30 Ocak 2022, 11:20
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi 101-102-103-104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları FCM Yayınları


6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 101-102-103-104-105-106-107-108 Cevapları FCM Yayınları 

Hazırlık Çalışmaları


6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi FCM Yayınları Sayfa 101 Cevapları

1. “Şehit, gazi, ehl-i beyt” kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.

Cevap:

Şehit: Kutsal bir ülkü veya inanç uğrunda ölen kimse.



Gazi: Müslümanlıkta düşmanla savaşan veya savaş yapmış kimse.

Ehli Beyt: Sözlük anlamı bakımından “ev halkı” demek olan ehl-i beyt, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in aile fertleri anlamına gelir.

2. Vatan sevgisi ile ilgili şiir, yazı, fotoğraf ve benzeri doküman toplayınız ve bunu bir sunu hâline getirip projeksiyon ya da etkileşimli tahta yardımıyla sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap:

Bu etkinliği kendiniz yapmalısınız.

3. Bayrağımıza ve İstiklâl Marşımıza niçin saygı göstermeliyiz? Büyüklerinizden bilgi alınız.

Cevap:



Bayrağımız ve İstiklal Marşımız bizim bağımsızlık semnbollerimizdir. Ülkemizin özgür ve bağımsız olduğunu gösteren bu sembollere saygı göstermek her vatandaşın görevidir. İnsanların en önemli kutsalları arasında vatanları gelmektedir. Vatan olmadan bağımsız ve özgürce yaşayamayız. Bu nedenle bu sembollere saygı göstermeliyiz.

4. Şehitliğin önemini vurgulayan bir ayet ve bir hadis bulup defterinize yazınız.

Cevap:

“Allah yolunda öldürülenlere sakın “ölüler” demeyin. Çünkü onlar diridir, fakat siz farkında değilsiniz.” (Bakara 2/154)



“Allah yolunda hudutta bir gün nöbet beklemek, hudut dışındaki yerlerde bin yıl nöbet tutmaktan daha hayırlıdır”

5. Kandil gecelerimizin adlarını araştırıp defterinize not ediniz.

Cevap:

Kadir Gecesi, Regaip Kandili, Berat Kandili, Miraç Kandili, Mevlit Kandili (Peygamber efendimizin doğum günü)




6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi FCM Yayınları Sayfa 102 Cevapları

Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler

Millet olarak bizi birbirimize bağlayan değerlerden hangilerini biliyorsunuz?

Cevap: Dil, din, kültür, bayrağımız, İstiklal Marşımız, vatanımız.

6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi FCM Yayınları Sayfa 103 Cevapları

“Canım kurban olsun senin yoluna,
Adı güzel kendi güzel Muhammed.
Gel şefaat eyle kemter kuluna,
Adı güzel kendi güzel Muhammed.”

Yunus Emre Divanı, s. 238.



Yukarıdaki dörtlük Hz. Peygamber (s.a.v.) sevgisi konusunda nasıl bir mesaj içermektedir? Sınıfınızda arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap: Peygamber efendimiz için canını verecek kadar çok sevgi barındırmaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi FCM Yayınları Sayfa 105 Cevapları

“Girmeden tefrika bir millete, düşman giremez.
Toplu vurdukça yürekler onu top sindiremez.”
Mehmet Âkif ERSOY

Şair, yukarıdaki dizelerinde neyi anlatmak istemiştir? Yorumlayınız ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınınız.



Cevap: Milletin bir ve beraber olduğu zaman hiç bir zaman yenilmeyeceğini, güçlü olacağını anlatmaktadır. Toplum içinde ayrılıklar olursa, düşmanların işine gelir ve ülkeyi karışıklığa sürükleyerek işgal edebilirler.

Aşağıya akrostiş tekniğini kullanarak bir şiir yazınız.

Akrostiş: Her dizenin ilk harfi yukarıdan aşağıya doğru okunduğunda ortaya bir söz çıkacak bir biçimde düzenlenmiş manzume, şiir.

Vatan Akrostiş Şiiri


6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi FCM Yayınları Sayfa 106 Cevapları

Aşağıdaki şiirde bayrak sevgisi ile ilgili ne gibi vurgular yer almaktadır? Arkadaşlarınızla sınıfınızda değerlendiriniz.



Türk Bayrağı
Kahramanlar bucağında uyandın,
Şehitlerin kanlarıyla boyandın,
Nice düşman kalesine uzandın,
Sana selam, ey şanlı Türk bayrağı.
Çırpınarak dalgalanır kanadın,
Gökyüzüne çıkmak mıdır muradın?
Gölgende can vermek ister evladın,
Bir kal’andır her bir Türk’ün kucağı.
Ey şerefin, büyüklüğün fermanı,
Ey kavgalar tarihinin destanı,
Seni ister şu toprağın her yanı,
Sensiz tütmez, yurdun hiçbir ocağı.
İbrahim Alaaddin GÖVSA

Cevap: Bayrağın bağımsızlık sembolü olduğu vurgulanmaktadır. Bayrak yani istiklal uğruna çok şehitler verildiğini, bir çok savaşlar yapıldığını ve insanların vatanlarında huzur içinde olmaları bayrağın dalgalanması ile mümkün olduğu anlatılmaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi FCM Yayınları Sayfa 107 Cevapları

“Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı:
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme dünyaları alsan da bu cennet vatanı.”
Mehmet Âkif ERSOY
İstiklâl Marşı

Yukarıdaki dörtlüğün vermek istediği mesaj nedir? Bu dörtlüğün anlamı üzerinde arkadaşlarınızla konuşunuz.



Cevap: Yurdun her yeri şehitlerle, şehit kanları ile doludur. Bu vatan uğruna sayısız şehitler verilmiştir. Bu nedenle bastığın yerleri sadece toprak olarak görme, altında nice şehitler vardır ? bunu düşün ve ona göre hareket et. Vakti zamanı gelince sende aynı ataların gibi bu vatan için canını vermekten kaçınma. Çünkü bu vatan cennet gibi güzel ve bizimdir. Bu uğurda her şeyi göze al anlamları taşımaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi FCM Yayınları Sayfa 108 Cevapları

“Şüheda gövdesi, bir baksana dağlar, taşlar…
O rükû olmasa, dünyada eğilmez başlar.
Vurulup tertemiz alnından uzanmış yatıyor.
Bir hilal uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor.”
Mehmet Âkif ERSOY
Safahat, s. 412.

Yukarıdaki dörtlükte anlatılmak istenen husus nedir? Sınıfınızda arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap: Bayrak ve vatan uğruna nice şehitler vermişiz. Bu bayrak uğruna nice değerli önemli insanlar canlarını vermekten kaçınmamış. İnsanların gelip geçici olduğu ama vatanın kalıcı olması gerektiği vurgulanmıştır.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi 97-98-99-100. Sayfa Cevapları FCM Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


22 Ekim 2022, 19:10

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Ödevlerimi yapacağım zaman önce bu siteye bakıyorum en doğru cevaplar bence sizin yaptıklarınız teşekkür ederim

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.