12 Şubat 2024, 20:18
can
Yönetici

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 255-257-259-260 Cevapları


“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Sayfa 255-256-257-258-259-260 MEB Yayınları” konusuna ulaşabilmeniz ve dersinizi daha iyi anlayabilmeniz için bu yayını inceleyin.

5. Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 255-256-257-258-259-260. Sayfa Cevapları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 255 Cevapları

Ayakkabılar numaralandırılırken belli bir sistem kullanılmaktadır. Ayak parmak ucu ile topuk kısmı arasındaki uzunluk ölçülerek bir ayağın ölçüsü hesaplanabilir. Santimetre cinsinden hesaplanan bir ayağa göre Türkiye’de üretilen ayakkabı numaralarının 20 santimetre ile 26 santimetre arasındaki değerleri aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Sizce ayak ölçüsü 22,3 santimetre olan bir kişi kaç numaralı ayakkabıyı tercih etmelidir?



Cevap: 35 numara

Ayakkabı numarası 34 olan bir kişinin ayak ölçüsü en fazla kaç metredir?

Cevap: 21,9 cm




5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 257 Cevapları

Etkinlik

1) Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenilen birimlere çeviriniz.

Cevap:

a) 32 m =0,032 km
b) 13 200 km = 13 200 000 m
c) 92 m =920 dm
ç) 514 dm = 51 400 mm
d) 3500 cm = 350 dm
e) 12 000 mm 12 m




5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 259 Cevapları

Etkinlik

1) Asfaltlama çalışması yapan bir belediye 23 km’lik bir yolun 1700 m’lik kısmını tamamlamıştır. Asfaltlanmayan yolun uzunluğunu kilometre cinsinden bulunuz.

2) Aşağıda verilen soruların cevaplarını bulmacadaki uygun yerlere yazınız.

a) 1 metrenin 1000 katı olan uzunluk ölçme birimidir.
b) 10 santimetrelik uzunluk ölçme birimidir.
c) 1 milimetrenin 10 katı olan uzunluk ölçü birimidir.
ç) 1 metrenin 1/1000’i  olan uzunluk ölçme birimidir.
d) Temel uzunluk ölçme birimidir.



Cevap:

5. Sınıf Matematik 259. Sayfa Cevapları MEB


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 260 Cevapları

Pekiştirelim

1) 7 m uzunluğunda bir ip, 10 cm’lik eş parçalara ayrılacaktır. Buna göre ipten kaç eş parça elde edilir?



2) 0,36 km’lik yolun yarısını yürüyen Eda’nın geriye kaç desimetrelik yolu kalmıştır?

3) Uzunlukları sırasıyla 1200 mm, 480 dm ve 0,005 km olan üç boru uç uca ekleniyor. Buna göre oluşan borunun uzunluğu kaç metredir?

4) Yandaki başlangıç noktasından yola çıkan Ahmet ve Ece belirtilen yönlere doğru sırasıyla 4100 dm ve 320 000 mm doğrusal olarak yürüyeceklerdir. Yürüyüşleri sonunda Ahmet ile Ece arasındaki mesafe kaç metre olur?

5) Şevval’in bir adım uzunluğu 40 cm’dir. Turgay’ın bir adım uzunluğu 300 mm’dir. Şevval ve Turgay’ın adım uzunlukları her seferinde aynı olmak şartıyla Şevval A noktasından B noktasına ulaşmak için 12 adım atmıştır. Buna göre Turgay B’den A’ya kaç adımda ulaşmıştır?



6) Evi ile okulu arasındaki mesafe 700 m olan Soner evinden okula gitmek için yola çıkmıştır. Soner yolun 2/7’sini gittikten sonra kitabını unuttuğu için geri eve dönmüş sonra okula gitmiştir. Soner’in toplam kaç kilometre yol gittiğini bulunuz.

Cevap:

5. Sınıf Matematik 260. Sayfa Cevapları MEB

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 253-254 Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.




HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.