21 Kasım 2024, 14:39 |
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 Cevapları MEB Yayınları7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19 Cevaplarıİçindekiler
7. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Martı Metni Cevapları7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Sınırları zorlamak elinden gelenden fazlası için çaba göstermektir. Kişinin hedefine ulaşmak için sürekli mücadele etmesidir. 2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız. Cevap: Azim engelleri aşma çabasıdır. Her başarının arkasında azim vardır. İnsan başarıya ulaşmak için türlü zorluklarla karşılaşır. Bu zorluklar karşısında azimle çalışırsa zorlukları aşar. Adım adım başarıya yaklaşır, en sonunda da istediğini elde eder. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları MEB Yayınları1. ETKİNLİK Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15. Sayfa Cevapları MEB Yayınları2. ETKİNLİK A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız. 1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız. Cevap: Martılar sahilden bir mil uzaklıkta bir balıkçı teknesinin yakınında yiyecek için mücadele etmektedir. 2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız. Cevap: Diğer martılar sadece yiyecek için uçarken martı Jonathan uçmayı sevdiği için uçmaktadır. 3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız. Cevap: Martının hedefi hızlı uçmaktı ve bir hafta süren çalışmadan sonra, hız hakkında, yaşayan 4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz. Cevap: Martı Jonathan suya çakıldıktan sonra tüm mesele yüksek bir hızda kanatları dümdüz tutabilmek, diye 5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Kendimi derslerimde başarılı olmak, hızlı kitap okumak ve bisiklete binmek gibi konularda geliştirmek istiyorum. B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız. Cevap: 1. Diğer martılar Martı Jonathan’ı görse ne düşünürdü? 2. Siz de martı olsaydınız nereye uçmak, neler yapmak isterdiniz? 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları3. ETKİNLİK “Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız. Cevap: Her insanın hayatta gerçekleştirmek istediği hedefler vardır. Ancak bu hedeflere ulaşmak kolay değildir. Kişi önce bir plan yapmalı, ardından o plana göre çalışmalıdır. Yoluna türlü engeller çıksa da bu engelleri azmini kaybetmeden, mücadeleyi bırakmadan çalışarak aşmalıdır. Sonunda hedeflerine ulaşmanın ve başarının tadını aldığında duyacağı mutluluğu düşünmelidir. 4. ETKİNLİK A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız. Cevap:
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 17. Sayfa Cevapları MEB YayınlarıB) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız. Cevap: MAYMUN KRAL Maymun Wukong ormanın kralı olduğunu öğrendikten sonra oldukça kibirli davranmaya başladı. Bu kibir ormandaki herkesi rahatsız ediyordu. Ancak o emirler yağdırmaya devam ediyordu. Önce aslanlar terk etti ormanı, sonra da filler. Tüm hayvanlar artık ormanın kasvetli havasından rahatsız olup gidiyordu. Sonunda geriye ne bir fare ne kurbağa kaldı. Wukong artık kimseye emir vermiyordu. Çünkü emir verecek kimse yoktu. Ağaçtan ağaca zıplarken bir anda yere düştü ve acıyla bağırdı. Kimse onu iyileştirmeye gelmedi. Ağaçlarla konuşmaya çalıştı ama ağaçlar cevap vermedi. Günler günleri kovaladı ve Wukong yalnızlıktan gözyaşlarını tutamadı. Bir damla gözyaşı yere akıp bir kuşa dönüştüğünde Wukong şaşkına döndü. Bu kuş uçup gitti ve yanında ormanın tüm hayvanlarıyla geri geldi. Wukong onları gördüğünde öyle sevindi ki! Orman halkı bir araya gelmenin sevinciyle büyük bir kutlama yaptı. Wukong artık adil ve sevgi dolu bir kral olmaya söz verdi. Artık orman eskisinden daha neşeli ve hayat doluydu. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18. Sayfa Cevapları MEB Yayınları5. ETKİNLİK Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız. Mavi, kırmızı, sarı, siyah ve yeşil renkli fular takan beş martı, içlerinden en hızlı uçanın kim olduğunu belirlemek için bir yarış düzenlemişlerdir. Bu yarışın sonucuyla ilgili şunlar bilinmektedir: • Siyah fular takan martı, yarışı üçüncü sırada tamamlamıştır. • Yeşil ve kırmızı renkli fular takan martılar, yarışı art arda tamamlamıştır. • Yarışı birinci veya ikinci sırada bitiren martının fular rengi mavi değildir. Bu bilgilere göre aşağıdaki sıralamalardan hangilerinin bu yarışın sonucuna uygun olduğunu belirleyerek işaretleyiniz. Cevap: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları6. ETKİNLİK Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturucak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız. Cevap: Her sabah binlerce martı …..…bir lokma yiyecek…….. için mücadeleye girişiyordu. 7. ETKİNLİK Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz. GELECEK DERSE HAZIRLIK Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız. Cevap: Gülten Dayıoğlu 1935 yılında Kütahya’da doğdu.Bir süre İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinde okudu; aslında kalbinde ilkokul öğretmeni olmak vardı. Bu hayalini, dışarıdan sınavlara girerek gerçekleştirmeyi başardı. İlkokul öğretmenliği, zaten iyi bir gözlemci olan Dayıoğlu’na çocukları daha iyi anlama ve tanıma becerisi kazandırdı. 15 yıllık öğretmenlik hayatından sonra, daha fazla çocuğa ulaşmak, onların eğitimine, gelişimine katkıda bulunmak amacıyla öğretmenliği bıraktı. Hayatına, çocuk edebiyatı alanında eserler veren bir yazar olarak devam etti. Aslında yazarlık hayatı çok daha önce başladı. Daha ilkokuldayken öğretmeni, onun yaratıcılığını ve yazarlık gücünü fark etti ve ona bu yeteneklerini geliştirme konusunda yol gösterdi. 15 yaşına geldiğinde, ilk hikâyesi yerel bir gazetede yayımlandı. Bunu Bahçıvan’ın Oğlu isimli ilk kitabı izledi. O zamandan şimdiye yetmiş kitabı yayınlandı. Kitapları defalarca basıldı. Nesilden nesile kalan değerli miraslar olarak her yeni kuşak tarafından zevkle okundu. Dayıoğlu’nun yayınlanmış yirmiden fazla radyo ve televizyon oyunu da vardır. Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |