18 Temmuz 2021, 12:16 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-173-174-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları MEB Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176-177-178-179Cevapları MEB Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Metni Cevapları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 172. SayfaHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Anadolu’da kurulan Türk devletleriyle ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Özellikleri ve Önemi Anadolu’nun fethini ve Türkleşmesini sağladılar. 2. Anadolu’nun sizi en çok etkileyen özelliği hangisidir? Nedenleriyle açıklayınız. Cevap: Anadolu’nun en çok kültürü beni etkilemektedir. Hemen her konuyla ilgili kültürel bir fikir vardır. Mesela misafir ağırlama, büyüklerle iletişim ve yemek konusunda geleneklere bağlılık vardır. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 174. Sayfa1.ETKİNLİKOkuduğunuz şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu bilgilerden hareketle şiirde geçen kelimeleri bularak bulmacayı tamamlayınız. Cevap: 2. ETKİNLİKA) Aşağıdaki soruları şiirden hareketle cevaplayınız. 1. Şiirde kullanılan görseller Anadolu’nun hangi özelliklerini yansıtmaktadır? Cevap: Görseller Anadolu’nun halk oyunlarını, tarihi ve doğal güzelliklerini yansıtmaktadır. 2. Şair, “ Bize ana kucağıdır o eller.” ifadesiyle ne anlatmak istemiştir? Açıklayınız. Cevap: Şair, bu dizede Türklerin bu topraklarda doğup büyüdüğünü, Anadolu’da var olduğunu ifade etmek istemiştir. 3. Sizce toplulukları millet yapan değerler nelerdir? Cevap: Bence bir milletin amacı yaşadığı toprağa sahip çıkmak, milli değerleri korumak, bir tehlike karşısında birleşmek olmalıdır. B) Şiirden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru hazırlayınız. Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 175. Sayfa3. ETKİNLİKA) Şair, şiirle başlık arasında nasıl bir ilişki kurmuştur? Açıklayınız. Cevap: Şiirde Türklerin Anadolu’ya yerleşmesinden, Anadolu’nun sahip olduğu özelliklerden ve vatan oluşundan bahsedilmektedir. Şair bu nedenle şiirine “Anadolu” başlığını uygun görmüştür. B) Bu şiirin şairi siz olsaydınız başlığınız ne olurdu? Başlık önerilerinizi yazınız. Cevap: ANA YURT, ERENLER DİYARI, TÜRK YURDU, ANADOLU’YA SEVGİ… 4. ETKİNLİKAşağıda sonuç paragrafı verilen metnin giriş ve gelişme paragraflarını metnin anlam bütünlüğünü sağlayacak şekilde yazınız. Cevap: KÜLTÜR UNSURLARIMIZ Kültür, bir milletin sahip olduğu maddi ve manevi değerler bütünüdür. Türk kültürü de çok çeşitli bir değerler bütünüdür. Hemen her konuda kültürümüzün bir parçası kendini gösterir. Millet olarak köklü bir geçmişe sahibiz. Kültürümüz de varlığımızdan beri oluşumu sürdürmüştür. Geçmişten günümüze halen kültürümüzün yapı taşlarını koruyoruz. Mesela misafir ağırlamayı sevme, misafire ikramda bulunma ve onu rahat ettirme konusunda gösterdiğimiz çaba bizlere atalarımızdan kalmıştır. Yeme-içme alışkanlıklarımız da kültürün bir eseridir. Komşuya gidildiğinde kahve içmek veya et yemeklerinden hoşlanmamız bir anda meydana gelmemiştir. Bunlar uzun zamanda oluşmuş kültürel yansıması olan davranışlarımızdır. Yöresel kıyafetlerimiz, sanat anlayışımız, hatta konuştuğumuz dil bile kültürümüze aittir. Bunlar bizi diğer milletlerden ayırır, bizi biz yapar. Bütün bunlar bizim kültürümüzün zenginlikleridir. Bu kültür zenginliği Türkiye’yi dünyada eşsiz bir ülke yapmaktadır. Bize düşen görev ise bu zenginliğe sahip çıkmak ve kültürümüzü daha da yüceltmektir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 176. Sayfa5. ETKİNLİKA) Aşağıda tanıtılan geleneksel oyunlarımızı inceleyiniz. B) Siz de geleneksel oyunlarımızdan birini arkadaşlarınıza tanıtınız. Sınıfta tanıtılan oyunlardan beğendiğiniz birini sınıfınızda arkadaşlarınızla oynayınız. Cevap: Yerden Yüksek: Önce oyun için bir ebe seçilir. Ebe kendiyle aynı yükseklikte olanları ebelemeye çalışır. Kendinden yüksekte olanları ise ebeleyemez. Oyuncular sürekli yer değiştirip ebelenmeden yerden yüksek bir yere kaçmaya çalışırlar. Eğer ebe, oyunculardan birini yakalarsa, yeni ebe yakalanan oyuncu olur. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 177. Sayfa6. ETKİNLİKAşağıda “Anadolu” ve “Kardeşim” şiirlerinden verilen bölümleri okuyunuz. Altı çizilmiş olan kelimeleri inceleyiniz. İncelediğiniz kelimeler ve verilen bölümlerden hareketle bu iki şiirin benzer ve farklı yönlerini belirleyerek aşağıya yazınız. Cevap: Benzer Yönleri: İki şiirde de şairin ismine yer verilmiştir. Farklı Yönleri: “Anadolu” şiirinde yazı dili kullanılmıştır, ancak “Kardeşim” şiirinde konuşma dili kullanılmıştır. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 178. Sayfa7. ETKİNLİKAşağıdaki fotoğrafı inceleyiniz. Bu fotoğrafın sizde uyandırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle hikâye edici bir metin yazınız. Cevap: TÜRK HALISI Ninem bir dokuma atölyesinde çalışıyordu. Dün ilk defa oraya gittim. Oradaki tüm kadınlar halı dokuyordu. Bu iş bana çok ilginç geldi. Halıların böyle yapıldığını bilmiyordum. Bir süre ninemi izledim. Halı yavaş yavaş oluşuyordu. Çok güzel çiçek desenli bir halıydı. Nineme, “Çiçekler çok güzel görünüyor nineciğim.” dedim. O da bana “Eskiden Türk halılarında hayvan desenleri olurdu. Atlar, koyunlar… Şimdi çiçekli halılar yapılıyor.” dedi. Ben de çok şaşırdım. Bir halı neden at desenli olsun ki? Nineme sebebini sordum. O da bana “İnsan neyi görürse onu yapar. Eskiden Türkler at üzerinde yaşardı. Atlar çok kıymetliydi. Bu nedenle atı her yerde kullanmışlardı. Halıda bile.” Bu açıklama bana çok mantıklı geldi. Başka neler halıya desen olabilir diye düşünerek diğer kadınların dokudukları halıları incelemeye devam ettim. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 179. Sayfa8. ETKİNLİKAşağıdaki kelime ve ekleri örneklerdeki gibi birleştirerek birer cümlede kullanınız. Cevap: A) ANADOLU yalın —– Anadolu ——– Anadolu bizim yuvamızdır. B) CAN -im ——– canım ——- Canım kitap okumak istiyor. C) “Anadolu” şiirinde, çoğul, hâl ve iyelik eki almış kelimelerden örnekler yazınız. Cevap: Hal Eki Alanlar: devlete,meydanda, çaylardan, köşesinde, ormanında Çoğul Eki Alanlar: milletimiz, Osmanlılar, kahramanlar, gaziler, memleketler, eller, kuşlar İyelik Eki Alanlar: Ataların, erenlerin, Türk’ün, askerlerin, gönüllerin, anamızın GELECEK DERSE HAZIRLIK Sınıfınızda anlatmak üzere bir yemeğin malzemelerini ve yapılış aşamalarını öğreniniz. Cevap: KREMALI TAVUK SOTE Malzemeler Yapılışı: Öncelikle tavaya biraz yağ döküyoruz. Yağ ısınınca küp küp doğradığımız tavukları tavada pişiriyoruz. Tavuklar pişmeye yakın uzun uzun doğradığımız biberleri ekliyoruz. Biraz pişirdikten sonra ise mantarları doğrayıp yemeğe ekliyoruz. Mantarlar piştikten sonra bir paket kremayı yemeğe ekliyoruz. Ardından tuz, kekik ve karabiberi ekliyoruz ve kapağını kapatıyoruz. Krema kaynadıktan sonra üç dakika daha pişiyoruz. Hazır olan yemeği servis ediyoruz. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
06 Mart 2022, 17:06 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3187 |
Çok iyi bence, çok yardımcı oldu yapanlara teşekkür ederim. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |