22 Şubat 2024, 11:15
can
Yönetici

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 140-141-144-145-146. Sayfa Cevapları


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144-145-146 Cevapları MEB Yayınları 

5. Ünite: Işığın Yansıması Cevapları 


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Durgun bir su birikintisine eğilip baktığınızda ne görürsünüz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Kendimizi görürüz. Kendi yansımamızı suyun yüzeyinde görürüz.


2. Işık tüm yüzeylerde aynı şekilde mi yansır? Söyleyiniz.



Cevap: Farklı yüzeylerde farklı şekillerde yansır. Bu nedenle tüm yüzeylerde aynı yansımaz.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları

Durgun bir su birikintisine, bir aynaya ya da bir mağaza camına baktığımızda kendi görüntümüzü görürüz. Peki, bu yüzeylerde görüntümüz nasıl oluşur?

Cevap: Bu yüzeyler saydam olduğu için gelen ışığı yansıtır ve kendimizi görürüz.




5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları

ETKİNLİK ZAMAN 1: Düzgün ve Dağınık Yansıma

Araç ve Gereçler

– Geniş bir kap
– Su

Düzgün yasıma ve dağınık yansımayı gözlemlemek

Hazırlayınız



• Sınıf arkadaşlarınızla beşerli gruplar oluşturunuz.
• Kabın içine suyu doldurunuz ve bir süre bekleyiniz.
• Kabı hareket ettirmeden durgun sudaki görüntünüze bakınız.
• Kabı hafifçe sallayınız ve hareketli sudaki görüntünüze bakınız.

Yorumlayınız

1. Durgun sudaki görüntünüzle hareketli sudaki görüntünüz arasında ne fark vardır? Bu durumun sebebi nedir? Yazınız.

Cevap: Durgun suda görüntü net, hareketli suda ise görüntü net değil. Bu durumun sebebi ışığın dalgalı suda doğrusal yansıma yapamamasıdır.




2. Yaptığınız etkinlikten yola çıkarak düzgün yansıma ve dağınık yansımayı kısaca tanımlayınız.

Cevap: Düzgün yansıma, ışığın pürüzsüz yüzeylerden aynı açıyla yansımasıdır. Dağınık yansıma, ışığın pürüzlü yüzeylerden farklı açılarda yansımasıdır.


Sıra Sizde

Aşağıdaki farklı yüzeylere gelen ışınlar gösterilmiştir. Yüzeyin pürüzlük durumuna göre yansıyan ışınları örnekteki gibi gösteriniz.



Cevap:

5. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 144 Cevapları MEB


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları MEB Yayınları

ETKİNLİK ZAMANI 2: Farklı Yüzeylerde Yansıma

Araç ve Gereçler

– Ayna
– A4 kâğıdı
– Tarak
– Oyun hamuru
– El feneri
– Alüminyum folyo
– Makas



Çok pürüzlü ve az pürüzlü yüzeylerde düzgün yansıma ve dağınık yansımayı gözlemlemek

Hazırlayınız

• Sınıf arkadaşlarınızla beşerli gruplar oluşturunuz. (Etkinliği daha kolay yapabilmeniz için bir masayı öğretmeniniz yardımıyla duvara yaslayabilirsiniz.)

• Plastik tarağı oyun hamuru yardımıyla sıranızın üzerine sabitleyiniz.



• A4 kâğıdını aşağıda verilen görseldeki gibi duvara yaslayınız.

• El fenerini açık konuma getirip tarağın üzerine görseldeki gibi tutarak paralel ışınlar elde ediniz.

• Elde ettiğiniz paralel ışınları sırasıyla ayna, buruşturulmamış ve buruşturulmuş alüminyum folyo üzerine gönderiniz.

• Gönderdiğiniz ışınların farklı yüzeylerde nasıl yansıdığını gözlemleyiniz.



Yorumlayınız

1. Ayna ve düzgün alüminyum folyo üzerine gönderdiğiniz ışınlar nasıl yansıdı? Söyleyiniz.

Cevap: Düzgün bir şekilde yansıdı.


2. Kâğıt ve buruşturulmuş alüminyum folyo üzerine gönderdiğiniz ışınlar nasıl yansıdı? Söyleyiniz.



Cevap: Dağınık bir şekilde yansıdı.


3. Ayna, kâğıt, düzgün ve buruşturulmuş alüminyum folyolar üzerinde elde ettiğiniz görüntüler nasıldı? Yazınız.

Cevap: Ayna net görüntü verdi. Düzgün alüminyum folyo görüntü net şekildeydi. Buruşturulmuş folyo ve kağıtta görüntü bulanıktı.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde

Aşağıdaki yüzeylerde ışığın hangi yansımaya uğradığını belirleyerek örnekteki gibi eşleştiriniz.

Cevap:

5. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 146 Cevapları MEB


 

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 136-137-138-139. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.