Cevap Yaz
17 Kasım 2021, 10:08
Donatello
Yönetici

6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları 134-135-136-137-138-139-140. Sayfa



6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 5. Tema DOĞA VE EVREN (Rüzgâr) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. 

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Rüzgârın oluşumu, çok görüldüğü bölgeler ve yol açtığı olaylar hakkındaki araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Güneş ışınları yeryüzünü ısıtır. Isınan yeryüzü de üstündeki havayı ısıtır. Isınan hava genleşir; yoğunluğu azalır. Ve yükselmeye başlar. Isınan hava yükselirken onun boşalttığı yere yukarıdaki serin (daha az sıcak) hava kayar. Bütün bu hareket halindeki hava da aslında rüzgârdır.

1. ETKİNLİK

a) Şiirde yer alan anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını tablonun soluna yazınız. Ardından kitabınızı sıra arkadaşınızla değiştiriniz. Arkadaşınızın belirlediği kelime ve kelime gruplarının anlamını şiirden yararlanarak tahmin ediniz.

Katran: Organik maddelerden kuru damıtma yoluyla elde edilen, sıvı yağ kıvamında, kara renkte, ağır, is kokulu, suda erimeyen bir madde.

Haşhaş: Gelincikgillerden, kapsüllerinden afyon elde edilen, tohumlarından yağ çıkarılan bir yıllık ve otsu bir kültür bitkisi.

Kıraç: Verimsiz veya susuz, bitek olmayan (toprak).

b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümle içinde kullanınız.

  • Fabrikadan çıkan katmanlar denize karışmasın diye filtre kullanıyoruz.
  • Haşhaş tarlalarının orada buluşmak için sözleştiler.
  • Kıraç topraklarda daha fazla kalamayız.

2. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde isimleri sayı yönünden belirten kelimelerin altını çiziniz.

İki çocuk okula doğru yürüyor.
Bütün ağaçlar yanmış, sadece bir ağaç bu yangından kurtulabilmiş.
Dördüncü öğrenci soruyu yanıtlasın.
Herkese çeyrek ekmek düşüyor.
İnsanlar yılda en az yirmişer kitap okumalı.

b) Aşağıdaki cümleleri uygun sayı sıfatları ile tamamlayınız.

Bir haftada …….yedi……. gün vardır.
……İkinci…….. yarışmacı gümüş madalya aldı.
Kahvaltıda ……çeyrek…… ekmek yedim.
…..Dörder…….. kişilik gruplara ayrılarak bu ödevi tamamladık.
Ali, bu ay …….üç…… maaş ikramiye aldı.
Gözde …….beşinci…… katta oturuyor.
Günlük ……yüz elli……. lira kazanıyor.

3. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde isimleri işaret yoluyla belirten kelimelerin altını çiziniz.

Bu kitap diğerlerinden daha uzundur.
Okuma yarışmasında şu çocuk birinci oldu.
O oyun çok eğlenceliydi.
Çocuklar diğer öğretmen ile konuşmaya devam ettiler.

b) Aşağıdaki cümlelerde bulunan işaret sıfatlarını yuvarlak içine alınız.

Öyle hatalar yaptı ki arkadaşları bile artık onun eskisi kadar form tutabileceğine inanmıyordu.
Çocuklar, elinizdeki bu resim 15. yüzyıldan kalma bir tarihî eserdir.
Diğer dergi bu hikâyeye yer vermemiş.
Bu fare oyun oynamak için tasarlanmış.
Âdem, şu bilgisayar tam senin istediğin özelliklerde.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden yararlanarak yanıtlayınız.

1. Şair, ikinci dörtlükte rüzgârın nereyi gezdiğini söylüyor?

CEVAP: Kıyılar boyunca gezdiğini söylüyor.

2. Şair, üçüncü dörtlükte rüzgârı neye benzetiyor?

CEVAP: Rüzgarı çobana benzetiyor.



3. Şaire göre rüzgâr köylerde neler yapıyor?

CEVAP: Rüzgar köyde beşik sallıyor, çalışanlara yardım ediyor, toprağa göz atıyor.

4. Şair, “Sorsaydım söylerdi herhâlde,/ Soramadım.” dizeleriyle ne anlatmak istiyor?

CEVAP: Rüzgarın hızına yetişemediği için ona ne yaptığını soramadığını anlatmak istiyor.

5. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki dizelerin sonundaki ses benzerliklerini belirleyiniz ve kutucukların içine yazınız.

Besbelli denizden çıkıp
Kıyılar boyunca gitmiştir.
Tuz kokusu, katran kokusu, ter kokusu
Yüreğini allak bullak etmiştir.

git-miştir.
et-miştir.

miştir: redif
-t: yarım kafiye

Sonra başlamış tırmanmaya dağlara doğru
Bulutları koyun gibi gütmüştür.
Okşayıp otları yaylalarda
Büyütmüştür.

güt-müştür.
büyüt-müştür.

müştür: redif
-üt: tam kafiye

b) Aşağıdaki şiirde yer alan redifleri ve kafiyeleri belirleyerek şiirin yanındaki boşluğa yazınız.

gibi
tipi
-i: yarım kafiye

atar
yatar
atar: Tunç kafiye

yaz
ayaz
yaz: Tunç kafiye

eser
keser
eser: Tunç kafiye

evlerde
alevlerde
-lerde: redif
-ev: tam kafiye

gözler
özler
-ler: redif
-öz: tam kafiye

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki fotoğraflarla ilgili soruları cevaplayınız.

1. Birinci fotoğrafta hangi doğa olayı yaşanmaktadır?

CEVAP: Fırtına yaşanmaktadır.

2. Birinci fotoğraf çekildikten on dakika sonra hangi olaylar yaşanabilir?

CEVAP: Can ve mal kaybı yaşanabilir. Devrilen ağaçlar nedeniyle yollar kapanabilir.

3. İkinci fotoğrafta aracın üzerine düşen nedir?

CEVAP: Ağaç düşmüştür.

4. İkinci fotoğrafta aracın üzerine neden bir şeyler düşmüş olabilir?

CEVAP: Fırtına, kasırga veya hortum gibi bir doğa olayı sonucu düşmüş olabilir.

7. ETKİNLİK

Öğretmeninizin temayla ilgili hazırlayacağı kelime ve kavram havuzundan bir kâğıt çekiniz ve onun hakkında üç dakikalık konuşma yapınız.
• Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.

CEVAP: Doğa Olayları

Doğamız bizlere türlü güzellikler sunar. Bunun yanında bazı olumsuz doğa olayları da vardır. Bunlar deprem, hortum, volkanik patlama, çığ gibi olaylardır. Doğa olaylarını engellemenin bir yolu yoktur. Ancak bu olaylardan etkilenmeyi en aza indirmenin yolları vardır. Bunların başında tedbir gelmektedir. Her insan bulunduğu bölgeye göre karşılaşacağı doğa olaylarına hazırlıklı olursa can ve mal kaybı az olur.

8. ETKİNLİK

Belirlediğiniz reklam metninde kullanılan dili ve görselleri eleştirel bakış açısıyla inceleyiniz. Ardından yağmurda bozulmayan ve kırılmayan bir şemsiyeyi tanıtan reklam metninizi aşağıya yazınız.

• Reklam metninizi kendi çizdiğiniz görsellerle tamamlayabilirsiniz.
• Etkinlik tamamlandıktan sonra isterseniz metninizi sınıf panosunda sergileyebilirsiniz.

CEVAP: Büşra Şemsiyeleri

Yağmur sizi korkutmasın,
Şemsiyeniz bozulmasın,
Kıyafetiniz ıslanmasın!

Sizi tamamen koruyan ve bozulma ihtimali yüzde sıfır olan Büşra Şemsiyeleri ile tanışın. Artık daha güvenli ve sağlıklı yolculuk edeceksiniz. Büşra Şemsiyeleri ile yağmur artık dostunuz!

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 140. Sayfa Cevapları

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Sizce insanlar hayvanların doğal yaşam alanlarını kısıtlıyor mu? Cevabınızı internet sitelerindeki haberlerle destekleyerek defterinize yazınız. Araştırmanızın güvenliği için “edu.tr” ve “gov.tr” uzantılı internet sitelerini tercih ediniz.

CEVAP: Bence insanlar hayvanların doğal yaşam alanlarını kısıtlıyor. İnsanlar devamlı olarak binalar inşa ediyor. Bu durum canlıların yaşam alanlarının daralmasına yol açıyor. Böylece hayvanlar başka yerlere göç etmek, yeni yaşam alanları bulmak zorunda kalıyor. Bunun dışında avcılık faaliyetleri de yabani hayvanların yaşam alanlarından uzaklaşmasına ve sayılarının azalmasına neden oluyor. İnsanların plastik atıklarının denizleri doldurması sonucunda deniz canlıları artık rahat yaşayamaz hale gelmiştir. Tüm bunlar doğanın dengesinin bozulması anlamına gelmektedir.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları 128-129-130-131-132-133. Sayfa başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.