Cevap Yaz
10 Ekim 2021, 17:58
Donatello
Yönetici

6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları 53-54-55-56-57. Sayfa



6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 2. Tema BİREY VE TOPLUM (Aslanla Fare) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55, 56, 57. 2021-2022 Eğitim ve Öğretim Yılı Ata Yayınları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı.

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

1. Fabl türü ve ünlü fabl yazarları hakkında yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Fabl Özellikleri

  • Kahramanlar insan dışı varlıklardır. (Genellikle hayvanlar)
  • Amaç ders vermek, ibretlik olaylar anlatmaktır.
  • Şiir şeklinde ya da düz yazı olarak oluşturulabilir.
  • İşlenen konular evrenseldir.
  • Bu türde birtakım hayvanlara bazı simgesel özellikler yüklenmiştir: tilkiye kurnazlık, yılana sinsilik, koyuna saflık, karıncaya çalışkanlık gibi…

Fabl Yazarları

  • Dünya edebiyatında fabl denilince akla gelen ilk isim La Fontaine olmaktadır. Fablın bir tür haline gelmesinde büyük bir katkısı vardır.
  • Dünya edebiyatında bu türün ilk örneği olarak Beydaba’nın Kelile ve Dimne adlı eser kabul görmektedir. Bu hikayeler bu türün gelişimine kaynaklık etmiştir.
  • Yine M.Ö. önce yaşayan Yunan Ezop, hayvanlar üzerinden birçok hikaye yazmıştır. Ezop masalları batıda çok meşhurdur.

2. Yardıma ihtiyaç duyduğunuz bir anda, ummadığınız birinden iyilik gördüğünüz bir anınız var mı? Varsa anınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Bir kere sınıftaki arkadaşlarımdan biriyle kavga etmişti. Bu yüzden birbirimize küsmüştük. Birkaç hafta sonra öğretmenimiz bizden fotokopi parası istemişti. Ancak benim yanımda para yoktu. Küs olduğum arkadaşım benim yerime de ödemişti. O an çok duygulandım ve onunla barıştık.

1. ETKİNLİK

a) Metinde yer alan aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metinden hareketle tahmin ederek yazınız.

Pençe: Aslanın eli.

Aslan Yürekli: Cesur.

Ağ: İpten yapılan kafes.

Bereket: Neyse ki.

İşletmek: Kemirmek.

İlmek: Örgüyü bir arada tutan düğüm.

Yaman: Becerikli ve uyanık.

b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.

  • Kedinin pençelerinden kaçamayınca yaralandı.
  • Aslan yürekli çocuk koşarak uzaklaştı.
  • Bu ağlar balık avlarken işimize yarayacak.
  • Bereket, çok beklemeden geldi.
  • Tavşan masayı işletmeye başladı.
  • İlmekleri sıkı tutman gerekiyor.
  • Kandırması zor yaman bir kadındır.

2. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde “kalem” kelimesine getirilen ekleri inceleyiniz. Ardından eklerin kelimeye kattığı anlamları açıklayınız.

Kalemim sınıfta düşmüş.
Kalemin çok güzelmiş.
Kalemi hepimizinkinden güzeldi.
Kalemimiz iki farklı renge sahip.
Kaleminiz bilgisayarın yanında duruyor.
Kalemleri örtüyü kirletiyor.

CEVAP: Ekler kelimeye sahiplik, aitlik anlamı katmaktadır.

b) Aşağıdaki cümleleri verilen kelimelerle tamamlayınız.

benim – senin – onun – bizim – sizin – onların

………….Senin………….. ayakkabıların sarı değil miydi?
…………..Onun…………. kitaplığı bir kütüphane titizliğinde düzenlenmişti.
………….Sizin………….. düşünceleriniz sayesinde bu kadar başarılı oldu.
…………..Benim…………. bilgisayarım bu projeyi tamamlamak için yeterli.
………..Onların……………. fotoğrafları çok renkliydi.
……………Bizim………… kapımız herkese açıktır.

3. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki dizelerde insan dışındaki hangi varlıklara konuşma özelliği verildiğini belirleyiniz.

CEVAP: Karga ve tilkiye konuşma özelliği verilmiştir.

b) Aşağıdaki dizelerde karşıtlık (tezat) sanatını oluşturan kelimelerin altını çiziniz.

“Uzanıverse gövdem, taşlara boydan boya;
Alsa buz gibi taşlar alnımdan bu ateşi.”



CEVAP: Buz ve ateş kelimeleri tezat sanatını oluşturur.

c) “Aslanla Fare” fablında yer alan konuşturma (intak) ve karşıtlık (tezat) sanatlarının bulunduğu dizeleri uygun başlığın altına yazınız.

Konuşturma
Bu iş kükremekle değil,
Kemirmekle olur demiş.

Karşıtlık
Ben büyük, o küçük dememeli,

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz fabldan hareketle yanıtlayınız.

1. Şair “Aslan, aslan yürekliymiş o gün” dizesiyle ne demek istemektedir?

CEVAP: Aslanın çok cesur ve yiğit olduğunu söylemek istemektedir.

2. Aslanın yardımına kim gelmektedir? Aslanı tuzaktan nasıl kurtarmaktadır?

CEVAP: Aslanın yardımına fare gelmektedir. Fare aslanın içinde olduğu ağı kemirmiş ve ağın açılmasına neden olmuştur.

3. Sizce, fablda anlatılanların gerçek hayatta olması mümkün müdür?

CEVAP: Mümkün değildir. Hayvanların konuşması, aslanın fareyi bırakması ve farenin aslanı kurtarması gerçek olamaz.

4. Şair, metnin sonunda hangi öğüdü vermektedir?

CEVAP: Sabırlı olmak öfkeli olmaktan daha faydalıdır.

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz fablın konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Fablın Konusu: İyiliğin önemi

Fablın Ana Duygusu: İyilik eden iyilik bulur.

6. ETKİNLİK

Fablda yer alan hangi davranışlar, hangi sonuçları doğurmuştur? Örneklerle açıklayınız.

CEVAP: İyilik etmek iyilik bulmakla sonuçlanmıştır. Eğer aslan fareyi yeseydi yakalandığında onu kurtarmaya kimse gelemezdi. Ancak fare sağ kaldığı için aslanı kurtarmaya gelmiştir.

7. ETKİNLİK

Dayanışma ve dayanışmanın toplumların ilerlemesindeki önemiyle ilgili bir grup tartışması yapınız. Tartışmanın sonunda vardığınız sonucu öğretmeninizin öncülüğünde raporlaştırınız.

CEVAP: Toplum içinde yaşayan her bireyin kendi görev ve sorumlulukları vardır. Bununla birlikte bireyler yardımlaşma ve dayanışma halindedir. Çünkü hiç kimse toplumsal ilerlemeyi sağlayacak şeyleri tek başına yapamaz. İlerleme sağlamanın en temel yolu birlik ve beraberliktir. İnsanlar dayanışma içinde kararlar alıp uyguladıkları zaman kısa zamanda çok iş yapar, problemleri çözüme ulaştırır. Böylece ilerlemenin önündeki engeller çabucak ortadan kalkar.

8. ETKİNLİK

En sevdiğiniz arkadaşınıza dayanışmanın önemini açıklayan bir e-posta gönderiniz.

• E-postanızı yazmadan önce öğretmeninizin e-posta yazım kuralları hakkındaki açıklamalarını dikkatle dinleyiniz.

CEVAP: Sevgili arkadaşım Gülden,
Geçen yıl birlikte yaptığımız kitap okuma projesi aklıma geldi. Ne güzel her şeyi birlikte yaptık ve çok güzel bir etkinlik gerçekleştirdik. O gün projemizin başarılı olmasının nedeni birbirimize destek olmamızdı. Başarılı olmak için dayanışma hayatımızın vazgeçilmez bir parçasıdır. Bir arada, el ele yaptığımız her işin sonucu mutlaka iyi oluyor. Yaşadığımız toplumda da her zaman dayanışma içinde olan insanlar zorlukların üstesinden geliyor. Seninle tekrar danışarak yapacağımız bir proje için sabırsızlanıyorum. Kendine iyi bak.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

1. Barışın sembolleri hakkında araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 57. Sayfa Cevapları

Güvercin:  İnanışa göre beyaz güvercin ruhtaki saflığı, duruluğu, huzuru ifade ediyor.

Zeytin Dalı: Zeytin ağacı tarihte bilgeliği, sağlığı simgelemiştir.

V İşareti: Orta ve işaret parmaklar açılır ve diğer parmaklar kapanır. Ortaya çıkan V şekli İngilizce’deki “Victory” yani “zafer” sözcüğüyle eşdeğerdir.

Kağıt Turnalar: Kağıt turnalar Japonya’da iyi talihin simgesi olarak kabul edilir.

Barış İşareti: Grafikerler Gerald Holtom tarafından tasarlanan barış işareti belki de dünya tarafından en çok bilinen barışın sembolüdür.

2. “Bir Dünya Bırakın” adlı şarkıyı öğreniniz.

Bir vatan bırakın biz çocuklara
Islanmış olmasın göz yaşlarıyla

Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele el ele verin çocuklar

Bir bahçe bırakın biz çocuklara
Göklerde yer açın uçurtmalara

Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele el ele verin çocuklar

Bir barış bırakın biz çocuklara
Uzansın şarkımız güneşe ve aya

Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele el ele verin çocuklar

Bir dünya bırakın biz çocuklara
Yazalım üstüne Sevgili Dünya

Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele el ele verin çocuklar.



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları 45-46-47-48-49-50-51-52. Sayfa başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.