. Deprem çantası hazırlanırken neler koyulmalıdır? Yazınız.

Cevap: Radyo, içme suyu, konserve, ışıldak, el feneri, ilk yardım malzemesi, telsiz, battaniye, pusula.

2. Yön bulma yöntemlerini yazınız.

Cevap:
Pusula, kutup yıldızı, karınca yuvaları, ağaçların yosunlu tarafları kuzeyi gösterir, camilere bakarak, mezar taşlarına bakarak, güneşe bakarak, çubuk dikerek, gps yöntemi.

3. Neden hava durumunu bilmeye ihtiyaç duyarız? Açıklayınız.

Cevap: Günlük hayatımızda ya da iş hayatımızda hava durumu çok önemlidir.Tarımda, ulaşımda, giyim kuşam seçerken, deniz ve hava yolculuklarında, balıkçılıkta, inşaat işlerinde,kısacası hayatın her alanında hava durumunu bilmeye ihtiyacımız vardır.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 152, 153, 154 “Özgürlük ve Bağımsızlık Karakterimizdir” Etkinlik Cevapları

152. Sayfa

Yaşadığınız mahallede oyun oynamak yasaklansaydı ne hissederdiniz?

Cevap: Üzülürdüm ve yeni oyun alanları arardım.Fakat evden uzakta oynamak hoşuma gitmezdi.Fakat böyle bir yasak olmasının nedenini araştırırdım.Güvenlik açısından yasaklanmış ise anlayış ile karşılardım.

Nasır’ın geçmişte yaşadığı ve bugün yaşadığı koşulları karşılaştırarak bağımsızlığın önemini tartışınız.

Cevap: Eskiden okula gidemiyor, oyun oynayamıyor ve hayali olan pilot olması da imkansız iken, şimdi okula gidebiliyor, oyun oynayabiliyor ve pilot olma hayalini gerçekleştirme imkanı buluyor.Bağımsız olmak bir yere ait olmak huzur ve güven içinde olmanın teminatıdır.Vatanın olması bağımsızlığın en büyük göstergesidir.

153. Sayfa

Atatürk, bir milletin tam bağımsız olabilmesi için nelerin gerektiğini söylemiştir? Açıklayınız.

Cevap: Siyasi, mali, ekonomik, adli, askeri kültürel ve benzeri her konuda.Çünkü tam bağımsızlık dendiği zaman her alanda bağımsızlık gerekir.

154. Sayfa

Atatürk`ün bize emanet ettiği bağımsızlığı korumak için görevlerimizin neler olduğunu yazınız.

Cevap: Vatanımız ve bayrağımızı her şeyin üzerinde tutmalı, birlik beraberlik ve dayanışma içinde olmamız gerekir.Eğitimde, bilimde,ekonomide, askeri alanda ve her konuda ilerlemek için çalışmak gerekir.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 160, 161 “Kendimi Değerlendiriyorum” Etkinlik Cevapları

160. Sayfa

A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.

Cevap:

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız.

Cevap:

C. Aşağıdaki eşleştirmeleri yapınız.

1. Aşağıdaki sorumlulukları eşleştiriniz.

Cevap:

161. Sayfa

D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

1. Aşağıda verilen cümlelerden hangisi okul içi sorumluluklarımızdan değildir?
A) Okulun bilim sanat panolarına resim, yazı katkısı yapmak
B) Derslere hazırlıklı gelmek
C) Arkadaşlarımızın haklarına saygı göstermek
D) Evcil hayvanları beslemek

Cevap: D

2. “Gülay hastalığından dolayı okula devam edemiyor. Evlerine gelen öğretmen derslerinde yardımcı oluyor.” Gülay’ın bu durumunda,
hangi hakkının devlet tarafından sağlandığı söylenebilir?
A) Sağlık hizmetlerine erişim hakkı
B) İfade özgürlüğü hakkı
C) Eğitime erişim hakkı
D) Yaşama ve gelişme hakkı

Cevap: C

3. Aşağıdakilerden hangisi okul yaşamınızda sürdürebileceğiniz sanatsal faaliyetlerdendir?
A) Badminton
B) Tiyatro
C) Basketbol
D) Futbol

Cevap: B

4. ‘23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması ile aşağıdakilerden hangileri gerçekleşmiştir?
I. Egemenlik halka geçmiştir.
II. Bağımsızlık savaşını kazanamamış birçok ülke için örnek olunmuştur.
III. Kurtuluş Savaşı ile ilgili kararlar mecliste alınmıştır.
IV. Cumhuriyet ilan edilmiştir.
A) Yalnız I
B) I ve II
C) I, II ve III
D) Hepsi

Cevap: C

5. Aşağıdakilerden hangisi ailenizdeki sorumluluklarınızdandır?
A) Ütü yapmak
B) Kirlileri makinaya atmak
C) Yatağını düzeltmek
D) Çarşafları değiştirmek

Cevap: C

6. Aşağıdaki tarihlerden hangisinde Birleşmiş Milletler, Çocuk Hakları Sözleşmesini kabul etmiştir?
A) 23 Aralık 1994
B) 23 Aralık 1989
C) 20 Kasım 1989
D) 23 Aralık 1983

Cevap: A

7. Çocukların korunmasında I. dereceden sorumlu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Devlet
B) Polis
C) Aile
D) Yardım kuruluşları

Cevap: C

E. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1. Çocuk hakları sözleşmesinin eğitimle ilgili maddesini açıklayınız?

Cevap: Her çocuk eğitimini tam yapabilmek için desteklenir ve korunur. İlköğretim parasız ve hiçbir ayrım gözetmeksizin tüm çocuklar için hak ve zorunludur.

2. Sınıfta öğretmeninize yardımcı olmak amacıyla hangi görevleri alabilirsiniz?

Cevap: Tahtayı silmek, sınıfın tertip ve düzenine katkı yapmak, sessiz olmak.

3. Spora merak duyan bir öğrencinin okulda yapabileceği eğitsel ve sosyal etkinlikler neler olabilir?

Cevap: Okulun spor kulüplerine üye olabilir, futbol, basketbol, voleybol gibi sporlar yapabilir.

4. 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılması ile ulusal egemenliğimizde neler değişmiştir?

Cevap: Egemenlik millete geçmiştir, demokrasi gelmiştir.Halk kendi kendini yönetme ve karar alma gücüne sahip olmuştur.

5. Okulların açıldığı ilk hafta 1. Sınıfa başlayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları için hangi faaliyetleri yapabilirsiniz?

Cevap: Okula alışmaları için aileleri ile gelebilirler, oyun ve eğlenceli etkinlikler yapılabilir.

 4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 184, 185 “Kendimi Değerlendiriyorum” Etkinlik Cevapları

184. Sayfa

A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.

Cevap:

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız.

Cevap:

C. Aşağıdaki eşleştirmeleri yapınız.

Cevap:

185. Sayfa

Ülkeler ile başkentlerini eşleştiriniz.

Cevap:

D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

1. Dünya üzerinde büyük kara parçaları vardır. Bunlar Asya, Avrupa, Afrika, Amerika, Antartika, Okyanusya isimleri verilmiştir.
Verilen bilgiye göre aşağıdakilerden hangisinden bahsedilmiştir?
A) Ülkelerden
B) Şehirlerden
C) Kıtalardan
D) Denizlerden

Cevap: C

2. Kahvaltısıyla ünlüdür. Çay sütle birlikte içilir. Yukarıda verilen bilgiye göre hangi ülkeden bahsedilmektedir?
A) Japonya
B) İngiltere
C) Yunanistan
D) Azerbaycan

Cevap: B

3. Aşağıda verilen komşu ülkeler ve sınır kapıları eşleştirmelerinden hangisi doğrudur?
A) Bulgaristan – Kapıkule
B) Yunanistan – Sarp
C) Gürcistan – İpsala
D) Suriye – Habur

Cevap: A

4. Aşağıdakilerden hangisi ülkemize komşu olan ülkelerden biri değildir?
A) Özbekistan
B) Yunanistan
C) Suriye
D) İran

Cevap: A

5. Konuşulan dil, yemekler, kıyafetler bir ülkenin kültürel özelliklerini yansıtır. Yukarıda verilen bilgiye göre aşağıdakilerden hangisi ülkemiz ile ortak kültürel özelliklere sahip olan bir ülkedir?
A) Azerbaycan
B) Japonya
C) İtalya
D) Meksika

Cevap: A

6. Dünyada çok sayıda özel gün kutlanmaktadır. Bunlardan bazıları tüm insanların ortak kutladığı özel günlerdendir. Aşağıdakilerden hangisi tüm insanların ortak kutladığı özel günlerden biridir?
A) Pesah
B) Paskalya
C) Doğum günü
D) Ramazan Bayramı

Cevap: C

E. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1. Ülkemiz hangi kıtalar üzerinde yer almaktadır?

Cevap: Asya ve Avrupa

2. Türk Cumhuriyetleri ile hangi yönlerden ortak özelliklerimiz vardır?

Cevap: Dil, kültür

3. Dünyada insanların kültürlerindeki farklılıkların nedenleri neler olabilir?

Cevap: Dinleri, dilleri, gelenekleri.

4. İnsanların yemeklerinde, kıyafetlerinde çeşitlilik olmasaydı yaşamları nasıl olurdu? Soğuk ülkelerde ince kıyafetlerle gezilebilir mi?

Cevap: Herkes aynı çeşit yemek yerdi.Bu da yaşamın güzelliklerini kötü etkilerdi.Soğuk ülkelerde kalın kıyafetler giymek gerekir.

5. Ülkemize sınırı olan komşu ülkelerle ticaretin geliştirilmesi için neler yapılabilir? Önerilerinizi yazınız.

Cevap: Daha çok kültürel etkinlikler yapılmalı, fuarlar açılmalı, vizeler kalkmalı, turizm anlaşmaları yapılmalı.

 4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129 “Bütçemizi Yapalım” Etkinlik Cevapları

126. Sayfa

Ailenizde herkes kendi kazandığını mı harcıyor? Evinizde alışverişi kim yapıyor?

Cevap:

Babam çalışıyor ve kazanıyor. Babam kazancını bizim için harcamaktadır.Alış veriş işlerini genellikle annem yapmaktadır.Bazen ailecek alış veriş yapıyoruz.

Yukarıdaki resmi inceleyiniz. Bu ailenin harcamalarını söyleyiniz.

Cevap: Sağlık, giyim, kira, eğitim, tatil, eğlence, ulaşım.

127. Sayfa

Osman ve Şahin’in ailesinin hazırladığı bütçeyi gösteren görselleri inceleyiniz.

Yukarıdaki görseli inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

• Ailenin gelirleri nelerdir?

Cevap: Anne ve babanın maaşı.

• Ailenin giderleri nelerdir?

Cevap: Isınma, Giyim, ulaşım, Gıda, Fatura, Eğitim, Tatil, Harçlık.

• Ailenin bütçesi hangi aylar için yazılmış olabilir?

Cevap: Kış ve yaz ayları için.

• “İyilik eden iyilik bulur.” atasözümüzde geçen ifadenin karşılığı aile bütçesinde nasıl yer almış?

Cevap: Kalp şeklinde ve paylaşım.

• Aile tasarruf için hangi giderlerini azaltmalıdır? Neden?

Cevap: Tatil, Kıyafet, Ulaşım.

• Gelirin bir kısmı neden tasarrufa ayrılmalıdır?

Cevap: Zor günler için birikim yapmak için.

128. Sayfa

Osman ve Şahin kardeşlerin harçlıklarını nasıl kullandıklarını karşılaştırınız. Aralarındaki farklar nelerdir?

Cevap:

Osman kumbarasına para koyuyor, gereksiz alış veriş yapmıyor.Oysa Şahin gereksiz harcamalar yapıp parasız kalıyor.

129. Sayfa

“Biz aşarız her yolu, çünkü kumbaramız var.” sözüyle şair ne demek istemiştir?

Cevap:

Bazen ummadık sıkıntılar ile karşılaşabilir ve paraya ihtiyacımız olur.Bunun için yaptığımız birikimler bize fayda sağlar.

A. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Kendi davranışınıza göre “evet” veya “hayır” olarak işaretleyiniz.

Cevap:

B. Aşağıdaki tabloya bir aylık gelir ve giderlerinizi düşünerek örnek bir bütçe hazırlayınız. Daha sonra tablonun altındaki soruları cevaplayınız.

Cevap:

1. Tasarruf yapabildiniz mi? Neden?

Cevap: Evet çünkü harçlıklarımı biriktirdim.

2. Tasarruf edebilmek için hangi giderlerinizi azaltmalısınız? Neden?

Cevap: İhtiyacım harici harcama yapmadım.

3. Tasarrufunuzu nasıl değerlendirmek istiyorsunuz?

Cevap:

Daha çok biriktirip bisiklet almak istiyorum.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 110, 111, 112, 113, 114 “ÜRETİM, DAĞITIM VE TÜKETİM” Etkinlik Cevapları

İHTİYAÇLAR MI, İSTEKLER Mİ?

110. Sayfa

Türk Kızılay Derneğinin yardım çalışmasıyla ilgili aşağıdaki haberi okuyarak altındaki soruları cevaplayınız.

Türk Kızılayı Van, Erciş’te meydana gelendepremde depremzedelerin barınma ve gıda ihtiyaçlarını karşıladı. Türk Kızılayı büyük fedakârlık göstererek hayatın normale dönmesini sağladı. Depremzedeler haricinde, en fazla yardım yangınzedelere yapıldı. Evi zarar gören aileler için çadır kuruldu. Gıda kolisi dağıtıldı. Arabalarına sığınan insanlara da battaniye ve kumanya dağıttı.

Habere göre, halka dağıtılan yardım malzemeleri nelerdir? Halka öncelikli olarak neden bu malzemeler dağıtılmış olabilir?

Cevap:
Barınma için çadır ve gıda dağıtıldı.Çünkü insanların öncelikli ihtiyaçları gıda ve barınmadır.

Fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflarda gördüğünüz temel ihtiyaçları karşılayamadığınızda yaşayacağınız sorunları söyleyiniz.

Cevap: İnsanların temel ihtiyaçları, su, gıda, giyecek ve barınmadır.Bu ihtiyaçları karşılayamadığımız zaman hayatımız tehlikeye girer.Gıda ve su yaşam kaynağımızdır.Sağlıklı olabilmek için ilk önce bunlara gereksinim duyarız.Barınma ve kıyafet bizleri soğuk havalardan ve sıcaklardan korumaktadır.

111. Sayfa

Aşağıdaki fotoğraflarda sosyal ihtiyaçlarımızın bazıları gösterilmektedir. Fotoğrafları inceleyerek metinleri okuyunuz. Sizler de kendi ihtiyaçlarınızı aşağıya yazınız.

Cevap:

Oyun oynamak, arkadaşlarımla birlikte vakit geçirmek, kitap okumak, ders çalışmak, hastalandığım zaman doktora gitmek.

112. Sayfa

Aşağıdaki fotoğraflardan sizin için ihtiyaç olanların yanındaki bölüme “✔”, istek olanların
yanındaki bölüme “✗” işareti koyunuz.

Cevap:

Sizler de öncelikli ihtiyaç ve isteklerinizi söyleyiniz.

Cevap:

İhtiyaçlarım: Barınma, beslenme, sağlık, eğitim
İsteklerim: Futbol topu, tablet, bisiklet.

113. Sayfa

Zerrin ve Sedat’ın istedikleri spor ayakkabı neden alınmadı?

Cevap: Çünkü öncelik ihtiyaçların giderilmesidir.Aile bütçesi ihtiyaçları karşılayacak kadar olduğu için.

Alışveriş sonrası hangi isteklerini gerçekleştirdiler?

Cevap: Sinemaya gittiler.

114. Sayfa

A. Aşağıdaki etkinliği ailenizden yardım alarak yapınız. Ailenizin günlük satın aldığı ürünleri aşağıdaki tabloya yazınız.

Cevap:

B. Yukarıdaki harcamaları istek ve ihtiyaç olarak sınıflandırınız.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 135, 136, 137 “Kendimi Değerlendiriyorum” Etkinlik Cevapları

135. Sayfa

A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.

Cevap:

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız.

Cevap:

136. Sayfa

C. Aşağıdaki eşleştirmeleri yapınız.

Cevap:

D. Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.

1. Yukarıdaki cümleyi söyleyen bir çocuk hangileri hakkında görüş bildirmiştir?
I. Temel ihtiyaçları
II. Sosyal ihtiyaçları
III. İstekleri
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) II, III
D) I, II

Cevap: A

2. Aşağıdakilerden hangileri ulaşım hizmetinde çalışan mesleklerdendir?
I. Makinist
II. Kaptan
III. Hemşire
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I, II
D) II, III

Cevap: C

3. Aşağıda alışveriş sonrası aldığınız fiş veya fatura üzerindeki bilgiler verilmiştir. Verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Alışveriş tarihi
B) Ürünün fiyatı
C) Firmanın adı
D) Son kullanım tarihi

Cevap: D

137. Sayfa

4. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangileri doğrudur?
I. Metalürji Mühendisi – Üretim
II. Şoför – Dağıtım
III. Müşteri – Tüketim
A) Yalnız I
B) I, II
C) II, II
D) I, II ve III

Cevap: D

5. Fotoğrafdaki çocuk elindeki ürünü incelemektedir. Çocuk aşağıdakilerden hangisini yapıyor olamaz?
A) Son kullanma tarihine bakıyor.
B) Ambalajını kontrol ediyor.
C) Garanti belgesine bakıyor.
D) Ürünün besin değerlerine bakıyor.

Cevap: C

6. Aşağıda ifade edilen hangi durumda tasarruf yapılabilir?
A) Gelir giderden azsa
B) Gelir gider eşitse
C) Gelir giderden fazlaysa
D) Geliri olmazsa

Cevap: C

7. Aşağıdakilerden hangisi ürünün geçirdiği aşamalardan birisi değildir?
A) Üretim
B) Dağıtım
C) Tüketim
D) Paylaşım

Cevap: D

E. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1. İstek ve ihtiyaç arasındaki fark nedir?

Cevap: istekler sonsuzdur.İnsan her şeyi isteyebilir ya da istek duyabilir.İhtiyaç ise yaşamak için gerekli temel gereksinimler.

2. Defter, ilk halinden bize ulaşana kadar hangi aşamalardan geçmiştir?

Cevap: Ağaçlar kesildi, sonra kimyasal ürünler ile karışıp fabrikalarda kağıt haline geldi.Sonra kağıtlar kesilerek ve ciltlenerek defter haline geldi.Sonra kırtasiyelere dağıtıldı.Biz de onlardan aldık.

3. Ambalajlanmış gıda alırken ürünün etiketinde nelere dikkat edersiniz?

Cevap: Son kullanma tarihine, içindekilere, ambalajın sağlamlığına.

4. Kendi bütçenizi hazırlarken nelere dikkat edersiniz?

Cevap: Aile bütçesine, ihtiyaç önceliğime, gelirime.

5. Çevrenizde nelerin israf edildiğini düşünüyorsunuz?

Cevap: Su, elektrik, gıda, zaman, kıyafet.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 34, 35, 36 Aile Tarihimizi Öğreniyoruz Etkinlik Cevapları

34. Sayfa
Aşağıdaki soruları aile büyüklerinizden yardım almadan cevaplayınız.

Dedenizin anne ve babasının adları nelerdir?
Zeynep, Mustafa
Yaşadığınız yer dışında akrabalarınız var
Evet Dayımlar
mı? Varsa bunlar kimlerdir?
Soyadınız ne anlama gelmektedir?
Gündüz
Anne ve babanız hangi yılda evlendi?
2000
Ailenizin tarihini öğrenmek için siz hangi soruları sorardınız?
Dedelerim ne iş yapardı?
Ne zamandan beri burada yaşıyoruz?
Yukarıdaki fotoğraftaki insanlar konuşacak olsaydı fotoğrafa ait dönemle ilgili neler söyleyebilirdi?
Eskiden renkli fotoğraflar yoktu.Şimdiki gibi teknoloji çok ilerlememişti.
Fotoğraf, eşya ve kıyafetlerden geçmiş dönemlerle ilgili başka hangi bilgilere ulaşabilirsiniz?
Hangi maddelerden eşyalar olduğu, teknolojinin kısıtlı olduğu.
35. Sayfa
Evinizde aile tarihi yazarken yararlanabileceğiniz kaynaklara ait örnekleri yazınız.
Yazılı kaynaklar: Evlilik cüzdanı, tapu kayıtları,nüfus cüzdanı
Görsel kaynaklar: Resimler, fotoğraflar
Eşyalar: Ev eşyaları
Kıyafetler:Kaldırılan eski kıyafetler
Görüşme yaptığım anneannem 1950 yılında Ankara’nın Beypazarı ilçesinde doğmuş. Babasını çok
küçük yaşta kaybetmiş. Annesi ile birlikte dedelerinin evinde yaşamışlar. Anneannemin babası demircilikle
evin geçimini sağlıyormuş. Anneannemin iki kız, bir de erkek kardeşi varmış. Yaşları birbirine
yakın olduğu için hep birlikte seksek, beştaş gibi oyunlar oynarlarmış. Anneannem ilkokulu,
diplomasında yazdığına göre, 1962 yılında bitirmiş. Dedemle bir komşularının aracılığıyla tanışıp 1969
yılında evlenmişler. Kırmızı ciltli evlilik cüzdanını çeyizini muhafaza ettiği sandıkta tutuyor. Düğünlerine çok
sayıda davetli katılmış. Kına gecesinde giydiği bindallı, canlı kırmızı rengini yıllardır sandıkta tutulmasına
rağmen koruyor. Anneannemin soyadı evlilikle birlikte Semerci olarak değişmiş. Dedemin ailesi semercilikle
uğraştığından bu soyadını almışlar. Evlendikten sonra taşındıkları ahşap ev uzun yıllar önce yıkılmış.
Ancak düğünde aldıkları radyo evlerinin başköşesinde durmaya devam ediyor. Ailenin üç çocuğu olmuş.
Benim annem ailenin en küçük çocuğu imiş. Teyzem ve dayım Beypazarı’nda yaşamaya devam ediyor
Yukarıdaki örnekte neler dikkatinizi çekti? Örnekte kendi ailenizle benzer ve farklı özellikler nelerdir?
Geçimini temin etmek için çalışmışlar,zorluklar yaşamışlar, çok da güzel olmayan evlerde oturmuşlar.
36. Sayfa
A. Yandaki soyağacını inceleyiniz. Siz de kendi ailenizin soyağacını bir dosya kâğıdına çiziniz
Ben- Ablam
Annem- Babam
Babam- Amcam- Halam
Annem-Teyzem-Dayım
Babaannem-Büyükbabam
Anneannem-Dedem

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26, 27 Tüm Renkler Bir Arada Etkinlik Cevapları

23. Sayfa
Aşağıdaki haberi okuyunuz. Haberin altındaki soruları cevaplandırınız.
Bu gezilerin amacı nedir?
Cevap: Engelli insanların yaşadıkları sıkıntıların bilinmesi, anlanması ve farkındalık yaratılması için.
Bu gezideki deneyimlerle ne anlatılmaya çalışılmaktadır? Tartışınız.
Cevap: Bu merkezde engelli insanların yaşadıkları zorluklar ve bu zorluklara karşı yapılan çalışmalar anlatılmaktadır.Bir gün bizlerin de engelli olabileceği ve bu durumda bu zorluklar ile nasıl başa çıkılabileceği öğretilmektedir.
Yazı yazarken kullanmadığınız elinizle yandaki şiiri tekrar yazınız. Zorlandınız mı? Neler hissettiniz.
Cevap: Evet zorlandım.Engelli olan insanları daha iyi anladım ve onlara bakış açım her zamankinden daha saygılı oldu.
24. Sayfa
Çevrenizdeki insanları inceleyiniz. Çarşıda, parkta, sokakta, okulda gördüğünüz insanlar birbirine benziyor mu? Aynı şeylere mi ihtiyaç duyuyorlar? Örnekler veriniz.
Cevap: İnsanlar fiziksel olarak birbirlerine benzemekle beraber hepsi farklı özellikler göstermektedir.Kimi uzun boylu kimi kısa boylu göz renkleri saç renkleri farklıdır.Fakat ihtiyaç olarak genellikle hemen aynı şeylere ihtiyaç duyarlar.Yeme içme barınma gibi.
Düşünelim herkes aynı özelliklere sahip olsaydı hayatımız nasıl olurdu?
Cevap: Herkesin aynı özelliklerde olması bir fabrikadan çıkan malzeme gibi olurdu.Çeşitlilik olmazdı ve sıkıcı durumlar yaşanırdı.Farklılıklar insanların gelişmesinde en etkili özellik olması da başka bir durumdur.
Aşağıdaki metni okuyarak Atatürk’ün hangi özelliğinden söz edildiğini metnin altına yazınız.
Cevap: Nazik kibar ince düşünceli ve başkalarını anlayabilme yeteneği.
Atatürk’ün başka hangi kişilik özelliklerini biliyorsunuz? Yazınız.
Cevap: Cesur, ileri görüşlü, adaletli, halkını ve vatanını çok seven, hoşgörülü,lider.
25. Sayfa
Aşağıdaki karikatürü inceleyerek altındaki soruları cevaplayınız.
1. Karikatürle anlatılmak istenen ne olabilir?
Cevap: Her insanın aynı olaylara karşı farklı bakış açıları vardır.
2. Herkes aynı düşünceye sahip olabilir mi? Neden?
Cevap: Olamaz.Çünkü herkesin farklı düşünce ve bakış açıları bulunmaktadır.
27. Sayfa
Herkesin düşüncesi farklı olabilir. Hoca yolda karşılaştığı insanların düşüncelerine önem veriyor
mu? Bu sözler üzerine hoca nasıl davranmıştır? Söyleyiniz.
Cevap: Evet vermiş ve onların düşüncelerine göre hareket etmiş.
Bu olaydaki davranışlarıyla Nasrettin Hoca’nın kişiliği hakkında neler söylenebilir? Yazınız.
Cevap: Başka düşüncelere saygılı nazik biri.
Hocanın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Söyleyiniz.
Cevap: Kendi bildiğim gibi yapar ama onları da kırmadan gerekçemi anlatırdım.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 86, 87, 88 “Hayatımızdaki Teknoloji” Etkinlik Cevapları

86. Sayfa

İnsanların kullandığı ilk teknolojik ürünler neler olabilir? Anlatınız.
Cevap: Taştan yapılmış kesici aletler, bıçaklar, mızraklar, balık avlama aletleri, tarım için aletler, hayvan kürklerinden yapılan giysiler, tekerlek, ateş.

İnsanlar duymak, görmek, konuşmak gibi özelliklerinin sınırlarını aşmak için başka hangi teknolojik ürünleri tasarlamıştır? Bu ürünlere örnekler veriniz.
Cevap: Telefon, telgraf, bilgisayar, cep telefonu, İnternet.

Aşağıda gördüğünüz teknolojik ürünleri inceleyiniz. Bu ürünlerin hangi amaçla kullanıldığını anlatınız.

Cevap: Kar küreme aracı, vapur, otomobil, teleferik.Bu araçların hemen hepsi ulaşım için kullanılmaktadır.

87. Sayfa

Aşağıda bazı teknolojik ürünleri niçin kullandığımıza dair örnekler görüyorsunuz. Örnekte olduğu gibi diğer ürünlerin karşılarına kullanım amaçları ile ilgili düşüncelerinizi yazınız.

Çamaşır Makinesi

Cevap: Elde çamaşır yıkaması çok zor oluyor. Yıkamak uzun zaman sürüyor. Çamaşırlarımız makinada kolay, temiz ve kısa sürede yıkanıyor.

Ütü

Cevap: Elbiselerim yıkanıp kuruduktan sonra kırışıktır. Ütü ile kırışıkları düzeltiriz. Ütülenmiş kıyafetler daha güzel görünür.

Cep Telefonu

Cevap: İletişim amacı ile kullanılır.

Dikiş Makinesi

Cevap: Elbise dikme, sökükleri tamir etme gibi işlemlerde kullanılır.

Otobüs

Cevap: Toplu ulaşım için kullanılır.

Diş Fırçası

Cevap: Dişleri fırçalamak ve sağlıklı dişler için kullanılır.

Projeksiyon Cihazı

Cevap: Sunum yapmak, bilgi vermek, eğitim amaçlı kullanılır.

88. Sayfa

Günlük hayatta kullandığımız teknolojik ürünlerin bazılarını aşağıda görüyorsunuz.

A. Bu ürünleri kullanım alanlarına göre sınıflandırarak isimlerini çizelgeye yazınız.
B. Kullandığınız başka teknolojik ürünlerin isimlerini kullanım alanlarına göre çizelgede uygun yere yazınız.

Telsiz: İletişim
Blender: Yemek
Traktör: Tarım
Navigasyon: Yön bulma ve tarifi
Steteskop: Sağlık alanında
Fotokopi: Eğitim

 4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 106, 107 “Kendimi Değerlendiriyorum” Etkinlik Cevapları
106. Sayfa

A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.
1. (D) Ultrason ve röntgen cihazları sağlık alanında kullanılan teknolojik araçlardır.
2. (Y) Teknolojik gelişmeler internetin bulunmasından sonra devam etmemektedir.
3. (D) Hayatımızda önemli yer tutan icatlar zaman içeresinde farklı bilim insanları tarafından geliştirilmiştir.
4. (D) Akıllı telefonlar iletişimi kolaylaştırmak için tasarlanmış teknolojik araçlardır.
5. (D) Karşılaştıkları sorunlar insanların buluş ve tasarım yapmalarındaki nedenlerden biridir.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız.

1. Mal ve hizmetlerin üretiminde kullanılan araç ve yöntemlere ilişkin bilgi bütünü teknoloji.
2. Yeni bir buluş ortaya koyarak eşi benzeri olmayan bir ürün meydana getiren kimseye mucit denir.
3. Birçok bilgisayar sisteminin birbirine bağlı olduğu, dünya genelindeki iletişim ağı internet
4. Bilinen bilgilerden yararlanarak daha önce bilinmeyen yeni bir teknolojik ürün tasarlamak icat veya buluş

C. Aşağıdaki eşleştirmeleri yapınız.

1. Aşağıdaki zaman ölçme araçlarını gelişim sırasına göre tablodaki numaralarla eşleştiriniz.

Sıralama: güneş saati, kum saati, köstekli cep saati, dijital saat

107. Sayfa

2. Aşağıda verilen teknolojik ürünlerin ilk halleri ile zaman içeresinde gelişen hallerinin isimlerinin yanlarına numaralarını yazarak eşleştiriniz.

Eşleşmeler:

1- Abaküs: Hesap Makinesi
2- Mum: Lamba
3- At arabası: Otomobil
4- Mektup: Faks

D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

1. I. Radyo
II. Tükenmez kalem
III. Düdüklü tencere
IV. Yazı
Yukarıdaki icatlardan hangilerinin mucidi bilinmemektedir?
A) I
B) I, II, ve III
C) III, IV
D) Yalnız IV

2. Ulaşım teknolojisindeki değişimle aşağdakilerden hangisi değişmemiştir?
A) Uzun mesafeler daha kısa sürede gidiliyor.
B) Seyahatler güvenli araçlarla yapılıyor.
C) Konforlu, rahat araçlarla seyahat yapılıyor.
D) Kısa mesafelere gündüz seyahat yapılıyor.

3. Helikopterler hangi hayvandan esinlenerek tasarlanmıştır?
A) Yarasa
B) Tilki
C) Yusufçuk böceği
D) Karınca

4. “Küçük çocukların……………………… kullanırken boyunlarını öne uzatarak ve sırtlarını kamburlaştırarak oturmaları zararlıdır.” Yukarıdaki ifade hangi teknolojik ürünün yanlış kullanımından kaynaklıdır?
A) Buzdolabı
B) Televizyon
C) Bilgisayar
D) Fırın

E. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1. Navigasyon teknolojik aracını kimler hangi amaçla kullanıyor?

Cevap: Otomobil sürücüleri kullanıyor.Araçlar ile gidecekleri yolu göstermektedir.
2. Kullandığınız teknolojik ürünlerden 5 tanesini seçerek hangi alanlarda kullandığınızı yazınız.

Cevap:
Cep telefonu: İletişim
Televizyon: Haber ve eğlence
Bilgisayar: İş ve eğlence
Radyo: Haber ve eğlence
Faks: Belgeleri başka yere göndermek için

3. Geçmişte televizyon yayınları nasıldı? Günümüze kadar neler değişti?

Cevap: Geçmişte televizyonlar siyah beyaz yayın yapıyor ve tek kanal vardı.Günümüzde çok kanallı ve renkli televizyonlar var.Eskiden televizyonlar şişman ve çok yer kaplarken günümüzde ince ve az yer kaplamaktadır.
4. Mektupla yapılan haberleşme ile elektronik posta haberleşmesini karşılaştırınız.

Cevap: Elektronik posta hızlı ve kolaydır.Mektup zahmetli ve masraflıdır.Fakat mektup daha güzel ve sıcaktır.
5. Asansörü icat ederek günümüze kadar gelişiminde rol alan bilim insanları hangi soruları çözmeyi amaçlamışlardı?

Cevap: Yüksek binaların yaygınlaşmasıyla insanların buralara çıkarken yorulmaları, yaşlıların hastaların daha kolay çıkmaları, binalar yapılırken malzeme çıkartmanın kolaylığı için yapılmıştır.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 101, 102, 103, 104 “Teknoloji Zarar Vermesin” Etkinlik Cevapları

101. Sayfa

Aile bireylerinizin televizyon, bilgisayar ve cep telefonu kullanımını doğru buluyor musunuz? Neden?

Cevap: Doğru buluyorum. Teknoloji günümüzün bir gereklilik ve gerçeğidir.İşlerimizin kolaylaşmasında, haber almamızda, iletişim kurmada bu aletler çok fayda sağlamaktadır.

Kutay babaannesini neden haklı buldu?

Cevap: Çünkü evde herkes kendi alanında bir teknolojik aletle uğraşıyor, misafirlerine vakit ayırmıyor, sohbet etmiyorlardı.Oysa bu aletlerin belli zaman ve gereklilik durumlarında kullanılması gerekirdi.Babaannesi sıkılmıştı ve ona hak verdi.

102. Sayfa

Meltem’in bu maddelere neden uyması gerekiyor? Sizler de yeni maddeler ekleyebilirsiniz.

UYULMASI GEREKEN KURALLAR
• Bilgisayar ve internet öncelikle derslere yardımcı olması
için kullanılmalıdır.
• Bilgisayar ve internet planlanan saatler içeresinde
kullanılmalıdır.
• Bilgisayara şifre konulmamalıdır.
• Yukarıdaki maddeler bilgisayar kullanılan her yerde
geçerlidir.
• Yukarıdaki maddelere uyulmazsa bilgisayar kullanım
hakları bir süre kısıtlanabilecektir.
Cep telefonu, televizyon gibi bir teknolojik ürünün kullanma kılavuzunu sınıfta inceleyin.
Kılavuzda, teknolojinin zararlarından koruyan uyarılar nelerdir?

Cevap: Meltem arkadaşlarıyla daha çok vakit geçirmelidir.İnsanların ve özellikle çocukların sosyalleşmesi ve iletişim kurması gerekir.Onların ruhsal ve fiziksel gelişimini tamamlaması gerekir.

Cep telefonu, televizyon gibi bir teknolojik ürünün kullanma kılavuzunu sınıfta inceleyin. Kılavuzda, teknolojinin zararlarından koruyan uyarılar nelerdir?

Cevap: Televizyon

103. Sayfa

Aşağıda farklı yerlerin fotoğraflarını görüyorsunuz. Fotoğraflarda nelerin değişmesini isterdiniz? Neden?

Cevap: Trafiğin daha az olmasını
Fabrika bacalarından kötü dumanların çıkmamasını,
Denizlerin temiz olmasını,
Şehirlerin düzenli ve temiz olmalarını.

Çünkü temiz ve düzenli bir dünyada yaşamak isterdim.

104. Sayfa

Ereğli ( Zonguldak) Belediyesi hangi ürünleri e-atık olarak toplamıştır. Bu çalışmanın çevreye ve bizlere sağladığı yararlar nelerdir? Anlatınız.

Cevap: Hem çevre kirliliğinden kurtulmuş olacağız, hem de ülkemize ekonomik katkı sağlamış olacağız.

Haberi dikkate alarak sizler de okulunuzda veya yaşadığınız çevrede “E-Atık Geri Dönüşüm Kampanyası” veya benzeri bir çalışma düzenleyiniz. Bu çalışmanızda büyüklerinizden destek almalısınız.

Cevap:

Plastik atıklarınız atık değil; parasal değeri olan petrol ürünüdür.

Plastik malzemelerin hammadesi petroldür.Bu nedenle plastik ürünlerin geri dönüşümü dışarıdan alacağımız petrolü de azaltmış olacaktır.

 4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125 “Bilinçli Tüketiyorum” Etkinlik Cevapları

120. Sayfa

Ürünleri kullanırken hangi yanlışlıklar yapılmıştır?

Cevap:

Ürünler yanlış kullanılmıştır.Ütüyü ocakta ısıtmaları, buzdolabının içine minder koyup oturmak bu aletlerin kullanımlarında hata yapıldığını göstermektedir.

Alışveriş listesi hazırlamanın faydaları nelerdir?

Cevap:

– İhtiyacımız olan ürünleri alarak daha fazla harcama yapmamızı engeller.
– Zaman kaybını önler
– Birçok yer gezmek yerine alacağımız ürünlere göre hareket ederiz.

121. Sayfa

Aşağıdaki resim ve fotoğrafı inceleyiniz. Satıcılar tüketicileri ikna etmek için başka neler yapıyorlar?

Cevap:

İndirim ve kampanyalar düzenleyerek reklam yapıyorlar.

Paralarının yetmeyeceğini düşünerek almayı erteledikleri ürünler hangileri olabilir? Melek ve annesi alışveriş sırasında örnek tüketici davranışlarından hangilerini yaptılar?

Cevap:

Ürünlerin üzerindeki yazıları okudular,alış veriş listesi hazırladılar, etiketi olmayan ürünler hakkında bilgi aldılar, bütçe oluşturdular.Bence manav reyonundaki elmayı almadılar.Fiyatı pahalı buldular.Bir de helva ve kuru pasta almamışlardır.Bunlar ihtiyaç değil istek olduğu için.

122. Sayfa

Alışveriş yaparken bozulmuş veya ambalajı yırtılmış bir ürün ile karşılaşan bilinçli bir tüketicinin yapması gereken davranışlar neler olmalıdır?

