10 Mayıs 2025, 22:10 |
5. Sınıf Sosyal Bilgiler (2. Kitap) Cevapları Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayınları“5. Sınıf Sosyal Bilgiler 2. Ders Kitabı Cevapları Sayfa 142-143-144-145” konusunu burada bulabilirsiniz. Daha fazla ders cevapları için inceleyin. 5. Sınıf MEB Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Sayfa 142-143-144-145 (2. Kitap)İçindekiler 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları (2. Kitap)Aşağıdaki tabloda değerler numaralandırılarak verilmiştir. Verilen soruları tablodaki değer numaralarını kullanarak ilgili alana cevaplayınız (Bir numarayı birden fazla cevap alanında kullanabilirsiniz.). Ecem, sosyal medya hesaplarının güvenliği için doğum tarihi, sıralı sayılar gibi kolay tahmin edilebilen şifreler belirlememektedir. Ayrıca şifrelerini başkaları ile paylaşmamaktadır.” Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır? Cevap: 4. Mahremiyet, 3. Sorumluluk “Hüseyin, led ampullerin düşük maliyetle yüksek verimlilik sağladığı bilgisini babası ile paylaşmıştır. Bu bilgi üzerine Hüseyin ve babası evlerinin aydınlatmasında led ampul kullanmaya karar vermişlerdir.” Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır? Cevap: 7. Tasarruf, 3. Sorumluluk “Defne, seyir hâlinde telefona bakan otobüs şoförünü “Seyir hâlinde cep telefonu ile uğraşmak kazalara ve can kayıplarına yol açabilir. Telefona birkaç saniyelik bir bakış bile büyük risk taşır. Lütfen trafik kurallarına uyunuz. Benim yaşama hakkımı tehlikeye atıyorsunuz.” diyerek uyarmıştır.” Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır? Cevap: 6. Saygı, 9. Adalet, 2. Duyarlılık 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları (2. Kitap)5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları (2. Kitap)Gümüşhane’de yaşayan Leyla ve ailesi, üniversite sınav sonuçlarının açıklandığını televizyondan öğrenince büyük bir heyecan yaşadılar. Leyla, bilgisayar üzerinden öğrenci sistemine giriş yaparak Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Eczacılık Bölümünü kazandığını öğrendi. Leyla, beş yıl Afyonkarahisar’da yaşayacağı için barınma sorununu çözmesi gerekiyordu. Bu sorunu çözmek isteyen Leyla, genel ağ üzerinden devlet yurduna başvurdu. Ailesinin göndereceği parayı alabilmek için çevrim içi bankacılık hesabı açtırdı. Bir süre sonra devlet yurdu çıktığını öğrenen Leyla, kalacağı yurt ve eğitim göreceği okul arasındaki ulaşımın nasıl sağlandığını araştırmaya başladı. Genel ağdan ulaştığı Afyonkarahisar Belediyesinin iletişim numarasını aradı. Belediye otobüslerini kullanarak okuluna gidebileceğini ve belediye otobüslerinde kullanmak üzere bir ulaşım kartı çıkartması gerektiğini öğrendi. Okulu için hazırlıklarını tamamlayan Leyla, üniversitenin açılma vakti geldiğinde ailesiyle Afyonkarahisar’a gitti. Eşyalarını yurduna bırakıp önce ailesiyle birlikte üniversiteye giderek öğrenci işlerine gerekli belgeleri teslim etti. Sonra belediye otobüsünde kullanmak üzere bir ulaşım kartı çıkarttı. Daha sonra hep birlikte Afyonkarahisar mutfağının geleneksel lezzetlerinden olan haşhaşlı bükme ve Afyon sucuğunun tadına baktılar. Afyonkarahisar’a 16 km mesafede bulunan Büyük Taarruz Şehitliği ve Atatürk Anıtı’nı da ziyaret ettiler. Fotoğraf makinesiyle çok güzel kareler çeken Leyla, son olarak ailesini memleketine uğurlayıp kalacağı yurda döndü. Leyla’nın kullandığı teknolojik ürünleri belirleyiniz. Bu teknolojik ürünlerin hangi teknoloji alanına ait olduğunu yazınız. Cevap: Aşağıdakilerden hangisi Leyla’nın kullandığı teknolojik ürünlerin, onun sosyal yaşantısına etkilerinden biri değildir? A) Zamandan tasarruf sağlamıştır. Cevap: D 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları (2. Kitap)Aşağıdaki metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız. Öğrencilere çevre bilincini ve sürdürülebilirlik kavramını benimsetmek, buna ilişkin uygulamaları göstermek ve uygulatmak amacıyla İstanbul’da “Okulum ve Çevrem” projesi hayata geçirildi. Projenin uygulandığı bir okulun iç aydınlatma ihtiyacını karşılamak için çatıya 10 kilovat kapasiteli, güneş enerjisine dayalı elektrik üretim sistemi kuruldu. Bu sayede güneş panelleri, binanın toplam enerji ihtiyacının yüzde 40’ını karşıladı. Okuldaki tüm aydınlatmalar tasarruflu ve sensörlü lambalarla değiştirildi. Ayrıca okulun lavabolarındaki tüm bataryalar için fotoselli olanlar tercih edildi. Böylece bu proje ile enerji verimliliği sağlanarak doğal kaynakların ve çevrenin korunmasına katkıda bulunuldu. “Okulum ve Çevrem” projesi kapsamında öğrencilerde aşağıdaki becerilerden hangisinin gelişmesi beklenemez A) Bilinçli tüketici olmak Cevap: B “Okulum ve Çevrem” projesi kapsamında tasarruf sağlamak için neler yapılmıştır? Yazınız. Cevap: · Okulun çatısına 10 kilovat kapasiteli, güneş enerjisine dayalı elektrik üretim sistemi kuruldu. “Okulum ve Çevrem” projesi kapsamında yapılan çalışmaların ne gibi faydaları olmuştur? Yazınız. Cevap: Okulum ve Çevrem projesi, okulun elektrik ihtiyacını karşılamıştır. Elektrik tüketiminin azalması ve enerji verimliliğinin artmasını sağlamıştır. Lavabo bataryalarının yenilenmesi, ihtiyacı karşılayan suyun verimli kullanılmasına yardımcı olarak israfı engellemiştir. |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |