25 Temmuz 2021, 21:10
Bushra
Yönetici

6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 136-137-138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları



6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 “5. TEMA DOĞA VE EVREN” “Merak Ettiklerimiz” Etkinlik Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 135. Sayfa

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Dünya’mızın ve diğer gezegenlerin oluşumuyla ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

CEVAP: Dünya evrendeki yıldızların patlaması ve oluşturdukları toz bulutlarının çekim kuvvetleri etkisiyle bir araya gelmesi sonucu oluşmuştur. Tüm evrendeki gezegenlerin oluşumu bu şekildedir. Dünyamız başlarda dönmekte olan bir alev topundan ibaretti. Zamanla çevresinde atmosfer oluştu ve yağmur yağmaya başladı. Soğuyan toprak dış kabuğu oluşturdu ve taşlar, dağlar, çukurlar meydana geldi.



2. Dünya ve evren hakkında neleri merak ediyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.

CEVAP: Evrende keşfedemediğimiz ve Dünya’ya benzeyen başka gezegenler olup olmadığını merak ediyorum.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 138. Sayfa

1.ETKİNLİK

A) Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.



eşleştirme

B) Yukarıda açıklamalarıyla eşleştirdiğiniz kelimeleri aşağıdaki bulmacada bularak renkli kalemlerinizle işaretleyiniz. İşaretlemediğiniz harfleri soldan sağa okuyarak bir cümleye ulaşacaksınız. Ulaştığınız cümleyi bulmacanın altına yazınız.

bulmaca

Bulmacada Ulaştığım Cümle: UZAY YOLUNDA NEFES KESİCİ BİR MACERA YAŞAMAK İSTİYORUZ



6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 139. Sayfa

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Galaksilerin kızıla kayması neyin habercisidir?

CEVAP: Galaksilerin kızıla kayması bizden uzaklaştıkları anlamına gelmektedir.



2. Güneş olmasaydı yaşamımızda neler değişirdi? Düşüncelerinizi metinden hareketle açıklayınız.

CEVAP: Güneş olmasaydı ışık, sıcaklık, yiyecek, besin, iklimler, günler, mevsimlerin hiçbiri olmaz, Dünya bugün bildiğimiz hâline gelemezdi.

3. Yakıtları tükenen küçük yıldızlara ne olur? Anlatınız.

CEVAP: Yakıtları tükenen küçük yıldızlar uzun süre parlamaya devam ederler.



4. Sizce başka gezegenlerde hayat var mıdır? Düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.

CEVAP:  Bence başka gezegenlerde hayat vardır. Çünkü bizim bildiğimiz ve bilmediğimiz pek çok gezegen var. Bildiğimiz bazı gezegenleri araştıracak teknolojiye sahip değiliz. Bu nedenle hayat olabileceğini düşünüyorum.

5. Yeni bir gezegen keşfetseydiniz ona hangi ismi verirdiniz? Neden?

CEVAP: Gezegenime “Olimpos” ismini verirdim. Çünkü Olimpos, söylemesi güzel bir kelime. Yunan mitolojisinde tüm tanrıların yaşadığı dağın ismidir.



6. Keşfettiğiniz gezegenin Dünya’ya göre daha yaşanabilir olması için hangi özelliklere sahip olmasını isterdiniz? Anlatınız.

CEVAP: Gezegenimde çok değerli madenlerin bulunmasını isterdim. Böylece çok dayanıklı ve kullanışlı teknolojik cihazlar yapabilirdim. Ayrıca doğal güzelliklerinin en üst seviyede olmasını isterdim.

3. ETKİNLİK

A) 1. Etkinlik’teki bulmacada ulaştığınız cümleden hareketle bir hikâye tasarlayarak hikâyenizin unsurlarını aşağıya yazınız.



  • OLAY: Ahmet Bey ve Serra’nın gökyüzünü teleskopla incelemeleri.
  • KONU: Uzay
  • KAHRAMANLAR: Serra, Ahmet Bey.
  • YER: Serra’nın evi.
  • ZAMAN: Akşam yemeğinden sonra.
  • ANA FİKİR: Uzayda görülmeye değer çok şey vardır.
  • BAŞLIK: UZAYI SEYRETMEK

B) Unsurlarını belirlediğiniz hikâyenizi defterinize yazınız.

UZAYI SEYRETMEK

Akşam yemeğinden sonra Serra babasına iş yerinden getirdiği kutuyu sordu. Ahmet Bey “Haydi açalım beraber.” dedi.  Ahmet Bey çıkarttığı parçaları pencerenin yanına taşıdı ve onları birleştirdi. Tek bir parça haline geldiğinde Serra bunun ne olduğunu anlamıştı: Bir teleskop! Babası Serra’ya “Biliyorsun, iş yerinde gökyüzünü gözlemliyoruz. Ben de bu teleskobu getirdim. Senin de gökyüzünü incelemeni istiyorum.” dedi. Serra heyecanla teleskoptan gökyüzünü incelemeye başladı. Bir süre sonra “Bunun ne faydası var ki?” diye sızlanmaya başladı. Ahmet Bey teleskobu bir yöne çevirerek “Bak bakalım.” dedi. Serra “Ay bu! Hem de kocaman. Bir de üzerinde karaltılar var.” dedi. Ahmet Bey açıkladı: “Güneş ışığı Ay’da gölgeler oluşturur. Ayrıca Ay’ın yüzeyi dümdüz değildir; çukurları vardır.” Daha sonra teleskobu başka bir yöne doğru çevirip bazı ayarlamalar yaptı. Serra’ya bakmasını işaret etti. Serra bir süre izleyip, “Burada bir sim denizi var!” dedi. Ahmet Bey gülerek “O bir gökada.” dedi. “Gökadalar küçük ışık tozlarının bir araya gelmiş hali gibidir. Onları gördüğün için çok şanslısın. Her teleskopla görülebilen bir şey değildir.” Biraz daha gökyüzünü incelediler. Serra çok mutluydu. Ahmet Bey de ona bilgiler veriyordu. Gecenin sonunda Serra babasına teşekkür etti. Babasının neden uzayı bu kadar çok sevdiğini anlamıştı.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 140. Sayfa

4. ETKİNLİK



A) Aşağıdaki gazete haberlerini önemli bulduğunuz yerlerin altını çizerek okuyunuz.

