13 Temmuz 2021, 19:42
Bushra
Yönetici

6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 26-27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları



6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31 1. TEMA OKUMA KÜLTÜRÜ “Canım Kitaplığım” Etkinlik Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 26. Sayfa

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Sınıfa getirdiğiniz kitabı arkadaşlarınıza tanıtınız.

CEVAP: Kitabın ismi Momo. Yazarı Michael Ende. Kitap Pegasus Yayınları tarafından basılıyor. Kitap Momo isminde küçük bir kızdan bahsediyor. Bu kızın özelliği herkesi dinlemesi. İnsanları o kadar güzel dinliyor ki herkes onunla konuşarak tüm sorunlarını çözüyor. Bir gün ortaya insanların zamanını çalmak isteyen bir grup adam çıkıyor. Tüm olanların farkına varan Momo, insanların zamanını çalan bu grupla mücadele etmek zorunda. Ona bu mücadele yardım edecek olan kişiler de elbette var. Bu kitap zamanın önemini vurgulayan mesajlar içeriyor.
2. Sizce iyi bir kitap hangi özelliklere sahip olmalıdır?



CEVAP: İyi bir kitabın insanın hayatına etki edecek mesajlar vermesi gerekmektedir. Bir kitabı okuduğum zaman o kitabı daima hatırlıyorsam iyi bir kitaptır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 28. Sayfa

1.ETKİNLİK

Aşağıdaki bulmacayı metinde geçen kelimelerden hareketle örnekteki gibi doldurunuz.

1. Yığma işine k onu o lmak v eya yı ğma iş i yapılm ak, ço k sayı da biri kmek, toplan mak.
2. Acayip, tuhaf.
3. Yetkin olma durumu, olgunluk, kemal, mükemmeliyet.
4. Eğlence, canlılık, coşku.
5. Övünç, iftihar.
6. Samimi, yürekten, candan.
1.ETKİNLİK



2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Kitapların yazara kazandırdıkları nelerdir? Örneklerle anlatınız.

CEVAP: Kitaplar sayesinde yazar daha anlayışlı, içten, seven ve sevilen biri olmuş. Mesela ağaçlarla, kuşlarla dostluk kurmuştur.



2. Yazar, kitaplığında nasıl bir gariplik fark etmiştir?

CEVAP: Her zaman kitaplığından kuşların sesi gelirmiş ancak o gün öyle bir şey olmamış.
3. Yazar, ağabeyine neden gücenmiştir? Açıklayınız.

CEVAP: Yazar, içinde ve kapağında doğru şeyler olmayan bir kitap getirdiği için ağabeyine güvenmiştir.

4. Metnin konusu ve ana fikri nedir?



Konu: Kitap seçimi

Ana Fikir: Okuyacağımız kitapları doğru seçmemiz gerekir.

5. Doğru kitap seçimi niçin önemlidir? Örneklerle açıklayınız.
CEVAP: Kitaplar yaşantımıza yön vermemize etki edebilir. Mesela bir kahramanın arkadaşlarıyla zaman geçirmekten çok hoşlandığını söyleyen bir kitap bizi etkiler ve biz de arkadaşlarımızla daha fazla zaman geçirmek isteriz. Ancak bir kitapta kahraman bir suç işlediyse ve yine de çok mutlu bir hayatı varsa o zaman suçun bizi etkilemeyeceğini düşünürüz. Bu da bizi olumsuz etkiler.

6. Okuyucu için en doğru kitapların seçilebilmesi amacıyla neler yapılabilir?



CEVAP: Yetkili kişiler tarafından kitap listeleri hazırlanabilir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 29. Sayfa

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görselin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla
paylaşınız.

3. ETKİNLİK
CEVAP: Uyuyan, müzik dinleyen ve bilgisayarıyla uğraşan insanlar bu işi yaparken yeni dünyalar keşfetmiyor. Ancak kitap okuyan çocuk farklı dünyalar ve fikirler keşfediyor. Rengarenk düşüncelere sahip oluyor.



4. ETKİNLİK

“Kitapların dünyasında yaşamak” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metninize içeriğine uygun bir başlık koymayı unutmayınız.

KİTAPLARIN DÜNYASI

Kitap okumayı sever misiniz? Kim sevmez ki. Sevmediğini söyleyen kişiler zaten hiç kitap okumamıştır. Bu durumda bu kişiler kitap okumayı sevmiyor olamaz. Bu tezimi bir süredir düşünüyorum. Kitapların dünyasına hiç girmemiş biri kitapların sıkıcı olduğunu nasıl düşünebilir? Belki siz de onlardan birisinizdir. Yine de birkaç güzel kitapla tanışmadan karar vermeyin. Kitaplar bizlere olmak istediğimiz kişi olmayı vadeder. Orada, o kahramanlardan biri olursunuz. Onlarla dostluk eder ve yardımına koşarsınız. Belki yaşamak istediğiniz hayatı sadece orada yaşayabileceksiniz. Kendiniz gibi hissedeceksiniz. Kitaplar bu yüzden bile sevilir. Hala sevmiyor musun? Bir gün belki bir cümle okuyacaksın. Sadece bir cümle ve o cümle senin yaşamının akışına yön verecek. Nereden bilebilirsin ki? Bazen bir cümle her şeyi halleder. Bu dünya herkesin olmak isteyeceği bir dünya. Bambaşka bir diyar…



6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 30. Sayfa

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki grafikte bir kitaplıktaki kitap sayıları ve kitap türleri gösterilmiştir. Bu grafikten hareketle grafiğin altındaki cümlelerde yer alan boşlukları doldurunuz.
5. ETKİNLİK

CEVAPLAR

A) Kitaplıkta en fazla ……HİKAYE……… türünde kitap vardır.
B) En az kitap sayısı …ŞİİR…… ve ……MAKALE……… türlerindedir.
C) Şiir ve anı türlerindeki kitap sayıları toplamı ………DENEME…… türündeki kitap sayısına eşittir.
D) Şiir ve makale türlerinin kitap sayıları arasındaki benzerlik ………ANI……… ve ……MASAL..
türleri arasında da görülmektedir.
E) Bana göre bir kütüphanede bu kitap türlerinden en fazla …..ROMAN…… bulunmalıdır.



6. ETKİNLİK

Dize başlarındaki harflerden hareketle aşağıya “kitap sevgisi” temalı akrostiş bir şiir yazınız.
Canım kitap okumak ister benim

Ansızın gelir bu isteğim

Nasıl olsa kitaplık benim



Işık ve koltuk tamam derim

Masada da okurum geceleyin.

Kitaplarımla iyidir her zaman aram

İster roman ister hikaye bazen masal

Takılmam sayfa sayısına asla bakmam

Annem seslense de bazen duymam
Peşinden giderim kitap dostumun.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 31. Sayfa

7. ETKİNLİK

“Okuma Kültürü” tema kapağında yer alan özdeyişlerden birini seçiniz. Bu özdeyişin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız.

“İlim ilim bilmektir. / İlim kendin bilmektir. /
Sen kendini bilmezsen, / Ya nice okumaktır?”
Yûnus Emre

OKUMA EYLEMİ

İnsan okuma eylemini sadece zaman geçirmek için yapmaz. Bu eylemi yaparken aynı zamanda kendini de arar. Okuma zihni açar ve insanı bambaşka düşüncelere iter. O zaman kişi kendisini, çevresini ve yaşadığı dünyayı sorgulamaya başlar. Bu sorgulama kişinin kendini tanıyışıdır. Kendini bilmeyen biri hayattaki konumunu kavramakta zorluk çeker. Yaşamı anlamlı kılan şey insanın kendisini bilmesidir. Okumak bu anlamda insanı donatan, geliştiren bir etkinliktir. Kişi okumakla bilgi sahibi olur ve farkındalığı artar. Çok okumak çok bilmek demek değildir. Önemli olan okuduklarının sayısı değil insana kazandırdıklarıdır.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Başak Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı 309-310-311-312-313-314 . Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

zvr
BU İÇERİĞİ EMOJİYLE DEĞERLENDİR
HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.