03 Temmuz 2021, 21:23 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 258-259-260-261-262-263. Sayfa Cevapları MEB Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 258-259-260-261-262-263 Cevapları MEB Yayınlarıİçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dostluğa Dair Cevapları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 258. SayfaHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Araştırdığınız “dostluk” konulu atasözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap:
2. Gerçek bir dostun özellikleri neler olabilir? Anlatınız. Cevap: Gerçek bir dost düşünceli ve anlayışlı olur. İyi ve kötü günlerimizi paylaşır. Yardım etmekten kaçınmaz. Gerçek dost zaman geçirmesi keyifli olan kişidir. Aynı zamanda gerçek dostumuz yanında değilken de bizi düşünür. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 259. Sayfa1. ETKİNLİKA) Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını bulunuz. Bunların sözlükteki anlamlarını karşılarına yazınız. Cevap: ŞÜKRAN: İyilik bilme, gönül borcu, minnettarlık. GERİ DURMAK: Bir iş yapmaktan kaçınmak. ŞEBNEM: Havada buğu durumundayken akşamın ve gecenin serinliğiyle yerde veya bitkilerde toplanan küçük su damlaları, çiy. B) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümlede kullanınız. Cevap:
2. ETKİNLİKA) Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız. 1. Yazar, dostu nelere benzetmektedir? Örneklerle açıklayınız. Cevap: Yazar dostu sevgiyle ekip şükranla biçtiğimiz tarlaya, sofraya ve ocağın başına benzetmektedir. 2. “Dostunuz fikrini söylerken aklınızdan geçen ‘hayır’ dan korkmaz, ‘evet’i kendinize saklamazsınız.” cümlesiyle yazar ne anlatmak istemektedir? Açıklayınız. Cevap: Yazar burada dosta karşı dürüst ve samimi olmaktan, tüm duygu ve düşüncelerimizi saklamadan onunla paylaşmaktan söz etmiştir. 3. Metnin konusu ve ana fikri nedir? Açıklayınız. Cevap: KONU: Dostluk ANA FİKİR: Dost iyi ve kötü tüm zamanlarımızı paylaştığımız kişidir. 4. Dostluk ve güven olmayan bir dünya nasıl olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Dostluk ve güven olmayan bir dünyada insanlar duygularını ve düşüncelerini birbiriyle paylaşamazdı. Bu paylaşmama durumu insanı yapayalnız bir hale getirirdi ve böylece herkes mutsuz birine dönüşürdü. İnsanlar yaşamdan zevk alamaz hale gelir ve kimseyle bir arada bulunmak istemezdi. B) Metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere üç soru hazırlayınız. Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 260. Sayfa3. ETKİNLİKAşağıdaki ifadeleri kendi duygu ve düşüncelerinizle tamamlayınız. Cevap:
4. ETKİNLİKAşağıdaki görselleri inceleyiniz. Seçtiğiniz görselle ilgili bir konuşma yapınız. Seçtiğim Görsel: İlk sıradaki görsel Cevap: Dostumuz iyi anlarımızı paylaşmak istediğimiz kişidir. Dostumuzla birlikte geçirdiğimiz güzel zaman kıymetlidir. Hayatta yapılabilecek pek çok iyi şey vardır. Bu iyi şeyleri tek başımıza yapmak bazen zor bazen sıkıcı gelebilir. Ancak dostumuzla yaptığımız her şey bizler için keyifli olur. Kimse tek başına parti vermek istemez. Ancak dostla ağaç dikmek bir partiden kat kat daha zevklidir. Yapılan güzellikler dostlarla yapıldığında daha fazla değer kazanır. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 261. Sayfa5. ETKİNLİKA) “Dostluk” konulu bir şiir yazınız. Şiirinizde ahenk unsurlarına dikkat etmeyi ve şiirinize uygun bir başlık koymayı unutmayınız. Cevap: DOSTUM Bazen içim duygu dolar Bir tiyatro veya sinema Yanımda yokken özlerim B) Yazdığınız şiirdeki ahenk unsurlarını açıklayınız. Cevap: Şiirimdeki ahenk unsurları redif ve kafiyedir. 6. ETKİNLİKAşağıdaki ünlem cümlelerini yay ayraç içindeki anlamları verecek şekilde örnekteki gibi tamamlayınız. Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 262. Sayfa7. ETKİNLİKA) Aşağıdaki deyimlerle bu deyimlerin anlamlarını örnekteki gibi eşleştiriniz. Cevap:
( 4 ) Dayanışma içinde, birlikte. ( 6 ) Merak edip dinlemek, işitmeye çalışmak. ( 5 ) Çok sevdiği yüzünden, gözlerinden belli olmak. ( 2 ) Bir konuda sorumluluk üstlenmek. ( 7 ) Kılavuzluk etmek, yolu bilmeyene anlatmak, tarif etmek. ( 3 ) Yardım etmek, korumak, himaye etmek. ( 1 ) Birlikte davranmak, bir konuda birleşmek. B) Yukarıdaki deyimleri inceleyiniz. Bu deyimlerin arasında nasıl bir anlam ilişkisi vardır? Açıklayınız. Cevap: Yukarıdaki deyimler anlam olarak yakınlık göstermektedir. Hepsinde birlik içinde olmak, birine yardımda bulunmak anlamları yer almaktadır. C) Anlamını öğrendiğiniz deyimlerden üçünü seçerek bir paragraf yazınız. Cevap: Dost, birlikte omuz omuza yürüdüğümüz kişidir. İyi ve kötü günlerimizi paylaştığımız insandır. Ne yapacağımızdan emin olmadığımızda bize yol gösterir. Biz de böyle durumlarda ona kulak verir, söylediklerini anlamaya çalışırız. Zamanı geldiğinde ise rolleri değişiriz. Dostluk iki tarafın da birbirine bağlılık duyması ile olur. Ancak bu şekilde dostluğun bir anlamı olur. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 263. Sayfa8. ETKİNLİKA) Öğretmeninizin dinleteceği, bestesi Şanar Yurdatapan’a ait olan “Arkadaş” adlı şarkının konusunu ve ana duygusunu bulunuz. Cevap: KONU: Arkadaşlık ANA DUYGU: Arkadaş, tüm dert ve sevinçlerimizi paylaşabileceğimiz yakınımızdır. B) Dinlediğiniz şarkıyı beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle açıklayınız. Cevap: Şarkıyı beğendim. Çünkü şarkının sözlerinde arkadaşlığın aileden başka olduğunu, insanın iyi ve kötü tüm zamanlarını birlikte yaşayabileceği bir kavram olduğundan söz edilmiştir. Ayrıca çok dinlendirici bir havası vardır. C) Dinlediğiniz şarkının sizde çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yıl boyunca öğrendiğiniz deyim ve atasözlerinden de yararlanınız. Cevap: ESKİ DOST Bugün eve giderken yolda bir yüz gördüm. Bu yüz beni o kadar heyecanlandırdı ki ona doğru koşmaya başladım. Tam otobüse binerken omzuna dokundum. Arkasını döndü. Önce gözlerini kıstı, sonra iyice açarak “Tuncay!” diye bağırdı. Birbirimize sarıldık. Hemen yürüyerek en yakın çay bahçesine gittik. Bir zamanlar en yakın arkadaşımdı. Neredeyse dört yaşından on yedi yaşına kadar her günümüz birlikte geçti. Şimdi ikimiz de otuz yaşına gelmiştik. Eskilerden ve şimdiden konuştuk. Bana hayatını anlattı. Evlenmiş.İki oğlu varmış. İstediği gibi avukat olmuş. Ben de bir kızım olduğunu, bilgisayar mühendisi olduğumu söyledim. Evet, kocaman adamlar olmuştuk ama birbirimizi gördüğümüze o kadar sevinmiştik ki neredeyse koşup zıplayacaktık. Gerçek dostluk buydu herhalde. Bundan sonra görüşmeye söz vererek birbirimizden ayrıldık. Bu günü hep mutlulukla hatırlayacağım. GELECEK DERSE HAZIRLIKYaşadığınız yerin ismini nasıl aldığı ile ilgili bir araştırma yapınız. Cevap: İstanbul, Bizans Döneminde “Konstantin veya Konstanpolis” olarak anıldı. Doğu kültüründe “Kostantiniye, Romalılar tarafından ise Konstantinopolis” olarak adlandırılıyordu. Yerel halk ise şehir merkezi anlamına gelen “Stin-Polis” kısaltmasını kullanmaktaydı. Şimdi kullandığımız İstanbul adı, yerel halkın kullandığı bu kısaltmanın zamanla değişmesinden türemiştir. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
22 Kasım 2022, 11:04 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3390 |
Güzel bir konu ben de kitapları çok seviyorum kitaplar sayesinde çok şey öğrendim size de teşekkür ederim bu site için |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
| Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |