13 Kasım 2023, 13:03
nisa
Editor

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 234-236-237-238-239. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Telaşa Kapılma, İlk Yardımı Hatırla! Metni Soruları Ve Cevapları, MEB Yayınları (8. Tema Sağlık Ve Spor)


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları MEB Yayınları

METNE HAZIRLIK

1, İlk yardım denildiğinde aklınıza neler geliyor? Düşüncelerinizi paylasınız.

Cevap: İlk yardım denince aklıma ilk önce kaza yapan, yaralanan, boğulan, birine yapılacak olan ilk müdahale gelmektedir.

2. Hangi durumlarda ilk yardıma ihtiyaç duyulur? Paylaşınız.



Cevap: Trafik kazalarında, boğulmalarda, kalp krizi geçiren birine, yanan birine, düşmelerde, elektrik çarpmalarında, bayılmalarda ilk yardıma ihtiyaç duyulur.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük ’ten kontrol ediniz, Kelimeleri cümle içinde kullanınız.

Cevap:



Alerji

Tahmin: Vücuttaki kabarcıklar ve kızarıklıklar

Sözcük Anlamı: Birtakım yiyecek, ilaç, toz, koku vb.ne hastalık derecesinde gösterilen aşırı tepki.

Cümlem: Benim çilek meyvesine alerjim var.



Tıbbi

Tahmin: Tıpla ilgili olan

Sözcük Anlamı: Tıpla ilgili, hekimlikle ilgili

Cümlem: Tıbbi yardım, ancak o konuda eğitimli kişilerce yapılır.



Göz Atmak

Tahmin: Bakıştırmak

Sözcük Anlamı: Kısa bir süre, fazla dikkat etmeden bakıvermek.

Cümlem: Odama şöyle bir göz attım.




2. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. İlk yardım nedir?

Cevap: Sağlık görevlileri gelene kadar yardım gereksinimi olan kişinin durumunun kötüleşmesini önlemek için yapılan işlemlerdir, ilk yardımda herhangi bir tıbbi araç gereç ya da ilaç kullanılmaz.

2. Acil durumlar için aile bireylerinin telefon numaralarının ve adreslerinin yazılı olduğu bir kâğıt hazırlamak neden gereklidir?



Cevap: Heyecanla bilgileri unutabiliriz. Bu nedenle yazmak önemlidir.

3. ilk yardım çantasının içindeki malzemelerle ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Cevap: İçindekiler düzenli bir biçimde yerleştirilmeli, zaman zaman kontrol edilmeli ve kullanım süresi dolmuş malzemeler yenileriyle değiştirilmelidir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

Metinde geçen terim anlamlı kelimeleri bularak yazınız.



Cevap:

İlk Yardım, Sağlık Görevlisi, Tıbbi Araç, 112 Acil Çağrı Merkezi, İlk Yardım Eğitimi, İlk Yardım Çantası.


4. ETKİNLİK

Metinle ilgili iki soru hazırlayarak arkadaşlarınıza sorunuz.

Cevap:



1. Soru: Acil Çağrı Merkezi telefon numarası kaçtır?

Cevap: 112

2. Soru: Sağlık görevlileri geldikten sonra onların yaptığı işleme ne denir?

Cevap: Acil yardım




5. ETKİNLİK

Metinde geçen bilgilerden yola çıkarak ilk yardım çantasında bulunması gereken malzeme listesini oluşturunuz.

Cevap:

Ateş ölçer, yara bandı, gazlı bez, yara temizleyici sıvı, cımbız, defter ve kalem, makas, cerrahi eldiven, elastik bandaj, sargı bezi, yapışkan rulo bant, pamuk, düdük, poşet, fener.


6. ETKİNLİK

Metinde geçen bilgilere göre ilk yardımın adımlarını sırasıyla yazınız.

Cevap:

  1. Adım: Koruma
  2. Adım Bildirme
  3. Adım Kurtarma

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

Pelin, annesi ve kardeşi Berkay ile parka gitmişti. Parkta oyun oynarken birden Berkay’ın yere düştüğünü gördü. Pelin, telaşla kardeşinin yanına koştu. Berkay’ın durumunu kontrol eden anne, Pelin’den ilk yardım çantasını getirmesini istedi. Pelin’in annesi, ilk yardım çantasındaki gerekli malzemeleri alarak Berkay’ın dizindeki yarayı sardı. Pelin de annesine yardımcı oldu, Annesi, Pelin’e; acil bir durumda sakin olması gerektiğini ve telaşlı olursa kimseye yardımcı olamayacağını söyledi.

Acil bir durumda sakin kalabilmek neden gereklidir? Düşüncelerinizi paylaşınız.

Cevap: İnsan telaş yapınca eli ayağı birbirine dolanır ve yardım edeyim derken daha kötü durumlara neden olabilir. Bir de telefon numaralarını unutarak yardımcı olamaz.


8. ETKİNLİK

Bilgi grafiği ile ilgili verilen soruları cevaplayınız.

Dengeli ve düzenli beslenmeye özen gösteririm. Bu şekilde beslenmek sağlığımızı korumamıza, büyümemize ve gelişmemize yardımcı olur. Arkadaşlar, peki siz dengeli ve düzenli beslenmek için neler yapıyorsunuz?

Cevap: Sağlıklı ve doğal besinler tüketiyorum. Abur cubur yemiyorum. Her besin grubundan yeteri kadar tüketiyorum. Bol su içiyorum.

1. Dengeli ve düzenli beslenmenin faydaları nelerdir?

Cevap: Sağlıklı kalmamızı sağlar, büyüme ve gelişmeye yardım eder.

2. Gün içinde ne kadar su içmeliyiz?

Cevap: 8 ile 10 bardak arası su tüketmeliyiz.

3. Gün içinde neler yemeliyiz?

Cevap: Sebze ve meyve yemeliyiz.

4. Hangi ürünleri tüketmemeliyiz?

Cevap: Açıkta satılan besinleri tüketmemeliyiz.

5. Ne tür içecekleri tercih etmeliyiz?

Cevap: Taze meyve suyu, süt ve ayran tercih etmeliyiz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

Görselleri ilişkilendirerek bir hikâye yazınız.

Cevap:

Zeynep ve Sağlıklı Yaşam Macerası

Bir gün Küçük Zeynep, güzel bir sabah uyanarak enerji dolu bir gün geçirmeye karar verdi. Zeynep’in amacı, dengeli beslenme ve spor yaparak sağlıklı bir yaşam sürmekti.

Zeynep kahvaltısını yaparken annesi ona, “Kızım, bugün okulda ve oyun oynarken enerjin yüksek olsun diye sağlıklı beslenmeye özen göstermeli ve düzenli olarak spor yapmalısın” dedi.

Zeynep, annesinin önerilerini dikkate alarak kahvaltısında bir dilim tam buğday ekmeği, biraz peynir, bir miktar meyve ve bir bardak süt tüketti. Bu besinler, Zeynep’in gün boyunca ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlamak için mükemmel bir kombinasyondu.

Okula giderken Zeynep, arkadaşlarıyla oynamayı ve enerjik bir şekilde koşmayı çok seviyordu. Ancak Zeynep, sağlıklı bir yaşam sürmenin sadece eğlenceli oyunlarla değil, aynı zamanda düzenli spor yapmakla da mümkün olduğunu öğrendi.

Zeynep’in okulu, her öğrencinin katılabileceği bir spor kulübü düzenliyordu. Zeynep, futbol oynamayı sevdiği için futbol takımına katıldı. Antrenmanlar, Zeynep’in hem bedensel hem de zihinsel olarak gelişmesine yardımcı oldu. Ayrıca, futbol oynarken yeni arkadaşlar edindi ve takım çalışmasının önemini öğrendi.

Bir gün okulunda “Sağlıklı Yaşam Haftası” düzenlendi. Zeynep, sınıf arkadaşlarıyla birlikte sağlıklı beslenmenin ve sporun önemini öğrenen bir projeye katıldı. Birlikte sebzelerden renkli tablolar yaptılar, meyve salataları hazırladılar ve spor yapmanın eğlenceli olduğunu anlatan bir tiyatro oyunu sahnelediler.

Zeynep, sağlıklı beslenme ve sporun sadece fiziksel sağlığı değil, aynı zamanda mutluluk ve enerji dolu bir yaşam tarzını da beraberinde getirdiğini fark etti. Artık Zeynep, her gün düzenli olarak besleniyor ve spor yaparak hem bedensel hem de ruhsal sağlığını koruyarak mutlu bir şekilde büyüyordu.

Sonunda Zeynep’in macerası, sağlıklı bir yaşam sürmenin ne kadar eğlenceli ve önemli olduğunu tüm arkadaşlarına göstermiş oldu.

Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya

Özel gereksinimli bireylere yönelik ne tür spor imkânları bulunduğunu araştırınız. Araştırmanızın sonucunu arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Paralimpik Sporlar: Paralimpik sporlar, özel gereksinimli bireylerin katılımına uygun olarak tasarlanmış spor branşlarıdır. Paralimpik Oyunları, dünya genelinde birçok farklı engel türünden sporcunun rekabet ettiği büyük bir etkinliktir.

Engelli Basketbolu: Tekerlekli sandalye kullanıcıları için uyarlanmış olan bu spor, hem fiziksel hem de takım çalışması becerilerini geliştirmeye yardımcı olabilir.

Yüzme: Yüzme, birçok farklı engel durumu olan birey için uygun bir spor dalıdır. Su ortamında hareket etmek, kas gücünü artırabilir ve eklem esnekliğini destekleyebilir.

At Terapisi (Hippoterapi): At terapisi, özel gereksinimli bireylerin fiziksel ve duygusal gelişimini desteklemek amacıyla kullanılan bir terapi yöntemidir. Atın hareketleri, dengeyi ve koordinasyonu geliştirmeye yardımcı olabilir.

Yürüyüş ve Koşu Grupları: Hafif düzeyde özel gereksinimlere sahip bireyler için yürüyüş ve koşu grupları, hem fiziksel aktivite sağlar hem de sosyal etkileşimi teşvik eder.

Judo ve Jiu-Jitsu: Bu sporlar, özel gereksinimli bireylerin motor becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Aynı zamanda disiplin ve öz kontrolü teşvik edebilir.

Dans ve Ritim Sporları: Dans, ritim sporları ve yoga gibi aktiviteler, özel gereksinimli bireylerin hem fiziksel hem de duygusal sağlığını destekleyebilir.

Bisiklet Sürme: Özel olarak tasarlanmış tekerlekli sandalyeler veya özel bisikletlerle bisiklet sürme, özel gereksinimli bireyler için keyifli bir fiziksel aktivite olabilir.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 228-229-230-231-232-233. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.