30 Kasım 2021, 18:59
Donatello
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 173-174-175-176-177. Sayfa Cevapları ATA Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 Cevapları ATA Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşadıklarım ve Düşlediklerim Metni Cevapları 


6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 173. Sayfa Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

En beğendiğiniz hikâye ve roman yazarının adını arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından yazarın, eserlerini nasıl yazdığıyla ve yazdıklarının kendi hayatından izler taşıyıp taşımadığıyla ilgili yaptığınız araştırmalardan edindiğiniz bilgileri açıklayınız.

Cevap:

En sevdiğim yazar Gülten Dayıoğlu’dur. Çocuklar ve gençler için kitaplar yazmaktadır. Onun bu kitapları yazmasında hayata bakış açısı etkili olmuştur. Kendisi ilkokul öğretmenliği yapmış; işçi çocuklar hakkında araştırmalar yapmış bir yazardır. Çocuklar ve gençlerle bu kadar ilgilenmesi kitaplarında onları seçmesine, onlarla empati yapmasına neden olmuştur.




6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 175. Sayfa Cevapları

1. ETKİNLİK

a) Metinde yer alan anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Ardından metinden hareketle bu kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin ediniz.

Cevap:

Kement: Hayvanları yakalamak için kullanılan, ucu ilmikli, kaygan uzun ip.



İrdelemek: Bir konunun incelenmesi ve eleştirilmesi gereken bütün yönlerini birer birer incelemek.

Fantezi: Sonsuz, sınırsız hayal.

Fuar: Belli zamanlarda, belli yerlerde ticari mal sergilemek amacıyla açılan büyük sergi.

Tetiklemek: Harekete geçirmek.



Tutukevi: Tutukluların kapatıldığı yer.

b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.

Cevap:

Kovboy atına doğru bir kement salladı.



Bu konuyu daha fazla irdeleme lütfen.

Fantezilerini bir deftere yazar, öykülerini kimseye göstermezdi.

Geçen yıl kitap fuarında o da vardı.

Sağlıksız yaşaması bu hastalığı tetiklemiş olabilir.



Tutukevinin önünden geçerken düşüncelere daldı.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafta kişilerin, nesnelerin ya da diğer şeylerin yerini belli belirsiz tutan kelimeleri bularak altlarını çiziniz.

Cevap:

“Dün sabah okula geldiğimde ‘Biri seni arıyor.’ dediler. Biraz okulun içinde dolaştım ve beni arayan kişinin kim olduğunu bulmaya çalıştım. Bu arada herkes beni arayan kişinin kim olduğunu merak etmeye başladı. Arkadaşlarımın birçoğu benimle beraber o kişiyi aramaya başladı. En sonunda okulun içinde yabancı birinin olduğunu fark ettim ve ona ‘Kimi arıyorsunuz?’ dedim. Adam şaşkın bakışlarla ‘Seni arıyorum Oğuz.’ dedi.”




6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 176. Sayfa Cevapları

3 ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimeleri belgisiz zamir görevinde kullanarak cümleler oluşturunuz.

Cevap:

biri – kimi – herkes
hepsi – birkaçı – bazısı

Dün akşam biri seni arıyordu.



Bu işler kimi için zordur.

Herkes nereye gitti böyle?

Sinemaya hepsi gidecekmiş.

Ne yazık ki birkaçı ödevini yapmamış.



Bazısı yalan söylemeyi hiç beceremez.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri örnekteki gibi uygun zamirlerle tamamlayınız.

Cevap:

Mustafa ve Murat kütüphaneye gitti. ⟶ Onlar kütüphaneye gitti.
Ayça bütün kitapları okudu. ⟶ O bütün kitapları okudu.
Ali, Ahmet ve ben oyun oynayacağız. ⟶  Biz oyun oynayacağız.
Şerife ve Gözde, lütfen buraya gelin! ⟶ Siz, lütfen buraya gelin!
Kübra, Pınar ve Kader bu mamayı çok seviyor. ⟶ Onlar bu mamayı çok seviyor.



5. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Yazarın annesi, kızından bahsederken hangi örnekleri kullanmaktadır?

Cevap: Annesi kızından bahsederken “Benim kız öyle yaramaz ki gün olur düz duvara tırmanır, gün olur gökyüzüne kement atar.” demektedir.

2. Yazar “gökyüzüne kement atmak” deyimiyle mesleğini neden örtüştürmektedir?

Cevap: Çünkü; düşler, düşünceler, türlü fanteziler, en çok da yüreğine sığdıramayacağım kadar sevgi ve coşkuyu yakalıyormuş.

3. Yazarın okurları, yazarın eserlerini yazarken yaptığı açıklamayı neden yeterli bulmamaktadır?

Cevap: Eserler yazılmadan önce, yazılış aşamasında ve hatta yayımlandıktan sonra olup bitenleri ayrıntılarıyla bilmek istemektedirler.

4. Yazarın anıları, kitaplarına nasıl etki etmiştir?

Cevap: Yaşam boyu, beni derinden etkileyen, sevindirip coşturan, güldürüp şaşırtan, içini acıtıp ağlatan, ürkütüp korkutan nice olayla karşılaşmış. Sonra her şeyi sindirip özümsemiş, bileştirerek, bin bir renkli çiçek demetini andıran öykülere, romanlara dönüştürmüştür.

5. Yazar Alkatras Cezaevi’ne gittiğinde neler yaşamıştır?

Cevap: Orası artık, tutukevi değilmiş. Açık bir müze görünümündeymiş. Hücreleri gezerken sanki Alkatras Kuşçusu olarak adlandırılan hükümlüyü görür gibi olmuş.


6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 177. Sayfa Cevapları

6. ETKİNLİK

Metinle ilgili düşüncelerinizi aşağıya yazınız.

Cevap:

Okuduğum metni beğendim çünkü ………..bu metin bir yazarın duygu ve düşünce dünyasını anlamamızı sağlıyor……….

Okuduğum metni beğenmedim çünkü ……………………

Okuduğum metin ………………….bir yazarın yaşadıklarının yazdıklarına nasıl etki ettiğini anlamamız……………. amacıyla yazılmış.

7. ETKİNLİK

Öğretmeninizin, çoklu medya ortamından “Yazarlar nasıl yazmaya başlar?” sorusuna cevap olarak belirlediği videoyu izleyiniz. Daha sonra videonun vermek istediği iletiyi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Bu etkinliği öğretmen rehberliğinde yapmalısınız.

8. ETKİNLİK

“Yazar olmak ister miydiniz?” ve “Eğer yazar olmak isteseydiniz hangi türde eserler meydana getirmek isterdiniz?” sorularıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi nedenleriyle arkadaşlarınıza açıklayınız.

Cevap:

Yazar olmak isterdim. Bir yazar olsaydım korku ve bilim-kurgu türünde eserler meydana getirmek isterdim. Çünkü bu iki türün hayranıyım. Bence bilimin olduğu yerde gizem vardır. Ben insanın kafasını karıştıran, insanı düşünmeye iten yazılar yazmak ve yazılarımı korkuyla harmanlamak isterdim. Okuyan kişide merak ve endişe duyguları uyandırmak hoşuma giderdi.

9. ETKİNLİK

“Ebru, resim, heykel, sinema, tiyatro, edebiyat, müzik vb.” sanat dallarından birini seçiniz. Daha sonra seçtiğiniz sanat dalıyla ilgili bir bilgilendirici metin yazınız.

Cevap:

EBRU SANATININ GÜZELLİĞİ

Ebru sanatı, en eski Türk kağıt süsleme sanatlarındandır. Ebru sanatının tam olarak kökeni bilinmemektedir. İran’da ortaya çıkıp, İpek Yolu ile birlikte İran yolu üzeri ile Anadolu’ya geldiği söylenmektedir.

Ebru sanatı kitre ile yoğunlaştırılmış suyun üzerine boyalar ile desenler yapılması ve bu desenlerin kâğıt üzerine aktarılmasıdır. Ebru sanatının güzelliği farklı teknikler kullanılmasından ve hayal gücünü zorlamasından gelmektedir. Bu sanat geleneksel ve modern tekniklerle yapılabilmektedir.

Bu ebru sanat dalı eskilerde ana bir sanat olarak değil de yan sanat olarak hat çalışmalarında kullanılmıştır. Zamanla içerisinde ebru süsleme sanatı usta-çırak ilişkisiyle İstanbul’da büyüleyici bir sanat haline gelmeyi başarmıştır. Yüzyıllardır sürdürdüğümüz bu sanatı kuşaktan kuşağa aktarmaya ve güzelliklerini korumaya devam etmeliyiz.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

1. Kukla sanatıyla ilgili araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize kendi ifadelerinizle not alınız.

Cevap:

Bez, tahta, karton benzeri malzemelerden yapılma insan veya hayvan temsillerinin tek kişi tarafından ipler veya doğrudan el ile oynatıldığı seyirlik oyunlara kukla denir. Kukla oynatıcılarına kuklacı denir.

Tiyatro oyunlarında olduğu gibi kukla oyunlarında da bir konu ve tema bulunur. Diğer türlerdeki gibi oyunlar bir sahnede oynanır. Oyunlarda kostüm dekor gibi malzemeler kullanılabilir. Kukla oyunları çocuklara yönelik eğlence oyunlarıdır. Günümüzde sinema teknolojisinin gelişmesi ile eski yaygınlığını ve önemini kaybetmiştir.

Kukla oyunlarının geçmişi çok eskilere dayanır. İlk kukla oyunlarının ne zaman ve nerede oynandığına ait kesin bir bilgi yoktur. Araştırmacılar türün tıpkı gölge oyunu gibi Çin ve Hindistan’da doğup yaygınlaştığını düşünmektedir.

  • Kuklalarda amaç güldürmektir. Bunun yanı sıra kuklaların eğitsel öğretici yönleri de bulunur.
  • Kuklada oynatıcı kişi, kuklacı, sahnede görünmez.
  • Kukla oyunları doğaçlamadır.
  • Kukla oyunları konusunu günlük hayattan alır.
  • Kukla oyunları müzik eşliğinde de oynatılabilir.

2. Evdeki malzemelerden yararlanarak bir kukla yapınız.

Cevap: Evde çoraplarınızla resimdeki gibi basit bir kukla yapabilirsiniz. (Çorap, ip, düğme)

 

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 161-162-163-164-165-166-167-168-169-170-171-172. Sayfa Cevapları ATA Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


06 Mart 2022, 21:29

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3716

Efsane iyi olmuş çok beğendim arkadaşım da beğendi

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.