Cevap Yaz
10 Ekim 2021, 18:47
Donatello
Yönetici

6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları 58-59. Sayfa



6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 2. Tema BİREY VE TOPLUM (Bir Dünya Bırakın) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59. 2021-2022 Eğitim ve Öğretim Yılı Ata Yayınları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı.

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Barışın sembolleri hakkında yaptığınız araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 57. Sayfa Cevapları

Güvercin:  İnanışa göre beyaz güvercin ruhtaki saflığı, duruluğu, huzuru ifade ediyor.

Zeytin Dalı: Zeytin ağacı tarihte bilgeliği, sağlığı simgelemiştir.

V İşareti: Orta ve işaret parmaklar açılır ve diğer parmaklar kapanır. Ortaya çıkan V şekli İngilizce’deki “Victory” yani “zafer” sözcüğüyle eşdeğerdir.

Kağıt Turnalar: Kağıt turnalar Japonya’da iyi talihin simgesi olarak kabul edilir.

Barış İşareti: Grafikerler Gerald Holtom tarafından tasarlanan barış işareti belki de dünya tarafından en çok bilinen barışın sembolüdür.

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki şiirde yer alan boşlukları dinlediğiniz şiire göre doldurunuz.

Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir …….vatan…….. bırakın biz çocuklara
Islanmış olmasın gözyaşlarıyla.
Bir …….bahçe…….. bırakın biz çocuklara
Göklerde yer açın ……..uçurtmalara………
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir barış bırakın biz çocuklara
Ulaşsın şarkımız ……..güneşe ve aya……….
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir ……dünya……… bırakın biz çocuklara
Yazalım üstüne sevgili dünya.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirde yer alan anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten bularak aşağıya yazınız.

Uçurtma: Üzeri renkli kâğıtlarla kaplanmış, genellikle çokgen biçimindeki bir gövde ve süslü bir kuyruktan oluşan, iple bağlanarak rüzgâr yardımıyla uçurulan bir çeşit oyuncak.

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiirden hareketle yanıtlayınız.

1. Şairin “Bir dünya bırakın.” şeklinde hitap ettiği kim olabilir? Belirtiniz.

CEVAP: Yetişkin insanlar olabilir. Çünkü şarkıyı çocuklar söylemektedir.

2. Şiirin ana duygusu nedir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Gelecek nesillere daha güzel bir dünya bırakmalıyız.

3. Okuduğunuz şiir çocuk şarkıları sözlü yarışmasında birinci olmuş ve bestelenmiştir. Bu şekilde bestelenmiş şiirler biliyor musunuz? Bildiğiniz şiirlerden birini defterinize yazınız.



CEVAP: İstiklal Marşı bestelenmiş bir şiirdir. Şairi Mehmet Akif Ersoy, bestecisi Osman Zeki Üngör’dür.

İSTİKLÂL MARŞI

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.

4. ETKİNLİK

Şiirle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Şiiri çok sevdim. Ben de bu şiirdeki gibi düşünüyorum. Dünya gittikçe daha kötü bir yer oluyoruz. Ancak hepimiz dünyanın güzel bir gezegen olması için çalışmalıyız. Gelecek nesillere güzel bir çevre bırakmak hepimizin görevidir.

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerin sizde uyandırdığı duygu ve düşüncelerle ilgili üç dakikalık hazırlıksız bir konuşma yapınız.

CEVAP: Çocukları en mutlu eden şey oyun oynamaktır. Oyun oynamak için güzel, temiz bir çevreye ihtiyaç duyarlar. Hepimiz güzel bir çevre için çalışırsak çocuklar mutlu, huzurlu bir şekilde dışarıda vakit geçirebilir.Oyun oynamak, birbirleriyle iletişim kurmak çocuk gelişiminde çok önemlidir. Buna ortam hazırlamadığımız zaman çocuklar eksik kalır.

6. ETKİNLİK

Aşağıya barış temalı bir şiir yazınız ve şiirinize uygun bir başlık belirleyiniz.

CEVAP: BARIŞ OLSA

İstiyorsak huzurlu bir dünya
Kalplerimiz hep bir arada
Tüm kötülükler erse sona
Tek konumuz barış olsa.

Savaşlar ve mutsuzluk bitse,
Tüm çocuklar el ele verse,
Güneş ve ay bile bize gülse,
Tek konumuz barış olsa.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

1. Millî Mücadele Dönemi’nde yapılan fedakârlıklar ile ilgili araştırma yapınız. Araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri kendi cümlelerinizle defterinize not alınız.

CEVAP: Milli Mücadele döneminde asker eşiyle cepheden cepheye koşan, askerlere yemek pişiren ve gerektiğinde yaralarını saran “Kara Fatma” lakaplı Fatma Seher’in cesareti ve fedakarlığı, Türk kadınının ulusal kurtuluş mücadelesine verdiği katkıyı gözler önüne sermiştir.

İstanbul’dan vapurla Samsun’a oradan da Sivas’a yaylı arabayla gelen ve Mustafa Kemal Atatürk ile görüşerek savaşa katılma arzusunu dile getiren Fatma Seher Erden, Gazi’nin izniyle ulusal kurtuluş savaşında Batı Cephesi’nde mücadele vererek Anadolu kadınının fedakarlığının, vatan sevgisinin ve cesaretinin timsallerinden oldu.

2. Atatürk’ün, Kurtuluş Savaşı anılarından birini öğreniniz.

CEVAP: TÜRK ORDULARI BAŞKUMANDANIYIM

Afyonkarahisar’ın hatlarının çözülmesi sonunda birkaç Yunanlı tutsak, geceleyin Mustafa Kemal’in çadırına getirilmişti. Bunlardan birisi, Muzaffer Generalin doğup büyümüş olduğu Selanik’ten gelmişti. Yüz, kendisine yabancı gelmediğinden ve üniformasında da hiçbir bellilik görmediğinden kim olduklarını ve rütbelerini sormaya başlamıştı.
– Binbaşı mısınız?
– Hayır.
– Albay mı?
– Hayır.
– Korgeneral mi?
– Hayır.
– Peki nesiniz?
– Ben Mareşal ve Türk Orduları Başkomutanıyım! Şaşkınlıktan ağzı açık kalan Yunanlı kekeledi:
– Bir başkomutanın savaş hattına bu kadar yakın yerlerde dolaşması işitilmiş değil de!..



Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf ATA Yayınları Türkçe Ders Kitabı Cevapları 53-54-55-56-57. Sayfa başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.