06 Ekim 2021, 11:48 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15-16-17-18. Sayfa Cevapları ATA Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15-16-17-18 Cevapları ATA Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Canım Aliye Ruhum Filiz Metni Cevapları6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 15. Sayfa CevaplarıMektubun tarihi gelişimiyle ilgili yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Mektup türüne ait en eski metinler MÖ 15-16. yüzyıllara kadar uzanmaktadır. Bu mektuplar Mısır Firavunları tarafından yazdırılmış mektuplardır. MÖ 15-16. yüzyıllarda yazılan, Mısır firavunlarına ve Hitit krallarına ait diplomatik mektuplar bulunmuştur. Mektup türü,15. yüzyılda kâğıdın bulunması ile birlikte yaygın bir İletişim aracı hâline gelmiş, türe ait özellikler belirginleşmiştir. Latin Edebiyatı Dönemi’nde Cicero ve Horatius mektup türünde eserler yazmıştır. Hitit krallarının yazdırmış olduğu mektuplar da mevcuttur. Bu mektuplar haber vermek veya emir ve istekleri bildirmek için yazıldığı için duyguları bildirmemektedir. Divan edebiyatında mektup türünün en önemli örneği olarak Fuzuli’nin Şikayetnamesi verilebilir. Divan edebiyatı sanatçıları mektubu daha çok bir edebî tür olarak görmüşler ve mektuplarında süslü ve ağır bir dil kullanmışlardır. Edebî anlamda olmasa bile ilk Türkçe mektup örnekleri bin yıl öncesine, Doğu Türkistan’daki Uygurlara ait mektuplardır. Mektubun, Türkçe karşılığı “betik/bitik” kelimesidir. İslamiyet’in kabulünden sonra “mektup” sözcüğü yaygınlık kazanmıştır. Mektup türü, Tanzimat Edebiyatı Dönemi’nde gelişmeye başlamıştır. Namık Kemal’in Avrupa’dan, Magosa’dan, Rodos’tan yazdığı mektuplar ünlüdür. Abdülhak Hamit Tarhan’ın Mektuplar, Muallim Naci’nin Muhaberât ve Muhâverât adlı eserleri bu dönemde kitap hâline getirilen mektuplar arasında yer almaktadır. Kaynak: Genel Ağ 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 17. Sayfa Cevapları1. Etkinlika) Metinde yer alan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi tamamladıktan sonra kelimelerin sözlük anlamlarını uygun başlığın altına yazınız. Cevap: Kongre: Çeşitli ülkelerden yöneticilerin, elçilerin, delegelerin katılmasıyla yapılan toplantı, kurultay b) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden üçünü cümle içinde kullanınız. Cevap: Babamın arabasını gören külüstür olmuş diyor. Köyden gelen ablam yeni havadisler getirdi. Annem kışlık erzak hazırlıklarına başladı. 2. Etkinlika) Metinde yer alan aşağıdaki deyimlerin anlamlarını deyimler sözlüğünden bulup yazınız. Cevap: Kusur etmemek: Hoş karşılanmayacak bir davranışta bulunmamak. b) Anlamını öğrendiğiniz deyimleri cümle içinde kullanınız. Cevap: Eve gelen misafire kusur etmemek için çok uğraştım. Ablam üniversiteye gitmek için yola çıktı. 6. Sınıf Ata Yayınları Türkçe Ders Kitabı 18. Sayfa Cevapları3. EtkinlikAşağıdaki soruları okuduğunuz metinden yararlanarak yanıtlayınız. 1. Yazar, mektubu kime yazmaktadır ve ne zaman yazmaya başlamaktadır? Cevap: Yazar mektubunu Aliye’ye yazmaktadır.8 Eylül 1943 tarihinde yazmıştır. 2. Yazarın mektubunda, gideceğini belirttiği yerler nerelerdir? Cevap: Ayvalık’tan Edremit’e, tekrar Ayvalık’a , Dikili’ye, Bergama, Soma’ya, Savaştepe’ye, Bandırma’ya ve İstanbul’a. 3. Yazar, 10 Eylül de yazmaya başladığı mektubunu postaya vermekte neden gecikmiştir? Açıklayınız. Cevap: Yazılacak birkaç havadis daha bulmayı umduğu için. 4. Yazarın erzak kutusunda hangi yiyecekler bulunmaktadır? Cevap: Buğday, makarna, tarhana, şehriye. 4. EtkinlikOkuduğunuz metinden hareketle mektup türünün özelliklerini açıklayınız. Cevap: Özel Mektup Özel mektuplara benzeseler de dönemin sanat görüşünün bulunduğu bu mektuplar, şair ve yazarlar tarafından kaleme alınmaktadır. 