20 Temmuz 2021, 18:28
Bushra
Yönetici

6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 180-181-182-183-184-185. Sayfa Cevapları



6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185 “6. TEMA MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ” “Tarhananın Öyküsü” Etkinlik Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 180. Sayfa

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Yörenizin meşhur yemeklerinin adlarını sınıfta paylaşınız.



CEVAP: Yöremizin meşhur yemekleri döner, humus, kaytaz böreği ve künefedir. (Siz de kendi yöresel yemeklerinizi yazınız.)

2. Hangi çorba çeşitlerini biliyorsunuz? Anlatınız.

CEVAP: Mercimek çorbası, yayla çorbası, ezogelin çorbası, şehriye çorbası ve domates çorbasını biliyorum.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 182. Sayfa

1.ETKİNLİK



A) Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz.

MAYALANMA: Sıvı veya hamur durumda bulunan organik maddelerin kendiliğinden kabarıp köpürerek gaz çıkarması olayı.

MALZEME: Gereç.

EV EKONOMİSİ: Evin bakımı, geçimi ve yaşayışı ile ilgili bilim dalı.



ENDÜSTRİYEL: Sanayi ile ilgili.

B) Anlamlarını öğrendiğiniz kelimelerden iki tanesini seçerek bunları birer cümlede kullanınız.

  1. Hamurun mayalanmasını beklerken kitap okudum.
  2. Ev ekonomisine katkıda bulunmak için çalışacağım.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.



1. Tarhananın ana malzemesi nasıl elde edilir? Anlatınız.

CEVAP: Tarhananın ana malzemesi yoğurttur. Yoğurt sütün mayalanması ile elde edilir.

2. Yurdumuzda en ünlü tarhanalar nerelerde yapılır?

CEVAP: Yurdumuzda en ünlü tarhanalar Uşak, Ankara, Kahramanmaraş, Malatya ve Denizli bölgelerinde yapılır.



3. Tarhanalar ne zaman, hangi malzemelerle ve nasıl yapılır? Anlatınız.

CEVAP: Tarhanalar genellikle eylül ve ekim aylarında yapılır. Yörelere göre değişmekle birlikte genel olarak domates, kırmızıbiber, soğan, nane iyice doğranıp yoğurt, un, tuz ilave edilerek harç hâline getirilir. Mayalanma işlemi bitince elde edilen harçlar, bir bez üzerine yayılarak gölge bir yerde kurutulur, kuruyunca elle ovularak un hâline getirilir. Daha sonra kışın kullanılmak üzere bez torbalarda saklanır.

4. Evde hazırlanan yiyeceklerin ev ekonomisine ve sağlığımıza olan faydaları nelerdir?

CEVAP: Evde hazırlanan yiyecekler ev ekonomisine olumlu katkılar sağlar. Dışarıda satılan yiyecekler bazen gereğinden fazla pahalı olabiliyor. Ayrıca uzun süre bozulmaması için içine katkı maddeleri konuluyor. Bu nedenle evde yapılan yiyecekler sağlığımızı korumamız konusunda faydalı olur.



5. Yurdumuzun farklı yörelerine ait yemeklerle ilgili neler biliyorsunuz? Örnekler vererek anlatınız.

CEVAP: Hatay yöresine ait olan humus mezesini biliyorum. Nohut un haline getiriliyor ve bu un tahin ile birlikte meze haline getiriliyor. İçine bazı baharatlar ekleniyor. Hem çok lezzetli hem de çok sağlıklı oluyor. Gaziantep yöresinde yapılan lahmacunlar da taş fırında piştikleri için diğer lahmacunlardan daha farklı oluyor.

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki sahneyi, yönergelere uygun şekilde sınıfınızda canlandırınız.



NOT: Bunu sınıf etkinliği olarak kendiniz yapmalısınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 183. Sayfa

4. ETKİNLİK

Malzemelerini ve yapılış aşamalarını öğrendiğiniz yemeğinizi aşağıya yazınız. Daha sonra, hazırladığınız yemeği arkadaşlarınıza anlatınız.

ÇÖKERTME KEBABI



Malzemeler
Yarım kg dana biftek
2 adet büyük boy patates
Süzme yoğurt
Domates salçası
Tuz
Karabiber
Zeytinyağı

Hazırlanışı: Etleri uzun şeritler halinde doğruyoruz. Patatesleri çok ince şeritler halinde kesiyoruz. Domateslerin kabuklarını soyup rendeliyoruz. Tavaya çok az zeytinyağı ekleyerek domatesleri pişiriyoruz. Domatesler pişince bir kaşık domates salçası, tuz ve karabiber ekleyip pişirmeye devam ediyoruz. Patatesleri kızartma tenceresinde kızartıyoruz. Etleri biraz zeytinyağı ile tavada pişiriyoruz. Pişmeye yakın tuz ve karabiber ekliyoruz. Sunum tabağının en altına patatesleri, üzerine süzme yoğurdu, onun üzerine domates sosunu ve en üste etleri ekleyip servis yapıyoruz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 184. Sayfa

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazıyı, yazının yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız.



BİR BAYRAM GÜNÜ

Çocukluğumdaki bayramları hatırlıyorum. Günler öncesinden yapılan
hazırlıklar, tatlı telaşlar, bayramlaşmalar… Bayram hepimiz
için neşe ve mutluluk kaynağıydı. Hem Ramazan hem de Kurban
Bayramı’nda bütün küskünler barışırdı. Ayrıca tüm tanıdıklar ziyaret
edilir, akrabalar arasındaki bağlar kuvvetlenirdi. Bayram geldi diye heyecanlanırdık.
Şimdi bayramlar aynı heyecanla yaşanmıyor. Maalesef eski bayramlar
kalmadı artık.

Ben de size, bayramların neşe içinde yaşandığı bir zamandan anı
anlatmak istiyorum. On yaşındayım, Ramazan ayı kış mevsimine gelmişti. Ben de yeni yeni oruç tutuyordum. Bir gününde  annem öğretmenimi iftara davet etmişti. Öğretmenimin yanında nasıl yemek yiyeceğimi düşünüp utandığımdan anneme kızmıştım. Evin içinde söylenip duruyordum. Sonunda akşama doğru öğretmenim evimize geldi. Sobamız yakılmış, ev sıcacıktı. Babam, babaannem, dedem, teyzem ve kardeşlerim de vardı. Herkes birbiriyle sohbet ediyordu. İftar olmaya yakın sofraya oturduk. Ezan okununca herkes dualar etti, orucunu açtı. Suyumu içtiğimde bir el bana hurma uzatıyordu. Öğretmenimin verdiği hurmayı yedim. Birbirimize “Allah kabul etsin.” dedik. Yemek yerken ayıp olmasın diye kibar davranmaya çalışıyordum. Öğretmenime bakıyordum, rahat görünüyordu; ailesiyle birlikte gibiydi. Bir süre sonra rahatladım. Yemekten sonra annemi oturttu. Bana yardım etmemi söyledi. Birlikte sofrayı topladık. Sonra çaylar içilirken sohbet ettik. Bana okuduğum kitapları, hangi meslekleri bildiğimi sordu. Giderken de başımı okşadı. O akşam çok çabuk bitti. Anladım ki böyle bayramlar böyle içten sevgileri, güzel sohbetleri getirmek için varmış.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 185. Sayfa

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerde yer alan kelimelerle ekleri örnekteki gibi birleştiriniz. Anlamının değiştiğini düşündüğünüz kelimeleri yuvarlak içine alınız.

NOT: Anlamı değişen kelimeler mavi yazılmıştır.

YÖRE
-de ———-> yörede
-sel ———-> yöresel
-miz ———> yöremiz

YURT
-taş ———-> yuttaş
-ta ———–> yurtta
-suz ———> yurtsuz

EV
-cil ———-> evcil
-ler ———> evler
-li ———–> evli

TUZ
-luk ———-> tuzluk
-cu ———–> tuzcu
-u ————> tuzu

 

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Türk dilinin ana dili olarak kullanıldığı devletleri araştırınız.

  •  Azerbaycan
  • Kazakistan
  • Kırgızistan
  • Özbekistan
  • Türkmenistan
  • Tacikistan
  • Moğolistan
  • Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

05 Mart 2022, 17:16

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2482

Türkçe dersimde bana yardım etti. Artık buraya sık sık ziyarette bulunacağım.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.