09 Ekim 2021, 13:19 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 36-37-38-39-40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları ATA Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41-42-43-44 Cevapları ATA Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Finlandiya’dan Metni Cevapları6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 36. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMASI1. Eğitim yönünden dünyanın en gelişmiş ülkeleri hakkında yaptığınız araştırmanın sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Dünya çapında yapılan araştırmalara göre, en iyi eğitim sistemine sahip ülkenin Finlandiya olduğu konusunda fikir birliği var. Bu uluslararası testler, mezuniyet dereceleri gibi çok sayıda araştırmanın desteklediği bir düşünce. Finlandiya’da, 40 yıl önce, ekonomik yenilenme programının bir parçası olarak eğitim sisteminde köklü değişikliklere gidildi. Geleneksel okul anlayışlarını yıktılar ve yeni baştan inşa ettiler. Toplum çocuklara ne kadar destek veriyorsa eğitim kalitesi de o kadar yükseliyor. 2. Eğitimli ve bilinçli bir neslin yetişmesi için neler yapılmalıdır? Düşüncelerinizi açıklayınız. Cevap: Eğitimli ve bilinçli bir neslin yetişmesi için öncelikle eğitimin önemini kavramak gerekir. Eğitim sadece okulda değil her yerdedir. Bu nedenle çevre ne kadar bilinçli olursa o çevrede yetişen birey de o kadar bilinçli olur. Okulu öğrencilerin severek gideceği eğitim yuvaları haline getirmek gerekir. Amaç sınavda yüksek puanlar almak değil öğrenmek olmalıdır. Bu yüzden öğrenme eylemi sevdirilmeli, yeni bilgiler keşfetmenin güzelliği fark edilmelidir. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 39. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKa) Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını tabloda yer alan kelimeler başlığının altına yazınız. Yazdığınız kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Sözlük anlamlarını uygun başlığın altına yazınız. Cevap: İSKEMLE KUNDURA MİNE KASKET b) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden üçünü cümle içinde kullanınız. Cevap: Mutfağa bir iskemle alacağım. Babama doğum günü için kundura seçtim. Bisiklet kullanırken kasket takmalısın. 2. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerde yer alan altı çizili kelimelerin kökünü ve ekini belirleyiniz. Evler, oteller, lokantalar, dükkânlar hep bir yeşil dekor içinde. Cevap: Ev-ler, otel-ler, lokanta-lar, dükkan-lar, bahçe-ler, park-lar. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 40. Sayfa Cevapları3. ETKİNLİKa) Aşağıdaki cümlelerde yer alan altı çizili kelimeleri inceleyiniz. Kelimelere gelen eklerin kelimeye hangi anlamı kattığını öğretmeninizin rehberliğinde belirleyiniz. Cevap: Anneme doğum gününde gül aldım. Cevap: Kelimelere gelen “-lar/-ler” ekleri çoğul anlamı katmaktadır. b) Verilen boşlukları “-ler, -lar” eklerinden uygun olanıyla doldurunuz. Cevap: Bergama hakkında yazılan yazı….lar…… bizim için çok değerliydi. Bu millet nice Ömer …..ler….. nice Fethi…..ler….. yetiştirmiştir. Bütün gece yarın okuyacağım kitap……lar… hakkında düşündüm. Finlandiyalı….lar…… çok temiz bir milletmiş. 4. ETKİNLİKAşağıdaki soruları okuduğunuz metinden ve okuma sırasında tuttuğunuz notlardan yararlanarak yanıtlayınız. 1. Yazar hangi şehri dolaşmaktadır? Şehri neye benzetmektedir? Cevap: Helsinki’de dolaşmaktadır. Şehri çiçek bahçesine benzetmektedir. 2. Yazar, genç kızların hangi özelliklerinden bahsetmektedir? Cevap: Şık, temiz, terbiyeli ve iyi yetişmiş olmalarından bahsetmektedir. 3. Yazar, kundura boyacısı çocuğu gördüğünde neden şaşırmaktadır? Cevap: Temiz giyimli olmasına ve kitap okumasına şaşırmaktadır. 4. Kuaförde, yazarın gözüne çarpan nedir? Yazar bununla ilgili hangi sonucu çıkarmaktadır? Cevap: Kadınların tırnaklarına koyu boyalar sürmemesi gözüne çarpıyor. Bundan Fin kadınlarının yaradılıştan uzak süslenmedikleri sonucunu çıkarıyor. 5. Tramvaydaki biletçilerin hangi özellikleri yazarın ilgisini çekmektedir? Cevap: Biletçilerin ellerinin temiz olması ve yolcularla gevezelik etmemesi yazarın ilgisini çekmektedir. 6. Adada yazarın dikkatini neler çekmektedir? Cevap: Yerlerde en ufak bir çöpün bile olmaması, zevkli köşklerle ve çiçek bahçeleriyle dolu olması yazarın dikkatini çekmektedir. 7. Metinde günümüzdeki yazım ve noktalama kurallarına aykırı kullanımlar nelerdir? Örnek veriniz. Cevap: “bir anda candan gülüştük…” cümlesinin sonunda üç nokta kullanılmıştır. Ancak günümüzde böyle bir cümlenin sonunda nokta kullanılmaktadır. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 41. Sayfa Cevapları5. ETKİNLİKa) Aşağıda metinden alınan bir paragraf verilmiştir. Bu paragrafta yer alan cümleleri inceleyiniz. Yazarın kendi düşüncesi olan cümlelerin altını çiziniz, herkesçe bilinen gerçeklerin anlatıldığı cümleleri ise farklı renkte bir kalemle belirgin hâle getiriniz. Cevap: Yazarın düşünceleri yeşil renkle, herkesçe bilinen gerçekler mavi renkle işaretlenmiştir. b) Yukarıdaki paragraf dışında metinde yer alan öznel ve nesnel cümlelere örnekler belirleyiniz ve uygun başlığın altına yazınız. Cevap: NESNEL CÜMLELER Tramvaya bindik; biletçiler kadındı. Lâcivert kostümler giyinmişler, başlarında kasketleri var. Tramvay bizi uzak yollardan dolaştırdı; Helsinki’nin arka, geri yerlerinden geçtik. ÖZNEL CÜMLELER Ulusal terbiye, belli ki en yüksek basamağa varmış. Bahçelerden dağılan kuş sesleri adaya bir musiki rüyası yaşatıyor. En yüksek bir yapı zevkiyle kurulmuş köşklerin balkonlarından renk renk çiçekler uzanmış. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 42. Sayfa Cevapları6. ETKİNLİKa) Okuduğunuz metin hangi türde yazılmıştır? Cevap: Metnin türü gezi yazısıdır. b) Metnin türünü nasıl belirlediğinizi metinden örneklerle açıklayınız. Cevap: Metinde yazar Helsinki’de dolaştıklarını belirtmiş, şeri betimlemiş, şehir ile ilgili bilgiler vermiştir. Bunlar gezi yazısının özellikleridir. 7. ETKİNLİKÜlkemizin eğitim sisteminde yapılan değişikliklerle ilgili hazırlıklı konuşmanızı yapınız. • Hazırlıklı konuşmanızı yaparken beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya dikkat ediniz. Cevap: Türkiye’deki eğitim sistemi kendi içerisinde belirli kademelerden oluşur. Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet sonrası eğitimde sistemsel değişiklikler yaşanmıştır. Bunun dışında 2000’li yıllara gelindiğinde farklı bir sistem 2018 yılına gelindiğinde de farklı bir sistemi uygulanmıştır. Başlangıç aşamasında daha çok öğretmenin merkezde olduğu ve öğrencinin dinleyen konumunda olduğu bir eğitim sisteminden öğrenci merkezli bir eğitim sistemine geçilmiştir. Artık öğrenci aktif bir şekilde derse katılıyor yeri geldiğinde sunumlar hazırlayarak tahtada o günün dersini hazırlıklı bir şekilde anlatabiliyor. Bu süreç ezberci eğitim sisteminden öğrencinin aktif olduğu bir sisteme geçilmesine de katkı sağlamıştır. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 43. Sayfa Cevapları8. ETKİNLİKAşağıdaki görsellerle ilgili soruları cevaplayınız. 1. İlk görselde verilmek istenen ileti nedir? Cevap: Yaşlı, hamile ve engelli insanlara toplu taşıma araçlarında yer vermeliyiz. 2. Toplu taşıma araçlarında yaşlılara, hamilelere ve engellilere yer verilmesi gerektiğini düşünüyor musunuz? Açıklayınız. Cevap: Evet, düşünüyorum. Çünkü bu insanlar fizyolojik açıdan çok sağlık sorunu yaşamakta ve çabuk yorulmaktadır. Bu nedenle yolculuk ederken zorlanmaktadır. Onlara karşı anlayışlı olmalıyız. Toplu taşıma kullanmak herkesin hakkıdır. 3. İkinci görselde verilmek istenen ileti nedir? Cevap: Kütüphanede sessiz biçimde çalışmalıyız. 4. Sizce kütüphanedeki insanlar neden rahatsız olmuştur? Cevap: Diğer masadaki öğrenciler sesli gülmekte ve gürültü yapmaktadır. Bu rahatsız edicidir. Kütüphane sessiz olunması gereken bir yerdir. Çünkü herkes oraya çalışmak, okumak için gidiyor. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 44. Sayfa Cevapları9. ETKİNLİKDefterinize medeniyet kavramıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bilgilendirici bir metin yazınız. Metninizi yazmadan önce aşağıda yer alan taslağı uygun şekilde doldurunuz. • Yazınızın açık ve anlaşılır olması amacıyla günlük hayattan örnekler veriniz. Yazınızın içeriğine uygun atasözü, deyim ve özlü sözlerle düşüncelerinizi zenginleştiriniz. Cevap: BİLGİLENDİRİCİ METİN TASLAĞIM Yazımın Konusu: Medeniyetin kapsamı Yazımın Ana Fikri: Daha medeni bir toplum için çalışmalıyız. Giriş Bölümünde Anlatacaklarım: Medeniyet kavramının tanımı Gelişme Bölümünde Anlatacaklarım: Medeni toplumların özellikleri Sonuç Bölümünde Anlatacaklarım: Medeniyeti korumak için yapılması gerekenler Cevap: MEDENİ BİR TOPLUM İÇİN Medeniyet, bir toplumun maddi ve manevi varlıklarının, düşünce, sanat, bilim, teknoloji ürünlerinin tamamını ifade eder. Her toplum gelecekte daha medeni olabilmek için çalışır. Medeniyet ve gelişmişlik doğru orantılıdır. Gelişmeye istekli bir toplum medeni olmaya yakındır. Gelişim ise bilim ve kültür ile mümkündür. Bilimsel çalışmalar yapan, kültürünü korumak için çalışan; eğitim, sağlık, ekonomi alanlarında devrimlere imza atan toplumlardaki bireyler daha başarılı ve öz güvenli yetişir. Atatürk de bu konuda şunu söylemiştir: “Uygarlık yolunda başarı yenileşmeye bağlıdır. Sosyal hayatta, iktisadi hayatta, ilim ve fen sahasında başarılı olmak için yegane gelişme ve ilerleme yolu budur.” Teknolojideki ilerlemeler ve insan aklının birliği ile medeniyet kavramı genişlemeye devam etmektedir. Bize düşen gelişmişliğin tüm unsurlarını ve kültürümüzü koruyarak daha medeni bir çevre oluşturmaktır. GELECEK DERSE HAZIRLIKKul hakkı konusunda araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız. Cevap: Bir kimse bir kimsenin hakkını yer, malını çalar, hırsızlık yapar ise büyük vebali olan kul hakkını işlemiş olur. Kul hakkı pek çok sebebe bağlı olarak işlenebilir. Dolayısıyla bir kişinin istenmediği bir şey yapması, onu alay etmek, küçük düşürmek, başkasının yanında aşağılamak, rencide etmekte bir kul hakkıdır. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 33-34. Sayfa Cevapları ATA Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
09 Ekim 2022, 17:24 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3168 |
Bazı kaynakların verdiği bilgilere pek güvenmiyorum ama bu site güvenilir. Herkese tavsiye ederim. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |