06 Ekim 2021, 09:36 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları ATA Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14 Cevapları ATA Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Vermek Çoğalmaktır Cevapları6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 10. Sayfa Cevapları1. Cömertlik nedir? Cömert insanların özellikleri nelerdir? Cevap: Cömertlik demek kısaca eli açık olmak demektir. Elindeki maddi imkanları bir başkasına gerektiğinden fazla vermektir. Cömert insanlar yardımsever, hoşgörülü, anlayışlı, maddiyata değer vermeyen insanlardır. 2. Etrafınızda cömert olduğunu düşündüğünüz bir kişi var mı? Bu kişinin cömert olduğunu hangi davranışlarından anlıyorsunuz? Cevap: Amcam var. Geçen gün yoldan geçerken bir dilenci ondan para isteyince o da normalden çok fazla para verdi. Genellikle amcam parasal konularda hep yardım eder ve bazen borç verdiği kimselerden geri para almaz. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 12. Sayfa Cevapları1. EtkinlikMetinde yer alan kelimelerle oluşturulmuş aşağıdaki bulmacayı çözünüz. Cevap: 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 13. Sayfa Cevapları2. Etkinlika) Aşağıdaki cümlelerde yer alan deyimlerin altını çiziniz. “Bana mı?” Talebenin yüzü kızardı. Cevap: Adı geçen deyimler şunlardır: Yüzü kızarmak, şöhret kazanmak, hayran olmak. b) Altını çizdiğiniz deyimlerin anlamlarını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden yararlanarak yazınız. Cevap: Yüzü kızarmak: Utanmak Hayran olmak: Çok beğenmek Şöhret kazanmak: Ünlenmek, tanınır hale gelmek. 3. EtkinlikAşağıdaki soruları, okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız. 1. Köylü, talebeye ne hediye etmiş? Cevap: Üzüm hediye etmiş. 2. Talebe, hediye veren köylüye hangi cevabı vermiş? Cevap: Teşekkür ederim. Onları hemen hocama götüreceğim ,ikramınıza çok memnun olacaktır demiş. 3. Köylü neden ısrarla hediyeyi kapıyı açan talebeye vermek istemiş? Cevap: Çünkü, köylü ne zaman kapıyı çalsa kapıyı talebe açıyormuş. Ne zaman üzümleri kuraklıktan kırılsa talebe her gün köylüye yiyecek ekmek veriyormuş. 4. Hediyeyi kabul eden talebe, onu kime ikram etmek istemiş? Daha sonra hediye başka kimlere hediye edilmiş? Cevap: Talebe hocasına ikram etmek istemiş. Hoca hasta olan talebeye, hasta olan talebe kitaplıktaki talebeye, o ise yine kapıyı açan talebeye hediye etmiş. 5. Hikayenin sonunda hediyenin tekrar kendisine döndüğünü gören talebe, hediyeyle ilgili neyi anlamış? Cevap: Üzümün gerçekten de kendi kısmeti olduğunu anlamış. 4. EtkinlikOkuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini uygun başlığın altına yazınız. Cevap: Metnin Konusu: İyilik ve cömertlik. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları5. EtkinlikHediyeyi ilk kabul eden talebenin yerinde siz olsaydınız verilen hediyeyle ne yapardınız? Cevap: Ben medresedeki herkes ile az da olsa paylaşırdım. 6. EtkinlikÖğretmeninizin hazırlıksız konuşma yöntemiyle ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Ardından cömertlik, yardımseverlik, dostluk konularından birini seçiniz ve seçtiğiniz konuyla ilgili hazırlıksız konuşma yapınız. Konuşmanız sırasında beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya dikkat ediniz. Cevap: Konuşma konusunu belirleyip bu konu hakkında anlatım yapınız. 7. EtkinlikAşağıdaki hikaye haritasını “Vermek Çoğalmaktır” metninden hareketle doldurunuz. Cevap: Şahıs ve Varlık Kadrosu: Talebe, köylü, hoca, medresedeki hasta çocuk, medresenin aşçısı, medresedeki kitaplıktaki çocuk, üzüm. 8. EtkinlikOkuduğunuz hikayeden hareketle defterinize cömertlik konulu bir hikaye yazınız. Cevap: Arkadaşım Ali ile beraber halı saha maçına gitmiştim. Halı sahada maç yaptıktan sonra halı sahanın ücretini ödeyecektik ki bir baktım cüzdanımı getirmeyi unutmuşum. Ben telaşla cüzdanımı ararken arkadaşım Ali bana düşen ücreti de ödemiş. Bana dert etme ben ödedim deyince utandım. Ali ise ben utanmayayım diye bir dahaki sefere de sen ödersin deyip gülümsedi. Gelecek Derse Hazırlık1. Mektubun tarihi gelişimiyle ilgili araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız. Cevap: Mektup türüne ait en eski metinler MÖ 15-16. yüzyıllara kadar uzanmaktadır. Bu mektuplar Mısır Firavunları tarafından yazdırılmış mektuplardır. MÖ 15-16. yüzyıllarda yazılan, Mısır firavunlarına ve Hitit krallarına ait diplomatik mektuplar bulunmuştur. Mektup türü,15. yüzyılda kâğıdın bulunması ile birlikte yaygın bir İletişim aracı hâline gelmiş, türe ait özellikler belirginleşmiştir. Latin Edebiyatı Dönemi’nde Cicero ve Horatius mektup türünde eserler yazmıştır. Hitit krallarının yazdırmış olduğu mektuplar da mevcuttur. Bu mektuplar haber vermek veya emir ve istekleri bildirmek için yazıldığı için duyguları bildirmemektedir. Divan edebiyatında mektup türünün en önemli örneği olarak Fuzuli’nin Şikayetnamesi verilebilir. Divan edebiyatı sanatçıları mektubu daha çok bir edebî tür olarak görmüşler ve mektuplarında süslü ve ağır bir dil kullanmışlardır. Edebî anlamda olmasa bile ilk Türkçe mektup örnekleri bin yıl öncesine, Doğu Türkistan’daki Uygurlara ait mektuplardır. Mektubun, Türkçe karşılığı “betik/bitik” kelimesidir. İslamiyet’in kabulünden sonra “mektup” sözcüğü yaygınlık kazanmıştır. Mektup türü, Tanzimat Edebiyatı Dönemi’nde gelişmeye başlamıştır. Namık Kemal’in Avrupa’dan, Magosa’dan, Rodos’tan yazdığı mektuplar ünlüdür. Abdülhak Hamit Tarhan’ın Mektuplar, Muallim Naci’nin Muhaberât ve Muhâverât adlı eserleri bu dönemde kitap hâline getirilen mektuplar arasında yer almaktadır. Kaynak: Genel Ağ 2. Çoklu medya ortamından ya da yazılı kaynaklardan bir edebi mektup örneği belirleyiniz ve belirlediğiniz mektubu defterinize yazınız. Cevap: Ziyacığım, 28.1.1942 tarihli tarihî mektubunu dört gündür ki güzel bir şiiri tadar gibi keyifle okuyorum. Açıkça söylemediğin halde, küçük yengeyle yeni bir hayat ve saadet tecrübesine girişmeye karar verdiğini seziyorum. Bu tecrübende muzaffer olduğunu görmek beni umduğum saadete erişmiş kadar sevindirecektir. Zira nasılsa benim böyle tecrübelere girişmeye –hiç değilse şimdilik- ne salâhiyetim, ne de cesaretim vardır. Küçük yengeye büyük geçmişler olsun. Üşüdüğünü, zayıfladığını filân bir daha duyarsam seni mesul ederim. Elbette bilirsin ki onu korumak, memnun etmek kendi kendini şâd etmek demektir ve dolayısıyla benim gibi yakın dostlarını. Haydi bakalım, görüyorsun ki, bir sürü insanın bahtiyar olması senin elinde. Artık tereddüde, olurmuşa, olmazmışa filân mahal yoktur. Benim gibi “eserken yelken açmadığım rüzgâr” demeni ve dizini dövmeni istemediğim için böyle konuşuyorum. Cahit Sıtkı Tarancı Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Ata Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
09 Mayıs 2022, 23:24 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3176 |
Çok güzel☺️??❤️♥️ |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |