19 Ocak 2024, 22:48
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 206-208-209-210. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-207-208-209-210 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi

7. Tema Bilim Ve Teknoloji: Ampulün İlk Yanışı Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları Anka Yayınları

Düşünelim-Tartışalım

1. Thomas Alva Edison (Tomıs Alva Edişin) kimdir? Arkadaşlarınıza anlatınız.

Cevap: Thomas Alva Edison (11 Şubat 1847 – 18 Ekim 1931), 20. yüzyıl yaşamını icatlarıyla büyük bir şekilde etkileyen Amerikalı mucit ve iş adamıdır. Elektrik enerjisi üretimi, kitle iletişimi, ses kaydı, filmcilik gibi birçok alanda cihazlar geliştirdi. Fonograf, film kamerası, ampulün ilk versiyonları gibi icatları sanayileşmiş modern dünyada büyük etki yarattı. İcat geliştirme sürecine düzenli bilim ve takım çalışması prensiplerini uygulayan ilk mucitlerden biriydi. Birçok araştırmacıyla çalıştı. Dünyanın ilk endüstriyel araştırma laboratuvarını kurdu. ABD’de kendi adına kayıtlı 1.093 patentin yanı sıra başka ülkelerde de bulunan patentleriyle tarihin en verimli mucitlerinden biridir.


2. Ampul icat edilmeden önce insanlar geceleri nasıl aydınlanıyorlardı? Büyüklerinize sorunuz.



Cevap: Ateş, mum, meşale, gaz lambası, gibi aydınlatma araçlarını kullanıyorlardı.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları Anka Yayınları

1. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Thomas Alva Edison’un önderliğindeki ekip, ampulü icat etmek için neden çok çaba harcamıştır?



Cevap: Çünkü bir aydınlatma aracı yaparak insanların hizmetine sunmak istiyorlardı.

2. Laboratuvarda yoğun bir şekilde çalışan ekibin başarılı olamamasının sebebi nedir?

Cevap: Ampulün sürekli yanması için gerekli olan tellerin bazıları çok az dayandığı, bazıları pahalıya mal olduğu, bazıları yeterince ışıltı saçamadığı ve bazıları daha en başından karardığı için ekip başarısız oluyordu.

3. Ekip, hangi olayın sonunda istediği başarıya ulaşabilmiştir?



Cevap: Edison’un ceketinden kopardığı düğmenin dikili olduğu yerden sarkan iplik parçasından hareketle pamuk ipliğini denemekle başarıya ulaşabilmiştir.

4. Edison’un asistanına verdiği cevap neyin önemini vurgulamaktadır?

Cevap: Denemeleri yaparken yanlış olanları da bilmek bir bilgidir.


2. ETKİNLİK 

Aşağıdaki tabloyu metne göre doldurunuz.



Cevap:

6. Sınıf Türkçe Sayfa 208 Cevapları Anka Yayın


 

3. ETKİNLİK 

Metinden yola çıkarak Edison’un herhangi bir özelliğinin yazılı olduğu kutucukları renkli kaleminizle işaretleyiniz.



Cevap:

Sayfa 208 Türkçe Anka yayın


 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları Anka Yayınları

4. ETKİNLİK 

a. Aşağıdaki cümlelerdeki belirsizlik anlamı taşıyan kelimelerin altlarını örnekteki gibi çiziniz.



Cevap:

Bazıları, sanata gereken önemi vermiyor.
Herkes, az sonra aşağıda toplanacakmış.
Kitaplarımın tümünü kütüphaneye bağışladım.
Yanıma senden başka kimse gelmemişti.
Az önce biri gelip seni ona sordu.
Onların hepsini sana almıştık.
Hakkında söylenilen şeylere inanamadık.
Kimi, diğerlerinden daha anlayışlı ve güler yüzlüydü.
Başkası olsa bu kadar anlayış göstermezdi bana.
Falanca, hakkımızda bunları söylemiş.
Bunlardan birisini senin için aldım.

b. Altını çizdiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Cevap:



Bazı insanlar gezmeyi çok sever.

Herkes gürültüden şikayetçi.

Kitapların tümünü rafa kaldırdım.

Kimse yağmur yağacağını hesap etmemiş.



Biri, beni arkadaşına benzetmiş.

Eşyaların hepsini temizledim.

Bazı şeyleri anlamak mümkün değil.

Kimi diğerinden daha sinirli.



Başkası olsa asla bunu kabul etmezdi.

Falanca kişi bize komşu oldu.

Bunlardan birisini az önce kırdım.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları Anka Yayınları

5. ETKİNLİK 

Aşağıdaki yargının gerekçelerini belirteceğiniz bir metin oluşturunuz.

Metninize uygun bir başlık bulunuz.

Metninizi yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.

Cevap:

AMPULÜN ÖNEMİ

Ampul, elektrik enerjisini ışığa dönüştürerek çevresine aydınlatma sağlar. Bu, gece ve karanlık ortamlarda çalışma, okuma, öğrenme ve diğer faaliyetleri sürdürmemize olanak tanır. Ampuller, sanayi ve üretim süreçlerinde kullanılarak işyerlerini daha verimli hale getirir. Bu da ekonomik büyümeyi destekler. Ampuller, kamu alanları, sokaklar ve evlerde güvenliği artırmaya yardımcı olur. Aydınlatma sayesinde potansiyel tehlikeler daha iyi görülebilir ve önlenebilir. Ampuller, sosyal etkileşimi ve kültürel aktiviteleri destekler. Konserler, tiyatro oyunları, spor etkinlikleri ve diğer toplumsal etkinlikler, ampuller sayesinde geceleyin düzenlenebilir. Ampuller, okullarda, üniversitelerde ve diğer eğitim kurumlarında daha etkili bir öğrenme ortamı sağlar.


Sonraki Metne Hazırlık

İnsanların ilk uçuş denemelerini araştırınız.

Cevap:

Abbas İbni Firnas (810-887): Endülüslü bir mucit olan Firnas, kuş tüyleri ve hafif kumaşlar kullanarak yapılmış kanat benzeri bir yapıyla yaptığı denemelerde uçmayı denemiştir. Ancak bu denemeler başarılı olmamıştır.

İbn-i Heysem (965-1040): İslam dünyasındaki bir bilim insanı olan İbn-i Heysem, uçuşa dair tasarımlar yapmıştır. Bu tasarımlar arasında kuş kafesi şeklinde bir yapıyı andıran bir aygıt bulunmaktadır. Ancak bu tasarımın da uçma yeteneği olmadığı görülmüştür.

Hazerfan Ahmet Çelebi, Osmanlı İmparatorluğu döneminde yaşamış ve ünlü bir Osmanlı havacısı olarak bilinen bir şahsiyettir. 17. yüzyılda yaşamış olan Ahmet Çelebi’nin en bilinen hikayesi, 1632 yılında, İstanbul’da Galata Kulesi’nden yaptığı uçuşla ilgilidir.

Ancak uçuşun gerçek anlamda başlaması, Wright Kardeşlerin (Orville ve Wilbur Wright) 20. yüzyılın başlarında gerçekleştirdikleri başarılı denemelerle olmuştur. 17 Aralık 1903’te Kitty Hawk, Kuzey Carolina’da, Wright Kardeşler, “Flyer” adlı uçakları ile tarihteki ilk kontrol edilebilir, uzun ve kontrollü motorlu uçuşu gerçekleştirmişlerdir. Wright Kardeşlerin başarısı, modern havacılığın temelini atmış ve uçak tasarımı ve uçuş tekniklerinde büyük bir ilerleme sağlamıştır.


Sonraki dersinizde yararlanmak üzere güvenilir kaynaklardan ülkemizin önde gelen bilim insanları hakkında araştırma yapınız.

Cevap:

Aziz Sancar (1956 – ) – Biyokimya:

Nobel Kimya Ödülü’nü kazanan Aziz Sancar, DNA tamir mekanizmaları üzerine yaptığı çalışmalarla tanınır. Bu çalışmalar, hücrelerdeki genetik materyalin korunması ve onarılmasıyla ilgili temel mekanizmaların anlaşılmasına katkı sağlamıştır.

Prof. Dr. Cahit Arf (1910-1997) – Matematik:

Arf cebiri ve Arf halkası gibi matematiksel konulardaki çalışmaları ile tanınan Cahit Arf, matematikte önemli bir figürdür.

Dr. Hayat Sindi (1967 – ) – Biyoteknoloji:

Biyoteknoloji ve tıp alanında çalışan Dr. Hayat Sindi, mikro ve nano ölçekte biyolojik araştırmalar yaparak, özellikle sağlık teknolojilerine katkıda bulunmuştur.

Prof. Dr. Uğur Şahin (1965 – ) – Biyoteknoloji:

Uğur Şahin, BioNTech şirketinin kurucu ortaklarından biridir. COVID-19 aşısı geliştirmesi ile dünya genelinde tanınmış ve bu alanda önemli bir başarıya imza atmıştır.

 

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.