(Size göre önemli yerlerin altını çiziniz.)

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 141. Sayfa

B) Gazete haberlerinde verilen bilgilerden hareketle aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

A GAZETESİ



Savunulan Düşünce: Küresel ısınma için önlem alınmazsa 2100 yılında iklim temelli felaketlerde yılda 150 binden fazla insan ölebilir.

Gösterilen Nedenler: Her yıl hava koşullarından ölen 3 bin insan olması, sıcak hava dalgaları, her sene kıyı taşkınlarından 6 ölümün gerçekleşmesi.

B GAZETESİ

Savunulan Düşünce: Küresel ısınma fikri insanlardan vergi alınmak için oynanan bir oyundur.

Gösterilen Nedenler: Küresel ısınmada önemli bir değişiklik olmaması, “iklim vergisi” düşüncesi, yerkürenin sıcaklığının artmasının normal olması.

C) Bu iki farklı bakış açısı hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizi nasıl etkiledi? Açıklayınız.

CEVAP: A gazetesinde yazılanları daha samimi buldum. Bunun temel nedeni kendi gözlemlerim oldu. İklimlerin her yıl daha anormal yaşandığını düşünüyorum. Ayrıca yaz mevsimlerindeki sıcaklık artışı da bunu gösteriyor. Buzulların erimesi ve bazı canlı türlerinin tehlike altında olması küresel ısınmanın varlığına işaret ediyor. B gazetesinde ise araştırma verilerinin çalındığı söyleniyor. Bu durumu doğru bulmadım.

D) Prof. Phil Jones ya da Giovanni Forzieri’den birine e-posta yazacak olsanız kime, ne sormak isterdiniz? Sormak istediklerinizi e-posta şeklinde yazınız.

CEVAP: Sayın Giovanni Forzieri,
Araştırmalarınız hakkında bir şeyler okudum. Küresel ısınma konusundaki fikirlerinize katılıyorum. Düşüncelerinizi daha fazla insan okumalı ve bunun üzerinde çalışılmalı. Çünkü küresel ısınmanın hızlanması insan davranışlarının bir sonucudur. Bu konuda hepimiz elimizden geleni yapmalıyız. Bilime katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim. İyi günler.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 142. Sayfa

5. ETKİNLİK

Astronot olduğunuzu hayal ediniz. Uzayda geçirdiğiniz bir günü anlattığınız hikâye edici metin yazınız. Hikâyenize uygun başlık koymayı unutmayınız.

CEVAP: MARS’TA BİR GÜN

Ben ve arkadaşlarım şu anda Mars’tayız. Güne kahvaltıyla başladık. Tamir etmem gereken bir araç var. Dostlarımdan birisi benimle gelecek. Üsten çıkmadan önce uzay kıyafetlerimizi giydik. Mars araçlarını tamir edecek her alete sahibiz. İhtiyaç duyduklarımı yanıma aldım. Önce aracın etrafında turladım. Daha sonra içine girdim ve motorunu, direksiyonunu ve panelleri kontrol ettim. Sorunu hemen anladım. Panellerden ikisi çalışmıyordu. Yedek panellerimiz vardı. Bu araç panellerin içine güneş enerjisi dolmasıyla çalışıyor, yani güneşle çalışıyor. Yeni panelleri taktım. Aracı çalıştırmayı denediğimde başarılı oldum. Dostum eski panelleri üssün yakınına bıraktı. İşimiz bittiğinde üsse girdik ve kıyafetlerimizi çıkardık. Daha sonra aracı nasıl tamir ettiğimi bildiren bir raporu dünyaya gönderdim. Yaptığımız her şeyi rapor etmek görevimizin bir parçası. Takım kaptanımız yarın yapmamız gerekenlerden bahsetti. Burada zaman çok çabuk geçiyor.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 143. Sayfa

6. ETKİNLİK

A) Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. İsim tamlamalarının altını örnekteki gibi çiziniz.

isim tamamlama

B) Aşağıdaki atasözlerinin bazı kelimeleri eksik bırakılmıştır. Bu atasözlerini parantez içlerindeki isimlerle, isim tamlaması oluşturacak şekilde örnekteki gibi tamamlayınız.

  • ……Yalancının mumu……. yatsıya kadar yanar. (yalancı/mum)
  • Lafla ………peynir gemisi.……. yürümez. (peynir/gemi)
  • Borç ………yiğidin kamçısı……….dır. (yiğit/kamçı)
  • ………..Davulun sesi……… uzaktan hoş gelir. (davul/ses)
  • Komşu ………..komşunun külüne……… muhtaçtır. (komşu/kül)
  • ………Ay ışığında.……… ceviz silkilmez. (ay/ışık)

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 309-310-311-312-313-314 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

zvr
BU İÇERİĞİ EMOJİYLE DEĞERLENDİR
HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.