Cevap:

Bu ürünleri satın almayıp görevli elemanlara bilgi verip bu ürünlerin reyonlardan kaldırılması gerektiğini söylemesi gerekir.

Son kullanma tarihi geçmiş ürünleri niçin kullanmamalıyız?

Cevap:

Çünkü gıda maddeleri bizi zehirleyebilir ya da hastalıklara neden olur.Diğer ürünler ise işlevini yitirir.

123. Sayfa

Yandaki fotoğrafları inceleyiniz. Süt kutusunda hangi bilgilerin yer aldığını söyleyiniz.

Cevap: Hangi besinleri içerdiği ve içindekiler, üretim yeri, üretim ve son kullanma tarihi, gramajı, saklama koşulları yer alır.

İki farklı giysinizin etiketlerini inceleyiniz. Defterinize etiketlerdeki sembolleri çiziniz ve ne anlama geldiğini yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızın yazdıklarıyla karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları bulunuz.

Cevap:

Su bardağı: Cam eşya, dikkat kırılır, üst üste en fazla 6 koli konabilir.
Yumurta: Yetiştirilme tarihi ve parti no.

124. Sayfa

Ödemeyi yaptıktan sonra alışveriş belgemizdeki fiyat bilgilerini kontrol etmemiz gerekir mi? Neden?

Cevap: Evet. Aldığımız ürününün adını fiyatını kontrol etmek için.

125. Sayfa

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Kendi davranışımıza göre “evet” veya “hayır” olarak işaretleyiniz.

Cevap:

125.sayfa cevapları

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 93, 94, 95, 96 “Bilgiden Gelen Teknoloji” Etkinlik Cevapları

93. Sayfa
Televizyonunuz siyah beyaz, telefonlarınız kablolu, otobüsleriniz klimasız olsa hayatınız nasıl etkilenirdi? Tartışınız.

Cevap: Siyah beyaz olan televizyonda maç izlemek filmleri izlemek sıkıcı olurdu.Kablolu telefonların olması evde bir çok kablonun olmasına neden olurdu.Cep telefonu olmazdı.Otobüslerin klimasız olması yazları sıcak ve ter kışları soğuk olur, seyahatler zor ve sıkıcı olurdu.

Tren teknolojisindeki değişmeleri göz önünde bulundurarak yukarıda okuduğunuz iki seyahati karşılaştırınız? Zaman içinde tren teknolojisinde nasıl bir değişiklik olmuştur?

Cevap:Tren teknolojisinde büyük değişiklikler olmuştur.Eski trenler yavaş giden rahat olmayan koltuklara sahip, yeni trenler ise konforlu, sessiz, hızlı giden ve teknolojik gelişmelere ayak uyduran trenlerdir.

94. Sayfa

Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Geçmişle bugünü karşılaştırınız.

A. Teknolojinin gelişmesi çevrenizde neleri değiştirmiştir? Boşluklara yazınız.

Cevap:

ULAŞIM: Eskiden araç sayısı oldukça az iken araç sayısı çok fazla artmış.Eski araçlar basit düzenekli iken günümüzdeki araçlar oldukça hızlı ve konforlu.

TARIM: Eskiden tarım araçları hayvanlar ile yapılırken günümüzde teknolojik araçlar ile yapılmaktadır.Eskiden daha yavaş ve zor şartlarda sürülen tarlalar günümüzde hızlı ve kolay şekilde yapılmaktadır.

İNŞAAT: Eski binalar az katlı ve basit yapılar iken günümüzde çok katlı ve modern binalar yapılmaktadır. Yeni binalarda deprem riskine, yangına ve daha bir çok olaya karşı daha dayanıklı ve güvenlikli yapılmaktadır.

B. Gelecekte değişim nasıl bir seyir izleyebilir? Anlatınız.

Cevap: Teknoloji daha da artarak devam edecektir.Örneğin uçan arabalar, daha yüksek binalar, daha gelişmiş teknolojiler kullanılacaktır.

95. Sayfa

Aşağıda bazı teknolojik ürünlerin eski modellerinin özellikleri verilmiştir. Aynı ürünlerin günümüzdeki modellerinin özelliklerini karşılaştırarak anlatınız.

Cevap: Cep telefonu eskiden tuşlu ve hiçbir özelliği olmayan aletler iken günümüzdeki telefonlar resim çekiyor, video oynatıyor, müzik dinlenebiliyor,İnternet’e ve sosyal medyaya girilebiliyor.

96. Sayfa

Metne göre demir yolu ülkeye neler kazandıracak?
Cevap: Medeniyeti ve uygarlığı getirecektir.Modernleşmeyi ve bilgiyi getirecektir.

“Cep telefonu yaşantımızı nasıl değiştirmiştir?” Bu sorusuna cevap bulmak için aile büyüklerinizden üç kişi ile görüşünüz. Yaptığınız görüşmede aşağıdaki soruları sorabilirsiniz.

1. İlk kullandığınız telefonla ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: İlk telefonum tuşlu kaba ve sadece konuşmaya yarayan bir telefondu.Şarjı uzun süre dayanabiliyordu.

2. Bugün kullandığınız telefonun özellikleri ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Şu anda akıllı cep telefonu kullanıyorum.Telefon özelliği dışında İnternet bağlantısı olan, müzik dinliyor, film seyredebiliyor, sosyal medyayı ve haberleri takip ediyorum.

3. Telefonun zaman içerisindeki değişimi yaşantınızda neleri değiştirdi?
Cevap: Yaşamım daha kolay hale geldi.Bankaya gitmeden telefonla tüm işlerimi halledebiliyorum.Çocuğumun okul devam durumunu öğreniyorum.Bir arkadaşıma hemen ulaşabiliyor, sosyal medyadan kimin neler yaptığını görebiliyorum.

4. Cep telefonunun uzun süre kullanımının zararları hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Cep telefonunu uzun süre kullanmak a-sosyal bir kişiliğe götürmektedir.İnsanlar ile konuşmamız azalmaktadır.Sağlık sorunlarına neden olmaktadır.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 115, 116, 117, 118, 119 “Çevremizdeki Ekonomik Faaliyetler” Etkinlik Cevapları

115. Sayfa

Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Resimde gördüğünüz insanların hangi faaliyetleri yaptıklarını söyleyiniz.

Cevap: Avcılık, toplayıcılık, ateş yakma, çocuk bakma, yemek pişirme, kıyafet dikimi gibi günlük faaliyetler yapılmaktadır.

116. Sayfa

Hangi tarımsal ürünleri tüketiyorsunuz? Bu ürünleri nerelerden alıyorsunuz?

Cevap: Pirinç, buğday, bulgur, zeytin, yeşil sebzeler, meyve, sebze, mercimek, nohut, gibi besinleri alıyoruz.Bunları marketten, bakkaldan, manavdan, pazardan almaktayız.

Hangi hayvansal ürünleri tüketiyorsunuz? Bu ürünleri kimlerden alıyorsunuz?

Cevap: Et, tavuk, balık, yumurta, tereyağı, yoğurt, peynir gibi ürünleri marketten alıyoruz.

117. Sayfa

Yer altı kaynaklarından elde edilen hangi ürünleri kullanıyorsunuz?

Cevap: Bakır, demir, alüminyum, kömür, altın, gümüş.

Sınıfınızda kullandığınız hangi ürünlerin ham maddesi ormanlardan elde edilerek üretilmiştir?

Cevap: Sıralar, öğretmen masası, kalem, sandalye.

118. Sayfa

Aşağıdaki fotoğraflarda bazı meslek sahipleri görülmektedir. Mesleklerin adını, bu insanların nerede çalıştıkları ve insanların hangi ihtiyacını karşıladığını anlatınız.

Cevap:

Berber: Berber dükkanı-temizlik
Doktor: Hastane ve sağlık kuruluşlarında- Sağlık
Polis: Emniyet – Güvenlik
Avukat: Adliye- Adalet
Şoför: Otobüs ve araçlarda- ulaşım
Kasiyer: Market- Gıda ve ihtiyaç

Çevrenizde başka hangi meslek çalışanlarıyla nerelerde karşılaşıyorsunuz?

Cevap: Hemşire: hastane, öğretmen:okul, gardiyan:hapishane, bahçıvan, park ve bahçelerde.

119. Sayfa

A. Aşağıdaki görselde Nevşehir ilinin Ürgüp ilçesinde yapılan ekonomik faaliyetlerden bazılarını görüyorsunuz. Resmi inceleyerek bunların neler olduğunu söyleyiniz.

Cevap: Turizm, balon, lokantalar, hediyelik eşyalar, yöresel yemekler.

B. Ailenizdeki bireyler hangi mesleklerle uğraşıyor?

Cevap: Memur, işçi.

C. Çevrenizdeki ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Nevşehir görselinde olduğu gibi yakın çevrenizdeki ekonomik faaliyetleri çizerek veya fotoğraflar kullanarak anlatınız.

Cevap: Balıkçılık, işçilik, fabrikalar var, turizm, hayvancılık, tarım, ve sanayi.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 29, 30, 31 Etkinlik Cevapları

29. Sayfa
A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız.
Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.
1. (Y) Hastaneye başvurduğumuzda kim olduğumuzun bilinmesi için Kütüphane Kimlik Kartı’nı kullanabiliriz.
2. (Y) Kronolojide olayların ne zaman gerçekleştiğini bilmek önemli değildir.
3. (D) İnsanların ilgileri, ihtiyaçları benzer olabileceği gibi farklı da olabilir.
4. (Y) İnsanların dış görünüşleri birbirine benzer.
5. (D) Bir olayla ilgili insanların düşüncelerinde farklılık olabilir.
B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız.
kronoloji- özelliklerden- düşünce -kişiye- kimlik
1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı kişiye özel bilgiler içerir.
2. Olayları oluş sırasına göre sıraladığımızda kronoloji yapmış oluruz.
3. Düşünce ve duygulardaki farklılıklara saygı göstermeliyiz.
4. Yetenekler insanları birbirinden ayıran özelliklerdendir.
30. Sayfa
C. “Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı” üzerindeki boşlukları kendinize ait bilgilere göre doldurunuz.
Yonga (çip) hangi bilgileri depolar yazınız.
Adı Soyadı
Doğum Tarihi
Cinsiyeti
Uyruğu
Seri No
Geçerlilik Tarihi
İmzası
Anne adı
Baba adı
Veren Makam
Çipli alanda özel bilgiler, sağlık ve güvenlik bilgileri yer almaktadır.
D. Aşağıdaki bilgileri tarihleriyle eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz olayları zaman şeridi üzerine kronolojik
olarak yazınız.

31. Sayfa
E. Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı’nı inceleyen Ömer, kimlik kartındaki bilgilere bakarak aşağıdaki sorulardan hangisini cevaplayamaz?
A) Doğum tarihiniz nedir?
B) Hangi okullarda okudunuz?
C) Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaranızı söyler misiniz?
D) Kimlik kartınız hangi tarihe kadar geçerlidir?
2. İrem hayatındaki bazı olayları anlatıyor:
I. 2007 yılında Ankara’da doğdum.
II. 2013 yılında İlkokula başladım.
III. 2011 yılında kardeşim Mehmet doğdu.
IV. 2015 yılında satranç turnuvasında ödül aldım.
V. 2012 yılında anaokulundan mezun oldum.
Yukarıdaki olayların kronolojik sıralaması aşağıdakilerden hangisidir?
A) I, III, II, IV ve V
B) I, III, V, II ve IV
C) II, III, IV, I ve V
D) I, III, IV, V ve II
3. Saçlarım siyah, gözlerim yeşil renklidir. Futbol oynamayı çok seviyorum. Arkadaşım güzel resim yaptığımı söylüyor resimlerim sık sık sergileniyor. Emre için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Saçları sarı, göz rengi siyahtır.
B) Spor yapmaktan hoşlanmamaktadır.
C) Resim yapma konusunda yeteneklidir.
D) Eşyalarını kaybettiğinde çok üzülür.
4. Arkadaşımla farklı müzik türlerinden hoşlanıyoruz ama çok iyi anlaşıyoruz. Yukarıdaki açıklamayı yapan çocuk için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Farklı özellikleri olan bireylere saygılıdır.
B) Her zaman kendi isteklerinin olmasını ister.
C) Müzik dinlemeyi sevmez.
D) Başkalarının beğenileri onun için önemli değildir.
F. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı’na hangi durumlarda ihtiyaç duyarız?
Sağlık kuruluşlarında
Resmi yerlerde
Bankalarda
2. Olayları kronolojik olarak sıralamanın faydaları nelerdir?
Olayların tarih sırasına göre akışını daha iyi anlayabiliriz.
3. İnsanların farklı özelliklere sahip olmasının yaşadığımız topluma katkıları nelerdir?
Toplumun saygılı olmasına ve gelişmesine katkı sağlamaktadır.Birbirimizi daha iyi anlayabiliyoruz.Hoşgörü artıyor.
4. Grup çalışmalarında herkesin düşüncesini söylemesi neden önemlidir?
Her birey özeldir ve demokrasi açısından gereklidir.
5. Yetenekli olduğumuz konularda kendimizi geliştirebilmek için neler yapabiliriz?
Çok çalışmalı, uzmanlardan yardım almalı , araştırma yapmalıyız.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 77, 78, 79, 80 “Afetlere Karşı Önlemlerim” Etkinlik Cevapları

77. Sayfa

Doğal afet denince aklınıza neler geliyor? Sizin yaşadığınız çevrede en fazla hangi doğal afetler meydana gelmektedir?

Cevap: Doğal afetler denince aklıma deprem, sel, çığ, heyelan gelmektedir.Bizim yaşadığımız yerde en çok sel meydana gelmektedir.

78. Sayfa
Haritaya göre yaşadığınız yerin deprem riski nedir?
Cevap: 1. Derece
Deprem çantasındaki malzemeleri inceleyiniz. Hangi amaçlarla çantaya koyulmuş olabilir? Tartışınız.

Cevap: Radyo haberleri ve durumu öğrenmek için, telsiz haberleşmek için, sargı bezi yaralanmalar olduğu zaman, el feneri ve ışıldak aydınlanma için, su içmek için, pusula yönümüzü tayin etmek için, sırt çantası malzemeleri koymak ve taşımak için.

80. Sayfa

1. Yaşadığınız bölgede en fazla meydana gelen doğal afetler hangileridir?

Cevap: Sel, deprem

2. Bu doğal afetler meydana geldiğinde çevreyi ve insanları nasıl etkiler?

Cevap: Deprem olduğu zaman insanlar panikle sokaklara çıkmaktadır.Geceleri dışarıda yatmaktadır.Sel olunca evler zarar görmekte eşyalar kullanılamaz hale gelmektedir.

3. Bu afetlerin meydana getirdiği zararları azaltmak için neler yapılabilir?

Cevap:
Binalarımızı depreme dayanıklı yapmak gerekir.
Evlerimizi dere kenarlarına yapmamak gerekir.
Kanalizasyon sistemine önem verilmeli.
İnsanlar bilinçlendirilmeli.

 4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 140, 141, 142, 143 “Çocuk Olmaya Hakkım Var” Etkinlik Cevapları

140. Sayfa

Size haksızlık yapıldığını düşündüğünüz oldu mu? Haksızlığa uğradığınızda neler yaparsınız?

Cevap: Evet oldu. Kendimi savunmaya hakkımı aramaya çalıştım.Fakat karşımdaki insan çok anlayışlı değildi.

Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Farklı ülkelerde çocuklar haklarını birer kelime ile ifade ettiler. Siz de yeni haklar söyleyiniz.

Cevap: Barınma, beslenme, büyüme ve gelişme, korunma..

141. Sayfa

Ahmed’in yaşadığı ülkedeki çocukların hangi haklardan yoksun olduklarını söyleyiniz.

Cevap: Sağlık eğitim, büyüme, oyun, temiz su, gıda

İsminiz olmasa ne hissederdiniz?

Cevap: Kendimi kötü hissederim.Bir isimle anılmak güzel fakat isimsiz inanlar bana ne diyecekler? Güvensiz olurum.

Ailenizde, okulunuzda düşüncelerinizi özgürce ifade edebiliyor musunuz? Anlatınız.

Cevap: Evet bana söz hakkı veriliyor ve dinliyorlar.Özgürce düşünce ve fikirlerimi söyleyebiliyorum.

142. Sayfa

Çevrenizde sizlerin faydalanması için ayrılmış eğitim ve oyun alanları var mı? Anlatınız.

Cevap: Evet okullar var parklar var, oyun alanları var.

Sizi mutsuz eden bir davranışla karşılaştığınızda bunu ilk kiminle paylaşmalısınız? Neden?

Cevap: Ailemle paylaşırım.Çünkü onların yanında kendimi güvende ve güçlü hissediyorum.

Savaşlar çocukları nasıl etkilemektedir?

Cevap: Olumsuz etkilemektedir.Psikolojik olarak etkilemektedir.Eğitim, gıda, oyun sağlık olarak etkilenmektedir.

Çevrenizi gözlemleyiniz. Alicia sizin çevrenizde yaşasaydı hangi problemlerle karşılaşırdı?

Cevap: Engelliler için ayrılmış yollar yetersiz , oyun alanları yetersiz, engelliler için yapılabilecek etkinlikler yetersiz, eğitim alanında zorluklar yaşardı.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 54, 55 “Neredeyim Bul Beni” Etkinlik Cevapları

2017-2018 Eğitim Yılı Müfredatı
58. Sayfa
Bir kişi size çevrenizdeki bir yeri sorduğunda nasıl tarif edersiniz?

Cevap: İlk önce belirgin binaları, biliyorsam mahalle ismini ve sokak numarasını söylerdim.

60. Sayfa
Aşağıdaki çocuk, kardeşinin ilaçlarını almak için eczaneye gitmek istiyor. Yönleri kullanarak ona eczaneye gidiş ve eve dönüş yolunu tarif ediniz.

Cevap: Kuzey yönüne doğru gitmesini yol sonundan batı yönüne dönmesini söylerdim.Yine yol sonundan tekrar kuzey yönüne dönmesini ve ilerlemesini söyler, yaya geçidinden sonra eczaneye ulaşabileceğini söylerdim.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 164, 165, 166, 167, 168 “Keşfe Çıkalım” Etkinlik Cevapları

164. Sayfa

Sınıfınızdaki dünya modelini inceleyiniz. Neler dikkatinizi çekti? Söyleyiniz. Dünya modelinde ülkemizi bularak gösteriniz.

Cevap: Amerika ile Rusya’nın ne kadar yakın olduklarını gördüm.Oysa ben çok uzak zannediyordum.Ülkemizi buldum oda düz değil biraz çapraz duruyordu.

En çok hangi ülkeleri merak ediyorsunuz? Bu ülkelerde yaşam nasıl olabilir? Düşüncelerinizi
söyleyiniz.

Cevap: Afrika’daki insanları ve kutuplarda yaşayanları merak ediyorum.Çok sıcak ya da çok soğuk iklime sahip.

167. Sayfa

Sizin derslerinizle hangi benzerlikler ve farklılıklar bulunmaktadır?

Cevap: matematik, fen, sosyal bilgiler, müzik, el becerileri, beden eğitimi aynı. Şiir sanatı ve yazı sanatı bizde yok.

168. Sayfa

Ülkemizdeki yazı ile kanjiyi karşılaştırdığınızda hangisini öğrenmek daha kolaydır? Neden?

Cevap: Ülkemizdeki daha kolay.Onlarınki kelime olarak anlaşılmakta ve çok kelime var.

A. Aşağıdaki adımları izleyerek siz de kendi kağıttan köpeğinizi yapınız.

Cevap:

B. Sınıfınızda çalışma grupları oluşturunuz. Merak ettiğiniz bir ülkeyi araştırınız. Arkadaşlarınıza tanıtınız. Aşağıdaki adımları izleyerek çalışmanızı tamamlayınız.
1. Ülkeyi belirleyiniz.
2. Dünya üzerindeki yerini, başkentini, dilini belirtiniz.
3. Seçtiğiniz ülkedeki yaşam hakkında görsellerden yararlanarak bilgi veriniz. (Yemekleri, kıyafet,
yaşadıkları evler vb. özel günler vs.)
4. Görsel materyallerden yararlanarak sınıfınızda sunum yapınız.

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15 Benim de Kimliğim Var Etkinlik Cevapları

12. Sayfa
Parmak izinizi mürekkep yardımıyla bir kâğıt üzerine çıkarınız. Arkadaşlarınızla
parmak izlerinizi karşılaştırınız. Birbirine benziyor mu? Gördüklerinizi tartışınız.
– Şekil olarak birbirlerine benziyorlar fakat detaylı bakınca hepsinin farklı olduğunu gördük.Parmak izleri kişiye özeldir.
13. Sayfa
Tamamlayalım düşüncelerimizi yazalım.
Kimlik kartına ihtiyacım var çünkü Vatandaş olduğumu bu kimlik ile ispatlayabilir, resmi dairelerde hastanelerde bu kimlik ile işlem yapabilirim.
Kimlik kartımız olmasaydı Kendimizi ispatlamaya ve kim olduğumuzu kanıtlayamazdık. Resmi dairelerde işlemlerimiz yapamazdık.
15. Sayfa

4. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 “Dünyada Yaşam” Etkinlik Cevapları

176. Sayfa

Kültürel farklılıkların nedenleri neler olabilir? Tartışınız.

Cevap: İnsanların yaşadıkları yerlerde dilleri, dinleri,yemekleri gelenek ve görenekleri mimari anlayışları kültürlerini yansıtmaktadır.Bu nedenle değişik kültürlerin olması doğaldır.

178. Sayfa

Ülkemizi farklı ülkelerde yaşayan arkadaşlarınıza tanıtmak için ülkemizin hangi özelliklerinden bahsedersiniz? Ülkemizi tanıtırken sahip olduğu kültürel özelliklerden de örnekler vererek
“Yurdumuz Türkiye” konulu tanıtım broşürü hazırlayınız. Hazırladığınız çalışmaları sınıfınızda sergileyiniz.

Cevap: Ülkemizin doğal ve kültürel zenginliklerinden bahsederim. Yemeklerimizden, gelenek ve göreneklerimizden, aile ve akraba ilişkilerinden, bayramlaşma, asker uğurlama, düğün ve nişan törenlerinden, çocuk oyunlarından bahsederim.

179. Sayfa

A. Aşağıdaki boşlukları doldurunuz ve soruları cevaplandırınız.

Cevap:

181. Sayfa

Ülkemizi dünyanın farklı ülkeleriyle kültürel özellikleri yönünden karşılaştırınız. Aşağıdaki
boşlukları doldurunuz.

Cevap:

182. Sayfa

Aşağıda Bursa Osmangazi Belediyesi’nin farklı ülkelerdeki şehirlerle işbirliğine örnekler yer
almaktadır. Kardeş şehirler yaptıkları çalışmalarla farklı kültürleri tanımamıza nasıl katkı sağlamaktadır?

Cevap:

El sanatları, gelenekler, düğün ve nişan törenleri asker uğurlaması, kına gecesi, dil konusunda ülkemizi tanıtır ve daha çok turist gelmesine neden olur.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 11-12-13-14-15. Sayfa Cevapları Tuna Matbaacılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.