5. EtkinlikDefterinize yazdığınız edebi mektup örneğini arkadaşlarınıza okuyunuz. Daha sonra okunan mektuplarla ilgili görüş ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Edebi Mektup Örneği Sevgili Ziyacığım, İzmir, 13.4.1941 -Sadeleştirilmiştir. İzmir’de ne arıyorum diye hayret etme. Sadece askerliğimi yapıyorum. Herhalde sen beni Ankara’da zannediyordun. On iki marttan beri hazırlık kıtasındayım. Haftaya Ankara’ya Yedek Subay Okuluna gidiyorum. Şimdilik askerî disiplinden şikâyetim yok. Burada kiminle beraber olduğumu tahmin et bakalım? Aklına gelmez diye derhâl söyleyeyim: Kenan Hulusi’yle beraber… Hulusi habire hikâye yazıyor. Hâlbuki ben, bir türlü kalemi elime alamıyorum. Ancak sana gönderdiğim şiiri tamamlayabildim. Bu şiiri Muhtar’a verirsin, mümkünse bir sahifede çıkmasını rica edersin. Yücel Mecmuası, İzmir’de iyi satış yapıyor. Bizim hazırlık kıtasındaki çocuklar da mecmuayı çok beğeniyorlar. Muhtar’a bu müjdeyi verebilirsin, selamlarımla beraber. Kıtada temas ettiğim çocukların çoğu bizi tanıyor, hatta şiirlerimizden ezbere mısralar okuyacak kadar. Tabii bu durum, hepimizin hesabına çok hoşuma gitti. Şiir ve hikâye meraklıları da yok değil. Özetle, askerlikte sıkılmıyorum. Yedek Subay’da, daha birçok arkadaşımız da bize “Oktay, Orhan vs.” katılacakları için oradaki hayatımızın daha enteresan olacağı muhakkak. Siyasi vaziyet de pek iç açıcı olmamakla beraber hadiselerin seyrini sükûnetle takip etmek lazım. Belki seni de tekrar göreceğimizi ve kucaklayacağımızı ümit ediyorum. Şarkılarımızın yarım kalmasına, Tanrı elbette ki müsaade etmez. Şevket’e selam söyle. Onun da, senin vaziyetinde olduğunu sanırım. Güzel şiirler yazma işimize, her şeye rağmen devam etmek lazım. Hasretle gözlerinden öper, seni Allah’a emanet ederim Ziyacığım. Cahit Sıtkı Tarancı (Ziya’ya Mektuplar) 6. EtkinlikÖğretmeninizin mektup yazma kurallarıyla ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Daha sonra özlediğiniz bir kişiye ona karşı olan özleminizi anlattığınız bir mektup yazınız. Cevap: Sevgili Ayşe, Sana bu mektubu yazmamın nedeni sana olan özlemimi anlatmak içindir. Yaklaşık bir yıldan beri yüz yüze görüşemiyoruz. Sen eğitim hayatı için gittiğin Adana’da yalnızlık çekmiyorsundur umarım. Yeni arkadaşlar edinmek, farklı bir sosyal kültürel yapı içinde olman sana da iyi gelecektir. Ben bıraktığın gibi çalışmalarıma devam ediyorum. Burada her şey bıraktığın gibi. Tek sıkıntım seni çok özlemem. Ama yaklaşık üç ay sonra gelecek olacağını bilmek bana biraz teselli oluyor. Kendine çok iyi bak selamlar, sevgiler. Arkadaşın Fatma. Gelecek Derse Hazırlık 1. Yörenizde ünlü olan bir masalı öğreniniz. Cevap: İki Köpek Bir adamın iki köpeği varmış. Birini ava alıştırmış, ötekini de evine bekçi yapmış. Ava götürdüğü köpek bir şeyler yakalayınca efendisi alır eve getirir, öteki köpeğin önüne de bir parça atarmış. Ava giden köpek buna kızmış, kapı yoldaşına çıkışmış: “Hep ben yoruluyorum, zahmeti hep ben çekiyorum, sen evde rahat oturuyor, benim getirdiklerimi yiyorsun” demiş. Öteki köpek: “Bana ne çatıyorsun” demiş, “Sen git de bizim efendiye söyle; beni böyle çalışmayıp hazır yemeye alıştıran o değil mi?” 2. Öğretmeninizin, hazırlıklı konuşma yaparken uymanız gereken kurallarla ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Ardından aşağıdaki masal yazar veya derleyicilerinden birini seçiniz. Seçtiğiniz kişiyi tanıtan bir hazırlıklı konuşma hazırlayınız. Cevap: Belirleyeceğiniz bir konuda hazırlıklı konuşma yapınız. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları ATA Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
22 Kasım 2022, 11:21 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3172 |
Sabahattin Ali çok sevdiğim bir yazardır ve onu derste işlemek hoşuma gitti bu konudan faydalanıp hazırlandım derse çok teşekkürler |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |