20 Eylül 2022, 09:44 |
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşama Sevinci Metni Cevapları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 206. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. “Yaşama sevinci” sözü size ne çağrıştırıyor? Cevap: Bu söz bana yaşamın güzel yönlerini görmeyi ve kişinin keyif aldığı şekilde yaşamasını çağrıştırıyor. 2. “Yaşama sevinci” ile ilgili ezberlediğiniz şiiri arkadaşlarınıza okuyunuz. Cevap: ÇOK GÜZEL ŞEY Yaşamak güzel şey doğrusu Melih Cevdet ANDAY – Öğretmeniniz okuma sırasında numaralı (1, 2, 3) yerlerde duracaktır. Öğretmeninizin durduğu yerlerde aşağıdaki soruları cevaplayınız: 1) Münevver teyze, postacıyı gördüğünde ne yapmış olabilir? Cevap: Postacıya kendisine mektup getirip getirmediğini sormuş olabilir. 2) Yazar, kendine ne söz vermiş olabilir? Cevap: Münevver teyzeyi ziyaret edip onunla ilgilenmeye söz vermiş olabilir. 3) Yazar, mektubu okuduktan sonra Münevver teyze neler hissetmiş olabilir? Cevap: Münevver teyze kendini çok mutlu hissetmiş olabilir. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 208. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKOkuduğunuz metinde geçen kelime grubu ve kelimeleri anlamlarından yola çıkarak bulunuz. Cevap: 1. Gelmesini beklemek. → YOLUNU GÖZLEMEK 2. ETKİNLİKa) “Yaşama Sevinci” adlı metindeki anlatıcının ve Münevver teyzenin yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz? Yazınız. Cevap: Anlatıcı – Hissettiklerim: Komşumuzun yalnız hissetmesi karşısında üzüntü duyardım ve ona yardım etmek isterdim. Münevver teyze – Hissettiklerim: Kendimi yalnız hissettiğim için üzülürdüm. Mektubu okuduktan sonra sevinir, mutlu olurdum. b) Münevver teyzenin duygu ve düşüncelerini kendinizi onun yerine koyarak sadece beden dilinizle anlatınız. c) Yazar, Münevver teyze için nasıl bir iyilikte bulunuyor? Cevap: Yazar, Münevver teyzenin yalnızlığını gidermek ve onu mutlu etmek istiyor. Okuma-yazma öğrenince küçük yaşına rağmen ona mektup yazıyor. Güzel bir davranış sergiliyor. 3. ETKİNLİKOkuduğunuz metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz. Cevap: Olay: Münevver teyzenin postacıya sürekli mektup gelip gelmediğini sorması, yazarın bunun sebebinin Minevver teyzenin yalnızlığı olduğunu öğrenmesi ve ona mektup yazması Kişiler: Münevver teyze, postacı, Muzaffer (yazar), yazarın annesi Yer: Münevver teyzenin evinin penceresi Zaman: Geçmiş zaman Anlatıcı: 1. tekil kişi (yazar) 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 209. Sayfa Cevapları4. ETKİNLİKa) Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki kutucukları doldurunuz. Cevap: Münevver teyzenin sorunu postacıya devam olarak kendisine mektup gelip gelmediğini sormasıdır. Sorunun nedeni kimsesi olmadığı için ona mektup yazacak kimse yoktur. Anlatıcının çözümü okuma-yazma öğrenince Münevver teyzeye mektup yazmaktır. Ben olsaydım Münevver teyzeye mektup yazmak yerine onu ziyaret eder, sohbette bulunurdum. 5. ETKİNLİKOkuduğunuz metinden yararlanarak Münevver teyze ile ilgili iki öznel, iki nesnel cümle yazınız. Cevap: Öznel cümleler:
Nesnel cümleler:
6. ETKİNLİKa) Okuduğunuz metinle aşağıdaki şiiri tür ve biçim yönünden karşılaştırınız. Cevap: Okuduğumuz metin bir hikayedir, ancak bu şiirdir. Hikaye düz yazı ile yazılırken şiir dizeler halinde yazılmıştır. b) Okuduğunuz metin ile bu şiirin başlığı sizce neden aynı olabilir? Cevap: İki metinde de yaşamın güzel yönlerinden bahsedilmiştir. c) Metinde ve şiirde aynı konu mu işlenmiştir? Arkadaşlarınızla tartışınız. Cevap: Benzer konular işlenmiştir. Şiirde yaşamın güzelliği, metinde de yaşamın insanların birbirlerine yardım etmeleriyle güzel olabileceği anlatılmıştır. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 210. Sayfa Cevapları7. ETKİNLİK“Çocuk gibi sevinmek” sözünü hangi durumlarda kullanırsınız? Bu söz, metinde hangi durumda kullanılmıştır? Açıklayınız. Cevap: Bu deyimi bir insanın bir çocuk kadar saf şekilde mutlu olduğu durumlar için kullanırım. Metinde de Münevver teyzenin gerçek ve saf bir mutluluk duyması anlamında kullanılmıştır. 8. ETKİNLİKAşağıdaki cümleleri koyu renkte yazılan kelimelere dikkat ederek okuyunuz. Soruları cevaplayınız. Cevap: Münevver teyzenin haberi yok ama birlikte bekliyoruz postacıyı. a) Bu kelime düşüncenin akışını değiştirmiş midir? Açıklayınız. Cevap: Değiştirmiştir. Bu kelime biri olumlu biri olumsuz iki cümlenin arasında yer almaktadır. b) Koyu yazılan kelimeler, cümleye nasıl bir anlam katmıştır? Yazınız. Cevap: Bu kelimeler cümleye karşıtlık anlamı katmıştır. 9. ETKİNLİKAşağıda verilen cümlelerdeki boşluğa, uygun bağlantı ve geçiş ifadeleri yazınız. Cevap: • Günlerce çalıştı ……ama…… işi zamanında teslim edemedi. 10. ETKİNLİKa) Aşağıdaki cümlede köşeli ayraç niçin kullanılmıştır? Yazınız. Halikarnas Balıkçısı [Cevat Şakir Kabaağaçlı (1890-1973)] en güzel eserlerini Bodrum’da yazmıştır. Cevap: Yay ayraç içinde kullanılan bir bilginin yeniden ayraç içine alınmasıyla kullanılmıştır. b) Köşeli ayraca örnek verebileceğiniz bir cümle kurunuz. Cevap: Kütüphanemize Türk edebiyatı tarihi kitapları [ En başta Resimli Türk Edebiyatı Tarihi (Nihat Sami Banarlı) ] alınmalı. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 211. Sayfa Cevapları11. ETKİNLİKAşağıda bir hikâyenin serim ve çözüm bölümleri verilmiştir. Bu bölümlerden yararlanarak hikâyenin düğüm bölümünü tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık koymayı unutmayınız. Cevap: BİRLİKTEN DOĞAN KUVVET Selim okuldan eve dönerken kırtasiye dükkânına uğradı. Kap kâğıdı ve bant satın aldı. Yolda arkadaşları Harun, Furkan ve Kemal’le karşılaştı. Çocuklar: Arkadaşlarına: Selim “Bana çok yardımcı oldunuz arkadaşlar. Şimdi hepimiz basketbol maçını hak ettik.” dedi. BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK1. Paylaşmanın, bir olmanın önemini anlatan atasözleri, özdeyişler bulunuz. Cevap: Atasözleri
Özdeyişler
2. “Yardımlaşmak niçin önemlidir ve yardımlaşmanın topluma ne gibi katkıları olur?”konulu bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki maddelere dikkat ediniz. Cevap: Yardımlaşma toplumsal huzurun ve refahın sağlanmasında büyük bir öneme sahiptir. Yardımlaşma ile birlikte ihtiyaç sahiplerinin ihtiyacı giderilir, mutsuz kimselerin üzüntüsü yok olur. Böylece insanlar arasında dayanışma ve güven artar. Böyle huzurlu bir toplumda insanlar çalışmaktan ve üretmekten mutluluk duyar. Toplumsal gelişme ve kalkınma artar. İnsanlar arasında sevgi ve saygı süreklilik gösterir. Toplumun ihtiyaç duyduğu tüm maddi ve manevi değerler yardımlaşma ile yerini bulur. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 199-200-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
18 Nisan 2022, 21:45 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3175 |
Bügün çok güzel türükçe dersi işledik bütün derslerinin çocuk güzel |
18 Nisan 2022, 23:05 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3175 |
Türkçe dersi denince aklıma gelen ilk yer forumdirilis mükemmel |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |